Steaua Roşie, ianuarie 1982 (Anul 34, nr. 1-25)

1982-01-03 / nr. 1

vfíOlíTAm ÖW TOATO TAfí/t f , UNITI- VÁ ! ORGAN AL COMITETULUI JUDETEAN MUREŞ AL PCR ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Peste cîteva momente încheiem anul 1981, iur an al celui de-al VII-lea plan cincinal, cu ‘Plate importante in dezvoltarea economicoa a, in ridicarea bunăstării materiale şi spirite a naţiunii noastre socialiste. Plenara Comicutul Central al partidului a apreciat realizările de seamă obţinute în dezvoltarea industriei, agriculturii, a celorlalte sectoare economice, în progresul ştiinţei, invăţămintului şi culturii, subliniind, totodată, cu putere lipsurile şi greutăţile manifestate in această perioadă, stabilind măsurile c trebuie luate pentru lichidarea lor, pentru inuirea neabătută a Programului partidului de fire a societăţii socialiste multilateral dezvole şi înaintarea spre comunism, a hotărîrilor igosului al XlI-lea. Trebuie să menţionez că aceste realizări au fost obţinute în condide grele create in economia mondială şi care manifestat, după cum am menţionat nu o daşi in ţara noastră. Rezultatele dobindite demonstrează justeţea Prcii Partidului Comunist Român care aplică nod creator adevărurile generale, principiile aliantului ştiinţific, la condiţiunile României, le vădesc forţa creatoare a poporului român, liber şi stăpin pe destinele sale, superioritatea ordinii noastre socialiste, afirmarea cu putere a lului conducător al partidului, unitatea întregui popor în munca şi lupta revoluţionară pentru dearea României pe noi culmi de progres şi diraţie. In aceste momente solemne, gîndurile noastre îndreaptă către clasa muncitoare, ţărănime şi intelectualitate, către toţi oamenii muncii, fără deosebire de naţionalitate, către organele şi organizaţiile de partid, organizaţiile de masă şi obşteşti, către întregul popor, care, prin munca sa lină de abnegaţie asigură dezvoltarea continuă a României socialiste. Pentru măreţele succese obţinute in acest an, vă adresez tuturor, dragi tovarăşi, cele mai calde felicitări şi vă urez noi si tot mai mari victorii in activitatea închinată poporului, patriei noastre socialiste! Intrăm, peste cîteva clipe, în anul 1982, cel de-al doilea an al cincinalului 1981—1985, cu un program de dezvoltare economico socială elaborat cu participarea tuturor organismelor democrației noastre socialiste, a maselor largi populare, și care asigură înfăptuirea neabătută a obiectivului strategic, a sarcinii fundamentale stabilite de Congresul al XH-lea — realizarea unei noi calităţi a muncii şi vieţii întregului popor, trecerea Riipaniei la un stadiu superior de dezvoltare. I . Vom avea de învins, şi în anul viitor, multe greutăţi, determinate atit de criza economică mondială, cit şi de unele rămîneri in urmă in asigurarea bazei tehnico-materiale. De aceea, este necesar să acţionăm cu toată hotărirea, în spirit revoluţionar, pentru lichidarea lipsurilor, întărirea răspunderii şi exigenţei în întreaga viaţă economico-socială, facilul total pentru dezvoltarea bazei de materii prime şi energetice, pentru ridicarea continuă a calităţii şi nivelului tehnic al Produselor. Aplicind neabătut noul mecanism economic, autogestiunea şi autoconducerea muncitorească, să asigurăm creşterea eficienţei economice, a productivităţii muncii, reducerea cheltuielilor de producţie, sporirea continuă a venitului naţional. Să facem ca anul 1982 să marcheze un progres puternic al agriculturii noastre pe calea modernizării, ridicării productivităţii, creşterii producţiei agricole vegetale şi animale, înfăptuirii noii revoluţii agrare. Să aşezăm întreaga activitate de dezvoltare economico-socială a patriei pe cele mai înaintate cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, să ridicăm tot mai mult rolul ştiinţei, învăţămîntului şi culturii în făurirea noii orînduiri sociale. In anul 1982 să dezvoltăm şi mai puternic democraţia socialistă, participarea activă a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, a întregului popor la făurirea conştientă a propriului viitor socialist şi comunist, în actualele împrejurări economice internaţionale grele, să demonstrăm forţa şi capacitatea minunatului nostru popor care, de-a lungul istoriei sale milenare, a dovedit nu o dată înalte virtuţi, dragoste neclintită faţă de glia strămoşească, nedind înapoi în faţa nici unei greutăţi. Acum, cînd poporul nostru, stăpîn pe destinele sale, îşi făureşte viaţa In mod liber, aşa cum doreşte, să demonstrăm unitatea sa de granit în cadrul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, sub conducerea Partidului Comunist Român — forţa politică conducătoare a naţiunii noastre socialiste. In anul 1982 să înscriem noi progrese în dezvoltarea neîntreruptă a patriei noastre, în ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a întregii naţiuni, în întărirea independenţei şi suveranităţii României socialiste. Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai României socialiste. In anul 1981, in viaţa politică internaţională au apărut multe probleme complexe, s-a menţinut încordarea, a continuat cursa înarmărilor. (Continuare în pag. a 4-a) // ANUL XXXIV \H Nr. 1 (7.382) Vt Duminică, 3 ianuarie 1982 JJ 4 pagini, NI ^ 30 de bani /J La vetrele focului continuu — activitate eficientă, din cele dintii ore ale noului an A intrat în tradiţie ca din primele zile ale anului să comemorăm şi primele succese ale celor care îşi desfăşoară activitatea la vetrele focului continuu, în unităţile unde, datorită condiţiilor tehnologice, producţia nu încetează nici o clipă. Din primele fapte de muncă ale anului 1982 putem desprinde hotărîrea muncitorilor, a colectivelor de oameni ai muncii de a acţiona cu toată energia şi priceperea pentru a ridica pe noi trepte împlinirile muncii din al doilea an al cincinalului actual, de a traduce in viaţă obiectivele stabilite de Congresul al XII-lea al partidului. Cu convingerea că numai prin sporirea continuă a producţiei de bunuri materiale, prin creşterea eficienţei economice a întregii activităţi se poate asigura baza trainică, sigură pentru ridicarea bunăstării tuturor, oamenii muncii mureşeni anunţă primele realizări în producţie. COMBINATUL CHIMIC TÎRNAVENI. In noaptea de revelion, cinstea de a consemna primele cantităţi de carbid produse în contul anului 1982 a revenit formaţiilor conduse de maistrul Dumitru Muntean şi şefii de echipă Gheorghe Frăţilă şi Roman Maxim. Prin strădania întregului personal, din rîndul cărora s-au evidenţiat scurgătorii la cuptoare Petru Marian, Aszalós Iuliu, Réti Ioan, sortatorii Dumitru Medeşan, Alexandru Mailat şi Nicolae Danciu, în frunte cu maistrul lor Liviu Petraş, s-au produs suplimentar 15 tone de carbid. Realiăii de bun augur au obţinut în prima tură din acest an şi cei de la săruri anorganice, la posturile de veghe aflîndu-se formaţia maistrului Pavel Sebeş, cu operatorii Cornel Militaru, Ioan Bariu, Eugen Bălescu, Ioan Moldovan — care au reuşit să depăşească sarcinile de plan cu 1.000 kg oxid de zinc şi cu 20.000 kg sulfat de aluminiu. INTREPRINDEREA ELECTROCENTRALE. Ca la fiecare început de an energeticienii au fost şi de această dată cei mai solicitaţi. Dar tot ca de obicei, ei au fost prezenţi la posturi, asigurînd funcţionarea ireproşabilă a tuturor instalaţiilor şi agregatelor energetice. In clipa trecerii în noul an 1982, personalul muncitor de la Termocentrala din Iernut, condusă de dispecerul şef de tură ing. Tamás Martin, a ciocnit un imaginar pahar cu şampanie, urîndu-şi sănătate şi noi succese în muncă şi viaţă. Şi împreună cu şefii de tură Nicolae Scridon, Sándor Ştefan, Candid Man, Gheorghe Deteşan s-au angajat ca şi în noul an să asigure în condiţii de maximă eficienţă, energia electrică necesară economiei naţionale. Un prim bilanţ este deosebit de edificator: pînă în dimineaţa zilei de 2 ianuarie a fost produsă şi livrată în sistem o cantitate de 15.000 MWh. STAŢIA C.F.R. TIRGU MUREŞ. Feroviarii tîrgumureşeni au păşit în noul an cu hotărirea fermă de a traduce în viaţă importantele sarcini ce revin lucrătorilor căilor ferate, asigurînd cu prioritate un transport operativ, rapid, ieftin, fără evenimente. La „manşa“ locomotivei care a remorcat primul, tren al anului 1982 s-au aflat mecanicul Kovács Iosif şi ajutorul său Szöcs Alexandru. La ora 0,20, din 1 ianuarie, în sunetul specific al sirenei, trenul 44.901, avînd un tonaj de 2.924 tone a inaugurat prima plecare din staţia Tg.-Mureş, în uratele personalului de serviciu, răsunînd în noapte tradiţionalul „La mulţi ani !“. ..PRODCOXII*LEX“ TIRGU MUREŞ. „Foc continuu“ s-a consemnat în noaptea de revelion şi la secţia de sticlărie ambalaj a întreprinderii chimice „Prod complex“. Cei 18 oameni din prima tură a acestui an, în frunte cu maistrul de schimb Ioan Dina, au realizat o producţie de peste 20.000 butelii. La datorie s-au aflat, muncind cu înalta răspundere ce o conferă acest moment, mecanicii Gheorghe Florea şi Puţi Vasile, operatorii Fazakas Francisc, Iosif Grecu, Csenteri Árpád, sortatorii Viorica Doboş, Farkas Iuliu, Léczfalvi Roghina, ceterista Olivia Chinceşan, cuptorarul Tordai Pavel, electricianul de serviciu Kelemen Emerit. M. HARDASANU C.E.C. Tîrgu Mureş. In sala tabloului de comandă a fabricii de amoniac III operatorii chimişti Ioan Rîcean şi Gavril Cheţan stau de veghe în faţa tablourilor de comandă.