Steaua Roşie, martie 1980 (Anul 32, nr. 52-76)

1980-03-02 / nr. 52

ÎN ÎNTÎMPINAREA ALEGERILOR FAPTELE DE MUNCĂ - TEMEIUL VOTULUI NOSTRU „Sub steagul partidului, strîns uniţi în jurul conducerii sale, al celui mai iubit fiu al poporului, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, să înfăptuim minunatul program de dezvoltare multilaterală a patriei, spre cinstea înaintaşilor, spre mîndria noastră, a celor de azi, spre gloria zilelor de mîine, mereu mai luminoase şi mai rodnice, ale patriei!“. (Din Manifestul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste) SUPLIMENTAREMATERIALE DE CONSTRUCŢII PENTRU 215 APARTAMENTE Colectivele fabricilor din Tg.-Mureş, Sighişoara şi Tîrnăveni ale întreprinderii de produse ceramice au încheiat bilanţul primelor două luni din acest an cu realizări semnificative, cu fapte de muncă care întăresc votul ce-l vor da la 9 martie candidaţilor Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Astfel, peste prevederile de plan s-a realizat la producţia globală industrială o valoare de 1,5 milioane lei, iar la producţia marfă de 2,8 milioane lei. Sporul de producţie de 7,5 milioane bucăţi la cărămizi şi blocuri ceramice echivalează cu necesarul pentru construirea a circa 215 apartamente cu 2 camere şi dependinţe; suplimentar au fost produse, totodată, 400 mc prefabricate din beton armat şi aproape 200.000 ţigle. CONFECŢII TEXTILE ÎN VALOARE DE 1,5 MILIOANE LEI Obiectivele pe care şi le-a propus pentru anul 1980 colectivul întreprinderii de confecţii „Mureşul“ din Tg.-Mureş, susţinute de o activitate bazată pe aplicarea noului mecanism economic, se materializează în importante sporuri de producţie obţinute de la începutul anului. Valoarea producţiei globale suplimentare şi a producţiei marfă realizate peste plan reprezintă cite un milion de lei, iar producţia fizică a fost depăşită la confecţii textile cu 1,5 milioane lei. In continuare, colectivul şi-a creat condiţii favorabile pentru îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor de producţie pe întreaga perioadă a primului trimestru CREŞTE CANTITATEA ŞI CALITATEA PRESTĂRILOR DE SERVICII Cooperativa meşteşugărească ,.Progresul" din Reghin încheie primele două luni ale acestui an cu un bilanţ bun, în care sunt înscrise însemnate sporuri de producţie, 1,35 milioane lei la producţia globală, 943.090 lei la producţia marfă, 310.000 lei livrări de mărfuri la fondul pieţii , valori care se regăsesc în confecţii tip sport, tricotaje, articole de marochinărie, încălţăminte etc. Totodată, cooperatorii meşteşugari din Reghin au depăşit cu 170.000 lei planul de prestări de servicii către populaţie, în special la secţiile de cojocărie şi centrele de confecţii la comandă. însufleţite adunări cetăţeneşti desfăşurindu-se în atmosfera de puternică efervescenţă politică, de unanimă angajare a oamenilor muncii de la oraşe şi sate in vasta activitate pentru transpunerea in viaţă a obiectivelor stabilite de Congresul al XII-lea al Partidului Comunist Român pentru accelerarea procesului de construcţie a socialismului multilateral dezvoltat şi de înaintare a patriei spre comunism, campania electorală pentru alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională şi în consiliile populare de la 9 martie cunoaşte o tot mai mare amploare. Continuînd întîlnirile dintre alegători şi candidaţii Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, în aceste zile au loc adunările cetăţeneşti, ample şi fructuoase dialoguri de lucru asupra bogatului bilanţ cu care se încheie actuala legislatură şi, în special, cu privire la ceea ce trebuie făcut pentru înfăptuirea marilor obiective cuprinse în programele de dezvoltare economico-socială a localităţilor in viitorul cincinal, pentru ca fiecare în parte să devină un puternic centru economic, capabil să asigure condiţii de muncă şi de viaţă optime locuitorilor lor şi, totodată, participarea intensă a oamenilor muncii la viaţa publică, la rezolvarea problemelor economice şi sociale ale aşezărilor în care trăiesc, precum şi la conducerea societăţii. LA SIGHIŞOARA După dialogurile de lucru la faţa locului, cu colectivele de oameni ai muncii de la „Nicovala“, Întreprinderea de sticlărie şi faianţă, întreprinderea de stofe, ţesătoriile de bumbac şi de mătase, întreprinderea de confecţii, întreprinderea de produse ceramice, cu alte colective de muncă, cu cetăţeni din cartierele municipiului, precum şi cu alegători din comunele Albeşti, Saschiz, Apaid, Daneş, Nadeş, Veţca, ieri, 1 martie, tovarăşa Paula Preoteasa, activistă a C.C. al P.C.R., şef de sector la Consiliul central de control muncitoresc al activităţii economico-sociale, candidat în circumscripţia electorală nr. 4 Sighişoara pentru alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională, s-a întîlnit, în cadrul linei entuziaste adunări cetăţeneşti, în sala Mihai Eminescu, cu reprezentanţii alegătorilor din circumscripţie. Au participat sute de muncitori, ingineri, tehnicieni, ţărani cooperatori, alte categorii de oameni ai muncii — români, maghiari, germani —, femei şi bărbaţi, tineri şi vîrstnici. Au participat, de asemenea, candidaţi ai Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste pentru alegerile de deputaţi în Consiliul popular judeţean, precum şi în consiliile populare municipal şi comunale. Dînd glas sentimentelor ce animă zecile de mii de alegători din circumscripţie, fără