Steaua Roşie, martie 1974 (Anul 25, nr. 50-76)

1974-03-01 / nr. 50

PAGINA 4 STEAUA ROȘIE Ieri au continuat lucrările Conferinţei pe ţară a cadrelor de conducere din unităţile agricole de stat şi cooperatiste (Urmare din pag. 1)de participanţi, care au analizat, în lumina cuvîntării tovarăşului Nicolae Ceauşescu, rezultatele dobindite în dezvoltarea producţiei agricole, vegetale şi animale, experienţa dobîndită în organizarea muncii pe principii moderne. Totodată, vorbitorii au scos în evidenţă, cu simţ de răspundere, deficienţele care mai există în unele sectoare de activitate şi au făcut propuneri judicioase menite să ducă la valorificarea potenţialului real al agriculturii, pentru obţinerea unor producţii ridicate, în condiţii economice superioare. Lucrările Conferinţei se reiau vineri dimineaţă. (Agerpres) A Inmînarea unor înalte distincții (Urmare din pag. 1) agriculturii, industriei alimentare și apelor, să vă adresez dumneavoastră, tovarăşe secretar general, conducerii de partid și de stat, mulțumiri din toată inima pentru aprecierea dată muncii noastre, tuturor, celor ce au lucrat pentru a îndeplini sarcinile date agriculturii. Considerăm aceasta, însă, şi ca o obligaţie sporită a noastră de a munci cu mai multă perseverenţă pentru îndreptarea lipsurilor, pentru folosirea mai bună a mijloacelor puse la dispoziţia agriculturii, pentru a valorifica potenţialul ei real spre a obţine recolte ridicate, în condiţii economice superioare. Vă asigurăm, tovarăşe secretar general, din partea conducerii Ministerului Agriculturii, a tuturor cadrelor care lucrează în aceasta, a tuturor specialiştilor şi lucrătorilor din agricultură, că nu vom precupeţi nimic pentru realizarea acestor sarcini de cinste puse de partid şi de stat în faţa noastră. Intr-o atmosferă de puternic entuziasm, întîmpinat cu vii şi îndelungi aplauze, a luat cuvîntul tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Asistenţa în picioare aclamă, ovaţionează cu putere. Miile de participanţi, exprimîndu-şi dragostea neţărmurită faţă de conducătorul iubit al partidului ţi nnnnniînî .. .1____- 1 lung sub imensa cupolă: „Ceauşescu — P.C.R.“.„ Joi la amiază, în cadrul unei festivităţi care a avut loc în Sala de marmură a Pavilionului expoziţional, tovarăşul Emil Bodnaraş, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Stat, a înmînat „Ordinul Muncii“ clasa a II-a, şi Ordinul „Meritul agricol“ clasa a II-a unui număr de 159 de cadre de conducere şi lucrători din unităţile agricole de stat şi cooperatiste conferite pentru contribuţia adusă la înfăptuirea politicii partidului şi statului de dezvoltare şi modernizare a agriculturii socialiste în patria noastră. In numele celor decoraţi, Vasile Dobre, preşedintele C.A.P. Comloşu- Mic, judeţul Timiş, şi Dionisie Benkö, directorul I.A.S. Oradea, au mulţumit călduros conducerii partidului şi statului, subliniind că acordarea acestor înalte distincţii reprezintă recunoaşterea străduinţelor depuse de colectivele în rîndul cărora lucrează pentru sporirea producţiei agricole şi totodată un nou imbold pentru dezvoltarea în continuare a agriculturii socialiste. Apoi tovarăşul Emil Bodnaraş a adresat, în numele Comitetului Central al Partidului Comunist Român, al Consiliului de Stat, al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, personal, felicitări celor decoraţi, urîndu-le noi succese în munca pe care o desfăşoară. (Agerpres) Cuvintul tovarăşului John Kraus In aceste zile se împlineşte un sfert de veac de la istorica plenară a Comitetului Central al partidului din 3—5 martie 1949. Ne găsim împreună cu conducerea partidului, cu iubitul nostru secretar general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru a face bilanţul realizărilor agriculturii noastre socialiste şi a stabili drumul pentru activitatea viitoare. Acest moment politic îmi dă prilejul să exprim sentimentele de adînca mîndrie patriotică ale mecanizatorilor români, maghiari şi germani de la S.M.A. Reghin, judeţul