Steaua Roşie, mai 1982 (Anul 34, nr. 102-126)

1982-05-01 / nr. 102

Marea adunare populară din Capitală Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au participat, vineri după-amiază, la Palatul sporturilor şi culturii, la marea adunare populară organizată de Comitetul municipal Bucureşti al P.C.R. in cinstea zilei de 1 Mai, sărbătoarea primăverii şi a muncii, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, simbol al spiritului revoluţionar şi al năzuinţelor de pace şi progres social. Miile de bucureşteni prezenţi la adunare şi prin ei toţi cetăţenii patriei — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — au adus, în această zi de tradiţională sărbătoare un fierbinte omagiu partidului, sub a cărui înţeleaptă cîrmuire îşi împlinesc cele mai înalte aspiraţii, şi-au îndreptat gîndurile pline de dragoste şi recunoştinţă spre tovarăşul Nicolae Ceauşescu, patriotul înflăcărat, revoluţionarul neînfricat care din fragedă tinereţe s-a ridicat cu hotărîre la luptă împotriva fascismului, asupririi şi nedreptăţilor sociale, pentru libertatea, independenţa şi suveranitatea ţării, pentru propăşirea ei. Ora 17, împreună cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în prezidiul adunării au luat loc tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşul Ilie Verdeţ, alţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat. Din prezidiu au făcut parte, de asemenea, vechi militanţi ai mişcării comuniste şi muncitoreşti din ţara noastră, reprezentanţi ai unor organizaţii de masă şi obşteşti, ai unor mari întreprinderi din Capitală, muncitori, personalităţi ale vieţii noastre ştiinţifice şi culturale. In sală erau prezenţi membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, membri de partid cu stagiu în ilegalitate, conducători de instituţii centrale, organizaţii de masă şi obşteşti, generali şi ofiţeri, activişti de partid şi de stat, oameni ai muncii din întreprinderi şi instituţii bucureştene. Au participat reprezentanţi ai Federaţiei Sindicale Mondiale şi ai Confederaţiei Internaţionale a Sindicatelor Arabe, precum şi reprezentanţi ai unor centrale sindicale din R.P. Bulgaria, R.S. Cehoslovacă, Cuba, R.D. Germană, R.P. Mongolă, R.P. Polonă, R.P. Ungară, U.R.S.S., Angola, Franţa, Irak şi Siria. La adunare au participat, de asemenea, şefi de misiuni diplomatice acreditaţi la Bucureşti, membri ai corpului diplomatic, corespondenţi ai presei străine. Sala a îmbrăcat un aspect festiv, sărbătoresc. In atmosfera de vibrant patriotism, au răsunat solemn acordurile Imnului de Stat al Republicii Socialiste România. Adunarea a fost deschisă de tovarășul Gheorghe Pană, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R., primarul general al Capitalei. Despre semnificaţia zilei de 1 Mai a vorbit tovarăşul Gheorghe Oprea, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim viceprim-ministru al guvernului. Adunarea populară consacraţi Zilei internaţionale a celor ce muncesc s-a încheiat într-o atmosferă înălţătoare, de puternică însufleţire. In continuare, a avut loc spectacolul festiv consacrat zilei de 1 Mai. La ieşirea din Palatul sporturilor şi culturii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu sunt întîmpinați (Continuare în pag. a 4-a) Satul nostru Satul nostru va rămîne mereu locul în care cresc grînele şi se plămădeşte plinea cea binecuvîntată pentru că oamenii lui vin de demult şi de departe cu dragostea de glie clocotindu-le în suflet, îi ştiu pe aceşti oameni, îi intonesc şi îi văd mereu în ale lor zilnice gînduri şi griji. Şi nu sînt nici puţine şi nici mărunte, pentru că munca pămîntului naşte grija rodului aşteptat, naşte multe speranţe dar şi teamă, firească şi ea, de a nu-l pierde. Această neostoită nelinişte ţărănească este tulburătoare. O citesc şi o tălmăcesc pe chipul a mii şi mii de oameni care îşi duc rostul în sat. Intre ei, am întotdeauna chipul unuia din cei mai încercaţi şi merituoşi plugari ai ţării preşedintele Gheorghe Duma din Şăulia. Ţăranii din cooperativa agricolă de aici au sorbit de atitea ori din cupa marilor succese, înaltele titluri şi ordin M. BALDEANU (Continuare in pag. a 4-a) PPOltTAP) DIN iÖATt TÂfVl( VMT/-VÂ ? ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN MUREŞ AL PCR SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Mască ! Hai, ziua solidarităţii internaţionale a cetei ce Muncesc, ziuaraţiei rouftcitarilor de pretutindeni! Tdrai înalt e ceru-n luna mai Şi-atîta de senină zarea! Cununi florale-n evantai Cunună omul cu visarea. E limpede, în mai, şi gîndul In zborul lui pe căi lactee, Sărută cerul coborîndu-l Şi el străluce şi scînteie. In mai cutezătoare-i fapta Ce umple plinul nostru sfînt Căci răsplătită ni-e răsplata De dorul păcii pe pămînt. In mai şi ţara-i mai fecioară Cu flori la tîmple şi armindeni, Cu brîu de grîu la subsioară. Cu vestitori de pretutindeni. Şi păşii noştri-n luna mai Sînt parcă mai uşori pe glie Şi se prefac în viers pe nai Şi-n tril sublim de ciocîrlie. Cununi florale-n evantai, Ne cununaţi cu veşnicia Pe-acest carpat picior de plai Cu numele de România! JULIUS MOLDOVAN ANUL XXXIV Nr. 102 (7.483) Simbătă, 1 Mai 1982 4 pagini, 50 de bani FA e aproape un secol, oamenii muncii din ţara noastră, alături de toate forţele progresiste din întreaga lume, sărbătoresc ziua de 1 Mai, zi a solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, a frăţiei şi luptei pentru libertate şi demnitate umană, pentru triumful păcii pe întregul Pămînt. Prezenţa mişcării muncitoreşti în România încă de la întîiul arminden proletar — în 1890 —, puternicele manifestări prilejuite, an de an, de această zi, au evidenţiat rolul istoric al clasei muncitoare în unirea forţelor societăţii pentru apărarea intereselor vitale ale întregului popor, a independenţei şi suveranităţii naţionale. Pentru noi, cei care muncim şi trăim aici, în spaţiul carpato-danubiano-pontic, fără deosebire de naţionalitate, începutul lunii mai are semnificaţii multiple, încărcate de fiorul istoriei. Alături de Ziua muncii, a solidarităţii internaţionale, sărbătorim la 2 Mai Ziua tineretului din R.S. România, la 8 Mai ziua creării gloriosului nostru partid comunist, iar la 9 Mai ziua dobîndirii independenţei de stat a României şi ziua vieto(Continuare în pag. a 4-a) Adunarea festivă din Tîrgu Mureş 30 aprilie 1982. In ajunul Zilei muncii şi solidarităţii internaţionale, sărbătorită anul acesta pentru a 92-a oară In România, sute de tîrgumureşeni, reprezentând colective de oameni ai muncii din unităţi economice şi instituţii, muncitori, tehnicieni, maiştri, ingineri, precum şi vechi militanţi ai mişcării comuniste şi muncitoreşti, militari — români, maghiari, germani — s-au reunit în cadrul unei adunări festive consacrată Intîiului de Mai — zi a frăţiei muncitorilor de pretutindeni. Sala mare a Teatrului Naţional din Tîrgu Mureş, pavoazată sărbătoreşte. Ora 15. In prezidiul adunării iau loc tovarăşii Nicolae Vereş, prim-secretar al Comitetului judeţean Mureş al P.C.R., preşedintele Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, Simion Cotoi, Doina Drăguşin, Benkö Ioan, Nicolae Lobonţiu, Gălpăr Susana, secretari ai Comitetului judeţean de partid, Szotyori Ernest, primvicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, alţi membri ai Biroului Comitetului judeţean de partid, ai Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, conducători de întreprinderi şi instituţii, reprezentanţi ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, muncitori fruntaşi în producţie, maiştri. Se intonează Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. Cuvîntul de deschidere a adunării festive a fost rostit de tovarasul Tar Nicolae, membru al Biroului Comitetului judeţean de partid, preşedintele Consiliului judeţean al sindicatelor. Despre semnificaţia Zilei de 1 Mai au vorbit tovarăşii Ironim Buda, membru al Biroului Comitetului judeţean de partid, primsecretar al Comitetului municipal Tîrgu Mureş al P.C.R., primarul municipiului, şi Valter Iosif, prim-vicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular municipal. Oamenii muncii din ţara noastră, asemeni forţelor progresiste din întreaga lume — au spus vorbitorii — sărbătoresc înălţătoarea zi a solidarităţii internaţio(Continuare în pag. a 4-a) „Azomureş“ Tîrgu Mureş: 27 milioane lei peste plan la producţia marfă Realizînd înainte de termen sarcinile de plan pe primele patru luni ale acestui an, destoinicul colectiv al Combinatului de îngrăşăminte chimice „Azomureş“ a obţinut, în cinstea zilei de 1 Mai, o producţie marfă suplimentară în valoare de peste 27 milioane lei, producind peste sarcina prevăzută 2.600 tone de îngrăşăminte complexe substanţă activă. Totodată, datorită menţinerii constante în funcţiune şi la parametri optimi a instalaţiei de melamină, colectivul acestei secţii a produs şi livrat in plus, numai in luna aprilie, 200 de tone din acest valoros produs. In cadrul acţiunilor de diversificare a produselor, trebuie subliniat că a fost fabricat un nou sortiment de îngrăşămînt chimic, numit „Triplu 16“, cu utilizare în producţia legumicolă şi în cultura plantelor tehnice; de asemenea, la secţia de materiale fotosensibile s-au produs primele cantităţi de film şi hirtie pentru fotoculegere, precum şi filmul litografic cu contrast şi orto materiale destinate industriei poligrafice şi celei textile.