Steaua Roşie, noiembrie 1977 (Anul 29, nr. 258-283)

1977-11-01 / nr. 258

HOiETA/Hom T0AT( f/p/lt, 0N1UYA / OfiăAA/ Al CmnTUlUi JUDETEAN MURES Al P.C R.SI AL CONSIUUIUI POPUIAR JUDETEAN Anul XXIX. Nr. 258 (6.089) | Marti, 1 noiembrie 1977 4 pagini. 30 de bani Convorbiri intre preşedinţii NICOLAE CEAUŞESCU SI MOHAMMED ANWAR EL SADAT 9 'Duminică dimineaţă au avut loc, la Sinaia, convorbiri între preşedintele Republicii Socialiste România, Nicolae Ceauşescu, şi preşedintele Republicii Arabe Egipt, Mohammed Anwar El Sadat. Cei doi şefi de stat, continuînd dialogul fructuos purtat în ultimii ani la Bucureşti şi Cairo, au analizat stadiul actual al relaţiilor româno-egiptene, precum şi posibilităţile extinderii lor în viitor. » « Preşedinţii Nicolae Ceauşescu şi Mohammed Anwar El Sadat au constatat cu satisfacţie că între România şi Egipt se dezvoltă cu succes raporturi de prietenie şi strînsă colaborare, pe diverse planuri, în spiritul Declaraţiei solemne comune, al acordurilor şi înţelegerilor stabilite la nivel înalt, care au avut şi au un rol determinant în întărirea con Dejun Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a oferit, duminică, la Sinaia, un dejun în onoarea preşedintelui Republicii Arabe Egipt, Mohammed Anwar El Sadat. "In timpul dejunului, desfăşurat într-o atmosferă de caldă prietenie, preşedinţii Nicolae Ceauşescu şi Mohammed Anwar El Sadat au rostit scurte toasturi, tinuă a conlucrării dintre ţările şi popoarele noastre. Totodată, cei doi şefi de stat au apreciat că există condiţii pentru amplificarea şi aprofundarea relaţiilor bilaterale, pe tărîm politic, economic, tehnico-ştiinţific, cultural şi au exprimat hotărîrea de a identifica noi sfere şi modalităţi concrete de cooperare reciproc avantajoasă. S-a subliniat că promovarea largă a colaborării dintre România şi Egipt contribuie la progresul economiilor naţionale ale celor două ţări, corespunde intereselor şi aspiraţiilor poporului român şi poporului egiptean,cauzei păcii şi cooperării internaţionale. în cursul convorbirilor, preşedinţii Nicolae Ceauşescu şi Mohammed Anwar El Sadat au procedat, de asemenea, la un schimb de vederi asupra principalelor probleme internaţionale, un loc important ocupîndu-l examinarea situaţiei actuale din Orientul Mijlociu. Cei doi preşedinţi au relevat mutaţiile pozitive pe plan mondial, în favoarea forţelor păcii şi progresului, şi au reafirmat (Continuare în pag. a 4-a) Vizita preşedintelui Republicii Arabe Egipt a luat sfirşit Vizita de prietenie întreprinsă în ţara noastră, la invitaţia preşedintelui Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de preşedintele Republicii Arabe Egipt, Mohammed Anwar El Sadat, a luat sfirşit luni la amiază cînd înaltul oaspete a părăsit capitala. La plecarea din Sinaia, unde au avut loc convorbirile la nivel înalt româno-egiptean, preşedinţii Nicolae Ceauşescu şi Mohammed Anwar El Sadat au fost salutaţi de Ion Cîrcei, preşedintele Consiliului popular judeţean Prahova, de Constantin Neagu, primarul oraşului Sinaia, de alţi reprezentanţi ai organelor locale de stat. Coloana oficială escortată de motociclişti, s-a îndreptat spre aeroportul Otopeni, unde a avut loc ceremonia plecării. Aerogara este împodobită sărbătoreşte. Pe frontispiciul Salonului oficial se aflau portretele preşedinţilor Nicolae Ceauşescu şi Mohammed Anwar El Sadat, încadrate de drapelele celor două ţări. La sosirea pe aeroportul Otopeni, mii de bucureşteni salută cu stimă şi simpatie pe şefii destat ai celor două ţări. Ceremonia plecării începe cu prezentarea onorului de către o gardă militară. Sunt intonate imnurile de stat ale Egiptului şi României. Preşedinţii Nicolae Ceauşescu şi Mohammed Anwar El Sadat trec în revistă garda de onoare. (Continuare în pag. a 4-a) ntilnirile dintre candidaţi şi alegători - prilej de temeinice dezbateri şi analize concrete consacrate dezvoltării oraşelor şi satelor * Azi încep în judeţul nostru întîlnirile dintre candidaţii Frontului Unităţii Socialiste, desemnaţi pentru alegerile de deputaţi în consiliile populare municipale, orăşeneşti şi comunale, şi alegători. Aceste întîlniri, cu profund caracter de lucru, constituie un veritabil cadru democratic, un minunat prilej pentru o cît mai temeinică dezbatere şi o analiză cît mai concretă a rezultatelor obţinute de la alegerile precedente şi pînă în prezent, pentru stabilirea obiectivelor, căilor şi mijloacelor care să ducă la dezvoltarea şi mai puternică a localităţilor noastre, la