Mureş, pentru laborioasa activitate a secretarului nostru general, de a promova cu consecvenţă în viaţa internaţională principiile nobile ale înţelegerii, prieteniei şi colaborării între popoare. Nutrim cu toţii o profundă satisfacţie pentru faptul că, prin rezultatele vizitei pe care aţi făcut-o în cele patru ţări arabe, prin cele pe care le veţi dobîndi in apropiata vizită ce urmează s-o faceţi în Argentina, Republica Guineea şi Liberia, se confirmă încă o dată puternica şi prestigioasa dumneavoastră activitate pentru afirmarea politicii internaţionale a partidului şi statului nostru, îmi exprim, totodată, deplina satisfacţie şi mulţumirea că mi s-a oferit posibilitatea să particip şi să-mi spun cuvîntul în Conferinţa pe ţară a cadrelor de conducere din agricultură, să informez conducerea partidului asupra modului în care fui muncit pentru traducerea în viaţă a hotărîrilor Congresului al X-lea şi ale Conferinţei Naţionale ale Partidului Comunist Român. In ultimii 3 ani am realizat, în medie pe an, cu tractorul pe care-1 am în primire, lucrări in valoare de 140 mii lei. Incepînd din anul 1971, întreaga activitate a mecanizatorilor şi a membrilor cooperatori a fost organizată pe baza formaţiilor mixte, în acord global, împreună cu 43 familii de cooperatori, printre care şi familia mea, lucrăm o suprafaţă de 90 hectare. La executarea arăturilor şi pregătirea terenului pentru semănat, am colaborat cu încă doi mecanizatori din cadrul aceleiaşi brigăzi de cîmp. Restul lucrărilor mecanice, ca semănatul, combaterea dăunătorilor, prăşitul mecanic la porumb, sfeclă de zahăr şi cartofi, le-am executat singur, conform contractului-angajament încheiat cu conducerea cooperativei. Pentru a putea realiza lucrări de bună calitate, care să permită obţinerea producţiilor planificate, am acordat o atenţie deosebită pregătirii şi întreţinerii utilajelor. In afară de faptul că am executat reparaţiile la timp şi de foarte bună calitate, am făcut şi o serie de adaptări la maşinile agricole, pentru a putea administra îngrăşăminte chimice pe rînd, o dată cu semănatul şi a asigura erbicidarea culturilor şi altele. M-am preocupat în mod deosebit de asigurarea calităţii lucrărilor de întreţinere a culturilor şi de combatere a dăunătorilor. Sunt în permanenţă în cîmp cu cooperatorii, împreună stabilim şi executăm lucrările necesare pentru obţinerea producţiilor prevăzute. Mulţi tovarăşi au vorbit, în cadrul conferinţei, despre realizarea unor producţii superioare celor pe care le-am obţinut noi. Acest lucru se datoreşte şi faptului că unitatea noastră este amplasată în zona premontană, cu soluri grele, podzolice. Aş dori să arăt, totuşi, că prin aplicarea sistemului de lucru în acord global, care măreşte responsabilitatea fiecărui cooperator şi mecanizator faţă de calitatea lucrărilor efectuate, noi am reuşit să obţinem în cadrul formaţiei rezultate bune, depăşind sarcinile ce ne reveneau pe primii trei ani din actualul cincinal. In condiţiile de teren şi fertilitate de care am amintit, anul 1973 constituie pentru noi un succes. Am obţinut în medie la hectar 3.400 kg de grîu, 3.500 kg de porumb, 39.500 kg de sfeclă de zahăr, iar la cartofi, faţă de 18.000 kg la ha cît am avut planificat, s-a realizat 22.400 kg la hectar. Pentru contribuţia pe care am adus-o la realizarea acestor producţii, am primit retribuţie suplimentară de la cooperativă. Avem condiţii ca în anul 1974 să obţinem producţii şi mai bune. Am executat arături adinei de toamnă pe întreaga suprafaţă, am fertilizat întreaga suprafaţă destinată sfeclei de zahăr cu superfosfat şi gunoi de grajd şi avem toate utilajele pregătite pentru a începe lucrările agricole. La păioase am administrat îngrăşăminte chimice. Menţionez că noi, mecanizatorii din secţia Dedrad, ne-am angajat să lucrăm al treilea an consecutiv cu aceleaşi formaţii de lucru şi să ne străduim să executăm toate lucrările de foarte bună calitate şi la timp pentru a realiza şi depăşi producţiile planificate. Aceasta