Steaua Roşie, mai 1974 (Anul 25, nr. 102-127)

1974-05-01 / nr. 102

II . Metalurgiştii de la „Republica“ din Reghin au încheiat primele patru luni ale celui de-al patrulea an al actualului cincinal cu rezultate pozitive la principalii indicatori de plan. La producţia globală s-a înregistrat o depăşire de 4.850 mii lei, iar la producţia marfă de 3.365 mii lei. • Harnicii constructori ai turnului de granulare de la C.J.C. Tg.-Mureş, de la unitatea de îngrăşăminte complexe, obţin importante succese în realizarea celei mai înalte construcţii tirgumureşene. Executind intr-un timp mai scurt platformele metalice de la cotele 62 m, 66 m, 76 m ei se mindresc în prezent cu un avans de 10 zile, numai la aceste lucrări. „ în ziua de 29 aprilie, mecanicii, fochiştii şi lăcătuşii Depoului de locomotive din Tg.-Mureş şi-au îndeplinit angajamentul asumat în cinstea Zilei internaţionale a celor ce muncesc. Au fost terminate lucrările la noile instalaţii de ridicare a locomotivelor Diesel electrice, şi a avut loc schimbarea primului grup motor de tracţiune la locomotiva D.A. 249. • La IMATEX Tg.-Mureş întrecerea a scos în prim plan noi fruntaşi. In fotografie, tînărul lăcătuş Toma Suciu. • Constructorii de locuinţe ai T.C.M. dau municipiului Tg.-Mureş, cît şi altor oraşe din judeţ, o nouă şi tot mai frumoasă înfăţişare. R• gAl % Pe ogoarele judeţului, mii şi mii de ţărani cooperatori grăbesc semănatul şi execută lucrările de întreţinere. 0 1 Mai a fost întîmpinat cu realizări semnificative şi de către tinerii de la oraşe şi sate care au lucrat pe cele 13 şantiere de îmbunătăţiri funciare din judeţ. Aici, cei peste 5.000 de tineri au efectuat lucrări la canale pe 750 ha, au curăţat circa 4.000 ha de păşuni şi au plantat peste 32.000 de pomi fructiferi şi arbori ornamentali. Din ultimele zile, pe şantierele din Remetea şi Petelea au lucrat câte 400 de tineri — studenţi, elevi şi muncitori. Trăiască 1 MAI, Ziua solidarităţii şi frăţiei celor ce muncesc! 1 MAI Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc găseşte poporul român angajat plenar în opera de înfăptuire a măreţelor obiective trasate de Congresul al X-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului pentru făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate in patria noastră. Dar 1 Mai 1974 îmbracă o semnificaţie cu totul aparte, înscriindu-se ca prim bilanţ al realizărilor oamenilor muncii în întrecerea socialistă şi încheind o etapă ce constituie, în continuare, punct de plecare pentru noi înfăptuiri în cinstea marilor evenimente din viaţa poporului şi a patriei — a XXX-a aniversare a Eliberării de sub dominaţia fascistă şi Congresul al XI-lea al partidului. Alături de întregul popor, oamenii muncii din judeţul Mureş raportează, în această zi, succese deosebite în toate sectoarele de activitate, în primul trimestru planul producţiei industriale a fost depăşit cu 35 milioane lei. Numeroase colective de muncă şi-au înscris numele pe tabloul de onoare al înfăptuirilor şi în luna aprilie, dind însemnate cantităţi de produse peste plan. Dăruirea cu care oamenii muncii din judeţul Mureş — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi, într-o indestructibilă frăţie — îşi pun în slujba îndeplinirii sarcinilor cincinalului întreaga voinţă şi energie creatoare este convingător ilustrată de accesele obţinute de unele colective de muncă. Astfel, în cinstea zilei , simbol al muncii şi solidarităţii internaţionale, municipiul Sighişoara a anunţat îndeplinirea, la 29 aprilie, a planului pe patru ani al cincinalului la producţia globală industrială, iar întreprinderea de confecţii „Tîrnava“ îndeplinirea,in ajunul marii sărbători, a producţiei globale industriale pe întregul cincinal. Sunt fapte de cinste, al căror exemplu, nu ne îndoim, va fi urmat în scurt timp şi de alte întreprinderi din judeţ. In timp ce în industrie se depun eforturi pentru creşterea continuă a producţiei, pentru accelerarea lucrărilor de punere în funcţiune a noilor obiective din investiţii din agricultură ţăranii cooperatori, lucrătorii din I.A.S. şi S.M.A., îşi înzecesc eforturile pentru ca lucrările din primăvara acestui an să fie făcute în timpul optim şi la un înalt nivel calitativ, în scopul obţinerii unor recolte cît mai bogate. Şi în celelalte sectoare de activitate, suflul muncii harnice se face simţit prin realizări tot mai importante. De 1 Mai 1974, la scara întregii ţări ni se înfăţişează tabloul eroicelor înfăptuiri ale poporului, care munceşte cu abnegaţie pentru înfăptuirea obiectivelor stabilite de partid. Pentru fiecare cetăţean al patriei, munca a devenit mobilul ideal de