Steaua Roşie, noiembrie 1976 (Anul 28, nr. 259-283)

1976-11-02 / nr. 259

nou tahi ow roAT{ târ/u. wmv / OfiMAi comimul judeţean mureş al p.c.R. 5/ AL consiliului popular judeţean Anul XXVIII. Nr. 259 (5.780) 1 Marţi, 2 noiembrie 1976 4 pagini, 30 de bani Şedinţa comună a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., a Biroului Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale şi a Guvernului Republicii Socialiste România Luni, 1 noiembrie 1976, a avut loc şedinţa comună a Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Biroului Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale şi a Guvernului Republicii Socialiste România, prezidată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului. la primul punct al ordinei de zi au fost examinate propunerile privind îmbunătăţirea unor prevederi ale planului şi bugetului de stat pe anul 1977. Urmărindu-se aplicarea consecventă în viaţă a orientărilor stabilite de Congresul al XI-lea al partidului, prin prevederile planului şi bugetului pe 1977 se are în vedere o mai bună folosire a rezervelor de care dispun industria, agricultura, transporturile, toate ramurile economiei naţionale. Proiectul de plan asigură o mai bună gospodărire şi o reducere substanţială a consumului de materii prime (metal, ciment, lemn şi altele), de energie şi combustibili, precum şi sporirea în continuare a productivităţii muncii, îmbunătăţirea generală a eficienţei economice. Sunt prevăzute măsuri de raţionalizare a investiţiilor prin folosirea unor soluţii constructive mai eficiente (Continuare în pag. a 4-a) Duminică, la Slatina TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU a participat la sărbătorirea Zilei recoltei Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a participat duminică, 31 octombrie, la sărbătorirea Zilei recoltei, împreună cu secretarul general al partidului s-au aflat tovarăşii Manea Mănescu, Emil Bobu, Cornel Burtică, Lina Ciobanu, Ion Ioniţă, Gheorghe Pana, Ilie Verdeţ, Nicolae Giosan, Constantin Dăscălescu, Angelo Miculescu, viceprim-ministru al guvernului, ministrul agriculturii şi industriei alimentare. Cinstirea Zilei recoltei, care a avut loc în judeţul Olt, dobîndeşte în toamna lui ’76 un sens deosebit prin faptul că ne aflăm la începutul actualului cincinal, al revoluţiei tehnico-ştiinţifice, care prevede dezvoltarea în ritm susţinut a industriei şi agriculturii, sporirea avuţiei şi a venitului naţional şi, pe această bază, ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a întregii naţiuni. Sosirea în judeţ are loc la Caracal, unde au venit în întîmpinare mii de locuitori. I.« coborîrea din elicopter, tovarăşul Nicolae Ceauşescu este salutat de tovarăşul Constantin Sandu, prim-secretar al Comitetului judeţean Olt al P.C.R., preşedintele Consiliului popular judeţean, de alţi reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat. • Este vizitată întreprinderea de stat pentru creşterea şi îngrăşarea porcilor, unitate modernă, unde sunt în curs de execuţie ample lucrări de perfecţionare tehnologică. Directorul întreprinderii înfăţişează rezultatele obţinute în creşterea producţiei de carne, preocuparea pentru sporirea productivităţii muncii, a eficienţei economice. Gazdele relatează că, prin aplicarea indicaţiilor datede secretarul general al partidului, toate halele întreprinderii au fost reamenajate şi modernizate, ceea ce a permis dublarea numărului de purcei obţinuţi pe acelaşi, spaţiu construit şi creşterea acestora în condiţii optime pînă la livrare. Este prezentat, totodată, programul de cooperare între I.S.C.I.P. Caracal şi un număr de 21 cooperative agricole din judeţ pentru a se putea creşte 240.000 porci anual. Apreciind programul prezentat, tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă să se asigure un grad de mecanizare a fermelor de tip gospodăresc ale cooperativelor agricole asemănător celui, de la întreprinderea de stat. