Steaua Roşie, ianuarie 1979 (Anul 31, nr. 1-25)

1979-01-03 / nr. 1

vP UQifTAAr OW TOATE JÁAHE, V»/p-Y / ORGAN Al COkHTITUlU! JUDE TiAN MUREȘ Al PCR. Șl AL CONSILIULUI POPULAR JUD£Ţ£AN Anur^Xxi"^rrT' (6.452) | MiercurîT^'^amărîT^DT^-” | 4 pagini. 30 de bani Mesajul adresat de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU cu prilejul Anului nou Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1978 cu noi şi mari realizări în opera de construcţie socialistă. Muncind cu abnegaţie şi elan, eroica noastră clasă muncitoare a asigurat îndeplinirea programului de dezvoltare şi modernizare a industriei, a carei producţie a crescut în cei trei ani ai cincinalului într-un ritm mediu de peste 11 la sută. S-au obţinut, de asemenea, succese deosebite in agricultură, în creşterea producţiei agricole, în dezvoltarea tuturor ramurilor economiei naţionale. Ca urmare, a sporit avuţia socialistă, venitul naţional, ceea ce s-a reflectat în îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale întregului nostru popor. Aplicînd programul de creştere mai rapidă a veniturilor oamenilor muncii, în acest an am încheiat înainte de termen prima etapă a majorării retribuţiilor; de asemenea, au fost mărite pensiile, alocaţiile pentru copii, s-a trecut la aplicarea săptămînii de lucru reduse. Succese de seamă am obţinut în înflorirea ştiinţei şi învăţămîntului, a creaţiei literar-artistice, în făurirea culturii noi, socialiste. Toate aceste realizări oglindesc forţa creatoare a poporului nostru, liber şi stăpin pe destinele sale, hotârirea sa de a înfăptui neabătut Programul elaborat de Congresul al XI-lea, unitatea de granit a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, în jurul Partidului Comunist -- conducătorul încercat al întregii naţiuni pe calea socialismului, bunăstării şi fericirii. Pentru minunatele rezultate obţinute în construcţia socialistă în anul 1978, doresc să adresizez clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor fiilor patriei — români, maghiari, germani, sîrbi şi de alte naţionalităţi — întregului nostru popor, cele mai calde felicitări, precum şi urări de noi şi tot mai mari succese în activitatea viitoare. Peste citeva clipe intrăm în anul 1979 — cel de-al patrulea an al cincinalului. Prin obiectivele ce ni le propunem, princontinuarea dezvoltării în ritm înalt şi modernizarea forţelor de producţie, a întregii economii naţionale, anul viitor va marca, fără îndoială, o nouă treaptă în ascensiunea rapidă a României pe drumul civilizaţiei şi progresului. Sarcina centrală în acest an este ridicarea la un nivel tot mai înalt a activităţii economicosociale, realizarea unei calităţi noi, superioare în întreaga operă de construcţie socialistă. Aceasta impune să valorificăm tot mai eficient potenţialul material şi uman de care dispunem, să promovăm cu fermitate cele mai noi cuceriri ale revoluţiei tehnicoştiinţifice în toate domeniile. Ţinînd seama de dificultăţile pe care le generează criza mondială de materii prime şi combustibil, să desfăşurăm o bătălie susţinută împotriva risipei, să asigurăm gospodărirea raţională a tuturor mijloacelor, să reducem substanţial consumurile materiale, cheltuielile de producţie, înfăptuind cu fermitate principiile autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii întreprinderilor, folosind pe deplin cadrul democratic de participare a oamenilor muncii la conducerea diferitelor compartimente ale societăţii, să ridicăm spiritul de răspundere al tuturor colectivelor în buna gospodărire a avutului socialist. Să aplicăm ferm măsurile