Steaua Roşie, aprilie 1984 (Anul 35, nr. 78-102)

1984-04-01 / nr. 78

ORGAN AL COMITETULUI JUDETEAN MUREŞ AL PCR ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN in lumina mobilizatoarelor îndemnuri din cuvintarea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU la Plenara C.C. al P.C.R. PRODUCŢIE FIZICĂ PESTE PLAN La finele trimestrului întîi, colectivul întreprinderii de in din Ghindari înscrie în bilanţul economico-financiar realizări de seamă, prezentîndu-se cu toţi indicatorii de plan îndepliniţi şi depăşiţi. In legătură cu acest succes, directorul întreprinderii, economistul Lörincz Pavel, ne-a spus: — Ne aflăm în anul glorioasei aniversări a patru decenii de la revoluţia de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă, în anul cînd va avea loc Congresul al XlII-lea al partidului, evenimente istorice in întîmpinarea cărora s-a declanşat o puternică emulaţie creatoare şi în rîndul colectivului nostru, încă din primele zile ale anului, oamenii muncii români şi maghiari din toate sectoarele productive ale unităţii au trecut la înfăptuirea programelor de modernizare a producţiei şi tehnologiilor, de ridicare a nivelului calitativ şi de eficienţă a activităţii noastre. Putem raporta, cu justificată mîndrie, că promovind un stil de muncă dinamic, acţionînd cu răspundere şi spirit revoluţionar pe linia organizării judicioase a muncii, utilizării depline a capacităţii instalaţiilor şi maşinilor, valorificării superioare a materiei prime, prevederile de plan ale primului trimestru au fost depăşite cu 30 la sută la producţia marfă, 2 la sută la producţia netă, 4 la sută la producţia marfă vîndută şi încasată, realizînd suplimentar importante cantităţi de produse la toate sortimentele nominalizate în plan. — In activitatea întreprinderii hotărîtoare este asigurarea aprovizionării cu materie primă. Ce aţi întreprins pentru a elimina neajunsurile semnalate în anii precedenţi ? — Pentru a crea baza materială necesară obţinerii unor producţii record la cultura inului în anul 1984, colectivul nostru nu precupeţeşte nici un efort în vederea realizării şi depăşirii sarcinilor ce ne revin pe această linie. Astfel, s-a reuşit să se producă aproape 700 tone sămînţă de in, cu o valoare biologică ridicată, creind premise obţinerii producţiilor scontate. Pentru toate cele 114 unităţi producătoare de in din judeţele Mureş şi Dolj s-au asigurat din timp atît sămînţa necesară din soiurile Hera şi Regina, cu o mare plasticitate ecologică, cît şi erbicidele necesare, astfel că semănatul inului are condiţii corespunzătoare pentru a se desfăşura normal, pentru a se realiza producţii record în acest an. M. Kardasanu Piese de schimb in valoare de 337.000 lei In cadrul atelierului mecanoenergetic de la Fabrica de produse ceramice „Mureşeni“ din Tirgu-Mureş s-au obţinut, în ultimii ani, realizări notabile în asimilarea şi producerea unor piese de schimb. De asemenea, s-a extins acţiunea de recondiţionare a pieselor şi subansamblelor uzate. Fructificînd experienţa dobîndită, lucrătorii atelierului au realizat, în primele două luni ale anului, piese de schimb în valoare de 337.000 lei, din care în valoare de 156.000 lei prin recondiţionări, depăşindu-şi considerabil planul în această privință. De la 1 aprilie. Noi categorii de oameni ai muncii beneficiază de majorarea retribuţiei începînd de azi, 1 aprilie, personalul muncitor din ramurile transporturi şi telecomunicaţii, precum şi din unităţile industriale subordonate Ministerului Transporturilor şi Telecomunicaţiilor, beneficiază de majorarea retribuţiei. Comparativ cu retribuţiile anterioare, noile retribuţii tarifare se majorează, în medie, cu 5,5 la sută pentru muncitori, şi cu 5 la sută pentru personalul operativ, personalul