Steaua Roşie, iunie 1979 (Anul 31, nr. 128-153)

1979-06-01 / nr. 128

PAGINA 4 STEAUA ROȘIE VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU (Urmare din pag. 1) comandări ale secretarului general al partidului: tipizarea şi miniaturizarea instalaţiilor. In acest sens, au fost prezentate trei tipuri succesive de instalaţii de dozare automată utilizate în industria metalurgică şi industria materialelor de construcţii, care ilustrează în mod concret rezultatele obţinute în direcţia miniaturizării. Apreciind eforturile şi rezultatele obţinute, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a felicitat călduros întregul colectiv, urîndu-i noi succese în muncă. Pretutindeni în secţiile vizitate, muncitorii, specialiştii „Automaticii“ l-au înconjurat cu multă dragoste pe secretarul general al partidului, oferindu-i flori. De la fiecare loc de muncă cite o floare, simbol al sentimentelor de aleasă dragoste şi stimă faţă de secretarul general al partidului Vizita a continuat apoi la o serie de şantiere din centrul Capitalei, unde s-au construit imobile pe locurile unor clădiri distruse de cutremurul din martie 1977, precum şi noi clădiri moderne, printre care blocul „Grădiniţa“, blocurile din diferite zone ale Căii Victoriei. Secretarul general al partidului a purtat un viu dialog de lucru cu specialiştii, cu edilii, indicând să se acorde o deosebită atenţie amenajării cît mai funcţionale a dotărilor comerciale, asigurării unui aspect cît mai estetic noilor edificii. Vizita a continuat apoi pe platforma industrială Militari. La sosire la Fabrica de prefabricate din această zonă secretarul general al partidului a fost întîmpinat de tovarăşul Ludovic Fazekas, ministrul economiei forestiere şi materialelor de construcţii. Mircea Georgescu, adjunct al ministrului, de cadre de conducere din centrala industrială de profil şi din întreprindere. Obiectul dialogului de aici l-a constituit examinarea măsurilor luate de factorii de răspundere, de specialişti, din indicaţia conducerii partidului, pentru realizarea planului privind construcţiile de locuinţe, în condiţii de eficienţă sporită, de ridicare a gradului de industrializare a lucrărilor şi de reducere a consumului de materiale şi energie, pentru îmbunătăţirea funcţionalităţii, a confortului apartamentelor. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu este informat despre modul în care se înfăptuieşte programul privind extinderea utilizării prefabricatelor în construcţia locuinţelor — soluţie modernă de industrializare a lucrărilor, de accelerare a ritmului de realizare a apartamentelor. Se arată că in diferite zone ale ţării se află în curs de construcţie 53 de unităţi pentru realizarea de prefabricate necesare ridicării locuinţelor, din care unele au început, parţial să producă. Sunt prezentate şi acţiunile întreprinse pentru asigurarea unui volum sporit de prefabricate numeroaselor şantiere de locuinţe din Capitală. Gazdele invită apoi pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pe ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat să viziteze noile secţii ale întreprinderii de profil din Militarii de cabine pentru baie şi de panouri pentru faţade şi pereţi interiori. Secretarul general al partidului urmăreşte cu atenţie tehnologia de fabricaţie a cabinelor şi cere specialiştilor, muncitorilor, să acorde o atenţie deosebită finisajului, calităţii. In acelaşi timp, tovarăşul Nicolae Ceauşescu atrage atenţia conducerii unităţii că printr-o amplasare mai judicioasă a utilajelor în această hală mai pot fi introduse trei linii tehnologice. La plecare, secretarul general al partidului a felicitat pe oamenii muncii de aici pentru succesele obţinute în domeniul producerii de prefabricate pentru construcţia de locuinţe, cerînd, totodată, factorilor de răspundere să dezvolte experienţa cîştigată, să extindă aceste realizări. A fost vizitată apoi întreprinderea „Electrotehnica“, situată în aceeaşi zonă industrială a Capitalei. O dovadă concludentă a hărniciei şi priceperii celor ce muncesc aici o constituie şi expoziţia pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu este invitat să o viziteze. In faţa unor grafice şi machete sugestive, ministrul de resort, Ion Avram, directorul întreprinderii, Dumitru Ionescu, subliniază că această unitate reprezentativă ilustrează grăitor extinderea impetuoasă a industriei noastre electrotehnice şi electronice. Gazdele înfăţişează experienţa acumulată, rezultatele înregistrate pe linia dezvoltării, diversificării, miniaturizării şi tipizării producţiei, asimilării de produse noi. Se relevă cu satisfacţie că indicaţiile date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu cu ocazia vizitei precedente s-au transpus cu fermitate în viaţă, asigurîndu-se astfel cadrul necesar obţinerii unor importante succese. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu cercetează îndeaproape exponatele, multe dintre acestea intrate de curînd în fabricaţie sau aflate în faze de prototip, adevărate premiere tehnice ale colectivului. Secretarul general al partidului felicită colectivul întreprinderii pentru rezultatele obţinute şi îi urează noi succese în activitatea sa creatoare. Totodată, tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă să se persevereze în direcţia producerii unor echipamente cît mai complexe, de o înaltă tehnicitate, punîndu-se un accent deosebit pe tipizarea şi miniaturizarea produselor. De asemenea, a cerut să se asigure automatizarea operaţiei de control prin simularea proceselor pe care echipamentele respective urmează să le realizeze în producţie. In acelaşi timp, secretarul general al partidului a indicat să se construiască o turnătorie mecanizată şi automatizată în Capitală, la dotarea căreia să-şi aducă contribuţia şi întreprinderea „Electrotehnica“. Şi aici, ca pe întreg traseul vizitei de lucru, muncitorii întreprinderii îl ovaţionează pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu cu căldura inimii, manifestîndu-şi bucuria de a-i avea din nou în mijlocul lor, de a-i, asculta cuvîntul însufleţitor. Ei exprimă, direct şi vibrant, preţuirea lor adîncă pentru fermitatea revoluţionară, clarviziunea şi dinamismul cu care acţionează tovarăşul Nicolae Ceauşescu pentru progresul şi prosperitatea patriei, pentru binele şi fericirea poporului nostru, pentru creşterea prestigiului şi rolului României socialiste în lume. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu răspunde cu prietenie acestor gesturi de caldă simpatie, aclamaţiilor şi ovaţiilor muncitorilor, inginerilor şi tehnicienilor. Colectivul I.P.P. Tîrgu Mureş (Urmare din pag. 1) plarii loan Chelbezan şi Szeke Carol, lustruitoarea de mobilă Polak Elisabeta, furniruitoarea Maria Buja, lăcătuşii Pompei Şamşudean şi Viorel Casoni, strungarii Tordai Francisc şi Fülöp Alexandru, împreună cu marea majoritate a muncitorilor şi specialiştilor întreprinderii, conduşi de organizaţia de partid, de consiliul oamenilor muncii, dovedesc o bună pregătire profesională, responsabilitate în tot ceea ce fac, mai ales în privinţa înnobilării lemnului şi metalului, a firelor sintetice pe care le transformă în obiecte cu înaltă valoare de întrebuințare. Dovada materială a acestor rezultate este incontestabilă. Planul de export pe patru ani ai actualului cincinal a fost îndeplinit cu mai multe luni în urmă, iar cel semestrial la data de 30 mai. Drept urmare, în perioada scursă din prezentul cincinal planul de export a fost depășit cu 1.050 mii lei valută. Avansul cîștigat pînă la această dată este deosebit de important, facilitînd în continuare rezultate tot atît de semnificative care vor asigura realizarea cu un an mai devreme a sarcinilor de export aferente întregului cincinal, fapt care va permite livrarea pe piaţa externă a unui volum suplimentar de marfă în valoare de circa 2,7 milioane lei valută Controlul oamenilor muncii (Urmare din pag. 1) cut remarcate prin exigenţa, principialitatea şi ritmicitatea cu care au acţionat, nu acelaşi lucru se poate afirma despre echipele conduse de Ioan Cizmaş, Lucia Sabău şi Ana Pilcă de la I.P.M.S., Iuliu Butnaru şi Leon Gabor de la I.M. „Republica“, care nu au efectuat, în anul trecut, nici un control, neîndeplinindu-şi, astfel, mandatul încredinţat în asemenea situaţii mai sunt şi alte echipe. De ce aşa? Cauzele nu pot fi decit două: nici sindicatele nu s-au ocupat de activitatea echipelor, nici comisia de coordonare a acestei activităţi nu a controlat, continuu, modul cum s-a făcut — mai bine-zis, nua făcut — controlul. Se impune deci, o mai strînsă colaborare şi informare între cei doi factori. Totodată, generalizarea experienţei bine căpătate