îmbunătăţirea activităţii consiliilor populare, la perfecţionarea vieţii sociale. Bilanţul realizărilor obţinute de oamenii muncii în perioada actualei legislaturi este deosebit de bogat. In primii doi ani ai cincinalului — aşa cum sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului la plenara Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste — s-au obţinut rezultate bune în toate domeniile de activitate. Planul producţiei industriale, cu toate dificultăţile provocate de seism, se realizează cu o depăşire de peste 23 miliarde lei, s-au înregistrat progrese simţitoare şi în dezvoltarea producţiei agricole, s-au adoptat o serie de măsuri şi programe pentru creşterea mai accentuată a nivelului de trai al poporului, pentru sporirea bunăstării fiecărui om al muncii. Peste tot, atît în industrie cît şi în agricultură, oamenii muncii acţionează cu entuziasm, cu dăruire şi elan patriotic pentru îndeplinirea şi depăşirea planului şi a angajamentelor pe acest an, pentru temeinica pregătire a producţiei anului viitor, pentru realizarea programelor de dezvoltare economico-socială a municipiilor, oraşelor şi comunelor. In această direcţie edificatoare sunt succesele înregistrate în industria judeţului nostru, oamenii muncii din unităţile economice raportînd la 22 octombrie realizarea planului pe 10 luni şi intrînd în luna noiembrie cu un volum de producţie industrială suplimentară în valoare de 630 milioane lei. Realizări meritorii s-au obţinut şi în agricultură, precum şi în celelalte domenii de activitate Iată de ce, pretutindeni, Întîlnirile dintre candidaţi şi alegători trebuie să prilejuiască o analiză aprofundată, în spiritul unei înalte responsabilităţi civice, a modului în care au acţionat şi acţionează organe(Continuare în pag. a 3-a) TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU a primit pe ministrul industriei şi turismului al Republicii Peru Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a primit, luni dupăamiază, pe general de divizie Gaston Ibanez O’Brien, ministrul industriei şi turismului al Republicii Peru, în timpul întrevederii a fost relevată evoluţia ascendentă a relaţiilor româno-peruane şi s-a exprimat dorinţa de a adinei şi diversifica colaborarea pe plan politic, economic, cultural şi în alte sfere de activitate, între cele două ţări, de a intensifica conlucrarea lor pe plan internaţional, în folosul celor două popoare, al cauzei păcii, destinderii şi cooperării internaţionale. Examinîndu-se rezultatele colaborării economice dintre cele două ţări, s-a evidenţiat că România şi Peru au interese comune pentru a asigura pe această cale un progres mai rapid în dezvoltarea lor economică şi socială. S-a exprimat, de asemenea, hotărîrea ambelor ţări de a acţiona în continuare pentru întărirea colaborării şi solidarităţii cu celelalte ţări în curs de dezvoltare în lupta pentru statornicirea unor relaţii politice de tip nou între state, pentru înfăptuirea aspiraţiilor de progres şi bunăstare, pentru instaurarea unei noi ordini economice, a unui climat de înţelegere internaţională. Conducerea unitară a muncii politico-ideologice ŞTEFAN OLTEAN prim-secretar al Comitetului orăşenesc de partid Tîrnăveni Pe baza măsurilor adoptate de Congresul educaţiei politice şi culturii socialiste, a indicaţiilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, Comitetul orăşenesc de partid Tîrnăveni a acţionat pentru conducerea unitară a activităţii politico-ideologice şi cultural-educative, pentru creşterea continuă a rolului conducător al organelor şi organizaţiilor de partid în înfăptuirea sarcinilor din acest domeniu. Un accent deosebit a fost pus pe continua îmbunătăţire a organizării şi conţinutului activităţii de propagare în colectivele de oameni ai muncii a ideologiei şi politicii partidului nostru, a tezelor şi aprecierilor cuprinse în documentele de partid şi expunerile secretarului general al partidului asupra fenomenelor şi proceselor din viaţa internă şi internaţională, pe cuprinderea largă în cadrul acesteia, în forme adecvate, a diferitelor categorii ale populaţiei. S-a acţionat şi va trebui să acţionăm şi în viitor cu mai multă insistenţă pentru legarea activităţii de propagandă de sarcinile dezvoltării economice şi sociale a oraşului, pentru înţelegerea de către fiecare cetăţean că politica partidului se înfăptuieşte concret, la fiecare loc de muncă, prin realizarea exemplară a îndatoririlor ce îi revin. Ne este bine cunoscut că, în repetate rînduri, partidul