Steaua Roşie, septembrie 1980 (Anul 32, nr. 208-232)

1980-09-02 / nr. 208

ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN MUREŞ AL POR ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Vizita de lucru a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU în judeţul Gorj Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a făcut în cursul zilei de luni o vizită de lucru în importantele bazine carbonifere Rovinari şi Motru din judeţul Gorj. In această vizită, conducătorul partidului şi statului nostru a fost însoţit de tovarăşii Ilie Vérnet, Emil Bobu şi Virgil Trofin. La plecarea din Capitală, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, a fost salutat de membrii şi membrii supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., de secretari ai C.C. al P.C.R. Desfăşurată în climatul de puternică angajare a tuturor oamenilor muncii, a întregului popor pentru înfăptuirea exemplară a actualului cincinal şi pregătirea condiţiilor pentru realizarea directivelor trasate de cel de-al Xll-lea Congres al partidului pentru viitorul cincinal, vizita s-a constituit, prin întreaga sa desfăşurare, într-o manifestare puternică a unităţii întregului popor in jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, omul care şi-a închinat şi îşi închină întreaga sa muncă şi viaţă, fericirii şi propăşirii patriei, prosperităţii naţiunii noastre socialiste, libere şi suverane. Primindu-l pe secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, cu cele mai alese sentimente de stimă şi dragoste, minerii Gorjului, toţi oamenii muncii de pe aceste străbune meleaguri româneşti şi-au manifestat deplina încredere în politica partidului, politică ce-şi găseşte o expresie elocventă în dezvoltarea armonioasă a forţelor de producţie pe întreg teritoriul ţării, ceea ce determină ridicarea la o viaţă nouă, înfloritoare a tuturor judeţelor şi localităţilor, asigurînd totodată creşterea nivelului de trai şi civilizaţie al maselor populare. Noua vizită a secretarului general al partidului în bazinul carbonifer al Olteniei — cel mai mare din ţara noastră — a fost consacrată examinării unor probleme de o deosebită importanţă — sporirea producţiei de cărbune, utilizarea mai eficientă a resurselor carbonifere în vederea asigurării şi întăririi independenţei noastre energetice. In dialogul purtat cu conducerea ministerului de resort, cu mineri şi specialişti, cu organele locale de partid şi de stat au fost analizate măsurile întreprinse in scopul sporirii producţiei de lignit din acest mare bazin, care participă cu aproape 70 procente la producţia totală de cărbune a ţării, precum şi posibilităţile de sporire în continuare a productivităţii muncii, de extindere a mecanizării, de ridicare a indicilor de folosire a utilajelor şi instalaţiilor moderne din unităţile miniere şi marile termocentrale ale Gorjului. O atenţie deosebită a fost acordată îmbunătăţirii condiţiilor de muncă şi de viaţă ale oamenilor muncii gorjeni, ale minerilor şi familiilor acestora, expresie elocventă a preocupării permanente a conducerii partidului şi statului nostru, personal a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, pentru creşterea neîntreruptă a bunăstării materiale şi spirituale a întregului nostru popor. Ora 8,30. Aeronava a aterizat pe aeroportul din Craiova. Din piepturile miilor de oameni ai muncii veniţi să-l întîmpine pe secretarul general al partidului au izbucnit puternice urale şi nvaţii, expresie a dragostei pe care întregul nostru popor o nutreşte pentru tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a bucuriei de a-l avea din nou în mijlocul lor. Făcîndu-se ecoul acestor alese sentimente, primul secretar al Comitetului judeţean de partid Dolj, tovarăşul Miu Dobrescu, a urat secretarului general al partidului, un cald bun sosit. Cei prezenţi au ovaţionat îndelung pentru partid, pentru secretarul său general. S-a scandat „Ceauşescu—P.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul !