Steaua Roşie, iulie 1976 (Anul 28, nr. 154-180)

1976-07-01 / nr. 154

HOKTaPi OK ToatC TAOnf, UNITI - vif ORGAH AL &MITITUI JUDEŢEAN mureş al p.crl şi al consiliului POPULAR judeţean Anul xxvm. Nr. 154 (5.675) | Joi, 1 iulie 1976 | 4 pagini, 30 de bani Delegaţia Partidului Comunist Român, condusă de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, care a participat la lucrările Conferinţei partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa, s-a întors în Capitală Delegaţia Partidului Comunist Român, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, care a participat la lucrările Conferinţei partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa, ce s-au desfăşurat la Berlin, s-a întors, miercuri seara, în Capitală. Din delegaţie au făcut parte tovarăşii Emil Bobu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C C. al P.C.R., Dumitru Popescu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C C. al P.C.R., Ștefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Ștefan Voicu, membru al C.C. al P.C.R., Vasile Şandru, adjunct de şef de secţie la C.C. al P.C.R. Aeronava oficială a aterizat la ora 21:35, pe aeroportul Otopeni La scara avionului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost întîmpinat de tovarăşa Elena Ceauşescu, de tovarăşii Manea Mănescu, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Paul Niculescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Ion Puţan, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Virgil Trofin, Iosif Uglar, Ilie Verdeţ, Vasile Vîlcu, Ştefan Voitec, Iosif Banc, Mihai Dalea, Miu Dobrescu, Mihai Gere, Nicolae Giosan, Ion Iliescu, Ion Ioniţă, Vasile Patilineţ, Mihai Telescu, Ion Ursu, de membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, de conducători de instituţii centrale şi organizaţii obşteşti, personalităţi ale vieţii ştiinţifice şi culturale. Era de faţă ambasadorul Republicii Democrate Germane la Bucureşti, Hans Voss. Secretarul general al partidului a fost salutat, la sosire, de numeroşi locuitori ai Capitalei, care l-au aclamat îndelung, exprimîndu-i direct şi cald sentimentele lor de profundă dragoste şi stimă. ★ Delegaţia Partidului Comunist Român, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, care a participat la lucrările Conferinţei partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa, a plecat miercuri seara spre patrie. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, şi-a luat un călduros rămas bun de la tovarăşul Erich Honecker, secretar general al Comitetului Central al Partidului Socialist Unit din Germania. La aeroportul Schonefeld din Berlin, oaspeţii români au fost conduşi de tovarăşii: Willi Stoph, membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., Horst Sindermann, membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., Hermann Axen, membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al P.S.U.G, Paul Verner, membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al P.S.U.G., Gerhard Gruneberg, membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al P.S.U.G., Heinz Hoffmann, membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., Harry Tisch, membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., Egon Krenz, membru supleant al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G. Pionieri au oferit secretarului general al Partidului Comunist Român, membrilor delegaţiei, buchete de flori. Au fost prezenţi, de asemenea, ambasadorul Republicii Socialiste România în R.D. Germană, Constantin Niţă, membri ai ambasadei. Numeroşi corespondenţi de presă, fotoreporteri, operatori ai Radioteleviziunii au înregistrat momentele plecării delegației Partidului Comunist Român. ŞEDINŢA CAMEREI LEGISLATIVE A CONSILIILOR POPULARE Miercuri, 30 iunie, s-au desfăşurat, în Capitală, lucrările primei şedinţe a Camerei legislative a consiliilor populare — organ permanent cu caracter deliberativ, în compunerea căruia intră totalitatea deputaţilor membri ai comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti. La lucrări au participat tovarăşii Ştefan Voitec, Janos Fazekas, Paul Niculescu, Iosif Uglar, Ilie Verdeţ şi Mihai Marinescu, viceprim-ministru al guvernului, preşedintele Comitetului de Stat al Planificării. Au luat parte, de asemenea, cadre din conducerea unor ministere, instituţii centrale şi organizaţii de masă. Din împuternicirea preşedintelui Republicii, prima şedinţă a Camerei legislative a fost deschisă de tovarăşul Ştefan