Steaua Roşie, noiembrie 1979 (Anul 31, nr. 257-282)

1979-11-01 / nr. 257

/ PROLSTAW DIN TOATE TÂRUE, VMTIVĂ / SĂ ÎNTÂMPINAM CONGRESUL AL XII-LEA AL PARTIDULUI CU SARCINILE DE PLAN ÎNDEPLINITE EXEMPLAR! Eroi obişnuiţi ai unor fapte neobişnuite Cînd specialiştii cuptorului VI carbid au constatat defecţiunea la sistemul electric nu bănuiau că este vorba de transformator. Ipar atunci cînd în asemenea „accidente“ se punea răul înaintea binelui, adică se pleca de la complicat la simplu, carbidarii aşezau în capul listei acest colos de 120 de tone de o construcţie deosebită, instalaţie unică în ţară, în interiorul căreia nu umblase nimeni altcineva decit producătorul cînd îl fabricase. De astă dată măsurătorile „pramiştilor“ pe întreaga filieră a circuitului localizaseră, într-adevăr, defecţiunea la transformator. Pentru moment carbidarii lipsiţi de aportul celui mai mare cuptor şi-au văzut toate planurile aminate. Revizia avusese drept scop sporirea producţiei de carbid pentru economia naţională. Nu era vorba dem utilaj oarecare, ci de un imens agregat, iar producătorul se află la cîteva mii de kilometri. Cu 7—8 ani în urmă ar fi fost posibil ca în asemenea împrejurări acest colectiv să fi fost „condamnat“ la cîteva luni de aşteptare, princinuind economiei naţionale importante pierderi. Dar mutaţiile petrecute în acest răstimp, graţie orientării curajoase şi de largă perspectivă de a ne face cu mai multe lucruri, de la cele simple la cele mai complicate, la noi acasă, adică în ţară, implicîndu-ne cu îndrăzneală în actul creaţiei tehnice, promovind idei originale, şi-a pus amprenta pe modulde gîndire şi acţiune al chimiştilor din Tîrnăveni, ei înşişi căliţi la şcoala cutezanţei. Maturitatea politică şi profesională, spiritul de iniţiativă ale L CISMAS (Continuare în pag. a 4-a) Încălţăminte sportivă DE CĂUTARE SUPERIOARĂ Concomitent cu realizarea producţiei curente, colectivul I.P.M.S. Reghin pregăteşte cu deosebită atenţie şi producţia anului viitor. 1980 se remarcă prin două grupe mari de încălţăminte sport : de performanţă şi de masă: încălţămintea pentru sport de performanţă s-a reproiectat în întregime, dîndu-i-se un aspect modern şi o calitate sporită faţă de cea actuală. Pentru sportul de masă se va realiza o încălţăminte comodă, uşoară, cu elemente din înlocuitori. De fapt, întreaga activitate de pregătire este îndreptată în direcţia reducerii consumurilor specifice, a sporirii calităţii şi eficienţei economice. Toate forţele la efectuarea arăturilor adînci de toamnă! La ora actuală, principala lucrare care concentrează majoritatea forţelor mecanice din agricultură este efectuarea arăturilor adînci de toamnă, lucrare care, aşa după cum s-a accentuat în Comandamentul agricol judeţean, trebuie să se încheie pînă la 10 noiembrie. Această lucrare este îngreuiată însă în multe locuri de faptul că terenul nu este eliberat în totalitate de cocenii de porumb sau de alte resurse vegetale. Iată de ce se cere ca în această perioadă fiecare cooperator să participe la transportul cocenilor, în vederea creării tuturor condiţiilor necesare efectuării în ritm susţinut a arăturilor şi încheierii lor grabnice. Despre modul cum se acţionează la efectuarea arăturilor şi despre măsurile luate pentru impulsionarea lor ne-ara interesat în unităţile agricole din consiliul unic agroindustrial Band. Directorul S.M.A., ing. Radu Mircea, ne relata faptul că la efectuarea arăturilor au concentrat în această perioadă 70 de tractoare U 650 şi 15 tractoare senilare de 45 C.P. reprezentînd peste 75 la sută din forţa de care dispun. In cadrul fiecărei cooperative tractoarele şenilare lucrează la arat pe terenurile situate în pantă mai mare, executînd arături pe curbă de nivel. Dealtfel, se urmăreşte ca, în funcţie de posibilităţi, să se execute numai arături pe curbă de nivel. Pină ieri, din cele 3.266 ha planificate pentru arat, în acestea fiind incluse şi loturile personale ale membrilor cooperatori, erau arate aproape 1.500 ha. Cu forţa de care dispun, zilnic se realizează un ritm mediu de peste 154 ha de arături, ritm cu care se caută ca lucrarea să se termine în timpul stabilit. In acest scop în fiecare cooperativă s-au constituit formaţii de mecanizatori care lucrează grupat, peste noapte tractoarele rămînînd la sediul fermelor din zona în care se află, evitîndu-se deplasările la secțiile de mecanizare pentru economisirea combustibililor. De asemenea, în fiecare unitate s-au organizat şi formaţii de 3—4 mecanizatori care lucrează la arat in schimbul de noapte. Dintre unităţile componente ale consiliului, cea mai avansată cu arăturile este C.A.P. Oral, care mai are de arat 116 ha din 378 ha planificate, avind condiţii ca în 4 zile să încheie lucrarea pe întreaga suprafaţă. Bine se lucrează şi la C.A.P. Fînaţe şi Band. La Band sunt concentrate la arat 24 tractoare, grupate în două formaţii de muncă. Privind eliberarea terenului de resturile vegetale sunt însă unele probleme, în special la loturile V. ORZA (Continuare în pag. a 