Steaua Roşie, ianuarie 1977 (Anul 29, nr. 1-24)

1977-01-04 / nr. 1

neim* dm toází rjfi/if, wmvi/ ORCAR AL CQkHWVlUi JUDEŢEAN MUREŞ AL PC.R. S/ AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXIX. Nr. 1 (5.832) Marţi, 4 ianuarie 1977 4 pagini, 30 de bani MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem primul an al cincinalului 1976—1980 cu remarcabile succese în realizarea hotărîrilor Congresului al XI-lea, a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a ţârii spre comunism. Producţia industrială a continuat să se dezvolte într-un ritm înalt, crescînd cu 11,5 la sută faţă de anul anterior, iar în agricultură am realizat cea mai mare recoltă de cereale din istoria ţârii. Avem, de asemenea, înfăptuiri de seamă în domeniul construcţiilor, al transporturilor, al circulaţiei mărfurilor, precum şi în celelalte ramuri ale economiei naţionale. Totodată, au cunoscut o puternică dezvoltare ştiinţa, învăţămîntul, cultura, întreaga viaţă spirituală a poporului. S-a asigurat înfăptuirea consecventă a prevederilor programului partidului de ridicare continuă a nivelului de trai al poporului. Toate aceste succese sunt rodul muncii entuziaste a clasei noastre muncitoare, a ţărănimii şi intelectualităţii, a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate. Ele demonstrează cu putere realismul şi justeţea hotărîrilor Congresului al XI-lea, creşterea rolului partidului ca forţă politică conducătoare în societatea noastră. Pentru măreţele victorii dobîndite în edificarea socialismului, adresez cele mai calde felicitări tuturor cetăţenilor RepubliciiSocialiste România, eroicului şi talentatului nostru popor. începem anul 1977 cu hotărîrea fermă de a înfăptui neabătut planul dezvoltării economico-sociale a ţării, de a asigura, în continuare, progresul în ritm rapid al industriei şi agriculturii, al întregii economii naţionale. In centrul întregii activităţi va trebui pusă ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al producţiei, creşterea puternică a eficienţei economice. In acest scop este necesar ca toate organele şi organizaţiile de partid, toţi oamenii muncii să acţioneze cu înaltă răspundere şi spirit de abnegaţie pentru înfăptuirea hotărîtă a măsurilor de reducere a consumurilor de materiale şi materii prime, ieftinirea investiţiilor şi reducerea cheltuielilor de producţie, pentru creşterea susţinută a productivităţii muncii şi organizarea pe baze ştiinţifice a producţiei şi a muncii. Aplicarea în viaţă a acestor măsuri are un rol hotărîtor pentru realizarea cu succes a întregului cincinal, pentru înfăptuirea plenară a revoluţiei tehnico-ştiinţifice în ţara noastră, pentru perfecţionarea tuturor domeniilor de activitate. In conformitate cu hotârîrile Congresului al XI-lea, în 1977 vom trece la înfăptuirea reducerii treptate a săptănlînii de lucru, vom începe realizarea măsurilor de majorare a retribuţiei oamenilor muncii prevăzute pentru acest cincinal. In anul in care intrăm vom sărbători centenarul independenţei — eveniment istoric de însemnătate hotărîtoare pentru progresul economico-social al ţării, pentru afirmarea liberă şi independentă a naţiunii noastre , va avea loc primul festival al muncii şi creaţiei poporului nostru, „Cîntarea României“, se vor desfăşura lucrările Congresului cooperativelor agricole de producţie, Congresului consiliilor oamenilor muncii şi ale Conferinţei Naţionale a partidului. Să întîmpinăm aceste evenimente şi reuniuni cu noi succese în toate domeniile de activitate, în realizarea hotărîrilor Congresului al XI-lea. Dragi tovarăşi şi prieteni, In anul 1976 au continuat să se accentueze profundele schimbări revoluţionare, naţionale şi sociale ale lumii de azi, s-a afirmat cu tot mai multă putere voinţa popoarelor de a trăi libere şi independente, s-au obţinut noi succese în lupta lor pentru o politică nouă, de egalitate şi respect între naţiuni, de destindere, colaborare şi pace, în spiritul orientărilor stabilite de Congresul al XI-lea, ţara noastră şi-a lărgit şi intensificat relaţiile de colaborare şi solidaritate cu toate ţările socialiste, aducîndu-şi contribuţia la întărirea unităţii şi forţei socialismului. De asemenea, România şi-a întărit legăturile, pe multiple planuri, cu statele care păşesc pe calea dezvoltării libere, de sine stătătoare — o expresie elocventă constituind-o, în acest sens, intrarea sa în grupul ţărilor în curs de dezvoltare şi participarea, în