“ într-o manifestare entuziastă ce demonstrează, o dată în plus, unitatea indestructibilă a întregului nostru popor în jurul Partidului Comunist Român, al secretarului său general. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a salutat cu căldură mulţimea entuziastă şi s-a îndreptat apoi spre elicopter. In uralele şi ovaţiile miilor de oameni prezenţi pe aeroport, elicopterul prezidenţial a decolat, îndreptîndu-se spre Rovinari, prima etapă a vizitei de lucru a preşedintelui României în judeţul Gorj. La Rovinari, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au fost salutaţi cu deosebită stimă de tovarăşul Nicolae Gavrilescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Gorj al P.C.R., de alţi reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat, de numeroşi cetăţeni. Mii de locuitori din centrul minier Rovinari, aflat în plină dezvoltare, din alte aşezări ale Gorjului, prezenţi la sosire, au aclamat îndelung, cu înflăcărare pentru partid şi secretarul său general, dînd expresie sentimentelor alese de sinceră stimă, profundă recunoştinţă pentru tot ceea ce conducătorul partidului şi statului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a făcut şi face pentru continua înflorire a judeţului lor, a întregii ţări, pentru grija statornică ce o poartă vieţii, bunăstării oamenilor muncii, minerilor şi familiilor lor. (Continuare în pag. a 4-a) Aflindu-se la a IV-a ediţie, prestigiosul Festival al dansului bătrînesc, organizat de Comitetul de cultură şi educaţie socialistă al judeţului Mureş şi Centrul judeţean de îndrumare a creaţiei populare şi a mişcării artistice de masă, a marcat, duminică, un minunat prilej de afirmare artistică în care s-au revărsat imense buchete de culori ale minunatelor costume populare româneşti, maghiare şi germane. In fotografie: aspect de la parada portului şi dansului popular care a început la ora 9:30 în Piaţa Trandafirilor din Tirgu Mureş. // ANUL XXXII , Nr. 208 (6.968) Vi fi Marti, NI 2 septembrie 1980 II tt 4 pagini, fj 30 de bani JJ în întîmpinarea Congresului consiliilor populare Deputații, toți şăulenii, acționează ca un singur om îndeplinindu-şi cu înaltă răspundere mandatul încredinţat. Consiliul popular comunal Şăulia, sub îndrumarea comitetului comunal de partid, a acţionat permanent pentru mobilizarea tuturor forţelor umane şi materiale, în vederea realizării exemplare şi depăşirii obiectivelor economice şi edilitar-gospodăreşti care ne revin în acest cincinal. Antrenînd întreaga populaţie la activitatea economică şi edilitargospodărească, am generalizat, de fapt, convingerea că numai printr-o muncă susţinută, desfăşurată organizat, putem obţine rezultate care să ne onoreze. Astfel, în cadrul întrecerii patriotice dintre consiliile populare, pe anul 1979, comuna noastră a ocupat locul trei pe ţară. Cooperativa agricolă pe producţie a fost unitatea economică care, prin rezultatele dobîndite, s-a situat pe locul I pe judeţ. Populaţia a livrat, tot anul trecut, la fondul de stat, 110 tone carne bovine şi noreine, 6.340 hl lapte de vacă, 100 hl lapte de oaie şi 2.480 kg lină, valoarea lucrărilor edilitar-gospodăreşti ridicîndu-se şi ea la aproape 2 milioane lei. Şi anul acesta, rezultatele noastre sunt pe măsura muncii: am reuşit să depăşim producţiile planificate la orz, cu 1.538 kg la hectar, la grîu cu aproape 200 kg, iar în zootehnie producţiile planificate le vom realiza cu bine. Practic, prevederile actualului cincinal sunt realizate în primii 4 ani. Cu toate acestea, suntem conştienţi că dispunem încă de mari posibilităţi pentru creşterea şi diversificarea producţiei agricole care, puse în valoare, vor contribui din plin la dezvoltarea unităţii, la creşterea nivelului de trai al tuturor locuitorilor. Intr-o asemenea direcţie, deputaţilor, în munca lor, prin exemplul ce-l oferă, le revin mari răspunderi. Dealtfel, toţi locuitorii comunei sunt ferm hotărîţi să-şi onoreze, şi în continuare, prin realizări şi mai bune, grija şi încrederea părintească de care se bucură din partea conducerii partidului şi statului nostru, personal a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, conştienţi