Steaua Roşie, mai 1978 (Anul 30, nr. 103-127)

1978-05-03 / nr. 103

1 Mai a fost sărbătorit, pe întreg cuprinsul patriei noastre. HOLITAR! DIN TOATE ŢÂRII F. VUIŢI-VĂ / mm mm ORDANUL COMITETULUI JUDEŢEAN MUREŞ AL POR. SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN I Anul XXX, Nr. X03 (G.244) | Miercuri, 3 mai 1978 4 pagini, 30 de bani ADUNAREA DIN CAPITALĂ Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au participat, luni dimineaţă, la adunarea organizată în Capitală cu prilejul zilei de 1 Mai — ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, în această zi a Intîiului de Mai, zi de scumpă sărbătoare, cu profunde rezonanţe în sufletul şi conştiinţa naţiunii, în această zi de mari satisfacţii şi rodnice îusorţuri, de caldă reafirmare a solidarităţii cu cei ce muncesc de pretutindeni, toţi cetăţenii ţării, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi, deopotrivă fii şi ctitori vrednici ai României socialiste, au adus omagiul lor fierbinte gloriosului Partid Comunist Român, prin lupta şi sub -‘Călăuzirea căruia s-au împlinit aspiraţiile cele mai înalte ale poporului nostru, şi-au îndreptat gîndul plin de dragoste şi recunoştinţă spre omul, revoluţionarul, care se află în fruntea partidului şi ţării, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a cărui activitate strălucită se leagă indestructibil cea mai fertilă perioadă din istoria patriei, tot ceeste mai frumos ■ şi mai cutezător în grandioasa operă ce o înfăptuim, afirmarea României în lume. Cu aceste sentimente de aleasă stimă şi preţuire, cu bucurie in inimi, exprimată prin cîntec şi dans, l-au întîmpinat numeroşi locuitori ai Capitalei pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu încă din clipa sosirii în Parcul tineretului, apoi de-a lungul frumoasei esplanade, pînă la intrarea principală a Palatului sporturilor şi culturii, unde a avut loc marea adunare organizată de Comitetul municipal Bucureşti al P.C.R. Cu aceleaşi vibrante simţăminte, de dragoste şi devotament neţărmurit faţă de partid şi secretarul său general, de încredere în prezentul socialist şi viitorul comunist al patriei, l-au întîmpinat şi miile de participanţi la adunare. ...Ora 9. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului sunt salutaţi, la sosirea în sală, cu deosebită căldură şi entuziasm, cu puternice aplauze, cu urate şi ovaţii. întreaga asistenţă aclamă îndelung, cu multă dragoste şi însufleţire, numele partidului şi secretarului său general — „Ceauşescu — P.C.R.“, împreună cu secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în tribuna oficială iau loc tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşul Manea Mânescu, membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Iau loc, de asemenea, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, conducători ai unor organizaţii de masă, muncitori, alţi reprezentanţi ai oamenilor muncii din mari întreprinderi bucureştene, precum şi ai vieţii ştiinţifice şi culturale. în sală se află membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, membri de partid de stagiu din ilegalitate, membri ai conducerii instituţiilor centrale, organizaţiilor de masă şi obşteşti, oameni ai muncii din întreprinderile şi instituţiile Capitalei. La adunare ia parte dr. Toh Chin Chye, preşedintele Partidului Acţiunea Populară din Singapore, reprezentanţi ai Organizaţiilor Sindicatele Naţionale din Bulgaria, Cehoslovacia, Cuba, R.D. Germană, R.P. Mongolă, Polonia, Ungaria, U.R.S.S., R.S. Vietnam, Franţa, Italia, Portugalia, Spania, Turcia, Algeria, Africa de Sud, Angola, Benin, Coasta de Fildeș, Congo, Egipt, Ghana, Guineea, Gambia, Gabon, Irak, Iordania, Kenya, Libia, Mali, Madagascar, Palestiniene, Sierra Leone, Siria, Senegal, Tanzania, Volta Superioară, Zambia, Zair, India, Malayezia, Mexic, Venezuela, Federaţiei Sindicale Mondiale, Confederaţiei Internaţionale a Sindicatelor Arabe, Organizaţiei Unităţii Sindicale Africane, Congresului pentru Unitate Sindicală al Oamenilor Muncii din America Latină, precum şi un