Steaua Roşie, ianuarie 1976 (Anul 28, nr. 1-24)

1976-01-04 / nr. 1

non Tam om toat[ T/fone, mriva f ESVA SOSIE ORGAN Al cownruiu/ JUDEŢEAN MUREŞ Al P.CR. S/AL CONS/l/Ul/i POPULAR JUDEŢEAN Anul XXVIII. Nr. 1 (5.522) Duminică, 4 ianuarie 1976i 4 pagini. 30 de bani Cu incredere nemărginită în politica partidului, cu hotărîrea de a acţiona pentru înfăptuirea ei, am păşit într-o nouă etapă de dezvoltare a patriei noastre Sînt încă vibrante în inimile noastre ideile însufleţitoare, urările calde, pline de elocvenţa faptei şi de tăria încrederii pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu, le adresa, în Mesajul de Anul nou, fiecăruia dintre cei peste douăzeci şi unu de milioane de cetăţeni ai României socialiste, în inima şi conştiinţa fiecăruia trăiesc însufleţitoarele îndemnuri, de înaltă vibraţie patriotică, adresate întregii naţiuni române la înfăptuirea măreţelor ţeluri ce ne stau în faţă, începem un nou an de muncă, după ce am finalizat cu succese remarcabile, lăsîndu în memoria timpului, cincinalul 1971 — 1975. Aşa cum se subliniază în Mesajul secretarului general al partidului, cincinalul ce l-am încheiat „se caracterizează prin dezvoltarea impetuoasă a forţelor de producţie pe întreg teritoriul ţării, prin creşterea puternică a întregii bogăţii naţionale, a avuţiei întregului nostru popor. S-au perfecţionat relaţiile de producţie şi sociale, s-a ridicat pe o treaptă nouă democraţia socialistă, s-a creat cadrul tot mai adecvat pentru participarea maselor largi de oameni ai muncii la conducerea vieţii economico-sociale, la făurirea conştientă a propriului viitor. Ca rezultat al strălucitelor realizări concretizate sintetic în creşterea venitului naţional cu peste 70 la sută, s-au îndeplinit în întregime prevederile cincinalului cu privire la ridicarea nivelului de trai material şi spiritual al tuturor oamenilor muncii". Anul 1976 — primul din cincinalul 1976 — 1980, cincinalul revoluţiei tehnico-ştiinţifice — se caracterizează pregnant prin amploarea şi proporţiile sarcinilor pe care le avem de îndeplinit, ca un an dens, dinamic în dezvoltarea producţiei materiale, a avuţiei naţionale, în toate domeniile construcţiei economice şi sociale, ca o etapă importantă în realizarea istoricelor hotărîri ale Congresului al XI-lea; aşa cum se ştie, în acest an, faţă de anul trecut, producţia globală industrială va spori cu 10,2 la sută, iar producţia agricolă cu 15 — 26,6 la sută; productivitatea muncii în industria republicană va creşte cu 8,5 la sută; se vor reduce substanţial cheltuielile de producţie; vor fi asimilate sute şi sute de noi produse, concomitent cu îmbunătăţirea calităţii; va fi realizat un program de investiţii de peste 159miliarde de lei, cu 19,4 la sută mai mare decît în 1975; volumul total al comerțului exterior va depăşi 60 miliarde lei valută. Știm, deci, ce avem de fărcut, care sunt obiectivele economice majore ce trebuie atinse în acest an. Intrăm, a(Continuare în pag. a 3-a) Din primele zile de muncă, semne bune anulare Veştile primite de la diferite colective din industria judeţului exprimă hotărîrea oamenilor muncii de a lucra mai bine şi mai spornic, cu întreaga lor pricepere şi iniţiativă, pentru a îndeplini cu succes prevederile planului pe acest an, începutul noului cincinal, pentru traducerea în viaţă a măreţelor sarcini stabilite de Congresul al XI-lea care vor asigura înaintarea României spre comunism. Rezultatele înregistrate încă din primele două zile în întreprinderile cu proces de producţie neîntrerupt, arată că semne bune anulare, că pretutindeni acolo unde s-a lucrat treaba a mers cu spor, asigurînd producţii suplimentare. Mulţi dintre chimiştii din Tîrnăveni au întîmpinat noul an în faţa cuptoarelor de carbid, a instalaţiilor de sulfat de aluminiu, oxid de zinc şi altele. La cuptoarele 1 şi 3 de carbid, primul schimb al anului 1976 în care au muncit maistrul de secţie Aurel Nistor, şeful de echipă Eugen Chiro, scurgătorii Augustin Negrea şi Eugen Farcaş au obţinut, în plus, o tonă de carbid. In ziua de 2 ianuarie, schimbul II de la cuptorul 5, condus de maistrul Ioan Bozeşan, şef echipă, Ioan Damian, scurgătorii Vasile Cucui, Alexandru Fuleki şi ceilalţi, au realizat suplimentar 5 tone de carbid, iar schimbul II de la cuptorul 4 cu şase tone de carbid mai mult, la care au participat şeful de echipă Eugen Socaciu şi scurgătorii Andronic Şopterean şi Pavel Lintezi. Echipa de la instalaţia de oxid de zinc — maistrul Ioan Medeşan, Iosif Gabor, Victor Stroica, Ioan Szabó şi alţii — în primul schimb al anului au realizat peste plan 500 kg oxid de zinc, iar schimbul I condus de maistrul Iosif Szabó din ziua de 1 ianuarie a dat un plus 700 kg oxid de zinc. La instalaţia de sulfat de aluminiu unde lucrează şi echipa condusă de Gheorghe Oprea, în schimbul dintre cumpăna celor două cinci- IOAN HUSAR (Continuare în pag. a 3-a) PREŢUIM, uM FOST MIMPMT CU VFSFUI Şi OPTIMISM Ultima zi a anului 1975. La Tg.