stabilite de partid pentru perfecţionarea continuă a conducerii societăţii, a statului, a relaţiilor de producţie şi sociale, pentru introducerea principiilor eticii,şi echităţii socialiste în toate domeniile, pentru folosirea tot mai largă a cadrului democratic de manifestare liberă a personalităţii umane în toate domeniile. Realizând prevederile planului producţiei materiale, vom asigura înfăptuirea integrală a programului de creştere a bunăstării poporului. Făcîrttî totul pentru satisfacerea cerinţelor de viaţă materiale şi spirituale ale maselor, să acţionăm pentru îmbogăţirea continuă a orizontului de cultură al oamenilor muncii, pentru ridicarea conştiinţei socialiste, realizînd în viaţă politica partidului , al cărui ţel suprem este omul, făurirea unei vieţi libere, demne ,şi fericite pentru toţi fiii patriei. Vom acorda şi în anul ce vine atenţia cuvenită dotării forţelor armate şi întăririi ,capacităţii lor de luptă, pregătirii întregului popor pentru a fi gata oricînd să apere cuceririle socialismului, independenţa şi integritatea patriei. Să întîmpinăm, dragi tovarăşi şi prieteni, cu succese tot mai însemnate măreţul eveniment politic ce va avea loc anul viitor — cel de-al XII-lea Congres al partidului, care va trasa obiectivele continuării operei de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintării României spre comunism, îmi exprim deplina convingere că, prin munca eroică a întregului nostru popor, strîns unit în jurul partidului, anul 1979 va marca un nou şi important pas înainte în dezvoltarea forţelor de producţie, în ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a maselor, în întărirea independenţei şi suveranităţii patriei noastre socialiste. . Dragi tovarăşi şi prieteni, în anul 1978 România a desfăşurat o intensă activitate internaţională în slujba idealurilor de libertate, independenţă şi progres social ale popoarelor, pentru promovarea unei politici noi în lume, de colaborare paşnică între toate naţiunile, de destindere şi securitate. (Continuare în pag. a 4-a) IA INSTALAŢIILE CU „FOC" CONTINUU Din primele schimburi, producţii suplimentare „Bun venit An nou 1979!“, te primim cu tradiţionala românească pîine şi sare, cu vinul în pocale, cu inimile încrezătoare că ne vei fi părtaş în marea bătălie pentru progres, civilizaţie şi pace, pentru fericirea fiilor şi fiicelor acestui pămînt. „Bun venit An nou 1979 !“, să ne fii chezaş şi cronicar al faptelor noastre, al muncii pe care o începem sub insufleţitoarele auspicii ale Mesajului adresat întregului popor de secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Ştim că în acest al 4-lea an al cincinalului avem sarcini importante, dar, mai ştim că suntem bine pregătiţi pentru a le înfăptui întocmai. Am deschis larg porţile lui 1979 sub semnul celui de-al XII- lea Congres al P.C.R. şi a celei de-a 35-a aniversări a eliberării patriei, cu convingerea că el va însemna o nouă etapă a muncii într-o patrie socialistă dornică de progres şi civilizaţie, de pace Din prima zi a anului, acolo unde procesul tehnologic este continuu, s-a lucrat cu optimism şi vigoare, oamenii muncii fiind la datorie şi obţinînd primele succese în producţie. La TIRNAVENI, după cum ne informează statornicul nostru colaborator Ioan Brejoi, Anul nou a fost Intîmpinat la datorie. Ca urmare a sîrguinţei cu care s-a muncit, în ziua de 1 ianuarie s-au obţinut peste plan 50 tone de carbid, 2 tone bicromat de sodiu, 3 tone carbonat de bariu, 4.920 mp geam tras, 214 mp geam laminat, 6.100 bucăţi sticlă suflată, 769 mp profile din sticlă, 60.000 buc. cărămizi