Steaua Roşie, iulie 1974 (Anul 26, nr. 154-179)

1974-07-02 / nr. 154

OMAN Al COMITETULUI JUDEŢ£AN MUR£Ş AL PCR. Șl AL CONSILIULUI POPULAft JUDEŢ£AN II , , NP , l ?2, Vf% , Cj 3p,£ ^ Anul XXVI. Nr. 154 (5.058) ^”^ârtî^lune^97T^^~TpTM^T^p^î^73^d^TănîTM iu u vIUI VI I ii ■ ill’ll "BR 11 fHi I 3 * J IS.' I at mu n I La „Metalotehnica“ Priceperea şi hărnicia şi-au găsit oglindire in realizări semnificative Propunîndu-şi să îndeplinească prevederile actualului cincinal în numai patru ani şi patru luni, colectivul întreprinderii ,,Metalotehnica“ a lansat către toate unităţile industriale din municipiul Tg.Mureş chemarea la întrecere sub deviza: „Primii în îndeplinirea cincinalului“. O retrospectivă a întrecerii muncitoreşti desfăşurată pînă la sfirşitul semestrului întîi al anului acesta prezintă veşti îmbucurătoare. Realizările obţinute sunt concretizate în îndeplinirea de pe acum a sarcinilor de plan pe patru ani ai cincinalului, fapt ce a condus la obţinerea peste prevederile de plan la zi a unei producţii globale ce întrece 120 milioane lei. Numai în prima jumătate a acestui an, la ,,zestrea“ depăşirilor cu care colectivul se pregăteşte să întâmpine cea de-a XXX-a aniversare a eliberării patriei şi Congresul al XI-lea al partidului, s-a adăugat o producţie suplimentară de peste 10.000.000 lei. Au fost puse, peste prevederi, la dispoziţia beneficiarilor mai mult de 72 tone de utilaje tehnologice şi piese de schimb în valoare de 7.000.000 lei. Realizările exprimă realităţi incontestabile. Ele însă au fost din timp pregătite. ..Pentru a demara bine în activitatea de producţie şi a ţine mereu nestinsă flacăra întrecerii — remarcă Vasile Jucan, secretarul comitetului de partid pe întreprindere, să ne putem onora angajamentele asumate am formulat şi aplicat măsuri care să faciliteze şi să garanteze respectarea cuvîntului dat. Răspunderea generală a fost dublată de o susţinută muncă politică de masă, canalizată spre explicarea şi înţelegerea de către fiecare salariat a sarcinilor şi obiectivelor întrecerii“. Sub deviza cincinalul înainte de termen au fost mobilizate toate eforturile. „în acest sens, remarcă tovarăşul Emil Bogdan, inginerul şef al întreprinderii — o influenţă pozitivă a avut-o perfecţionarea organizării producţiei şi aplicarea unor măsuri tehnice eficien- VIOREL MEGHEŞ (Continuare în pag. a 3-a) Festivalul cîntecului ostăşesc Duminică, în sala Palatului culturii din Tg.-Mureş, Ansamblul artistic „Doina“ al armatei, a prezentat un program artistic pentru cadrele de militari şi familiile lor. Cu acest prilej, dirijorul ansamblului, general-maior Dinu Stelian, artist al poporului, ne-a acordat im interviu: — Tovarăşe general-maior, ştim că faceţi parte din juriul festivalului cîntecului ostăşesc „Te apăr, te laud şi te cînt“. V-aş ruga să ne daţi cîteva detalii în legătură cu pregătirea acestei importante manifestări artistice. — Anul acesta se va desfăşura ediţia a II-a a festivalului. Ea este dedicată celei de-a XXX-a aniversări a Zilei forţelor armate, pe care o sărbătorim la 25 octombrie. Desigur, festivalul este marcat de atmosfera în care întreaga ţară întîmpină cele două evenimente: aniversarea eliberârii patriei şi cel de-al XI-lea Congres al partidului. — Ce ne puteţi spune despre participanţi? — Recent, s-a terminat faza de preselecţie. S-au prezentat peste 500 de piese cuprinzînd cîntece patriotice, marşuri ostăşeşti şi melodii de muzică uşoară cu tematică ostăşească. Juriul, al cărui preşedinte de onoare este compozitorul Ion Dumitrescu, a selecţionat cite 20 de piese din fiecare gen ce vor fi prezentate la festival. — Sarcinile ansamblului sînt grele pentru acest festival? — Destul de grele. Dar vom fi ajutaţi, anul acesta, atît de corurile ostăşeşti participante la concursul „Cîntare patriei“, cit şi de cei mai valoroşi solişti de muzică uşoară din ţara noastră. — Vă dorim succes. Convorbire consemnată de EUGEN BURGUELEA La C.A.P. Bîeiu, se evaluează la producția de grîu Olimpiada tinerilor constructori Sîmbătă şi duminică s-a desfăşurat la Tg.