Voitec, vicepreşedinte al Consiliului de Stat. Cu acest prilej a fost transmis Camerei legislative un salut călduros şi urări de succes deplin în realizarea sarcinilor care stau în faţa acestui înalt for democratic, din partea secretarului general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Camera legislativă, expresie a preocupării continue pentru perfecţionarea organizării şi conducerii societăţii socialiste, pe baza îmbinării armonioase dintre activitatea centrală şi cea locală a participării tot mai active a oamenilor muncii — fără deosebire de naţionalitate — la conducerea întregii vieţi economice şi sociale din ţara noastră, a menţionat vorbitorul, este chemată să analizeze problemele majore ale dezvoltării unităţilor administrativ-teritoriale, să dezbată şi să se pronunţe asupra proiectelor de legi privind activitatea multilaterală şi complexă a organelor locale ale puterii şi administraţiei de stat. Crearea Camerei legislative scoate în evidenţă, o dată în plus, spiritul creator în care conducerea partidului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu concep dezvoltarea cadrului instituţional al participării maselor, la actul de decizie, la opera de construire a noii societăţi. Alături de Congresul şi conferinţele consiliilor populare, Camera legislativă marchează creşterea substanţială a rolului ce revine organelor locale în înfăptuirea Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a ţării spre comunism. Caracterul de lucru şi funcţiile însemnate ale Camerei sunt de natură să creeze o largă emulaţie în rîndul deputaţilor consiliilor populare, să contribuie la perfecţionarea stilului şi metodelor activităţii acestora şi să sporească capacitatea consiliilor populare în vederea mobilizării oamenilor muncii pentru asigurarea realizării şi depăşirii sarcinilor din planul naţional de dezvoltare economică şi socială în profil teritorial pentru înflorirea tuturor judeţelor şi localităţilor patriei. Pentru conducerea lucrărilor actualei şedinţe, deputaţii au ales un birou al Camerei legislative alcătuit din tovarăşii Ion Dincă, preşedinte al Consiliului popular al municipiului Bucureşti — preşedinte al Camerei, Nagy Ferdinand, preşedinte al Consiliului popular al judeţului Covasna, şi Petre Gigea, primvicepreşedinte al Consiliului popular al judeţului Dolj — vicepreşedinţi, Gheorghe Brehuiescu, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular al judeţului Iaşi, Ion Tarchiu, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular al judeţului Ialomiţa, Ion Ciorba prim-vicepreşedinte al Consiliului popular al judeţului Cluj şi Elena Georgescu, vicepreşedinte al Consiliului popular al judeţului Braşov, membri ai Biroului. De asemenea, au fost aleşi ca secretari ai Camerei legislative tovarăşii Radu Andarache, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean Brăila, Gheorghe Marinescu, vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean Ilfov, Hans Gottschiling, membru al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean Sibiu, şi Elisabeta Maria Bereş, membru al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean Hunedoara. In continuare a fost aprobată următoarea ordine de zi a primei şedinţe a Camerei legislative: 1. Proiectul planului național unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România, pe perioada 1976—1980, în profil teritorial. (Continuare în pag. a 3-a) Conferinţa partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa şi-a încheiat lucrările La 30 iunie 1976 şi-a încheiat lucrările Conferinţa partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa. In cursul celei de-a doua zi a lucrărilor au luat cuvîntul tovarăşii Iosip Broz Tito, preşedintele Uniunii Comuniştilor din Iugoslavia, Lars Werner, preşedintele Partidului de Stînga — Comuniştii din Suedia, Erich Honecker, secretar general al Comitetului Central al Partidului Socialist Unit din Germania, Enrico Berlinguer, secretar general al Partidului Comunist Italian, Dominique Urbany, preşedintele Partidului Comunist din Luxemburg, Alvaro Cunhal, secretar general al Partidului Comunist Portughez, Georges Marchais, secretar general al Partidului Comunist Francez, Martin Gunnar Knutsen, preşedintele Partidului Comunist din Norvegia, Ermenegildo Gasperoni, preşedintele Partidului Comunist San Marinez, Janos Kadar, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Socialist Ungar. Cele patru şedinţe din cea de-a doua zi a lucrărilor au fost prezidate de tovarăşii