presupune însă ca, o dată reîntorşi în unităţi, să punem mai mult accent pe problemele care privesc buna organizare a producţiei şi a muncii, să exploatăm în condiţii de eficienţă maximă tractoarele şi maşinile agricole din dotare, să ne perfecţionăm continuu pregătirea profesională. De asemenea, vom depune tot efortul ca angajamentul comun pe care l-am luat cu membrii cooperatori, de a obţine la hectar, peste plan, 200 kg de grîu, 300 kg de porumb, 5.000 kg de sfeclă şi 1.200 kg de cartofi, să fie realizat şi depăşit. Aceste rezultate vor fi cu atît mai preţioase, întrucît le vom realiza în condiţiile aplicării recentelor hotărîri de utilizare raţională a combustibililor şi reducerea consumului specific. Doresc să arăt că, avînd în vedere mijloacele mecanice, îngrăşămintele chimice, erbicidele asigurate din partea statului, cooperativa agricolă din Cedrad dispune de toate condiţiile pentru realizarea producţiilor planificate şi a angajamentelor luate. Expunerea tovarăşului secretar general Nicolae Ceauşescu constituie pentru noi toţi lucrătorii din agricultură un nou şi puternic imbold în muncă, pentru ca, în cinstea celei de-a XXX-a aniversări a eliberării ţării noastre şi a celui deal XI-lea Congres al partidului să ne realizăm în mod exemplar toate sarcinile care ne revin, iar prin rezultatele muncii noastre să contribuim la obţinerea în anul 1974 a unor producţii record. Vizita tovarăşului Ion Gheorghe Maurer în R.P. Ungară BUDAPESTA 28. — Trimisul special Agerpres, Mircea Ionescu, transmite: Preşedintele Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România, tovarăşul Ion Gheorghe Maurer, însoţit de tovarăşul Virgil Trofin, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, şi de celelalte persoane oficiale române, a depus joi dimineaţă o coroană de flori la Monumentul Eroilor Unguri. La ceremonie erau prezenţi tovarăşii Timar Mátyás, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, Szépvölgyi Zoltán, preşedintele Comitetului Executiv al Sfatului Popular al oraşului Budapesta, Roska István, adjunct al ministrului afacerilor exalte persoane oficiale interne, gare.» După depunerea coroanei, tovarăşul Ion Gheorghe Maurer, ceilalţi oaspeţi români au păstrat un moment de reculegere. Răspunzînd invitaţiei făcute de preşedintele Comitetului Executiv al Sfatului Popular al Budapestei de a vizita oraşul, tovarăşul Ion Gheorghe Maurer şi persoanele care îl însoţesc au vizitat apoi noul metro — construcţie modernă ce leagă centre importante ale capitalei — cetatea Buda, veritabil muzeu în aer liber, — precum și Muzeul de istorie a Budapestei, deschis recent în marele palat ce domină cetatea Budei. Declaraţiile preşedintelui ales al Republicii Costa Rica SAN JOSE 28 (Agerpres). Preşedintele ales al Republicii Costa Rica, Daniel Oduber Quiros, a comunicat că, la 8 mai, odată cu instalarea sa oficială ca şef al statului îşi va începe mandatul şi noul guvern. El a anunţat o parte a viitoarei echipe ministeriale. Referindu-se la politica economică pe care o va promova noul guvern, Daniel Oduber Quiros a arătat că ea va fi orientată spre obţinerea unei înalte productivităţi şi, în acelaşi timp, spre dobîndirea unor preţuri juste pentru produsele costaricane exportate. De asemenea, preşedintele ales a făcut o prezentare a proiectului guvernamental privind construirea a două mari obiective hidroelectrice, în regiunile Arenal de Guanacaste şi Terraba de Puntarenas. Noul guvern proiectează, totodată, construirea , în colaborare cu Mexicul şi Venezuela , a unui complex chimic destinat producţiei de îngrăşăminte şi rafinării ţiţeiului. în domeniul agricol, el a menţionat o serie de măsuri care vizează, în esenţă, creşterea numărului de cooperative şi crearea unei pieţe adecvate pentru produsele agricole. In domeniul politicii externe Costa Rica va continua să întreţină relaţii cu toate ţările lumii şi, în primul rînd, cu ţările Americii Latine, a menţionat preşedintele. Alegerile din Marea Britanie LONDRA 