-Mureş faza judeţeană a „Olimpiadei tinerilor constructori“ la meseriile zidari, dulgheri şi fieraribetonişti. Timp de două zile, 19 tineri constructori din Tîrnăveni, Reghin şi Tg.-Mureş au dovedit realele lor cunoştinţe profesionale, s-au întrecut în măiestrie. Din iniţiativa Comitetului judeţean U.T.C. şi a T.C.M., proba practică a avut loc chiar pe şantierul unui bloc pentru nefamilişti din cartierul Mureşeni. Este pentru prima dată cînd o asemenea întrecere profesională se desfăşoară cu eficienţă economică. Astfel, fierarii-betonişti au executat lucrări în valoare de 750 lei, zidarii, de 450 lei, iar dulgherii în valoare de 400 lei. Zidarii şi dulgherii au lucrat împreună, la acelaşi cămin. Duminică, după pasionanta întrecere de la proba practică, juriul a desemnat cîştigătorii. La zidari: locul I Vajda Mihai; locul II loan Toma şi III Simon Andrei. La dulgheri: locul I Gheorghe Şerban; locul II Szabadi Ambruş şi locul III loan Judecan. La fierari-betonişti: locul I Teodor Chiş, locul II loan Lupu şi locul III Bajko Iosif. De menţionat că toţi cîştigătorii fac parte din formaţiile de lucru de pe şantierele tîrgumureşene. Tinerii clasaţi pe locul I la faza judeţeană în meseriile de zidari, dulgheri şi fierari-betonişti participă, la faza pe ţară care se va desfăşura în preajma „Zilei constructorului“. Le dorim succes! in pagina a 2-a rubrica SPORT Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi preşedintele Alfonso Lopez Michelsen au continuat ieri convorbirile oficiale La Palatul Republicii au continuat, luni, 1 iulie, convorbirile oficiale dintre preşedintele Republicii Socialiste România, Nicolae Ceauşescu, şi preşedintele ales al Republicii Columbia, Alfonso Lopez Michelsen. In această parte a dialogului româno-columbian la nivel înalt s-a relevat hotărîrea comună, conturată încă de la începutul vizitei preşedintelui ales al Columbiei, de a transpune în viaţă înţelegerile convenite la Bogota, în septembrie 1973, în vederea amplificării, pe planuri multiple, a colaborării şi cooperării bilaterale, aceasta corespunzînd pe deplin năzuinţelor celor două popoare de a conlucra mai intens în toate domeniile de activitate, de a asigura dezvoltarea rapidă a ţărilor lor pe calea progresului economic şi social, a bunăstării şi fericirii. Schimbul de vederi în probleme actuale internaţionale a pus, în acelaşi timp, în evidenţă dorinţa ambelor ţâri de a colabora mai strîns şi pe plan extern, de a-şi aduce şi în viitor o contribuţie activă la edificarea unei lumi mai bune şi mai drepte, la cauza destinderii, securităţii şi cooperării, la promovarea unei noi politici, la instaurarea unor noi relaţii, democratice, între state, care să asigure pacea, dezvoltarea liberă a fiecărei naţiuni, dreptul de a fi stăpînă pe bogăţiile naţionale, pe destinul său. In acest context, a fost subliniată necesitatea afirmării în viaţa internaţională a principiilor egalităţii, respectului independenţei şi suveranităţii naţionale, avantajului reciproc şi neamestecului în treburile interne, a echităţii in raporturile economice internaţionale, a participării egale a tuturor statelor, indiferent de mărimea lor, la rezolvarea problemelor majore care confruntă omenirea contemporană, un rol crescînd revenind ţărilor mici şi mijlocii. Convorbirile s-au desfăşurat sub semnul sentimentelor de stimă şi prietenie ce caracterizează relaţiile dintre cele două ţări şi popoare, într-o atmosferă de caldă cordialitate şi înţelegere. Consfătuirea cu activul de partid şi de stat din centralele industriale şi întreprinderi Luni s-au deschis, în Capitală, lucrările Consfătuirii cu activul de partid