4-a) TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU s-a întîlnit cu tovarăşul LUIS CABRAL In cursul dimineţii de miercuri, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, s-a întîlnit cu tovarăşul Luis Cabral, secretar general adjunct al Partidului African al Independenţei din Guineea-Bissau şi Insulele Capului Verde (P.A.I.G.C.), preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Guineea-Bissau. Cei doi şefi de stat şi-au manifestat satisfacţia de a se întîlni din nou, de a continua schimbul rodnic de păreri în probleme privind dezvoltarea continuă a bunelor relaţii existente între cele două ţări, între Partidul Comunist Român şi Partidul African al Independenţei din Guineea- Bissau şi Insulele Capului Verde, precum şi în legătură cu unele aspecte ale vieţii internaţionale. Preşedintele Luis Cabral a salutat succesele obţinute de România în dezvoltarea generală a ţării şi a arătat că ele constituie şi o contribuţie la întărirea forţelor care luptă pentru independenţă, a tuturor forţelor antiimperialiste, un sprijin pentru ţările care s-au eliberat de sub dominaţia colonială şi înaintează pe calea dezvoltării independente. în cadrul convorbirii s-a procedat la o informare reciprocă privind activitatea şi preocupările actuale ale celor două partide şi popoare. Tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Luis Cabral au constatat cu multă satisfacţie că înţelegerile convenite cu prilejul dialogului avut în 1976 la Bucureşti se transpun cu succes în viaţă şi au hotărît să se acţioneze în continuu(Continuare în pag. a 4-a) TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU a primit pe participanţii la şedinţa Consiliului militar al Forţelor Armate Unite ale statelor participante la Tratatul de la Varşovia Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, comandantul suprem al Forţelor Armate ale Republicii Socialiste România, a primit, la 31 octombrie, pe participanţii la şedinţa Consiliului militar al Forţelor Armate Unite ale statelor participante la Tratatul de la Varşovia, care şi-a desfăşurat lucrările la Bucureşti. In cadrul întrevederii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a subliniat importanţa dezvoltării continue a prieteniei şi colaborării dintre statele membre ale Tratatului de la Varşovia, dintre armatele acestor ţări, precum şi necesitatea consolidării cursului spre destindere, securitate şi pace, a eforturilor pentru oprirea cursei înarmărilor, reducerea cheltuielilor militare, înfăptuirea dezangajării, a dezarmării, şi în primul rînd a dezarmării nucleare, fără de care nu pot fi concepute destinderea şi pacea, atît în Europa cit şi în întreaga lume. Cu exigenţă şi responsabilitate comunistă, oamenii muncii dezbat planul pe 1980 începînd din 1979 colectivele de oameni ai muncii din toate unităţile economice vor analiza în cadrul unei adunări generale speciale planul anului viitor şi măsurile necesare îndeplinirii ritmice a acestuia la toţi indicatorii. Stabilirea din timp a acestor dezbateri într-o perioadă de vîrf a pregătirilor ce se întreprind pentru producţia noului an constituie un important pas în fundamentarea responsabilă, detaliată şi realistă a prevederilor de plan pe anul viitor, care să asigure toate condiţiile tehnice, economice şi organizatorice pentru îndeplinirea lui la nivelul celor mai înalte exigenţe. Iată un nou cadru fertil de manifestare plenară a democraţiei, autoconducerii şi autogestiunii muncitoreşti. Coincizînd cu perioada pregătirilor pentru cel de-al XII-lea Congres al partidului, dominată de climatul de deplină angajare a tuturor colectivelor pentru întîmpinarea marelui forum al partidului cu succese remarcabile în producţie, adunările generale ale oamenilor muncii sunt chemate să dea acestor dezbateri un puternic caracter de lucru, pătrunse de responsabilitate muncitorească pentru pregătirea producţiei anului 1980. In baza orientărilor şi indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, la Consfătuirea de lucru de la C.C. al P.C.R. din 5—7 septembrie 1979 şi în lumina sarcinilor trasate de şedinţa Co* (Continuare în pag. a 4-a) Toamna a fost bogată. Poate mai mult ca oricînd. De acest adevăr se poate convinge oricine vizitînd magazinele de legume-fructe din oricare localitate. Nu lipseşte aproape nimic şi calitatea mărfurilor este, uneori, ireproşabilă. Am spus „uneori“ cu rezerva că acest precept nu poate fi întîlnit peste tot şi nu în cazul tuturor produselor, excepţia vizînd ca de atîtea ori fructele, în special merele. Ştim că lucrătorii livezilor depun mult suflet şi interes pentru a trimite spre mesele consumatorilor numai marfă de bună calitate, dar nu pricepem de ce personalul din comerţ nu manifestă şi el acelaşi interes. Am văzut, nu o dată, cu cită lipsă de răspundere sînt manipulate lăzile cu mere, cu cită nepăsare sînt trecute pe cîntar, îneît ai spune că aceste rumene Ionathane ori Partneri auriu nici n-ar fi destinate consumului. De ce oare atîta lipsă de respect faţă de produse şi, în ultima instanţă, faţă de cumpărători . ION ARDELEANU