nostru a subliniat cerinţa esenţială ce se pune în faţa propagandei, a întregii activităţi politico-educative şi ideologice: continua întărire a legăturii ei cu viaţa. Aceasta presupune ca activitatea de propagandă să nu se limiteze doar la simple referiri, la fapte întîmplătoare de viaţă, ci să se ocupe în mod aprofundat de cele mai importante probleme pe care le ridică viaţa, să atace cele mai importante probleme ale dezvoltării sociale într-un mod ferm, deschis, pe baza unei analize temeinice care intr-adevăr să ajute la o înţelegere deplină şi la o soluţionare corespunzătoare a tuturor problemelor. Pornind de la indicaţiile atit de bogate cuprinse în cuvîntările tovarăşului Nicolae Ceauşescu la Consfătuirile de lucru de la C.C. al P.C.R., din septembrie a. c., organele şi organizaţiile de partid, organizaţiile de masă şi obşteşti, consiliile educaţiei politice şi culturii socialiste, sub îndrumarea Comitetului orăşenesc de partid, au trecut la organizarea temeinică a cursurilor de învăţămînt politico-ideologic, a colectivelor de lucru ale cabinetului orăşenesc şi au completat corpul de lectori şi propagandişti cu cadre cu munci de răspundere pe linie politică şi profesională. (Continuare în pag. a 4-a) EVENIMENTELE LUNII OCTOMBRIE 1977 Luna octombrie s-a caracterizat prin succesiunea unor evenimente de o deosebită însemnătate politico-socială care au polarizat atenţia întregii opinii publice, în acest cadru înscriindu-se la loc de seamă lucrările Plenarei Comitetului Central al P.C.R. şi Sesiunea Marii Adunări Naţionale, care au adoptat documente de o inestimabilă valoare practică pentru mersul înainte al societăţii româneşti, pentru perfecţionarea activităţii de conducere şi organizare socială, pentru ridicarea continuă a nivelului material şi spiritual al maselor de oameni ai muncii. Reţine atenţia aprobarea de către Plenara C.C. al P.C.R. a „Programului suplimentar de dezvoltare a economiei naţionale în cincinalul 1976—1980“, care a fost supus anterior dezbaterii Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Programul a fost elaborat pe baza noilor resurse apărute în primii doi ani ai cincinalului şi ca urmare a largii acţiuni desfăşurate din iniţiativa tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru reducerea cheltuielilor de producţie. Prin materializarea Programului, in actualul cincinal, urmează să se realizeze o producţie suplimentară de 130,3 miliarde lei, obţinîndu-se un ritm mediu anual de creştere de 11,5 la sută faţă de 10,7 la sută prevăzut iniţial. Se estimează că agricultura va obţine în perioada 1978—1980 o producţie suplimentară de 2,6 milioane tone cereale. Programul suplimentar de dezvoltare pe perioada 1976—1980, are în vedere o creştere a venitului naţional, CN AJUTORUL PROPAGANDISTULUI peste prevederile cincinalului, cu circa 50 miliarde Iei, asigurind astfel condiţii pentru creşterea mai accentuată a veniturilor oamenilor muncii, ridicarea generală a nivelului de trai şi spiritual al poporului. In acelaşi context, plenăra a stabilit noi măsuri pentru îmbunătăţirea continuă a asistenţei medicale a poporului. Comitetul Central al P.C.R. a aprobat proiectul de lege privind normele de adresare în relaţiile dintre cetăţenii Republicii Socialiste România. S-a hotărît ca cetăţenii să folosească, în raporturile de muncă şi serviciu, forma de adresare „tovarăş“ şi „tovarăşă“ sau „cetăţean“ şi „cetăţeană“. Plenara C.C. al P.C.R. a aprobat propunerea Comitetului Politic Executiv ca, în zilele de 7, 8 şi 9 decembrie 1977, să aibă loc Conferinţa Naţională a partidului. Marea Adunare Naţională a adoptat în sesiunea din 28 octombrie următoarele legi: Legea privind Congresul Consiliilor Oamenilor Muncii şi Consiliul Naţional al Oamenilor Muncii din industrie, construcţii şi transporturi, Legea privind Congresul consiliilor de conducere ale unităţilor agricole socialiste,al întregii ţărănimi şi Consiliul Naţional al Agriculturii, precum şi Legea privind Consiliul Organizării Economico-Sociale. Intr-o atmosferă solemnă Marea Adunare Naţională a aprobat noul Imn de Stat al Republicii Socialiste România. Marele for legislativ al ţării a adoptat documente de o mare însemnătate pentru dezvoltarea multilaterală a ţării, pentru perfecţionarea conducerii întregii vieţi economico-sociale. In pregătirea marelui eveniment de la 20 noiembrie — alegerile de deputaţi în consiliile populare municipale, orăşeneşti şi comunale, opinia publică a (Continuare în pag. a 3-a)