Georges Marchais, secretar general al Partidului Comunist Francez, Harilaos Florakis, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist din Grecia, Gordon McLennan, secretar general al Partidului Comunist din Marea Britanie, Michael O’Riordan, secretar general al Partidului Comunist din Irlanda. In încheierea lucrărilor, Conferinţa a hotărît să adopte şi să publice documentul final „Pentru pace, securitate, colaborare şi progres social în Europa“. Lucrările conferinţei s-au desfăşurat într-o atmosferă frăţească, constructivă. Reprezentanţii partidelor comuniste şi muncitoreşti participante la Conferinţă şi-au exprimat convingerea că realizarea marilor obiective definite în cadrul acestei importante reuniuni corespunde intereselor tuturor popoarelor şi va constitui o însemnată contribuţie la cauza păcii, independenţei naţionale, democraţiei şi socialismului în întreaga lume. După-amiază, tovarăşul Erich Honecker, secretar general al Comitetului Central al Partidului Socialist Unit din Germania, a oferit o recepţie în onoarea delegaţiilor care au participat la Conferința partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa. ÎNTILNIRI ALE TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU CU TOVARĂŞUL L. I. BREJNEV La 30 iunie a avut loc, la Berlin, o întîlnire a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, cu tovarăşul L. I. Brejnev, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice. Efectuînd un schimb de păreri asupra desfăşurării lucrărilor Conferinţei partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa, ei şi-au exprimat convingerea că rezultatele acestei conferinţe vor servi la dezvoltarea colaborării dintre partidele comuniste, vor exercita o influenţă favorabilă asupra tuturor forţelor progresiste, revoluţionare de pe continent. Tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi L. I. Brejnev au abordat, de asemenea, unele probleme actuale privind adîncirea şi dezvoltarea în continuare a legăturilor reciproce dintre Partidul Comunist Român și Partidul Comunist al Uniunii Sovietice, dintre România și Uniunea Sovietică, întrevederea s-a desfășurat intr-o atmosferă caldă, tovărășească. CU TOVARĂŞUL EDWARD GIEREK Miercuri, 30 iunie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, s-a întîlnit cu tovarăşul Edward Gierek, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Unit Polonez. In cadrul întrevederii au fost abordate unele probleme ale mişcării comuniste înscrise pe agenda Conferinţei partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa. In cursul schimbului de păreri cu privire la dezvoltarea relaţiilor româno polone s-a exprimat deopotrivă dorinţa de a se întreprinde noi paşi în direcţia adîncirii prieteniei şi diversificării pe multiple planuri a colaborării, a amplificării relaţilor dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Muncitoresc Unit Polonez, dintre Republica Socialistă România şi Republica Populară Polonă. întrevederea s-a desfăşurat într-o atmosferă tovărășească, de caldă prietenie. " CU TOVARĂŞUL JÁNOS KÁDÁR La 30 iunie a avut loc întîlnirea secretarului general al Partidului Comunist Român, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cu primul secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Socialist Ungar, tovarăşul Janos Kadar. In cadrul întîlnirii s-a remarcat că documentul elaborat în comun al Conferinţei partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa contribuie la întărirea unităţii partidelor comuniste şi muncitoreşti, la dezvoltarea luptei forţelor revoluţionare, democratice şi progresiste pentru pace, securitate şi progres social în Europa. Tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Janos Kadar şi-au exprimat dorinţa de a extinde legăturile pe linie de partid şi de stat şi colaborarea româno-ungară. Intîlnirea s-a desfăşurat într-o atmosferă cordială, tovărăşească. CU TOVARĂŞUL GUSTAV HUSAK Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, s-a întîlnit, la 30 iunie, cu tovarăşul Gustav Husak, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist din Cehoslovacia. Intr-o atmosferă tovărăşească, de caldă prietenie, a avut loc un schimb de vederi asupra unor probleme ale mişcării comuniste şi muncitoreşti, şi, în acest cadru, s-a exprimat convingerea că actuala conferinţă a partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa, documentul adoptat, vor contribui la întărirea unităţii partidelor comuniste, a forţelor. (Continuare în pag. a 4-a)