grup de activişti sindicali din Statele Unite ale America. Sunt prezenţi şefi de misiuni diplomatice acreditaţi la Bucureşti, alţi membri ai corpului diplomatic, precum şi corespondenţi ai presei străine. Răsună solemn acordurile Imnului de Stat al Republicii Socialiste România. Adunarea este deschisă de tovarăşul Ion Dincă, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R., primarul general al Capitalei care, în numele comuniştilor, al tuturor locuitorilor Capitalei, cu deosebită stimă şi profund respect, a transmis, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, celorlalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului nostru, un cald salut. Tovarăşul Ion Dincă a transrmis, apoi, un salut frăţesc delegaţiilor sindicale de peste hotare, prezente la adunare. El a salutat cu căldură pe reprezentanţii corpului diplomatic acreditaţi în Republica Socialistă România. Despre semnificaţia Zilei de 1 Mai a vorbit tovarăşul Constantin Dăscălescu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R. Adunarea se încheie într-o atmosferă înălţătoare, de profundă vibraţie patriotică. Participanţii aclamă neîntrerupt pentru partid şi secretarul său general, pentru eroica noastră clasă muncitoare, pentru minunatul nostru popor, constructor al socialismului, pentru patria noastră liberă, demnă şi înfloritoare. Sunt momente de intensă bucurie şi satisfacţie, de profundă semnificaţie, care pun pregnant în lumină coeziunea strînsă dintre partid şi popor, deplina concordanţă între năzuinţele naţiunii şi politica partidului. Este reafirmată, în acelaşi timp, voinţa fermă a tuturor oamenilor muncii, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi, de a urma neabătut politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, de a acţiona neobosit, în strînsă unitate şi frăţie, pentru progresul neîntrerupt al ţării, pentru a transforma în fapte hotărîrile Congresului al XI-lea şi Conferinţei Naţionale ale P.C.R., Programul partidului, care deschid în faţa naţiunii perspectiva luminoasă a edificării societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintării spre comunism, de a contribui la creşterea prestigiului şi rolului României în lume, la înfăptuirea aspiraţiilor de pace, prosperitate, independenţă şi libertate ale tuturor popoarelor. în continuare, s-a desfăşurat spectacolul festiv dedicat Zilei de 1 Mai. în oraşele din judeţul nostru La Sighişoara In sala „Mihai Eminescu", împodobită sărbătoreşte, a avut loc duminică, 30 aprilie, adunarea festivă a oamenilor muncii din municipiul Sighişoara consacrată Zilei solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc — 1 Mai — şi zilei de 9 Mai, Ziua cuceririi independenţei de stat a României. In cadrul adunării a luat cuvântul Ioan Dăneşan, prim-secretar al Comitetului municipal de partid, primarul municipiului, care a felicitat călduros pe toţi oamenii muncii — români, germani, maghiari — care, sub conducerea organizaţiilor de partid, au obţinut importante realizări in întrecerea socialistă. Colectivele de oameni ai muncii din Sighişoara au realizat în cinstea zilei de 1 Mai importante cantităţi de produse fizice cum sunt: 1,3 milioane cărămizi şi prefabricate din beton, peste 10.000 mp ţesături de mătase şi lînă, peste 650.000 lei confecţii textile, peste 130.000 articole de sticlărie şi faianţă-menaj, piese de schimb în valoare de 1 milion lei. S-au remarcat, în continuare, rezultatele din agricultură, din învăţămînt, ocrotirea sănătăţii şi creşterea mai accentuată a nivelului de trai. In încheierea adunării a fost prezentat un frumos spectacol festiv, la care şi-au dat concursul formaţiile aşezămintelor de cultură, din întreprinderi şi şcoli. în zilele de 1 şi 2 Mai, pe estrada „Dealul gării“ au fost prezentate publicului diverse spectacole artistice, la care şi-au dat concursul formaţiile: casei de cultură, clubului C.F.R., clubului tineretului, ale unor întreprinderi, în ziua de 2 Mai, Ziua tineretului, pe stadionul „Metalul“ au avut loc parada tineretului, demonstraţii de