calitate de invitată, la activitatea ţărilor nealiniate. Acţionînd în spiritul coexistenţei paşnice, România şi-a amplificat, totodată, raporturile cu ţările capitaliste dezvoltate, cu toate statele lumii, fără deosebire de orânduire socială, aducîndu-şi contribuţia activă la afirmarea puternică în viaţa internaţională a principiilor deplinei egalităţi în drepturi, respectului independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului în treburile interne, renunţării la forţă şi la ameninţarea cu folosirea forţei, la respectarea dreptului fiecărui popor de a fi stăpîn pe destinele sale. Datorită politicii sade consecvente de pace şi colaborare, România şi câştigat noi prieteni în ferme, se bucură de o largă şi binemeritată apreciere pe toate meridianele globului. România este hotărîtă sâ acţioneze şi în anul 1977 cu toată fermitatea pentru întărirea unităţii şi solidarităţii tuturor ţărilor socialiste, a forţelor progresiste, antiimperialiste de pretutindeni, împotriva politicii imperialiste, colonialiste şi neocolonialiste, pentru progres social şi pace. Fie ca anul 1977 în care va avea loc reuniunea de la Belgrad pentru securitate în Europa să marcheze o etapă nouă pe calea înfăptuirii documentelor Conferinţei general-europene de la Helsinki prin adoptarea de măsuri concrete care să ducă la extinderea neîngrădită a colaborării economice şi tehnico-ştiinţifice, la promovarea unei largi colaborări în domeniul culturii, artei şi al altor probleme umanitare, la dezangajarea militară a continentului, la destindere şi securitate în Europa şi în întreaga lume. Menţionînd cu satisfacţie faptul că în 1976 a avut loc reuniunea de la Atena consacrată cooperării economice în Balcani, apreciem necesar să se depună noi eforturi pentru lărgirea continuă a colaborării multilaterale dintre toate statele aparţinînd acestei regiuni geografice, în spiritul înţelegerii şi bunei vecinătăţi. Ţinînd seama de gravitatea deosebită a situației din Orientul Mijlociu, este necesar ca în anul 1977 (Continuare în pag. a 4-a) SEMNE BUNE ANULARE! Bine ai venit An Nou 1977! Anul al doilea din cincinalul chemat să afirme deplin gîndirea revoluţionară în toate domeniile de activitate. Pentru înfăptuirea marilor sarcini pe care ni le pune 1977 — anul care, aşa cum sublinia tovarăşul NicolaeCeauşescu, secretarul general al partidului, în Mesajul adresat de Anul nou întregului popor, este hotărîtor pentru înaintarea pe calea traducerii în viaţă a prevederilor cincinalului 1976—1980 — noi, mureşenii, ne vom consacra întreaga capacitate de muncă, elanul şi spiritul de creativitate, aducîndu-ne întreaga contribuţie la înflorirea multilaterală a patriei noastre. Dovadă stau primele succese obţinute în zilele de 1 şi 2 ianuarie de oamenii muncii din unităţile cu proces tehnologic continuu, cu „foc nestins“. TIRNAVENI. Chimiştii şi-au confirmat hărnicia bine cunoscută. In două zile au realizat suplimentar produse în valoare de peste un milion de lei, concretizate în 340 tone de carbid, 6 tone bicromat de sodiu, 13 tone oxid de zinc, 7 tone produse antiacide ceramice și alte sortimente. După cum ne relatează tovarășul Ion Boitan, directorul combinatului, la obţinerea acestor prime succese au contribuit toate schimburile din aceste zile, în mod deosebit remarcîndu-se formaţiile conduse de maiştrii Ioan Bozeşan, Aurel Vulea şi Szabó Iosif, ca şi muncitorii Vasile Mija, Viorel Biriş, Szekely Ioan, Mihai Sărişan, Szakacs Carol, Ioan Baciu, Gheorghe Popovici şi alţii. „în primele zile activitatea s-a desfăşurat normal, fără nici o problemă deosebită şi la întreprinderea de geamuri“ , ne comunică tovarăşul Iosif Irimie, directorul întreprinderii. Aflăm că s-a lucrat din plin în toate sectoarele de producţie, sticlarii făcînd dovada hotârîrii lor de a face totul pentru realizarea sarcinilor de plan pe 1977, an în care vor trebui să realizeze nivelul producţiei din 1976 în condiţiile în care fondul de timp de lucru este mai mic cu 80 zile, cit s-a planificat pentru executarea re- (Continuare în pag. a 4-a) Vizita de lucru a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU in municipiul Craiova Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a făcut, luni, 3 ianuarie, o vizită de lucru în municipiul Craiova. Vizita tovarăşului Nicolae Ceauşescu a avut drept scop examinarea, la faţa locului, împreună cu cadre de conducere din economie, cu reprezentanţii organelor locale