28. — Corespondentul Agerpres, Nicolae Plopeanu, transmite: Joi dimineaţa, în toate circumscripţiile electorale din Anglia au început operaţiunile de votare, în vederea desemnării celor 635 deputaţi în Camera Comunelor — principala cameră a Parlamentului britanic. In ciuda timpului nefavorabil — vînt, ploaie şi chiar ninsoare în unele regiuni — numărul cetăţenilor cu drept de vot care s-au prezentat la urne a fost mai mare decît se aştepta. Chiar din primele ore ale dimineţii, liderii principalelor partide politice — primul ministru Edward Heath, liderul Partidului Laburist, Harold Wilson, şi liderul Partidului Liberal, Jeremy Thorpe — şi-au exercitat dreptul de vot, urmînd ca apoi să aştepte rezultatele alegerilor în circumscripţiile în care au candidat. Cu excepţia Irlandei de Nord, unde au continuat incidentele şi în cursul zilei de joi, în restul ţării alegerile s-au desfăşurat, în general, în linişte. Rezultatele parţiale ale alegerilor vor începe să fie cunoscute abia vineri dimineaţa, întrucît operaţiunile de votare s-au încheiat la ora 22,00 (24,00, ora Bucureştiului). In multe circumscripţii electorale săteşti, urnele se deschid chiar mai tîrziu, astfel încît rezultatele definitive vor fi cunoscute în primele ore ale după-amiezii. Noua constituţie a Suediei STOCKHOLM 28 (Agerpres). — Parlamentul suedez a aprobat cu o largă majoritate de voturi (321 contra 19) noua constituţie a ţării, destinată să intre în vigoare la 1 ianuarie 1975. Vechea constituţie datează din anul 1809. Textul noii legi supreme privează pe rege de o serie de prerogative majore ale şefului statului, între care figurează: numirea primului ministru după desfăşurarea de alegeri generale, conducerea şedinţelor săptămînale ale cabinetului, semnarea tuturor hotărîrilor importante. De asemenea, numărul locurilor în parlament este redus de la 350 la 349, prevedere menită să evite pe viitor situaţiile de natura impasului actual, în care blocul socialist guvernamental şi partidele membre ale opoziţiei deţin un număr egal de mandate — 175. Elaborarea noii constituţii a necesitat 20 de ani. Recomandările OMS. GENEVA 28 (Agerpres). — Organizaţia Mondială a Sănătăţii (O.M.S.) a avertizat că, datorită „folosirii prelungite şi imprudente a antibioticelor“, s-a mărit rezistenţa în tratamentul unor microbi. O.M.S. recomandă, în acest sens, un mult mai mare discernămînt în aplicarea tratamentului cu antibiotice, deoarece, microbii s-au imunizat în combaterea cu astfel de produse farmaceutice aşa cum se întîmplă în cazul dizenteriei, febrei tifoide şi intoxicării cu alimente alterate. Din cauza dizenteriei, în cursul anilor 1968 şi 1969, 12.000 persoane au murit în Guatemala, iar în Mexic au fost semnalate 10.000 de cazuri de febră tifoidă, care nu au mai putut fi combătute prin mijloacele clasice. In ultimii patru ani, notează comunicatul, septicemiile şi meningitele au ridicat rata mortalităţii cu 20 la sută. Vedere din Havana, capitala Republicii Cuba. In planul doi — Piaţa Revoluţiei „Jose Marti“. ..................arw . . . ......... ..... .... .... ... .. ..... După demisia guvernului etiopian ADDIS ABEBA 28 (Agerpres). — După demisia guvernului etiopian, împăratul Etiopiei, Haille Selassie, a anunţat, joi, numirea lui Endakatchew Makkounen, fost ministru al poştelor şi telecomunicaţiilor, în postul de prim-ministru. Totodată, şeful statului etiopian a numit pe generalul Abiye Abbebe, pînă în prezent preşedinte al Senatului, în funcţia de ministru al apărării, iar în calitate de comandant al armatei terestre pe generalul Wolde Selassie Bereka. Demisia guvernului anterior s-a produs datorită revendicărilor formulate de unele elemente ale armatei etiopiene, care, începînd de la 26 februarie, au preluat controlul într-o serie de localităţi şi au ocupat unele puncte vitale ale capitalei, Addis Abeba. Revendicările forţelor armate, care şi-au afirmat loialitatea faţă de împăratul Haille Selassie, se referă la o serie de măsuri cu caracter economic şi