Steaua Roşie, iunie 1976 (Anul 28, nr. 128-153)

1976-06-01 / nr. 128

Diversificarea produselor — factor hotărîtor pentru creşterea producţiei de export I a IT,EFOR din Tg.-Mureş exportul de mobilă a crescut în fiecare an, într-un ritm mai înalt decît producţia industrială. In 1975, producţia de mobilă pentru export a înregistrat o creştere de 233 la sută faţă de anul 1965 şi cu 188 la sută faţă de anul 1970. In acest an, aproape 50 la sută din producţie este destinată exportului. Realizările reflectă gradul de competitivitate al mobilei exportate de noi la 20 de firme importatoare, din 10 ţări. Pentru a face faţă cu succes sarcinilor, colectivul unităţii noastre a întreprins acţiuni energice în vederea asigurării din timp cu comenzi a capacităţilor destinate pieţii externe. S-au luat măsuri pentru diversificarea producţiei, îmbunătăţirea calităţii produselor şi organizarea corespunzătoare a muncii aşa cum dealtfel se arată încuvintarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu ţinută la Consfătuirea de lucru de la C.C. al P.C.R. din 12—13 mai 1976. Referindu-se la sarcinile de export, secretarul general al partidului arată: „In ce priveşte exportul, va trebui să acţionăm pentru a diversifica producţia, pentru a îmbunătăţi calitatea şi a asigura la timp comenzile corespunzătoare“. In prezent, întregul plan de export este acoperit cu comenzi. Factorul hotărîtor care a condus la acoperirea planului cu comenzi ferme rezidă în preocuparea permanentă pentru diversificarea produselor, răspunderea cu promptitudine la cererile clienţilor şi executarea unor tipuri de mobilă de calitate ireproşabilă. Am întărit capacitatea grupei de proiectare şi a atelierului de prototipuri. Am extins relaţiile de contractare cu toate cele trei firme de comerţ exterior, exportatoare de mobilă. Astfel, în cele cinci luni care au trecut, am executat 38 de modele de mobilier — noi şi reproiectate — din care 32 sunt destinate exportului. Din cele 40 de sortimente de mobilier produse şi livrate la export în primele 5 luni ale anului, doar 5 produse au o vechime în fabricaţie mai mare de doi ani. Alte 5 sortimente le producem şi livrăm pentru prima dată în acest an. Pînă la sfîrşitul anului 1976, în baza contractelor încheiate, vor mai intra în fabricaţie de serie alte peste 20 de noi modele de mobilier. Drept urmare, peste 50 la sută din valoarea exportului anual se va realiza din produse noi şi reproiectate. La sfîrşitul lunii iunie vom participa la expoziţia de contractări pe anul 1977 pentru care pregătim patru garnituri noi de mobilier. In felul acesta există garanţia unor contractări fructuoase de mai lungă durată. Avînd în vedere sarcinile importante ale actualului cincinal în domeniul exportului, acţionăm cu hotărîre pentru îndeplinirea fără rezervă a planului, care pe perioada celor 5 luni s-a realizat în proporţie de 117 la sută, contribuind pe această cale la transpunerea în viaţă a Directivelor Congresului al XI-lea al partidului, la întărirea şi dezvoltarea României socialiste. ION HAGFA inginer-şef la ILEFOR Tg.