de partid şi de stat, cu muncitori şi specialişti, a unor probleme de deosebită însemnătate, atît pentru dezvoltarea Craiovei, a judeţului, cît şi pentru progresul economico-social al întregii ţări, pentru realizarea cu succes a planului pe 1977, a cincinalului revoluţiei tehnico-ştiinţifice. In centrul dialogului de lucru s-au aflat probleme privind realizarea în cele mai bune condiţii a programului de investiţii al judeţului şi în primul rînd al municipiului Craiova, ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al producţiei, diversificarea acesteia, creşterea continuă a eficienţei economice, diminuarea cheltuielilor de producţie, scăderea consumurilor de materii prime şi materiale. Au fost discutate, de asemenea, măsurile luate de organele locale de partid şi de stat, de conducerile unităţilor economice în scopul asigurării unui bun demaraj al activităţii pe anul 1977 în toate domeniile. Primul obiectiv al vizitei a fost locul unde va fi amplasată întreprinderea de autoturisme de mic litraj, rod al colaborării româno-franceze. Aici, ministrul industriei construcţiilor de maşini prezintă variante de amplasare a noii unităţi ce se va construi în cooperare cu firma franceză „Citroen“. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă ca la amplasarea noii întreprinderi să se ţină seama de posibilităţile de dezvoltare în perspectivă a acesteia, de folosirea raţională a terenului, de extinderea altor unităţi din zonă. De asemenea, cere proiectanţilor şi constructorilor ca noul obiectiv să fie conceput potrivit unor soluţii moderne, uşoare, ieftine, să se încadreze în mostrările stabilite de conducerea de partid şi de stat privind diminuarea consumurilor de materiale, reducerea costului investiţiilor. Se recomandă, totodată, ca noua unitate să beneficieze de infrastructura întreprinderilor existente, să se asigure din timp cadrele necesare. Secretarul general al partidului a cerut atît organelor centrale de resort, cît şi organelor locale de partid şi de stat să asigure o asemenea desfăşurare a lucrărilor de construcţie şi montaj care să permită ca pînă la finele anului 1978 să fie realizate aici primele autoturisme de mic litraj. Vizita de lucru continuă la întreprinderea de tractoare şi maşini agricole. Aici, directorul unităţii, Nicolae Ecobici, prezintă cea mai nouă realizare a specialiştilor — tractorul agricol articulat de 180 CP. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu se interesează de măsurile luate în întreprindere pentru folosirea raţională a metalului, recomandînd ca prin îmbunătăţirea tehnologiilor de fabricaţie coeficientul de utilizare a metalului să depăşească 85 la sută şi, concomitent, să se continue acţiunea pentru reducerea greutăţii produselor, precum şi de diminuare a importurilor, prin conceperea şi realizarea de noi agregate şi piese de schimb. La „Electroputere“ au fost studiate posibilităţile şi măsurile ce se impun pentru ridicarea activităţii acestei importante unităţi industriale la nivelul cerinţelor si exigenţelor cincinalului revoluţiei tehnico-ştiintifice, ale progresului neîntrerupt al economiei naţionale. Apreciind ca bune realizările obţinute de colectivul aerei mari unităţi tovarăşul Nicolae Ceauşescu a recomandat ca specialiştii şi muncitorii de la „Electroputere“ să persevereze pelinia reducerii consumurilor de metal. Secretarul general al partidului a insistat, de asemenea, asupra necesităţii intensificării (Continuare în pag a 1-ai CU PLUGUŞORUL PIONIERILOR LA SEDIUL COMITETULUI JUDEŢEAN DE PARTID Un grup de pionieri, mesageri ai celor 60 de mii de purtători ai cravatelor roşii cu tricolor din judeţ, au făcut în ziua de 31 decembrie o vizită la sediul Comitetului judeţean de partid, unde au prezentat cu ocazia Anului nou tradiţionalul Pluguşor. Erau de faţă membri ai Biroului Comitetului judeţean de partid şi reprezentanţi ai Consiliului judeţean al Organizaţiei pionierilor. Tovarăşul Ioan Florea, primsecretar al Comitetului judeţean de partid, le-a mulţumit pionierilor în numele Comitetului udeţean de partid şi al Consiliului popular judeţean pentru tradiţionalele urări şi cuvinte emoţionante rostite cu acest prilej la adresa partidului, a secretarului său general, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Le-a urat în încheiere vacanţă plăcută, succese la învăţătură şi fericire atît lor, cît şi părinţilor lor, tuturor cadrelor didactice din judeţul nostru