gimnastică ritmică, atletism, finala „Cupei 2 Mai“, iar seara a avut loc un joc de tabără. V. CLAUS La Reghin La adunarea populară consacrată sărbătoririi zilelor de 1 şi 9 Mai, care a avut loc în sala de spectacole a Casei de cultură, în prezenţa a circa 500 de reghineni, a vorbit tovarăşul Traian Marian, secretar al Comitetului orăşenesc de partid Reghin, în expunerea prezentată (Continuare in pag. 13-a) cu multa însufleţire Adunarea festivă de la Tîrgu-Mureş 1 Mai 1978, într-o atmosferă sărbătorească, entuziastă, de unanima adeziune la politica Partidului Comunist Român, de devotament neţărmurit faţă de cauza socialismului, a propăşirii patriei, oamenii muncii din Tg.Mureş — români, maghiari, germani — alături de întregul nostru popor, au celebrat Ziua muncii. Ziua solidarităţii internaţionale a muncitorilor de pretutindeni. E ora 9. In sala modernului şi impunătorului edificiu al Teatrului de stat sunt prezenţi sute de muncitori, ingineri, tehnicieni din întreprinderile tîrgumureşene, oameni de ştiinţă, artă şi cultură, activişti de partid, de stat şi ai organizaţiilor obşteşti, militari, studenţi şi elevi. Fundalul scenei e dominat de portretul celui mai iubit fiu al naţiunii noastre, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, încadrat de drapelul partidului şi drapelul patriei, de Urarea „Trăiască Partidul Comunist Român, în frunte cu secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu“, în prezidiul adunării iau loc tovarăşii Nicolae Vereş, primsecretar al Comitetului judeţean de partid, preşedintele Consiliului popular judeţean, Szotyori Ernest, prim-vicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, Simion Cotoi, Pavel Chiorean, Benkö Ioan, Eva Blaga şi Nicolae Lobonţiu, secretari ai Comitetului judeţean de partid, alţi membri ai Biroului Comitetului judeţean de partid şi ai Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, vechi militanţi ai mişcării muncitoreşti din ţara noastră, conducători de întreprinderi, instituţii, organizaţii de masă şi obşteşti, oameni ai muncii. Se intonează Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. Adunarea este deschisă de tovarăşul Ironim Buda, primsecretar al Comitetului municipal de partid, primarul municipiului Tg.-Mureş. Despre semnificaţia zilei de 1 Mai, precum şi a zilei de 9 Mai au vorbit tovarăşii Nicolae Lobonţiu, secretar al Comitetului judeţean de partid, şi Andrejko Iosif, preşedintele Consiliului judeţean al sindicatelor. Vorbitorii au reliefat pe larg tradiţiile revoluţionare ale clasei noastre muncitoare, lupta şi izbînzile repurtate de poporul nostru, de-a lungul secolelor, pentru libertate socială şi naţională, pentru independenţa şi suveranitatea patriei. De la punctul de râspîntie al istoriei noastre naţionale — 23 August 1944 — 1 Mai a devenit o sărbătoare a împlinirilor, ziua în care ne socotim realizările pe calea făuririi noii societăţi, ziua în care ne strîngem tot mai puternic rîndurile în jurul Partidului Comunist Român, reafirmîndu-ne hotârîrea de a urma neabătut politica internă şi externă a partidului şi statului. Sărbătoarea de azi este primul 1 Mai după evenimentul istoric de mare importanţă din decembrie 1977 — Conferinţa Naţională a Partidului Comunist Român. Traducînd în viaţă cu fermitate şi elan patriotic sarcinile trasate de Conferinţa Naţională a partidului, oamenii muncii din judeţul nostru — români, maghiari, germani — se prezintă la această sărbătoare cu un bilanţ bogat de realizări în toate domeniile de activitate. Astfel, pe primul trimestru din acest an, planul producţiei industriale a fost îndeplinit în proporţie de 102,2 la sută, productivitatea muncii planificată a fost depăşită cu 1,1 la sută, obţinîndu-se suplimentar un volum de producţie în valoare de peste 148 milioane lei. Mărturie din cele mai grăitoare a politicii partidului nostru de dezvoltare armonioasă a tuturor zonelor ţârii, în acest cincinal judeţul nostru beneficiază de un volum de investiţii de 15,6 miliarde lei, pînă P. POPSDR (Continuare in pag. a 3-a)