şi alte produse. Cinstea de a fi în primul schimb al anului nou au avut-o chimiştii conduşi de maiştri Teodor Chinciuşan, Viorel Dan, Petru Tocaciu, Ioan Bozeşan şi Alexandru Ganea, destoinicii sticlari din formaţiile conduse de Aurel Cristea, Gheorghe Todor, Gheorghe Sturza, Iuliu Tătar şi Liviu Sărăcuţ. TÂRGU-MUREŞ. Printre cei mulţi care în noaptea revelionului s-au aflat în faţa maşinilor, instalaţiilor şi pupitrelor de co(Continuare în pag. a 3-a) Revelion 1979 Cu o secundă mai lung decit alţii, anul 1978 îşi trăieşte ultimele ore. Pregătindu-se să se despartă de el şi să-l întimpine pe cel nou, populaţia de la oraşe şi sate a luat cu asalt magazinele de desfacere alimentare, cele de mărfuri nealimentare, de legume şi fructe, de băuturi, umplîndu-şi cămările. Căcii, după tradiţie, după obiceiurile moştenite de la înaintaşi, fiecare om, indiferent de profesie sau vîrstă, de poziţia în societate, ţine să întimpine Anul nou cu masa încărcată de bucate, cu paharele pline. Parcă mai bine ca altădată, comerţul de stat şi cooperatist s-a pregătit în aşa fel incit să satisfacă solicitările populaţiei. „Am fost aprovizionaţi pentru aceste sărbători — ne declară tovarăşul George Sărăcuţ, şef de unitate la magazinul „Polar“ din Tg-Mureş — cu mari cantităţi de carne de toate categoriile incit am putut satisface din plin cererea de consum“. Aprecieri de acest fel am consemnat la hala magazinului „Gostat“, la „Avicola“ şi la alte unităţi de desfacere. Da, fiecare om a ţinut să se aprovizioneze din belşug, pentru ca Amil nou să-i găsească cu masa încărcată şi cu paharele pline. Pline pe măsura împlinirilor din anul 1978 şi a celor ce vor urma. In anul care ne părăseşte, oamenii muncii, toate categoriile de personal au depăşit veniturile la bugetele familiale. Căci s-a încheiat prima etapă de majorare a retribuţiilor prevăzută în acest cincinal. S-a încheiat, pe baza hotărîrii Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., din iniţiativa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, cu trei luni mai devreme de cum a fost prevăzut iniţial, la 1 iunie faţă de 1 septembrie. Prin această devansare, oamenii muncii au beneficiat de venituri suplimentare în valoare de 2 miliarde lei, care se adaugă la cele 40 miliarde cit reprezintă majorarea retribuţiei prevăzută pe acest cincinal. ...E seară, ajunge An nou. Apartamentele din cartierele municipiilor şi oraşelor sunt aproape toate iluminate. In multe din ele se sărbătoreşte revelionul pentru prima dată. In fiecare an tot mai mulţi oameni ai muncii intimpină noul an în casă nouă. Este şi aceasta o împlinire din anul care trece. Rind pe rind însă luminile se sting. In grupuri mai mari sau mai mici, bărbaţi şi femei, tineri şi vîrstnici se îndreaptă spre unităţile de alimentaţie publică, spre restaurante sau cantine-restaurant, pentru a sărbători cumpăna dintre ani în mijlocul colectivelor, al tovarăşilor de muncă, al prietenilor şi rudelor. După o temeinică pregătire, începută cu mult timp în urmă, I.C.S.A.P. din Tg.-Mureş a organizat petrecerea revelionului în 19 unităţi de alimentaţie pu P. POPSOR (Continuare în pag. a 3-a) "" i»f — r.. .1**— Marile satisfacţii pentru ale noastre împliniri, bucuria, încrederea nestrămutată in altele și mai mari, optimismul robust, certitudinea într-un viitor fericit pentru patrie, pentru fiii ei, au însoţit gindurile noastre in trecerea spre 1979, ca o clipă a timpului istoric dens pe care-l trăim. Am intîmpinat noul voinic, cu clinchete de clopoţei, cu urări de mari succese in întreaga noastră muncă şi viaţă.