Steaua Roşie, iulie 1984 (Anul 35, nr. 155-180)

1984-07-01 / nr. 155

ORGAN AL COMITETULUI JUDETEAN MUREŞ AL PCR ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN In prezenţa tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, la Palatul Sporturilor şi Culturii din Capitală a avut loc manifestarea jubiliară prilejuită de cea de-a 35-a aniversare a Organizaţiei Pionierilor şi sărbătorirea „Zilei pionierilor" în prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a tovarăşei Elena Ceauşescu, sîmbătă dimineaţa a avut loc, la Palatul Sporturilor şi Culturii din Capitală, o grandioasă manifestare jubiliară prilejuită de cea de-a 35-a aniversare a Organizaţiei Pionierilor şi sărbătorirea „Zilei pionierilor“. Această sărbătoare, la care au participat mii şi mii de pionieri, şcolari şi şoimi ai patriei, tineri şi oameni ai muncii din Capitală, s-a constituit intr-un vibrant omagiu adus patriei şi partidului, secretarului său general, într-o mărturie emoţionantă a dragostei şi recunoştinţei tinerei generaţii faţă de tovarăşul Nicolai Ceauşescu, de tovarăşa Hiena Ceauşescu, pentru grija deosebită pe care le-o poartă, pentru minunatele condiţii de muncă, viaţă şi învăţătură ce le-au fost create. Acum, la aniversarea creării organizaţiei revoluţionare de masă a copiilor, in preajma marii noastre sărbători naţionale şi a Congresului al XIII-lea al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu este înconjurat de tînăra generaţie, de întregul nostru popor cu nemărginită dragoste şi aleasă stimă, cu încrederea nestrămutată în triumful idealurilor socialismului şi comunismului, cu hotărlrea fermă de a urma neabătut exemplul luminos de patriot înflăcărat şi revoluţionar consecvent al secretarului general al partidului, de a asigura înflorirea continuă a României socialiste. In aceste momente solemne, purtătorii cravatelor roşii cu tricolor adresează, cu toată căldura şi ardoarea inimii lor, cele mai profunde mulţumiri pentru Mesajul tovarăşului Nicolae Ceauşescu adresat pionierilor, şoimilor patriei, şcolarilor şi tuturor copiilor ţării, cu prilejul împlinirii a 35 de ani de la înfiinţarea Organizaţiei Pionierilor din România, exprimînd întreaga lor gratitudine şi hotărlrea de a urma neabătut îndemnurile mobilizatoare ale conducătorului partidului şi statului nostru, de a acţiona cu toată dăruirea revoluţionară şi tot entuziasmul pentru a servi poporul, cauza bunăstării şi fericirii sale, independenţa şi suveranitatea patriei .Copiii ţării s-au angajat solem in faţa secretarului general al partidului de a munci cu pasiune şi dăruire pentru a deveni demni şi cutezători construiii ai socialismului şi comunismului, răspunzînd astfel mobilizatoarelor chemări din Mesajul ce le-a fost adresat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a învăţa cu pasiune, de a-şi însuşi cele mai noi cunoştinţe din domeniile ştiinţei şi tehnicii, de a se pregăti permanent pentru muncă şi viaţă, de a face totul pentru gloria poporului şi înflorirea patriei. Ora 11:00. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu soseşte, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, la Palatul Sporturilor şi Culturii. Miile de participanţi la manifestările prilejuite de aniversarea Organizaţiei Pionierilor din ţara noastră fac secretarului general al partidului o primire însufleţită, emoţionantă, plină de bucurie, în vastul parc ce înconjoară Sala Sporturilor şi Culturii răsună puternice aplauze şi urale. Este aclamat cu putere, într-o îmbinare simbolică, numele partidului nostru comunist şi al secretarului său general, al patriei noastre socialiste. Pe esplanada din faţa sălii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost intîmpinaţi cu deosebit respect şi multă căldură de tovarăşii Nicu Ceauşescu, prim-sutreor ai C.C. al U.T.C., Poliana Cristescu, preşedintele Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor, şi Tudor Mohora, preşedintele Consiliului U.A.S.C.R. Pionieri şi şoimi ai patriei oferă frumoase buchete de flori. In continuare, are loc ceremonia înmînării tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu a Diplomei de onoare, a insignei jubiliare şi plachetei omagiale instituite cu prilejul aniversării a trei decenii şi jumătate de la constituirea primelor detaşamente de pionieri. Preşedintele Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor invită, apoi, pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pe tovarăşa Elena Ceauşescu, pe ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului, să viziteze expoziţia „35 de ani de la crearea Organizaţiei Pionierilor“. Continuare în pag. a 4-a) Urgente în agricultură. Pînă la seceriş , toate culturile să fie prăşite ! Culoarea lanurilor de orz este un senil că vremea secerişului se apropie şi în judeţul nostru. va fi o campanie grea, spun mecanizatori, care cunosc starea lanurilor, de aceea vor fi necesare şi importante forţe manuale. Aceasta înseamnă că în cîteva zile trebuie încheiate toate lucrările din cîmp, în primul rînd prăşitul, atît pentru a crea plantelor condiţii de recoltă bună, cît şi pentru eliberarea forţei de muncă ce va fi solicitată din plin de punerea la adăpost a orzului şi griului, în cooperativele agricole din Corneşti, Tîrnăveni, Deal, Crăieşti şi în celelalte din această zonă se dă o adevărată bătălie pentru terminarea lucrărilor curente. în cooperativa agricolă din Corneşti, unitatea cea mai avansată cu lucrările, preşedintele M. BÂLDEANU Continuare in pag. a 4-a) Ziua constructorilor de maşini . Astăzi, întreaga ţară sărbătoreşte Ziua constructorilor de maşini. Inscriindu-se într-o frumoasă tradiţie — inaugurată în urmă cu un deceniu — acest eveniment din prima duminică a lunii iulie constituie o înaltă cinstire pe care partidul şi statul, întregul nostru popor o acordă acestui detaşament de frunte al clasei muncitoare. Bilanţul cu care se prezintă la sărbătoarea lor constructorii de maşini mureşeni este deosebit de rodific — confirmînd devotamentul cu care muncesc pentru înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, în acest an, ca şi în Întregul cincinal au desfăşurat pe un front larg M. BARDAŞANU Continuare în pag. a 4-a) Ieri dimineaţă, în sala Teatrului Naţional din Tirgu-Mureş a avut loc adunarea festivă prilejuită de sărbătorirea Zilei învăţătorului, tradiţională manifestare de omagiere a oamenilor de la catedră, a minunaţilor profesori, învăţători şi educatoare, care slujesc cu abnegaţie şi devotament, cu dăruire şi înaltă răspundere profesională şi morală şcoala noastră de astăzi. La festivitate au participat tovarăşii Ioan Ungur, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, preşedintele Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, Maria Bradea, secretar al Comitetului judeţean de partid, Vicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, Ironim Buda, prim-secretar al Comitetului municipal de partid, primarul municipiului Tirgu-Mureş, Ştefan Benţa, inspector şcolar general la Inspectoratul şcolar judeţean, Constantin Stancu, inspector general in Ministerul Educaţiei şi învăţăimntului, activişti ai comitetelor judeţean şi municipal de partid, reprezentanţi ai organizaţiilor de pionieri şi de tineret, cadre didactice. Despre semnificaţia Zilei învăţătorului a vorbit tovarăşul Ioan Ungur, care după ce a felicitat în mod călduros, in numele comitetelor judeţean şi municipal de partid pe participanţii la adunare, pe toţi slujitorii şcolii din judeţ cu prilejul acestei sărbători, a arătat grija permanentă a partidului şi statului nostru, personal a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului nostru, pentru dezvoltarea invăţămîntului, pentru ridicarea calităţii şi eficienţei pregătirii, tineretului nostru şcolar. în continuare vorbitorul s-a referit pe larg la succesele dobindite de oamenii muncii din judeţul nostru in toate ION CURIARI Continuare în pag. a 4-a)  Adunarea festivă dedicată Zilei învăţătorului Anul XXXVI Nr. 155 (8.155) Duminică, 1 iulie 1984 y 4 pagini 1i 50 de bani // Expoziţia de creaţie tehnico-ştiinţifică a elevilor şi cadrelor didactice “ Ieri, în localul Şcolii generale nr. 2 din Tirgu-Mureş a avut loc descinderea expoziţiei de creaţie tehnico-ştiinţifică a elevilor şi cadrelor didactice din judeţ. La deschidere au participat membri ai comitetelor judeţean şi municipal de partid, reprezentanţi ai Inspectoratului şcolar judeţean, cadre didactice. Expoziţia constituie o expresie fidelă a preocupărilor elevilor şi cadrelor didactice din judeţ pe linia dezvoltării şi modernizării învăţământului, a corelării lui cu necesităţile producţiei, a îmbinării armonioase între cunoştinţele teoretice şi cele practice. Sunt expuse aici o mare varietate de lucrări de la obiecte din lemn, la machete funcţionale, aparate de măsură şi control şi materiale didactice de mare complexitate, lucrate cu pricepere şi răbdare in cadrul atelierelor de producţie şcolară, a activităţii de autodotare a cabinetelor si laboratoarelor.