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu insistă asupra necesităţii de a se reduce consumul specific de furaje pe kilogramul de carne. Se recomandă între altele intensificarea studiilor pentru a folosi eficient resursele de furaje existente în tară. In acelaşi timp, sunt făcute recomandări cu privire la adoptarea solutiilor tehnico-constructive care să permită reducerea investiţiei specifice, cît şi economisirea materialelor de construcţii la viitoarele obiective destinate zootehniei. In continuare a fost vizitată cooperativa agricolă de producţie Dobrosloveni. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost informat asupra măsurilor luate în vederea aplicării proiectelor de organizare a producţiei pe ferme specializate, care a permis introducerea unor tehnologii agricole superioare, sporirea gradului de mecanizare a lucrărilor şi folosirea maşinilor şi utilajelor la întreaga lor capacitate, ceea ce a condus în final la creşterea veniturilor cooperatorilor. S-a subliniat că, ţinîndu-se seama de condiţiile naturale, au fost create noi ferme de cîmp, zootehnice şi pentru cultivarea căpşunilor, iar în perspectivă, pînă în anul 1980, vor mai fi înfiinţate alte unităţi cu profil viticol, pomicol şi zootehnic. Acţiunile întreprinse pînă acum au determinat obţinerea, an de an, a unor rezultate superioare în principalele sectoare. Unitatea, care a fost distinsă de două ori cu „Ordinul Muncii“ clasa I pentru producţiile record la sfecla de zahăr, a dublat în ultimii ani recoltele medii la grîu, iar la cultura porumbului a realizat anul acesta 7.000 kg boabe la hectar pe terenuri neirigate. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut să se manifeste o preocupare mai susţinută pentru folosirea unor seminţe de mare productivitate, utilizîndu-se cu maximă operativitate rezultatele cercetării ştiinţifice din staţiunile experimentale, a recomandat să se extindă experienţa valoroasă a unităţilor fruntaşe din ţară. Remarcînd rezultatele obţinute, secretarul general al partidului a indicat organizarea unor sectoare " Zootehnice specializate. Din dialogul cu factorii de răspundere s-a relevat că, prin defrişarea unor zone cu mărăcinişuri, desfiinţarea unor drumuri de cîmp, au fost atrase în circuitul agricol, în ultima perioadă, încă 100 de hectare. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut să se intensifice acţiunile care au ca obiect extinderea suprafeţelor arabile şi a arătat că mai buna folosire a terenului trebuie să se vadă pretutindeni, să înceapă chiar din incinta sectorului zootehnic. De la Dobrosloveni, elicopterul prezidenţial s-a îndreptat spre Slatina, centrul de reşedinţă al judeţului. Pe stadionul oraşului, unde a avut loc ceremonia sosirii, se aflau zeci de mii de locuitori, care au ovaţionat entuziast pentru partid şi secretarul său general. Primul popas s-a făcut la expoziţia intitulată sugestiv: „Agricultura judeţului Olt — realizări şi perspective“. (Continuare în pag. a 4-a) TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU a primit pe secretarul de stat la Ministerul Muncii din Franţa Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a primit, luni, pe Lionel Stoleru, secretar de stat la Ministerul Muncii din Franţa. A avut loc o convorbire, în cursul căreia a fost relevată cu satisfacţie evoluţia rodnică a relaţiilor româno-franceze şi, s-a manifestat convingerea că aceste tradiţionale raporturi de prietenie şi colaborare se vor extinde tot mai mult, pe multiple planuri, în interesul celor două popoare, al cauzei păcii, cooperării și înțelegerii internaționale. Şedinţa Biroului Executiv al Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste Luni, 1 noiembrie 1976, a avut loc şedinţa Biroului Executiv al Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste, sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Frontului