Steaua Roşie, mai 1977 (Anul 29, nr. 102-127)

1977-05-01 / nr. 102

răiască Im solidaritâţii internaţionale a celor ce muncesc | nOUTA/H DIN TOAT£ TĂIUIF, UIHTI-VĂ/ 06M AL emnrww JUDEŢEAN mureş al p.ca şi AL consiliului pomar judeţean Anul XXIX. Nr. 102 (5.933) | Duminică, 1 Mai 1977 | 4 pagini, 30 de bani (Desen de ILEANA BOROŞ) 1 MAI Din împliniri şi fapte, noi ţesem sărbătoarea, Inițiul Mai, armindeni, e datină la noi, Pe trepte de lumină suind, sub roşu steag Noi împlinim în rodii cuvîntului dogoarea. Şi drumul nostru urcă, tot urcă spre Comună, Şi mărefia faptei prin noi se-navuieşte, Cinstindu-ne strămoşii şi pregătind urmaşii. Noi temelii clădim de viaţă bună. A muncii sărbătoare o-ntîmpinăm muncind, Şi laurii izbinzii pe fruntea ţării punem, S-o facem mai frumoasă, s-o ştim tot mai bogată, Din brazdă românească noi împlinim rodind. RADU SELEJAN Cu prilejul zilei de 1 Mai Adunarea populară din Capitală Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au participat, sîmbătă după-amiază, la adunarea populară organizată in Capitală cu prilejul zilei de 1 Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. Omagiind ziua de 1 Mai, întîmpinînd-o cu bucurie şi rodnice bilanţuri, oamenii muncii, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi, deopotrivă fii şi făurari ai României socialiste, şi-au îndreptat gîndul plin de recunoştinţă spre gloriosul nostru partid comunist, pentru tot ce s-a înfăptuit şi se înfăptuieşte, sub conducerea sa încercată, în patria noastră liberă şi înfloritoare, spre secretarul general al partidului, pentru activitatea neobosită, pentru dăruirea cu care se consacră împlinirii năzuinţelor celor mai profunde ale clasei muncitoare, ale întregii noastre naţiuni, de progres, bunăstare şi fericire, de pace, prietenie şi colaborare cu toate popoarele lumii. Cu acest gînd fierbinte l-au întîmpinat numeroşi locuitori ai Capitalei pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu încă din momentul sosirii în Parcul tineretului, de-a lungul frumoasei esplanade, pînă la intrarea principală a Palatului sporturilor şi culturii, care a găzduit marea adunare populară, organizată de Comitetul municipal Bucureşti al P.C.R. Cu acelaşi gînd, izvorît din dragoste şi încredere neţărmurită în partid şi în secretarul său general, l-au întîmpinat şi miile de participanţi la adunare. ... Ora 17,00. Sosirea la tribuna oficială a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a celorlalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului este salutată cu multă căldură şi însufleţire. Sub vasta boltă a sălii răsună puternice urale şi ovaţii. Se aclamă cu înflăcărare, îndelung, într-o simbolică şi firească alăturare, numele partidului şi al secretarului său general — „Ceauşescu — P.C.R.“, împreună cu secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în tribuna oficială iau loc tovarăşul Manea Mănescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii Ştefan Voitec, Emil Bobu, Cornel Burtică, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, Ion Dincă, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Ion Ioniţă, Petre Lupu, Paul Niculescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Ion Păţan, Dumitru Popescu, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Iosif Uglar, Ilie Verdeţ, Ştefan Andrei, Iosif Banc, Ion Coman, Teodor Coman, Mihai Dalea, Miu Dobrescu, Mihai Gere, Nicolae Giosan, Vasile Patilineţ, Ion Ursu, Constantin Dăscălescu, Aurel Duma, Ion Stănescu. Iau loc, de asemenea, vechi militanţi ai mişcării comuniste şi muncitoreşti din ţara noastră, Eroi ai Muncii Socialiste, reprezentanţi ai unor organizaţii de masă, ai oamenilor muncii din mari întreprinderi bucureşteni ai vieţii ştiinţifice şi culturale. In sală se află membri ai C.O. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, vechi militanţi ai mişcării comuniste şi muncitoreşti din ţara noastră, conducători de instituţii centrale, organizaţii de masă şi obşteşti, oameni ai muncii din întreprinderile şi instituţiile bucureştene. La adunarea populară participă reprezentanţi ai Consiliului Central al Sindicatelor din Bulgaria, Mişcării Sindicale Revoluţionare din Cehoslovacia, Centralei Oamenilor Muncii din Cuba, Federaţiei Sindicatelor Libere Germane, Consiliului Central al Sindicatelor din R.P. Mongolă, Consiliului Central al Sindicatelor din Polonia, Consiliului Central al Sindicatelor din Ungaria, Consiliului Central al Sindicatelor din U.R.S.S., Comitetului Executiv al Federaţiei Sindicatelor din R.S. Vietnam, Confederaţiei Generale a Muncii din Franţa, Confederaţiei Generale Italiene a Muncii, Uniunii Generale a Muncitorilor din Algeria, Uniunii Naţionale a Muncitorilor din Angola, Congresului Sindi(Continuare în pag. a 4-a) Arminden românesc solidar Sărbătorim şi cinstim, astăzi, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, a celor ce sunt principalii creatori de valori materiale şi spirituale pe toate meridianele globului. În acest an, cinci sărbătorirea zilei de 1 Mai are loc în ajunul aniversării a 100 de ani de la cucerirea Independenţei de stat a României, este din prilej de imensă satisfacţie să constatăm cît de departe a înaintat clasa noastră muncitoare, întregul nostru popor, sub conducerea înţeleaptă a Partidului Comunist Român, pe calea progresului şi civilizaţiei, ce adinei transformări s-au petrecut pe pămintul nostru strămoşesc în anii construcţiei socialiste. In toţi aceşti ani munca a fost aşezată la temelia tuturor valorilor şi virtuţilor morale şi a devenit efectiv supremul criteriu de apreciere al fiecărui om, producător de bunuri materiale. De ziua lor, oamenii muncii din patria noastră se prezintă cu un fructuos bilanţ al realizărilor economico-sociale obţinut in toate domeniile de activitate, sînt mîndri de contribuţia lor la înfăptuirea obiectivelor Congresului al XI-lea al partidului. Aceste realizări, după cum se ştie, au fost obţinute in condiţiile cînd scumpa noastră patrie a fost lovită de cataclismul de la 4 martie, care i-a provocat imense pagube. In aspra încercare cu natura dezlănţuită, clasa noastră muncitoare, întregul popor român s-a dovedit, ca in atîtea rinduri în trecut, hotărit să facă faţă tuturor greutăţilor Strîngindu-şi şi mai mult rîndurile în jurul Partidului Comunist Român, dînd dovadă de o profundă maturitate politică, de un adine umanism şi abnegaţie, de o nelimitată solidaritate intre fiii acestui popor, toţi oamenii muncii din patria noastră au răspuns chemării secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a nu precupeţi nimic pentru înlăturarea grabnică şi totală a consecinţelor cutremurului, recuperarea pagubelor pricinuite de acesta, realizarea sarcinilor pe anul 1977 şi pe întregul cincinal. Şi oamenii muncii de la oraşe şi sate — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — nu precupeţesc nici un efort în vederea obţinerii de noi şi importante succese in economie, în toate sectoarele vieţii sociale, pentru a asigura dezvoltarea mai rapidă a ţării In acest context, oamenii muncii de pe meleagurile mureşene, intr-o frăţie şi unitate deplină, în cinstea zilei de 1 Mai şi a împlinirii a 100 de ani de la cucerirea Independenţei de stat a României, şi-au sporit angajamentul pe acest an la producţia globală, de la 490 milioane lei la 655 milioane; la 27 aprilie au raportat îndeplinirea prevederilor de plan pe 4 luni din a.c. • Avîntul întrecerii socialiste, succesele obţinute în economia judeţului, ca dealtfel nu a întregii ţări, confirmă pe deplin că există toate condiţiile (Continuare în pag. a 4-a) Adunarea festivă din Tg.-Mureş Ieri după-amiază a avut loc, în sala mare a Palatului culturii din Tg.-Mureş, o entuziastă adunare festivă, în cadrul căreia oamenii muncii din municipiu au adus un vibrant omagiu zilei de 1 Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. ... Ora 14. In prezidiul adunării iau loc tovarăşii Ioan Florea, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, preşedintele Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, Szotyori Ernest, prim-vicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, Pavel Chiorean, Ioachim Haţegan, Benkö Ioan, Nicolae Lobonţiu şi Eva Blaga, secretari ai Comitetului judeţean de partid, alţi membri ai Biroului Comitetului judeţean de partid şi ai Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, conducători de întreprinderi, instituţii, organizaţii de masă şi obşteşti, oameni de ştiinţă, artă şi cultură, muncitori fruntaşi din întreprinderile tîrgumureşene. In sală sunt prezenţi sute de oameni ai muncii — români, maghiari, germani — bărbaţi şi femei, tineri şi vtrstnici, reprezentînd colectivele de muncă din toate unităţile economice şi social-culturale de pe raza municipiului. Adunarea festivă a fost deschisă de tovarăşul Ioan Florea, prim-secretar al Comitetului ju(Continuare în pag. a 2-a)