viaţă, titlu de mîndrie, înaltă îndatorire patriotică. Această zi de 1 Mai găseşte poporul român — în frunte cu vrednica clasă muncitoare — mai unit decit oricînd în jurul conducătorului său înţelept, Partidul Comunist, mai hotărît ca oricînd să grăbească urcuşul pe verticala a socialismului şi comunismului şi mai încrezător ca oricînd in forţele sale. Alături de minunatele realizări pe plan intern, nu putem să nu trecem în revistă, în această zi, succesele obţinute în eforturile depuse de poporul şi de ţara noastră pentru făurirea unei lumi mai drepte şi mai bune. Răzbate cu tot mai mare rezonanţă mesajul poporului român de pace şi prietenie, de solidaritate frăţeas(Continuare în pag. a 4-a) PROLETAR! DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VA !EAUASO ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN MUREŞ AL P.C.R. SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN __________________________________ » | | ________________________ Anul XXVI, Nr. 102 (5.006) Miercuri, 1 mai 1974 4 pagini, 30 de bani Desen de ILEANA BOROS Prin muncă patriotică Lucrări de interes obştesc in valoare de 132.368.000 lei De la mic la mare, cetăţenii municipiilor, oraşelor şi satelor judeţului nostru participă cu însufleţire şi elan patriotic la acţiunile întreprinse de consiliile populare pentru înfrumuseţarea şi buna gospodărire a localităţilor, pentru realizarea exemplară a angajamentelor luate de Consiliul popular judeţean ca răspuns la chemarea Consiliului popular al judeţului Bihor. Astfel, în marea întrecere socialistă desfăşurată în întîmpinarea celei de-a XXX-a aniversări a eliberării patriei de sub dominaţia fascistă şi a celui de-al XI-lea Congres al Partidului Comunist Român, oamenii muncii din judeţul nostru — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — raportează, cu prilejul zilei de 1 Mai, succese remarcabile şi în acţiunile patriotice. Pînă la 1 Mai, in judeţul nostru, s-a realizat, prin muncă patriotică, un volum de lucrări edilitar-gospodăreşti de larg interes obştesc în valoare de 132.368.000 lei, cu peste 14 milioane lei peste angajamentele luate pentru această perioadă şi cu peste 13 milioane lei mai mult decit în perioada corespunzătoare a anului trecut. Acţionînd cu interes sporit pentru ridicarea continuă a nivelului estetic, urbanistic şi de civilizaţie al localităţilor, cetăţenii din municipiile, oraşele şi satele judeţului au executat pînă la 1 Mai reparaţii şi întreţineri de trotuare pe 4.209.000 mp, reparaţii şi întreţineri de drumuri pe 1.130 km, întreţineri de parcuri şi zone verzi pe 829 ha, îndiguiri pe 105,8 km, taluzări de maluri pe 363.340 mp, plantînd totodată 237.500 pomi şi arbori ornamentali şi efectuînd o largă gamă de alte lucrări, făcînd localităţile în care muncesc şi trăiesc mai frumoase. Cu realizări de seamă cinstesc 1 Mai cetăţenii din Sighişoara, Luduş, Tg.-Mureş, Bahnea, Band, Bălăuşeri, Brîncoveneşti, Gorneşti, Iernut, Gurghiu, Sînpetru de Cîmpie, Şincai, Cristeşti şi din celelalte localități ale județului. ÎNTREPRINDEREA DE CONFECŢII „TIRNAVA“ DIN SIGHIŞOARA A ÎNDEPLINIT PLANUL PRODUCŢIEI GLOBALE PE ÎNTREG CINCINALUL Comitetului Central al Partidului Comunist Român Tovarăşului Nicolae Ceauşescu Mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general. Înflăcărată Dumneavoastră chemare adresată naţiunii, de la înalta tribună a Conferinţei Naţionale a partidului, de a îndeplini cincinalul înainte de termen, a găsit un puternic ecou în inimile şi conştiinţa colectivului nostru de la Întreprinderea de confecţii „Tîrnava“ din Sighişoara, judeţul Mureş. Animaţi de un fierbinte patriotism, oamenii muncii din întreprinderea noastră, în frunte cu comuniştii, au iniţiat ample acţiuni pentru utilizarea eficientă a potenţialului tehnic şi a spaţiilor de lucru, pentru organizarea superioară a producţiei şi a muncii, care ne-au asigurat creşterea productivităţii muncii şi, pe această cale, sporirea producţiei de confecţii şi asigurarea unui substanţial avans în îndeplinirea cincinalului înainte de termen. Cu conştiinţa datoriei împlinite, cu satisfacţia muncii pline de roade, noi, cei peste 2.300 de salariaţi ai Întreprinderii de confecţii ,,Tîrnava“ din Sighişoara, români, germani şi maghiari, raportăm Comitetului Central al Partidului Comunist Român. Dumneavoastră personal, iubite tovarăşe secretar general, că astăzi, 30 aprilie, am realizat întregul volum al producţiei industriale ce a revenit ca sarcină unităţii noastre pentru actualul cincinal. Ne angajăm ca, in cele 20 de luni care au mai rămas pînă la sfîrşitul anului 1975, să ne punem în valoare întreaga noastră capacitate creatoare, toată priceperea şi dăruirea în slujba realizării unei producţii suplimentare in valoare de un miliard cincizeci milioane lei, iar la export să depăşim prevederile cincinalului cu 100 milioane lei valută. Vă asigurăm, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că oamenii muncii din întreprinderea noastră nu vor precupeţi nici un efort pentru a se situa mereu in rindul colectivelor fruntaşe din ţară, că vom face din îndemnul Dumneavoastră faptă, că vom munci cu devotament şi elan patriotic pentru progresul şi înflorirea României Socialiste. 