-Mureş CULTURI întreţinute EXEMPLAR In marea majoritate a unităţilor agricole culturile prăşitoare sunt frumoase şi se dezvoltă în condiţii bune. Tocmai de aceea, este necesar ca, în continuare, participarea la întreţinerea lor să fie la fel de bună, munca oamenilor să fie tot mai spornică. La cooperativa agricolă din Agrişteu, lucrările de întreţinere a sfeclei de zahăr şi a porumbului sunt într-un stadiu bun. De curînd s-a încheiat praşila a III- a la sfecla de zahăr, pe cele 140 ha şi două praşile mecanice. In toate parcelele cultivate cu sfeclă s-a asigurat o densitate de peste 100.000 plante la ha. Lucrările de întreţinere la porumb sunt în plină desfăşurare. Mecanizatorii sunt angajaţi cu trei cultivatoare la prăşit. Alături de ei, cooperatorii efectuează praşila manuală, lucrare executată pe mai bine de 200 ha, din cele 325 ha cultivate. Mai avansați cu lucrarea sunt cooperatorii din echipa lui Traian VASILE ORZA (Continuare în pag. a 4-a) MUTA#/ OjN mrz Umf. mp-VAEm BOSS MOAN ĂL CWWVIW JUDETIAN MURES Al P.C R.SL AL CONSILIULUI POPULAR JUD£Ţ£AN Anul xxvii. Nr. 128 (5.619) Mărfi, 1 iunie 1976 4 pagini. 30 de bani ANGAJAMENT ANUAL ÎNDEPLINIT întrecerea socialistă desfăşurată în întîmpinarea Congresului educaţiei politice şi culturii socialiste a înscris noi realizări în bilanţul colectivului întreprinderii „Electromureş" din Tg.-Mureş. In cinstea importantului eveniment din viaţa poporului nostru, muncitorii, inginerii şi tehnicienii unităţii raportează că planul producţiei globale pe 5 luni a fost, depăşit cu 10,2 milioane lei , îndeplinindu-se angajamentul asumat pe întregul an la acest indicator. Au fost realizate suplimentar aparataje electrice de joasă tensiune, bunuri de larg consum electrotehnice, conductori electrici izolați. 100.000 Două obiective principale se află pe agenda întrecerii socialiste ce se desfăşoară la întreprinderea de confecţii „Tîrnava“ din Sighişoara: ridicarea continuă a calităţii produselor, îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor de plan. In ce priveşte calitatea, consemnăm cu satisfacţie că în ultimii doi ani nu s-au primit reclamaţii. In perioada celor 5 luni trecute din acest an, sarcinile planului au fost depăşite, realizîndu-se suplimentar circa 100.000 cămăşi bărbăteşti — cea mai mare parte a sporului de producţie fiind obţinută pe seama creşterii productivității muncii. TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU a primit pe preşedintele Asociaţiei de prietenie Pakistan-România Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a primit, luni, 31 mai, pe Muhammad Aslam Jan, preşedintele Asociaţiei de prietenie Pakistan-România. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, evocînd vizitele reciproce şi convorbirile avute cu premierul Zulfikar Ani Bhutto, a exprimat satisfacţia faţă de cursul ascendent al relaţiilor româno-pakistaneze, a reafirmat hotărîrea României de a acţiona în continuare pentru dezvoltarea, pe multiple planuri, a colaborării dintre cele două ţări, în folosul popoarelor lor, al cauzei păcii, progresului şi înţelegerii între naţiuni. In cadrul discuţiei, a fost relevat rolul Asociaţiei de prietenie Pakistan-România în promovarea relaţiilor dintre cele două ţări şi popoare, pentru o mai bună cunoaștere reciprocă. 1 IUNIE Ne-am obişnuit ca, de fiecare dată, la 1 iunie să facem o bucurie în plus copiilor. Este o tradiţie pe care am îndrăgit-o cu toţii: aducem linişte şi bucurii celor socotiţi, pe drept cuvînt, viitorul de aur al patriei. M-am oprit, în ultimele zile, lingă multe clădiri noi din care răsunau glasurile de clopoţel ale copiilor, făcind repetiţii pentru programul dedicat zilei lor. M-am oprit in cartierul „1848“, în cartierul Mureşeni şi în altele din Tg.Mureş. La Reghin, pe strada Gării am asistat la repetiţia grupei mijlocii, sub dirijarea educatoarei Ana Peţan. Aici am cunoscut pe Maria Roşea, P. POPȘOR (Continuare în pag. a 3-a) ÎN PERĂTIREA CONGRESULUI EDUCAŢIEI POLITICE ŞI CULTURII SOCIALISTE Impresionantă serbare cultural-sportivă ACTIVITATE POLITICO-IDEOLOGICĂ EFICIENTĂ, LA NIVELUL CERINŢELOR ACTUALE Prefaţînd şirul manifestărilor desfăşurate în cinstea „Zilei internaţionale a copilului“, duminică am fost martorii unei ample şi impresionante serbări culturalsportive, organizată de Inspectoratul şcolar, Consiliul municipal Tg.