pînă acum va duce, implicit, la ridicarea calităţii controlului. Nu putem să nu amintim, aici, modul exemplar în care acţionează echipa condusă de Bartha Ştefan, de la I.P.L. Nu demult, în colaborare cu echipa condusă de Kovács Ladislau, s-a urmărit, pentru o perioadă, problema întîrzierilor de la program, care erau în număr de aproximativ 250 pe zi ! Mult, desigur. S-au făcut propuneri concrete, atît pe adresa I.T.A. cît şi a E.G.C.L., concretizate în scăderea simţitoare a întîrzierilor. Notăm că echipa, în raidurile sale, realizează fotografii, a făcut şi două filme, toate, rod al modului în care aceşti oameni înţeleg să-şi facă datoria. A ajunge ca toate cele 67 de echipe să acţioneze cu aceeaşi matură răspundere, înseamnă ca organele locale ale F.U.S. să vegheze ca echipele să efectueze un număr cît mai mare de controale şi să acţioneze cu toată fermitatea pentru perfecţionarea activităţii tuturor sectoarelor supuse controlului- DE LA CENTRUL DE FIZICA PAMINTULUI ŞI SEISMOLOGIE Centrul de fizică pămîntului şi seismologie comunică : In ziua de 31 mai 1979, la ora 10,20 minute şi 31 de secunde, s-a produs în regiunea Vrancea, la adîncimea de circa 120 km, un cutremur cu magnitudinea 5,3 (scara Richter). Intensitatea cutremurului in zona epicentrală a fost de V—VI grade (scara Mercalli). Cutremurul a fost simţit la Bucureşti (IV grade), Focşani (V—VI grade), Buzău (IV—V grade), Bîrlad (IV grade), Adjud (IV grade), precum şi în alte localităţi din zona epicentrală. Nu s-au produs nici un fel de pagube materiale. TELEX • TELEX • TELEX • TELEX • TELEX • TELEX LISABONA. — Joi s-au deschis la Bareirro, localitate din centura industrială a Lisabonei, lucrările celui de-al 9-lea Congres al Partidului Comunist Portughez. La lucrările Congresului participă şi o delegaţie a Partidului Comunist Român, condusă de tovarăşul Virgil Cazacu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R. MANAGUA. — In Nicaragua au fost semnalate, în ultimele 48 de ore, noi lupte între Garda Naţională somozistă şi Frontul Sandinist de Eliberare Naţională (F.S.L.N.). Ciocniri violente între cele două părţi au avut loc la Leon, la 90 km vest de Managua, unde s-au înregistrat numeroşi morţi şi răniţi. Lupte puternice s-au desfăşurat şi la Rivas, la 120 km sud de capitala nicaraguaiană. Un comunicat dat publicităţii de Frontul Sandinist anunţă debarcarea unui contingent de 300 de insurgenţi în oraşul minier Bonanza, la 150 km nord-vest de Managua. Această localitate, împreună cu alte două din vecinătate au fost atacate, duminică seara, de F.S.L.N., în cadrul largii ofensive lansate în zonele din nordul ţării. Comunicatul precizează că efectivele de la Bonanza au făcut joncţiunea cu forţele sandiniste aflate în munţii din nordul şi nord-estul Nicaraguei. In încheierea comunicatului, F.S.L.N. lansează un apel „la insurecţie generală şi definitivă“ împotriva regimului dictatorial al generalului Anastasie Somoza, subliniind că „toată lumea trebuie să lupte“ pentru instaurarea unui guvern democratic, de largă unitate naţională. In faţa noii ofensive a insurgenţilor sandinişti, autorităţile au trimis puternice formaţiuni de luptă, însoţite de unităţi de blindate, pentru întărirea forţelor militare guvernamentale existente în zona Rivas. Totodată, regimul dictatorial a interzis posturilor nicaraguane de radio difuzarea oricăror informaţii privind evoluţia situaţiei din ţară. NAŢIUNILE UNITE. — Consiliul de Securitate al Naţiunilor Unite a reînnoit pentru o perioadă de şase luni, pînă la 30 noiembrie 1979, mandatul Forţei Naţiunilor Unite pentru observarea dezangajării, staţionată în zona înălţimilor Golan, teritoriu sirian ocupat de Israel. NAŢIUNILE UNITE. — Consiliul de Securitate al O.N.U. s-a întrunit joi, la cererea Libanului, pentru a examina situaţia creată în sudul acestei ţări de evoluţia ultimelor evenimente. Consiliul va lua cunoştinţă de activitatea diplomatică iniţiată în scopul punerii în practică a prevederilor Rezoluţiei 444 cu privire la situaţia din această regiune şi va analiza obstacolele care impietează îndeplinirea programului propus în scopul reglementării situaţiei din sudul Libanului. BEIRUT. — Artileria israeliană şi cea a miliţiilor conservatoare secesioniste libaneze au continuat, miercuri după-amiază, bombardamentele asupra sectorului oriental al