deosebire de naţionalitate, numeroşi vorbitori au exprimat ataşamentul lor profund la politica internă şi externă a partidului şi statului, unitatea lor strînsă în jurul Partidului Comunist Român, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, hotărirea fermă de a munci cu abnegaţie şi elan patriotic pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor ce le revin pe acest an şi pe întregul cincinal în industrie, în agricultură, construcţii, în toate domeniile vieţii economico-sociale, pregătind temeinic trecerea la transpunerea în viaţă a obiectivelor importante din cincinalul 1981—1985. LA GURGHIU Tovarăşul Stan Soare, şef adjunct de secţie la C.C. al P.C.R., candidat în circumscripţia elec-, torală nr. 9 Gurghiu pentru alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională a avut, în ultimele zile, fructuoase întîlniri de lucru, în cadrul cărora s-au dezbătut pe larg, cu responsabilitate (Continuare în pag. a 4-a) în lumina Consfătuirii de lucru de la C.C. al P.C.R. Acţionăm hotărit pentru înlăturarea lipsurilor, ne pregătim temeinic să sporim producţia agricolă vie. IOAN CATARIG director general al D.G.A.I.A. Mureş Am intrat în ultimul an al actualului cincinal cu hotărirea nestrămutată de a realiza în bune condiţii producţiile planificate şi de a recupera nerealizările din 1979, nerealizări datorate în bună măsură şi unor grave deficienţe în organizarea şi îndrumarea activităţii din agricultură, în mobilizarea şi folosirea forţelor umane şi mecanizate, în aplicarea tehnologiilor avansate, în modul de angajare al fiecăruia la locul său de muncă. In cadrul analizei şi dezbaterilor care au avut loc la recenta Consfătuire de lucru de la C.C. al P.C.R., în cuvîntarea rostită de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, s-a făcut o amplă şi clară prezentare a problemelor şi situaţiei din agricultură. Tuturor celor ce lucrăm în acest sector ni se cere să acţionăm cu energie şi conştiinţă comunistă pentru înlăturarea neajunsurilor. Îmbunătăţirea stilului şi metodelor de muncă ale organelor de conducere de la toate nivelurile prin legarea lor directă de producţie şi de locurile de muncă, reprezintă o cerinţă majoră pe care ne propunem să o înfăptuim rapid şi neabătut. Aceasta atît în privinţa activităţii specialiştilor de la Direcţia agricolă judeţeană şi U.J.C.A.P. cit şi a celor de la Trustul I.A.S. şi S.M.A., de la consiliile unice agroindustriale, din unităţi şi ferme. Măsurile pe care le-am luat şi cele pe care le elaborăm in prezent urmăresc înlăturarea birocraţiei şi formalismului, rezolvarea problemelor concret, nemijlocit în unităţile şi formaţiile de lucru unde trebuie să se afle tot timpul, investiţi cu răspunderi precise, fiecare specialist, fiecare conducător. Cuvîntarea secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, direcţionează magistral modul cum trebuie să muncim şi ne cere să fim tot timpul revoluţionari, neîmpăcaţi cu lipsurile, cu spiritul de suficienţă şi automulţumire, să ne considerăm permanent mobilizaţi, ostaşi disciplinaţi pe frontul progresului agriculturii. Acum cînd ne aflăm in pragul Începerii campaniei agricole trebuie să facem dovada deplină că amințe(Continuare în pag. a 4-a) Puternic angajaţi pentru depăşirea prevederilor de plan Prin realizările obţinute anul trecut, colectivul secţiei de conductori electrici a întreprinderii „Electromureş“ din Tirgu Mureş a cîştigat titlul de fruntaş în întrecerea socialistă. Aşa cum le stă bine fruntaşilor, pentru a dovedi că locul pe care-l ocupă are un suport solid în priceperea şi dăruirea oamenilor, ei au chemat la întrecere pe 1980 colectivele celorlalte secţii ale întreprinderii. Şi cum titlul obţinut obligă, pentru anul acesta şi-au formulat obiective mai îndrăzneţe. Este vorba de depăşirea cu 5,5 la sută a planului producţiei globale, cu 2 milioane lei a producţiei nete, realizarea suplimentară a 15.000 km conductori electrici izolaţi, economisirea a 14 tone de metal, a 150.000 kWh energie electrică, a 35 de tone combustibil convenţional prin reducerea consumului de materii prime şi materiale, depăşirea cu 2 la sută a indicelui de utilizare a capacităţilor de producţie. Cotele înalte ale angajamentului asumat exprimă capacitatea şi Încrederea colectivului în forţele proprii, dorinţa lui de autodepăşire, cit şi tonul exigent pe care vor să-l dea întrecerii socialiste. Fruntaşii de anul trecut se află la înălţime în competiţia muncii în acest început al lui 1980. Realizările pe 2 luni sunt frumoase. S-au produs peste plan, în cinstea alegerilor de la 9 martie, o I. CISMAŞ (Continuare în pag. a 4-a) Cele două fotografii ne înfăţişează întreprinderea metalurgică „Republica“ din Reghin — una în urmă cu trei decenii şi imaginea de azi a modernei uzine care se înalţă acum, unul din marii piloni ai prelucrării metalului şi construcţiilor de maşini din judeţul nostru — elocventă confirmare a politicii de industrializare promovată cu consecvenţă de către partidul nostru pe întreg teritoriul ţării. Această uzină este una din măreţele realizări ale socialismului, pentru care reghinenii îşi vor da votul de la 9 martie. Dincolo de importanţa sa economică, marele obiectiv va asigura oamenilor muncii din oraş mii de locuri de muncă, sute de noi apartamente, un dispensar de uzină cu staţionar, un mare grup şcolar, o cantină, extinderea reţelei de canalizare etc.