-Mureş, ca şi în toate localităţile judeţului şi ale ţării, oamenii sînt grăbiţi. Se grăbesc ei, se grăbesc, parcă, arătătoarele ceasornicelor. Din „bătrînul“ an 1975, care ne-a adus atîtea bucurii şi satisfacţii, au mai rămas doar cîteva ore, încheind un an şi, totodată, un cincinal, unul din cele mai fertile din istoria patriei, cu realizări din cele mai remarcabile în dezvoltarea economico-socială a ţării, populaţia de la oraşe şi sate se pregăteşte să-şi ia rămas bun de la 1975 şi să intre în noul an — 1976. Peste tot întîlnim oameni cu sacoşele pline. Timpul trece ca minat de vînt. Se apropie cumpăna dintre ani. La restaurante, la cantinele-res- P. POPSOR (Continuare în pag a 4-a) La mulţi ani! Moment de la carnavalul tineretului din noaptea de revelion TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU ŞI TOVARĂŞA ELENA CEAUŞESCU s-au intîlnit cu tovarăşa Dolores Ibarruri şi tovarăşul Santiago Carrillo Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, şi tovarăşa Elena Ceauşescu s-au intîlnit, în ziua de 3 ianuarie, în staţiunea Predeal, cu tovarăşa Dolores Ibárruri, preşedintele Partidului Comunist din Spania, şi cu tovarăşul Santiago Carrillo, secretar general al Partidului Comunist din Spania. Cu acest prilej, a avut loc un schimb de vederi privind activitatea şi preocupările celor două partide, precum şi în legătură cu unele aspecte ale situaţiei internaţionale actuale. In timpul întrevederii, au fost relevate cu satisfacţie relaţiile de solidaritate militantă şi colaborare multilaterală care s-au statornicit şi se dezvoltă între Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist din Spania. S-a subliniat rolul important al întîlnirilor şi convorbirilor dintre conducătorii celor două partide pentru dezvoltarea relaţiilor dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist din Spania, pentru întărirea unităţii mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, a luptei împotriva imperialismului, pentru pace şi democraţie. A fost exprimată hotărîrea comună de a extinde şi adinei, în-n noile condiţii, conlucrarea dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist din Spania, atît în interesul celor două ţări şi popoare, cît şi în interesul terţelor revoluţionare, democratice, progresiste şi antiimperialiste. Ceremonia conferirii Ordinului „Victoria socialismului" tovarăşei Dolores Ibarrum In prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialista România, şi a tovarăşei Elena Ceauşescu a avut loc sîmbătă, 3 ianuarie, la Casa armatei din Braşov, ceremonia conferirii Ordinului „Victoria socialismului" tovarăşei Dolores Ibárruri, preşedintele Partidului Comunist din Spania, cu prilejul împlinirii vîrstei de 80 de ani. La solemnitate au participat membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, vechi militanţi ai mişcării comuniste şi muncitoreşti din ţara noastră. Au luat parte tovarăşii Santiago Carrillo, secretar general al Partidului Comunist din Spania, alţi membri ai conducerii P.C. din Spania. După citirea Decretului prezidenţial, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a iimicat tovarăşei Dolores Ibárruri înalta distincţie. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au îmbrâţişat-o cu căldură pe tovarăşa Dolores Ibárruri. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Dolores Ibárruri au rostit cuvîntări care au fost urmărite cu viu interes şi subliniate cu aplauze. Tovarăşa Dolores Ibárruri a fost apoi felicitată de ceilalţi membri ai conducerii de partid şi de stat, de vechi militanţi ai mișcării comuniste și muncitorești din ţara noastră. Cu Pluguşorul pionierilor la sediul Comitetului judeţean de partid In ultima zi a anului recent încheiat, un grup de pionieri, mesageri ai celor peste 55.000 de purtători ai cravatelor roşii cu tricolor de pe cuprinsul judeţului au prezentat cu prilejul Anului nou , la sediul Comitetului judeţean de partid, tradiţionalul Pluguşor. Au fost de faţă membri ai Biroului Comitetului judeţean de partid, ai Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean şi reprezentanţi ai Organizaţiei judeţene a pionierilor. Frumoasele cuvinte rostite de pionieri au fost o expresie a gîndurilor lor de viitor, de a învăţa mai mult şi mai bine, de a face totul împreună cu părinţii şi fraţii lor, cu întregul popor, pentru ca patria noastră să devină tot mai prosperă, iar viaţa oamenilor muncii tot mai frumoasă şi îmbelşugată. Tovarăşul Ioan Florea, prim secretar al Comitetului judeţean de partid, le-a mulţumit pionierilor pentru tradiţionala urare, dorindu-le autor cit şi părinţilor lor, tuturor cadrelor didactice şi instructorilor de pionieri din judeţ, sănătate şi fericire şi noi succese în activitatea de viitor.. In pagina a 3-a: Alte relatări de la sărbătorirea Anului nou în județul nostru