30 aprilie 1974. COLECTIVUL ÎNTREPRINDERII DE CONFECŢII „TÎRNAVA“ DIN SIGHIŞOARA A (} gptpsj.. ■fllSKţ^v ' 1 Dans german din Saes PROGRAM FESTIVNCHINAT Cilei DE-A 25-A ANIVERSĂRI A ORGANIZAŢIEI PIONIERILOR In sala mare a Palatului culturii din Tg.-Mureş, a avut loc, ieri, un spectacol omagial dedicat celor trei importante evenimente ale anului jubiliar 1974: a XXX-a aniversare a Eliberării patriei de sub dominaţia fascistă, Congresul al XI-lea al P.C.R. şi aniversarea a 25 de ani de la crearea Organizaţiei de pionieri. La spectacolul tinerilor artişti, reprezentanţi ai celor 55 de mii de pionieri şi şcolari din judeţ, a participat tovarăşul Iosif Banc, primsecretar al Comitetului judeţean de partid, membri ai Biroului Comitetului judeţean de partid şi ai Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat, comandanţi şi instructori de pionieri, precum şi o numeroasă asistenţă. Ora 18. In somptuoasa sală a Palatului culturii, pavoazată sărbătoreşte, acordurile solemne ale unui grup de tineri trompetişici vesteau, de fapt, momentul Începerii programului artistic omagial. Indiferent de genul formaţiilor în care ei au compărut, desfăşurarea propriu-zisă a programului tinerilor interpreţi a relevat valenţele artistice ale pionierilor tirgumureşeni, siguranţa cu care ei au interpretat şi simţit pe scenă frumuseţea cîntecului şi jocului popular românesc, maghiar sau german, închinate patriei şi partidului. S-a desprins, ca un prim element, revirimentul înregistrat de corul Ansamblului pionierilor, sub conducerea competentă a dirijorului şi compozitorului Birtalan József. Dovada perseverenţei şi disciplinei cu care cei aproximativ 100 de membri ai acestei formaţii corale pioniereşti au înţeles să se pregătească in ultima vreme, au demonstrat-o şi cântecele patriotice audiate ieri in răstimpul acestui spectacol omagial. Intre altele, Fiii mindrei Românii de Mircea Neagu, Ţară, ţară, draga mea de Diamandi Gheciu sau Dulce Românie de Ion Vintilă au constituit tot atltea momente de plăcută surpriză pentru admiratorii frumuseţii muzicii corale. Am apreciat naturaleţea, dinamismul cu care pionierele Fodoreanu Marina, Fogarasi Hajnal, Fülöp Eva sau Mureşan Doina au transpus pe scena spectacolului specificul cîntecului popular românesc şi maghiar. Nu mai puţin relevantă a fost şi maniera în care un grup vocal pionieresc s-a făcut interpretul cîntecului popular german, după cum apreciabil a fost şi modul în care tinerii dansatori au compărut in momentele muzical-coregrafice: Fecioreasca de pe Valea Mureşului, dansul german din Şaeş sau cel maghiar din Valea Nirajului. (Continuare in pag. a 4-a) Ansamblul pionierilor interpretează o „Feciorească“ Şedinţa Comitetului executiv 99 al Consiliului popular judeţean Ieri a avut loc, la Tg.-Mureş, şedinţa Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean Mureş, consacrată analizării unor probleme de interes cetăţenesc şi economic. Comitetul executiv a analizat modul cum este pregătit sezonul turistic din judeţul Mureş în acest an, pentru ca şi în acest domeniu anul 1974 să marcheze un salt calitativ, să reprezinte anul calităţii serviciilor turistice. S-a apreciat că sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid s-au luat, încă de la începutul anului, un şir întreg de măsuri menite să ducă la Îmbunătăţirea activităţii turistice din judeţ. Ca urmare au fost create condiţii corespunzătoare, sezonul turistic fiind bine pregătit, acesta putîndu-se desfăşura în condiţiuni bune. A fost relevat faptul că în judeţul Mureş există o experienţă bogată, condiţii optime pentru practicarea unui turism civilizat, atractiv, agreabil şi eficient. Comitetul executiv a acordat o mare atenţie modului în care este asigurată baza materială a turismului în judeţ. In această direcţie s-a reliefat faptul că hotelurile din Tg.-Mureş, Sovata şi Sighişoara au fost pregătite în mod corespunzător, fiind gata să-şi primească oaspeţii, iar pentru sezonul de vară Oficiul judeţean de turism dispune de 3.500 locuri de cazare. (Continuare în pag. a 4-a)