tehnic productiv şi personalul administrativ. De la 1 aprilie, odată cu majorarea retribuţiei tarifare, se majorează şi cotele sporului de vechime pentru activitate neîntreruptă în aceeaşi unitate, pentru întregul personal muncitor din transporturi şi telecomunicaţii şi din unităţile industriale din subordine. Şi personalul muncitor din aceste ramuri, care a beneficiat pînă la 1 aprilie a.c. de compensaţii pentru majorări de preţuri la produsele agroalimentare, la energie electrică, termică, gaze naturale şi alţicombustibili, potrivit prevederilor decretelor Consiliului de Stat nr. 48 şi 240 din 1082, vor continua să beneficieze de aceste compensaţii şi după majorarea retribuţiei tarifare, chiar dacă vor avea retribuţii mai mari de 4.000 lei. Totodată, potrivit Decretului Consiliului de Stat nr. 325 1083, retribuţiile tarifare nna-continuare în pag. a 4-a) în campania agricolă de primăvară Fiecare oră şi zi folosite cu maximă eficienţă la semănat In condiţiile timpului instabil, fiecare oră şi zi sunt deosebit de preţioase pentru urgentarea însămînţărilor. Se ştie că dintotdeauna agricultura s-a practicat în condiţiile oferite de natură şi au realizat producţii mari cei care au ştiut să folosească din plin momentele favorabile lucrului în cîmp, pentru însămînţarea cît mai devreme, în timpul optim, a culturilor planificate. Iată de ce, avînd în vedere că însămînţarea culturilor de primăvară în perioadele stabilite şi în condiţii de calitate superioară constituie un factor esenţial pentru înfăptuirea obiectivului trasat de conducerea partidului privind realizarea în acest an a unor producţii agricole record, rezultă că sarcina cea mai importantă a conducerilor unităţilor agricole, a specialiştilor şi mecanizatorilor, a organizaţiilor de partid de la sate, o constituie acum urgentarea însămînţării tuturor culturilor, mobilizînd la lucru toate forţele din dotare, folosind la maximum timpul bun de lucru şi capacitatea maşinilor. în această săptămînă ritmul însămînţărilor a sporit mult şi la C.A.P. Acăţari, aşa cum, de altfel, s-a întîpiplat pe întreg cuprinsul judeţului. Urmărind utilizarea eficentă a timpului bun de lucru mecanizatorii au ieşit cu toate agregatele şi maşinile în cîmp, urgentînd însămînţarea culturilor din prima epocă. Inginerul şef, Csengeri Anton, ne spunea că au căutat să folosească la semănat fiecare moment prielnic din această săptămînă. în acest fel au reuşit să însămînţeze, în condiţii de calitate foarte bună, cu respectarea strictă a tehnologiei fiecărei culturi, 40 ha de mazăre de cîmp, 30 ha de mazăre de grădină, 20 ha de ovăz, 35 ha de trifoi şi primele suprafeţe cu sfeclă de zahăr din cele 155 ha planificate. Şi se VASILE ORZA (Continuare în pag. a 4-a) Comitetului Central al Partidului Comunist Român, Tovarăşului Nicolae Ceauşescu, SECRETAR GENERAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMAN Mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Animaţi de profunde sentimente de mîndrie patriotică, de adincă dragoste şi stimă pentru dumneavoastră, cel mai iubit şi preţuit fiu al poporului nostru, comuniştii, toţi oamenii muncii — români, maghiari şi germani — din judeţul Mureş, alături de întregul nostru popor, au urmărit cu deosebit interes vizita de prietenie efectuată de dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu pe pămintul Republicii Populare Bulgaria, eveniment ce constituie o nouă şi strălucită contribuţie la dezvoltarea şi adîncirea continuă a relaţiilor de colaborare şi prietenie dintre partidele, ţările şi popoarele noastre. * Vizita pe care aţi întreprins-o, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în ţara vecină şi prietenă, convorbirile pe care le-aţi purtat cu tovarăşul Todor