social. In declaraţia sa de joi, şeful statului etiopian, după ce a arătat că ţara traversează o perioadă dificilă, a cerut poporului şi forţelor armate să păstreze calmul. ♦**! Consultări în vederea formării noului guvern francez PARIS 28 (Agerpres). — Fostul premier francez, Pierre Messmer, însărcinat cu formarea noului guvern, a început joi consultările în acest sens. Componenţa noului guvern urmează să fie anunţată pînă vineri la prînz. Messmer a primit succesiv o parte din membrii fostului cabinet, printre care Valery Giscard d‘Estaing, ministrul economiei şi finanţelor, Joseph Fontanet, ministrul educaţiei naţionale, Maurice Druon, ministrul pentru problemele culturale, Hubert Germain, ministrul poştelor şi telecomunicaţiilor, Bernard Stasi, ministrul departamentelor şi teritoriilor de peste mări, Alain Peyrefitte, ministrul însărcinat cu reformele administrative. După ce a fost primit de primul ministru, Giscard d‘Estaing a declarat că va face parte şi din noul guvern. Săptămîna viitoare va avea loc la Palatul Elysee o reuniune restrînsă a viitorului cabinet francez, cu care prilej primul ministru va anunța măsurile ce vor fi luate în privința energiei. telegrame telegrame telegrame WASHINGTON. — Statele Unite au procedat, într-o zonă de deşert din Nevada, la o experienţă nucleară subterană — anunţă Agenţia pentru energia atomică a S.U.A. Puterea de detonare fiind între 20.000 şi 200.000 tone trinitrotoluen. • PHENIAN. — Agenţia A.C.T.C. anunţă că Kim Ir Sen, preşedintele R.P.D. Coreene, a promulgat un decret al Comitetului Central Popular al R.P.D. Coreene cu privire la reducerea preţurilor unor produse de larg consum. Decretul intră în vigoare la 1 martie. Se prevede o reducere a preţurilor la produse textile, tricotaje, încălţăminte şi altele de VARŞOVIA. — La Varşovia au început lucrările celei de-a 21-a sesiuni a Comisiei româno-polone de colaborare tehnico-ştiinţifică. Delegaţiile celor două ţări sunt conduse de Mihai Drăgănescu, vicepreşedinte al Consiliului Naţional pentru Ştiinţă şi Tehnologie, şi de Tadeusz Podgorski, ministrul adunct al ştiinţei, învăţămîntului superior şi tehnicii. Delegaţia română a fost primită de Jan Kaczmarek, ministrul ştiinţei, învăţămîntului superior şi tehnicii al R.P. Polone. La întîlnire a fost prezent şi ambasadorul ţării noastre la Varşovia Aurel Duca. » COPENHAGA. — Ambasadorul României la Copenhaga, Gheorghe Ploieşteanu, a fost primit de preşedintele Parlamentului danez, Karl Skytte. Au fost discutate unele aspecte ale relaţiilor dintre Marea Adunare Naţională şi Parlamentul danez, precum şi unele probleme privind sesiunea de primăvară a Uniunii Interparlamentare, care va avea loc la Bucureşti, în luna aprilie. • BELGRAD. — La Belgrad au luat sfîrşit convorbirile dintre delegaţia de partid şi guvernamentală a Republici Cuba, condusă de Raul Castro, al doilea secretar al C.C. al P.C. din Cuba, prim vice prim-ministru al Guvernului Revoluţionar şi ministrul forţelor armate, şi delegaţia Uniunii Comuniştilor din Iugoslavia, condusă de Stane Dolanţ, secretarul Biroului Executiv al Prezidiului U.C .. A fost adoptat un program de dezvoltare a colaborării între cele două partide pe următorii doi ani. @ TUNIS. — Cu prilejul celei de-a 40-a aniversări a creării Partidului Socialist Desturian, în capitala Tunisiei s-au deschis lucrările unui seminar economic internaţional, la care participă numeroase delegaţii din regiune şi din ţări de pe alte continente. Este prezentă, de asemenea, o delegaţie română. Problemele aflate pe ordinea de zi a reuniunii vizează, în principal, dezvoltarea social-economică a Tunisiei şi promovarea unei ample cooperări internaţionale. Sunt înscrise, de asemenea, probleme privind dezvoltarea învăţămîntului şi a altor sectoare ale vieţii social-politice şi economice tunisiene. @ DELHI. — Conginesul Naţional Indian, partidul premierului Indira Gandhi, este considerat virtual câştigător al alegerilor legislative desfăşurate, la 24 februarie, în