fiind că, numai în acest mod vor răspunde cu cinste sarcinilor ce le revin, vor contribui la îndeplinirea măreţului program de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, de progres şi bunăstare pe pămîntul României. CORNEL ŞUMANDEA secretarul comitetului comunal de partid, primarul comunei Şăulia Să se acţioneze cu multă vigoare pe frontul recoltei viitoare! Filele calendarului indică deja perioada de interferenţă între vară şi toamnă, etapă ce coincide cu punerea bazei recoltei viitoare. In prezent la ordinea zilei se află însămînţarea trifoiului în amestec cu lolium sau lolium în cultură pură, precum şi al secarei pentru masă verde. In acest scop s-au făcut si intense pregătiri, mai ales în asigurarea seminţei. Prin Centrul de seminţe din Tirgu Mureş, ne spunea ing. Ovidiu Tomuleţ, şeful unităţii, au fost livrate 4 tone de trifoi, şi sunt asigurate 108 tone de lolium, din care doar 36 la sută s-a preluat de către unităţile cultivatoare. Tehnicianul Gheorghe Georgiu, ca şi şefii de depozit Aurel Bercea şi Aurel Mureşan sunt tot timpul zilei la dispoziţia lucrătorilor din agricultură, care conform repartiţiilor îşi pot ridica sămînţa. Termenul stabilit de Comandamentul agricol judeţean de încheiere a însămînţării loliumului pentru judeţul nostru, este 10 septembrie, dar lucrările se desfăşoară deosebit de lent. Pînă ieri, din cele 5.000 ha prevăzute în cooperativele agricole sau în REMUS CÂMPEAN (Continuare în pag. a 3-a) O importantă resursă materială refolosibilă, generatoare de mari economii PRODUSE NOI, UTILE ECONM, FIECĂREI GOSPODĂRII DIN CIOBURI DE STICLĂ Supunem astăzi atenţiei o altă resursă materială, din păcate deseori desconsiderată de noi: cioburile de sticlă. Ne-am obişnuit — un obicei păgubitor — să aruncăm la gunoi sticlele, borcanele, geamurile, articolele de menaj din sticlă sparte sau ciobite, fără să ne gîndim că pentru fabricarea lor s-au consumat cantităţi importante de nisip, calcar, sodă calcinată, feldspat şi, mai ales, gaz metan. Poate prea puţini cunosc însă că resturile de sticlă de orice fel pot fi reutilizate în circuitul productiv. Este o resursă refolosibilă generatoare de mari economii de materii prime şi energie, din care se pot realiza produse utile atît economiei naţionale, cit şi gospodăriilor noastre. (Rubrica noastră pe această temă în pag. a 3-a) rBWUilTiiHink • La ediţia ’80 a Sesiunii de comunicări ştiinţifice ale elevilor, desfăşurată la Sibiu, judeţul nostru a fost reprezentat de Kadar Ştefan (Liceul industrial nr. 5 Tirgu Mureş), Monica Gafiţa (Liceul „Unirea“ Tirgu Mureş), Ştefan Mera (Grupul şcolar M.I.U. Tirgu Mureş), Sanda Spinei (Liceul „Unirea“), Alina Toma (Liceul „Unirea“), Adrian Borşoş (Liceul industrial nr. 1 Tirgu Mureş), Claudia Vodă şi Ancuţa Brejoii, ambele de la Liceul industrial nr. 1 Tîrnăveni. , • Magazinul „Fortuna“ din cartierul Mureşeni, unicul de acest profil din Tirgu Mureş, a fost redeschis după efectuarea lucrărilor de igienizare. Şeful unităţii, Ioan Iosif ne informează că, pe lingă legume şi fructe, magazinul pune la dispoziţia populaţiei un larg sortiment de alte produse alimentare — carne şi preparate de carne, brînzeturi, lactate, răcoritoare etc. • A apărut colita dantelată „Preolimpiada de la Moscova“. Ea se eliberează, de la magazinul filatelic din Tirgu Mureş, tuturor membrilor A.F.R., pînă la 20 septembrie a. c. • Un nou club sportiv muncitoresc a fost înființat la întreprinderea tîrgumureşeană „Electromureş“. El are următoarele secţii: popice (masculin şi feminin, cu echipe în divizia A), lupte greco-romane (divizia A), volei masculin (divizia B), handbal, patinaj, box, şah, fotbal, tenis de masă. • Astăzi încep examenele de treaptă, respectiv cele de admitere în clasa a XI-a liceu, curs de zi şi seral. Tuturor candidaţilor le dorim mult succes! • Pentru anul şcolar 1980— 1981, înscrierile se fac în perioada 1—15 septembrie. Elevii sunt invitaţi a se prezenta la unităţile de învăţământ respective pentru a îndeplini această obligaţie şcolară.