Jivkov amplifică şi aprofundează in mod fericit conlucrarea trainică, bunele relaţii prieteneşti româno-bulgare, in domeniul politic, economic, tehnic, cultural şi pe plan internaţional. Primirea deosebit de călduroasă care v-a fost rezervată, manifestările de dragoste, stimă şi înaltă preţuire cu care aţi fost înconjurat în tot cursul vizitei in ţara vecină şi prietenă, constituie o nouă dovadă a înaltului prestigiu de care se bucură România socialistă şi dumneavoastră în întreaga lume, ca o personalitate proeminentă a contemporaneităţii, eminent conducător de partid şi de stat, luptător clarvăzător pentru triumful cauzei păcii şi colaborării în Balcani şi în întreaga lume. Sîntem ferm convinşi că noua solie de prietenie, solidaritate, colaborare şi pace pe care aţi purtat-o atît de strălucit pe pămintul Bulgariei vecine şi prietene, convorbirile la cel mai înalt nivel, înţelegerile şi acordurile convenite deschid o nouă etapă în evoluţia bunelor relaţii dintre ţările şi popoarele noastre şi ne angajăm să facem totul pentru ca întreaga noastră activitate să fie la înălţimea locului demn pe care il ocupă România socialistă în lume datorită prodigioasei dumneavoastră activităţi, luminată de cea mai înaltă responsabilitate istorică faţă de interesele vitale ale poporului român, ale întregii omeniri. Folosim şi acest prilej, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, pentru a da expresie adeziunii depline a comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii de pe plaiurile mureşene faţă de politica internă şi externă promovată de partidul şi statul nostru, faţă de contribuţiile de inestimabilă valoare teoretică şi practică pe care dumneavoastră le aduceţi la dezvoltarea construcţiei socialiste şi comuniste în patria noastră, la soluţionarea complexelor probleme ale lumii contemporane. Urmînd insufleţitorul dumneavoastră exemplu de slujire devotată a intereselor poporului, vom milita cu întreaga energie şi forţă creatoare pentru înfăptuirea sarcinilor ce ne revin din hotărîrile Congresului al Xll-lea şi ale Conferinţei Naţionale ale partidului, a orientărilor şi sarcinilor de o deosebită însemnătate cuprinse in cuvîntarea rostită la Plenara C.C. al P.C.R. din 21-7-22 martie a.c., întîmpinind marile evenimente din viaţa ţării şi a partidului — a 40-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antimperialistă şi cel de-al XlII-lea Congres al partidului — cu noi şi însemnate realizări in toate domeniile de activitate, vom face ca in actualul cincinal judeţul Mureş să urce, împreună cu ţara o nouă treaptă pe calea socialismului multilateral dezvoltat, calea civilizației şi bunăstării întregului nostru popor. COMITETUL JUDEŢEAN MUREŞ AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN, CONSILIUL POPULAR JUDEŢEAN BUNA APROVIZIONARE A POPULAŢIEI CU LEGUME ŞI FRUCTE Faptul că anul trecut a fost o producţie bună de legume a creat posibilitatea ca în tot cursul iernii, cit şi acum, primăvara, I.J.L.F. Mureş, prin magazinele sale specializate, să asigure o aprovizionare bună a populaţiei. Astfel planul de livrare a produselor pe trimestrul întîi, ne informa Alexandru Lobonţiu, şef birou desfacere al I.J.L.F. Mureş, a fost depăşit cu peste 2.800 t. De asemenea, în trimestrul întîi au fost livrate populaţiei şi legume proaspete printre care 16 t tomate, 237 t salată, gulioare, ciuperci şi altele. La fel, tot în trimestrul întîi au fost desfăcute şi peste 2.800 de fructe de calitate. — ROMANIA 40—ÎMPLINIRI ale SOCIALISMULUI In anii socialismului, municipiul Tîrgu-Mureş a cunoscut şi cunoaşte o amplă dezvoltare. Noul cartier Tudor Vladimirescu completează un chip armonios, salba de noi cartiere pentru locuit, adevărate «oraşe" în oraş. foto: SZÁSZ CAROL