sudului Libanului — relatează agenţiile de presă, citind corespondenţii aflaţi în zonă. Artileria rezistenţei palestiniene a ripostat, trăgînd asupra localităţilor israeliene din apropiere de frontieră, ca şi asupra regiunii controlate de disidenţii libanezi conduşi de Haddad. NAŢIUNILE UNITE. — Cele cinci ţări occidentale autoare a planului de reglementare a situaţiei din Namibia (Statele Unite, Marea Britanie, Franţa, Canada şi R.F. Germania), au intenţia „de a-şi continua eforturile în vederea unei soluţionări paşnice a problemei namibiene sub auspiciile Naţiunilor Unite“ — a declarat în Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite reprezentantul S.U.A. la O.N.U., Andrew Young, într-o declaraţie făcută în numele guvernelor celor cinci. MADRID. — In legătură cu intensificarea actelor de terorism, cărora Ie-au căzut victimă în ultimele două luni 17 persoane, în Parlamentul spaniol au avut loc dezbateri, prilej cu care reprezentanţii principalelor forţe politice din această ţară şi-au făcut cunoscute poziţiile în legătură cu măsurile ce trebuie luate pentru eradicarea acestui adevărat „cancer al societăţii spaniole“ , după cum califica terorismul politic premierul Adolfo Suarez. Cu o majoritate covîrşitoare, deputaţii au exprimat, de asemenea, sprijinul lor pentru guvernul condus de Adolfo Suarez şi pentru toate măsurile pe care acesta le consideră utile în lupta împotriva terorismului, fără depăşirea cadrului constituţional. BRUXELLES. — La Bruxelles s-au desfăşurat lucrările unei plenare a Comitetului Central al Partidului Comunist Belgian, care a analizat situaţia internă, precum şi probleme referitoare la structura şi activitatea partidului. în ce priveşte situaţia internaţională, participanţii la plenară s-au pronunţat în favoarea continuării procesului destinderii, pentru dezarmare şi crearea în Europa a unei zone fără arme nucleare, MADRID. Congresul extraordinar al Partidului Socialist Muncitoresc Spaniol va avea loc în perioada cuprinsă între sfirşitul lunii septembrie şi prima săptămînă a lunii octombrie, anunţă din Madrid agenţia France Presse, care citează o rezoluţie adoptată în acest sens de Comisia executivă provizorie a P.S.M.S. Congresul va alege noua conducere a partidului şi va defini politica acestuia, după decizia lui Felipe Gonzalez, secretar general al P.S.M.S., de a renunţa la această funcţie, decizie anunţată cu prilejul lucrărilor ultimului congres al partidului din luna mai a.c. ROMA. — Grupările teroriste din Italia continuă atentatele. După cum informează agenţia France Presse, sediul unei organizaţii din Roma a Partidului Comunist Italian a fost ţinta ţinut violent atac terorist în noaptea de miercuri spre joi. O puternică explozie a devastat clădirea în care îşi avea sediul organizaţia respectivă. Nu au fost înregistrate victime. In aceeaşi noapte, alte două atentate s-au produs în capitala Italiei. ANTANANARIVO. — Intr o declaraţie făcută în Adunarea naţională populară, Christian Remi Richard, ministrul afacerilor externe al Republicii Democratice Madagascar, a relevat sprijinul pe care ţara sa îl acordă luptei popoarelor împotriva imperialismului, colonialismului, apartheidului şi rasismului. Republica Democratică Madagascar — a declarat el — îşi propune ca obiectiv dezvoltarea relaţiilor de prietenie cu celelalte state ale lumii, pornind de la principiul respectării suveranităţii naţionale. Ţara mea, a adăugat Christian Remi Richard, promovează această politică în cadrul mişcării de nealiniere, al Naţiunilor Unite şi Organizaţiei Unităţii Africane. VREMEA Dispeceratul Direcţiei apelor Mureş-Banat comunică: Ieri, la Tg.-Mureş, temperatura aerului în orele dimineţii era de 15 grade, la ora 12 de 24 de grade. Timpul probabil: Menţinerea cîmpului anticiclonic va determina şi în continuare aceeaşi vreme frumoasă, cu cerul mai mult senin, temporar se vor semnala înnorări și vor cădea averse slabe de ploaie. Vînt slab din est. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 26—28 de grade, minimele între 13—15 grade. Redacţia şi administraţia:Tg-Mureş strada Gheorghe Doja nr 9, telefoane: 1.76.89 1 59.30 şi 1 45 40 Abonamentele se fac la ofinii poştale, factorii poştali difuzorii voluntari din Întreprinderi şi instituţii. Tiparul: întreprinderea poligrafică Tg -Mureş Comanda nr. 465 şi 40 372 J