statul Uttar Pradesh, unul dintre cele mai mari din India, cu o populaţie de peste 8 milioane de locuitori. Potrivit rezultatelor cunoscute pînă în prezent, partidul premierului Indira Gandhi a obţinut 170 de locuri în Adunarea Legislativă a statului, din cele 340 pentru care numele deputaţilor aleşi au fost anunţate. @ MONROVIA. — Autorităţile liberiene au aprobat un proiect privind dezvoltarea şi întreţinerea reţelei rutiere a ţării. Costul total al acestuia se ridică la 14 milioane de dolari. Proiectul, după cum s-a anunţat la Monrovia, urmează să valorifice mai deplin unele zone turistice şi economice ale acestui mic stat cu o suprafaţă de numai 0.3.000 kmp. © CAIRO. Preşedintele Anwar Sadat a anunţat joi restabilirea relaţiilor diplomatice între Egipt şi Statele Unite, transmite agenţia M.E.N. După cum se ştie, între Cairo şi Washington relaţiile diplomatice nu fuseseră reluate oficial, după întreruperea lor în 1967. TURCIA. — Vedere generală din Ankara. Sesiunea parlamentului canadian OTTAWA 28 (Agerpres). — La Ottawa şi-a început lucrările sesiunea parlamentului canadian, prin pronunţarea de către guvernatorul general, Jules Leger, a tradiţionalului discurs al tronului. Intre altele, alocuţiunea preconizează un ansamblu de măsuri antiinflaţioniste, în special în direcţia frânării preţurilor la produsele petroliere. De asemenea, este prezentat pe larg un program de revizuire a actualei politici agricole. Primul ministru, Pierre-Elliott Trudeau, a calificat discursul „un program concret de acţiune“, în timp ce Robert Stanfield, liderul principalului partid de opoziţie (conservator progresist), a deplîns faptul că nu sunt avute în vedere nici un fel de măsuri imediate şi eficiente destinate stăvilirii inflaţiei. El a anunţat că va prezenta o moţiune de neîncredere în guvern. In sfîrșit, liderul partidului nou democrat, David Lewis, de al cărui concurs depinde promovarea politicii premierului Trudeau, a informat că va sprijini în continuare guvernul, discursul oferind, în opinia sa, „o anumită speranţă de realizări, în ciuda omisiunilor“. Dezbaterile vor dura opt zile. BERLIN 28 (Agerpres). — Turneul final al celui de-al 8-lea campionat mondial masculin de handbal a început, joi, în patru oraşe din R.D. Germană, cu disputarea meciurilor din cadrul celor patru grupe preliminare. La Schwerin, în meciul inaugural al grupei B, selecţionata României a întîlnit reprezentativa Poloniei, pe care a învins-o cu scorul de 18—14 (10—6). In primul sfert de oră, handbaliștii români au înscris cinci goluri și nu au primit nici unul, datorită unei apărări bine organizate după sistemul 5 plus 1. In continuare, echipa poloneză, datorită jocului bun practicat de Klempel şi Dîbol, reuşeşte să reducă scorul, dar iniţiativa aparţine tot formaţiei române, din care se remarcă Birtalan, în mare vervă de şut. Repriza secundă începe cu atacuri puternice ale formaţiei române, scorul devine 12—7 (în minutul 27) şi 17—9 (în minutul 50), în această perioadă se evidenţiază din echipa română Cristian Gaţu, Kicsid şi Radu Voina, care jucase cam şters în prima parte a partidei. Cu golul înscris de Gunesch în minutul 56, avantajul echipei noastre este de şapte puncte (ISU) şi victoria nu mai poate fi pusă la îndoială. Handbaliştii români nu mai insistă, polonezii profită de aceste momente de relaxare şi reuşesc să înscrie trei goluri, astfel că partida ia sfîrşit cu scorul de 18—14 în favoarea echipei României. Echipa României susţine astăzi al doilea joc, la Rostock, în compania formaţiei Spaniei. Primele meciuri din celelalte trei grupe s-au încheiat cu următoarele rezultate: grupa A: Cehoslovacia — Islanda 25—15 (11—6); grupa C: R.D. Germană — Japonia 31—16 (13—9); Grupa D: Iugoslavia — Bulgaria 25—17 (11—7).  Telefon: 116.89. Abonamentele se fac la oficiile poştale, factorii poştali şi difuzorii voluntari din întreprinderi şi instituţii Tiparul, întreprinderea Poligrafică Tg.-Mureş. Comanda nr. 305, întreprinderi şi instituţii:40.372