Unităţii Socialiste. Biroul Executiv a discutat sarcinile care revin Frontului Unităţii Socialiste din Programul de măsuri al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. pentru aplicarea hotărîrilor Congresului al XI-lea al partidului şi ale Congresului educaţiei politice şi al culturii socialiste în domeniul muncii ideologice, politice şi cultural-educative. Biroul Executiv a hotărît ca sarcinile Frontului Unităţii Socialiste în acest domeniu să fie dezbătute într-o plenară a Consiliului Naţional în vederea stabilirii măsurilor concrete care trebuie luate de toate organizaţiile de masă şi obşteşti, de toţi membrii Frontului Unităţii Socialiste în vederea înfăptuirii în cele mai bune condiţiuni a hotărîrilor Congresului al XI-lea al Partidului Comunist Român şi ale Congresului educaţiei politice şi al culturii socialiste. Biroul Executiv a stabilit să se aducă unele îmbunătăţiri activităţii de control obştesc şi să propună Plenarei Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste convocarea la începutul anului viitor a unor consfătuiri judeţene şi pe ţară privind controlul obştesc cu scopul de a dezbate aprofundat problemele care se pun în acest domeniul de activitate al Frontului Unităţii Socialiste. Biroul Executiv a discutat unele probleme organizatorice. De asemenea, Biroul Executiv a convocat Plenara Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste pentru ziua de 3 noiembrie 1976. Zi de bilanţ şi muncă pe ogoare Tradiţionala sărbătoare a lucrătorilor de pe ogoare. Ziua recoltei, ca şi in întreaga ţară, şi în judeţul nostru a fost sărbătorită prin muncă. Această zi frumoasă a toamnei, lucrătorii ogoarelor, cei din I.A.S., ca şi din majoritatea cooperativelor agricole au intîmpinat-o cu însămînţarea griului încheiată, cu realizări semnificative la producţia de sfeclă de zahăr, legume, fructe etc. Pentru a pune cît mai operativ la adăpost recolta ce a mai rămas de strins de pe cîmp, duminică, de Ziua recoltei, celor peste 50.000 ţărani cooperatori li s-au alăturat un mare număr de elevi şi studenţi, oameni ai muncii de la oraşe, care au strins operativ mari cantităţi de porumb, fructe etc. Prin intermediul radioului cu tranzistori, lucrătorii ogoarelor de pe cuprinsul judeţului nostru, ca şi din întreaga ţară, acolo pe cîmp, in toiul muncii, s-au simţit părtaşi la marea adunare populară prilejuită de sărbătorirea Zilei recoltei ce a avut loc la Slatina, unde secretarul general al partidului a ţinut o amplă cuvintare. Ca şi cu alte ocazii, şi de data aceasta, pe cîmp, la muncă, au fost prezenţi în număr mare şi mecanizatorii. In această zi au fost efectuate arături pentru viitoarea recoltă pe o suprafaţă de peste 2.000 ha. în această zi frumoasă de toamnă, intr-un frumos mănunchi al realizărilor au fost adunate şi expuse cîteva mostre din producţia vegetală. în expoziţia agricolă organizată în halele din cartierul 7 Noiembrie din municipiul Tîrgu-Mureş. Expoziţia a fost vizitată de tovarăşul Ioan Florea, prim secretar al Comitetului judeţean de partid, de membri ai Biroului Comitetului judeţean de partid, ai Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, care au apreciat realizările lucrătorilor de pe ogoare. Prin frumuseţea lor au atras atenţia miilor de vizitatori standurile cu produse agricole ale I.A.S., C.L.F., Agrocoop. ale cooperaţiei de consum, precum şi cele ale cooperativelor agricole din Şăulia de Cimpie, Reghin, Gomeşti şi altele. Din această piaţă, ca şi din altele tîrgumureşenii şi-au putut procura cele mai variate sortimente de produse agricole. Pe parcursul citorva ore, în această piaţă a halelor, fanfara întreprinderii Electromureş ci şi formaţiile artistice ale I.P.L. „23 August“, T.C.M., Prodcomplex şi C.I.C. Tîrgu-Mureş au prezentat un bogat program de cîntece şi dansuri.