şi de stat din centralele industriale şi întreprinderi, organizată din iniţiativa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România. La consfătuire participă tovarăşii Manea Mănescu, Maxim Berghianu, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Gheorghe Pană, Dumitru Popescu, Gheorghe Stoica, Ilie Verdeţ, Ştefan Voitec, Constantin Băbălău, Cornel Burtică, Miron Constantinescu, Mihai Dalea, Vasile Patilineţ, Ion Păţan, Gheorghe Oprea. Primul ministru al guvernului, tovarăşul Manea Mănescu, a prezentat un raport asupra activităţii desfăşurate de centralele industriale şi sarcinile ce revin acestor organisme economice. Lucrările consfătuirii continuă. (Agerpres) La echipa de fotbal A.S.A. lipsa de dăruire în joc,incompatibilă cu respectul faţă de public în returul campionatului recent încheiat, evoluţia reprezentantei noastre în primul eşalon fotbalistic al ţării, nu a fost de natură să satisfacă exigenţele înflăcăraţilor suporteri mureşeni. Lamentabila evoluţie din partida cu „Poli“ Iaşi este încă vie în imaginea spectatorilor. A fost o partidă pe care fiecare a comentat-o în fel şi chip, dar care, în fapt, venea să concluzioneze şirul fluctuantelor evoluţii ale acestui team în răstimpul celor 17 etape de joc. Dacă în tur echipa se clasifica, oricum, pe un apreciabil loc 8, returul, în schimb (cu cinci victorii, patru egaluri şi opt înfrîngeri, golaveraj 14—21!) instala, după consumarea etapei a 34-a, echipa pe locul 12. Nu ne-am propus, fireşte, să apreciem măsura în care poziţia ocupată în clasament corespunde sau nu valorii reale a echipei tîrgumureşene. La urma urmei ar fi o apreciere subiectivă. Cum însă în asemenea cazuri o parte din public e adesea tentat să găsească un ţap ispăşitor într-o persoană sail alta, considerăm că e de datoria noastră să-i informăm, chiar în sumar, pe amatorii de fotbal, cu unele aspecte oferite, recent, de analiza returului în şedinţa comună a biroului consiliului asociaţiei şi a secţiei de fotbal. Se cuvine a fi precizat din capul locului că conducerea tehnică a manifestat deficienţe şi ea în pregătirea echipei, de care nu poate fi absolvită la o atare analiză. De pildă, ceea ce a revenit ca un laitmotiv în cuvîntul jucătorii- participanţi la discuţii a fost accentuarea aspectului teoretic în timpul antrenamentelor, monotonia acestora sau tolerarea unor abateri discmlinare. Pregătirea fizică lacunară a celor mai mulţi dintre jucători e şi ea o consecinţă a acestei maniere deficitare in care antrenorul R. Balană „a înţeles“ să-şi prepare elevii în vederea angajării în partidele susţinute în deplasare. Aşa se face că formaţia mureşeană conducea nu o dată m aceste partide, pentru ca apoi spre final, din lipsă de suflu și GHEORGHE GIURGIU (Continuare în pag. a 2-a) In aceste zile pe oboarele judeţului Grăbesc lucrările de întreţinere la cooperativa agricolă de producţie din Sînpetru de Cîmpie, zilnic la lucrările de sezon participă în medie cîte 600 de ţărani cooperatori. Cu o asemenea forţă se lucrează intens la executarea celei de a II-a praşile la porumbul cultivat pe cele 420 ha. La sfecla de zahăr, ce ocupă o suprafață de 290 ha, este în toi praşila a IlI-a. Pînă acum lucrarea a fost făcută pe 100 ha. Formaţii de lucru la recoltarea furajelor In aceste zile, cînd ploile sînt abundente iar zilele însorite sînt atît de rare, ca şi în alte S.M.A. şi la Tîrnăveni s-a luat iniţiativa de a se trece la recoltarea mecanizată a furajelor. In acest scop, ne-a informat Lazăr Gheorghe, tehnician cu producţia la S.M.A. Tîrnăveni, au fost alcătuite trei formaţii de lucru dotate cu cositori şi greble mecanice, care au trecut la fapte. O formaţie de lucru compusă din 3 cositori şi o greblă mecanică lucrează la C.A.P. Dîmbău, iar alta la Căneşti, unde au reuşit să recolteze şi să însilozeze importante cantități de furaje.