-Mureş al Organizaţiei pionierilor şi Comitetul municipal V.T.C. In fapt, un omagiu pe care peste 5.000 de pionieri şi utecişti din municipiul Tg.-Mureş l-au adus aniversării celor 55 de ani de la crearea P.C.R., aniversării dobîndirii Independenţei de stat a României şi Congresului educaţiei politice şi culturii socialiste. Duminică, ora 10. Marele număr de spectatori (elevi, părinţi, profesori şi invitaţi), prezenţi in tribunele stadionului tîrgumureşean „23 August“, aşteptau cu legitim interes inaugurarea serbării cultural-sportive. Au asistat, membri ai Biroului Comitetului judeţean de partid şi ai Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean. In preambulul manifestării, solii tineretului tirgumureşean au fost salutaţi, în numele organelor de partid şi de stat, de tovarăşul Ironim Buda, prim-secretar al Comitetului municipal de partid. In continuare, în acordurile şi ritmul unor apreciate marşuri sportive şi cîntece tinereşti, interpretate de fanfara militară şi cea a elevilor Grupului şcolar „Metalotehnica“, pionierii şi uteciştii trec în pas cadenţat prin faţa tribunei oficiale. Cu mina întinsă „peste" ţară „soarele şi pionierii“ aduc bucuria florilor şi florile bucuriei. Pionieri ai şcolilor generale nr. 2, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 14, 16 şi nu numai ei, purtînd ghirlande de flori incintă privirile prin seninătate şi culoare. Acelaşi ritm şi fantezie, cu elevele Liceului pedagogic — ca şi ale celorlalte licee din municipiu — în splendoarea unei sensibile de GHEORGHE G. (Continuare în pag. a 3-a) In decursul anilor, comitetul de partid al întreprinderii tîrgumureşene „Metalotehnica" a acumulat o bogată experienţă în organizarea şi îndrumarea activităţii politico-educative. Metodele eficiente de lucru au fost împărtăşite şi cu ocazia schimburilor de experienţă organizate la nivelul municipiului. — Faţă de anii trecuţi, organizării, îndrumării şi controlului învăţămîntului politico-ideologic de partid i-am acordat o atenţie sporită — ne-a spus Újvári Erzsébet, locţiitorul secretarului comitetului de partid, responsabil cu problemele de propagandă. Am urmărit, totodată, învăţământul ideologic U.T.C. precum şi ţinerea sistematică a informărilor politice în cadrul grupelor sindicale. Colaborînd cu catedra de ştiinţe sociale a Institutului pedagogic, cabinetul de ştiinţe sociale îşi desfăşoară activitatea pe baza unui program elaborat pe durata întregului an de studiu al învăţămîntului de partid. In cabinet, la fiecare a doua zi, cadre cu pregătire , politică şi profesională superioară ţin expuneri pe teme variate, de asemenea, el pune la dispoziţie un bogat material documentar, tot aici se desfăşoară şi pregătirea propagandiştilor. Pe baza indicaţiilor comitetului de partid, organizaţiile de partid au acordat o atenţie sporită conţinutului învăţămîntului, ridicării nivelului expunerilor şi dezbaterilor. Rezultatele obţinute atestă elocvent interesul pe care îl manifestă cursanţii faţă de importantele teze teoretice şi practice cuprinse în Programul partidului, în documentele Congresului al XI-lea. Totodată, în cadrul adunărilor generale, comuniştii îşi exprimă cu responsabilitate şi combativitate sporită adeziunea faţă de politica internă şi internaţională a partidului, a tuturor problemelor la ordinea zilei. ALEXANDRU WEISZ (Continuare în pag. a 3-a) In pagina a 2-a: SPORT