Steaua Roşie, iulie 1984 (Anul 35, nr. 155-180)

1984-07-01 / nr. 155

PAGINA 4 STEAUA ROȘIE Manifestarea jubiliară din Capitală prilejuită de cea de-a 35-a aniversare a Organizaţiei Pionierilor şi sărbătorirea „Zilei pionierilor“ (Urmare din pag. 1) Prin imagini, cărţi, documente de epocă, sunt puse în evidenţă tradiţiile mişcării de copii din România, momentul constituirii prin grija partidului, a Organizaţiei Pionierilor. Sunt ilustrate sugestiv principalele momente din activitatea şi lupta tineretului român, a copiilor, în anii imediat următori creării Organizaţiei Pionierilor, în procesul de înnoire şi înflorire a societăţii româneşti. Activitatea organizaţiei purtătorilor cravatei roşii cu tricolor, ca şcoală minunată de formare a copiilor, a constructorilor de mîine, este oglindit în expoziţii prin imagini ale forumurilor pioniereşti, ale participării copiilor la amplul proces instructiv-educativ desfăşurat în ţara noastră. Este marcată, de asemenea, distinct, constituirea în 1976, din iniţiativa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a Organizaţiei Şoimii Patriei, ca expresie a unităţii şi continuităţii procesului de educaţie comunistă patriotică, revoluţionară a copiilor de la cea mai fragedă vîrstă. Tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu le sînt prezentate de către pionieri exponate ce ilustrează grăitor preocuparea şcolii noastre pentru formarea aptitudinilor practice, dezvoltarea pasiunii pentru tehnică şi pentru alte activităţi productive. Aceste preocupări sunt puse în lumină în cadrul expoziţiei de aspectele privind activitatea celor peste o sută de mii de cercuri tehnico-aplicative existente în şcoli şi case ale pionierilor şi şoimilor patriei din întreaga ţară, de rezultatele participării la activităţi de muncă patriotică, sportive şi turistice, de pregătire pentru apărarea patriei. In continuare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost invitaţi să ia parte la spectacolul omagial „Copiii României trăiesc un vis de aur“. Spectacolul, de o înaltă ţinută artistică, de o puternică forţă emoţională, răsplătit în numeroase rinduri cu vii şi susţinute aplauze, a ilustrat cu pregnanţă semnificaţia acestui eveniment din viaţa pionierilor, a întregii ţări. Acest amplu poem literarmuzical coregrafic a evocat momente de seamă din activitatea Organizaţiei revoluţionare de masă a copiilor care de-a lungul celor 35 de ani a existenţei sale, a format cadre de nădejde ale partidului şi statului, muncitori şi specialişti de înaltă competenţă, oameni de ştiinţă şi cultură de înalt prestigiu şi care se afirmă astăzi ca un puternic factor de educaţie comunistă a copiilor, integrîndu-se activ în viaţa social-politică a ţării, în salădomneşte o atmosferă însufleţită, entuziastă, tinerească. Minute în şir sunt scandate urări la adresa partidului, a secretarului său general. După încheierea spectacolului un mare grup de pionieri şi şoimi ai patriei s-au apropiat cu dragoste şi emoţie de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de tovarăşa Elena Ceauşescu, dăruindu-le frumoase buchete de flori. Toţi cei prezenţi la această scumpă sărbătoare a copiilor aclamă îndelung pentru patrie şi partid, pentru secretarul său general. Din partea tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi a tovarăşei Elena Ceauşescu, copiilor, tuturor realizatorilor acestui reuşit spectacol omagial le-a fost oferit cu căldură în semn de apreciere, un frumos coş cu flori. In această, atmosferă de vibrant entuziasm, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului părăsesc sala, parcurgînd apoi, pe jos, aleea principală a Parcului Tineretului. Pe întregul traseu, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu sunt întîmpinaţi cu aceleaşi sentimente de aleasă stimă şi preţuire. Pionieri, şcolari, şoimi ai patriei, tineri şi oameni ai muncii din Capitală au transformat aleile principale ale parcului într-un adevărat culoar viu. Prin vers, melodii şi dans se dă expresie bucuriei de a creşte şi a se forma ca demni cetăţeni ai patriei, de a deveni constructori de nădejde ai socialismului şi comunismului. Ca o încununare a acestei atmosfere vibrante, de aleasă sărbătoare, pe platoul de la ieşirea din parc pionieri şi tineri îmbrăcaţi în costume naţionale alcătuiesc o imensă „Horă a bucuriei“, în care sunt invitaţi să se prindă tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu şi-au luat un călduros rămas bun de la miile de copii, de la toţi cei prezenţi la emoţionanta manifestare prilejuită de aniversarea a trei decenii şijumătate de la crearea Organizaţiei Pionierilor din patria noastră. (Agerpres) Ziua constructorilor de maşini (Urmare din pag. 1) bătălia pentru o nouă calitate, superioară în această ramură de importanţă vitală pentru progresul economiei naţionale, promovînd cu consecvenţă progresul tehnico-ştiinţific, diversificarea şi înnoirea produselor, creşterea productivităţii muncii, a calităţii, fiabilităţii şi competitivităţii maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor fabricate. Şi pentru ei — pentru muncitorii, inginerii şi tehnicienii de la „Metalotehnica“, I.M. „Republica“, IMATEX, „Nicovala“, „Electromureş“, I.U.P.S., pentru toţi ceilalţi constructori de maşini din judeţ , indicaţiile date de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cu prilejul recentei întîlniri de la Complexul expoziţional din Piaţa Scînteii, reprezintă un valoros îndreptar în strădania lor de a ridica pe noi trepte de calitate şi eficienţă întreaga activitate productivă şi de creaţie tehnică. Insuşindu-şi pe deplin aceste orientări şi indicaţii, constructorii de maşini sunt hotărîţi să acţioneze cu întreaga lor capacitate pentru introducerea şi folosirea celor mai eficiente tehnologii de fabricaţie, pentru reducerea greutăţii maşinilor şi utilajelor, în condiţiile îmbunătăţirii caracteristicilor tehnico-funcţionale şi sporirea indicelui de utilizare a metalului, pentru reducerea pierderilor tehnologice şi a rebuturilor. In sectoarele calde din aceste unităţi, cadrele de specialişti din cercetare, inginerie tehnologică şi proiectare sunt chemate să realizeze o adevărată revoluţie în direcţia introducerii mecanizării şi automatizării, extinderii şi generalizării unor tehnologii moderne, care să asigure adaosuri mici de prelucrare a pieselor turnate şi forjate, consumuri energetice cit mai reduse. Toate realizările obţinute, ca şi preocupările de mare actualitate ale oamenilor munci, din construcţiile de maşini evidenţiază abnegaţia, spiritul de răspundere comunistă, hotărîrea lor nestrămutată de a acţiona la nivelul maxim al potenţialului tehnic şi uman, pentru a întîmpina cu noi şi strălucite succese aniversarea a 40 de ani de la eliberarea ţării şi Congresul al XIII- lea al partidului. ÎNTREPRINDEREA JUDEŢEANĂ PENTRU RECUPERAREA ŞI VALORIFICAREA MATERIALELOR REFOLOSIBILE MUREŞ ÎNCADREAZĂ — Muncitori necalificaţi (bărbaţi) in municipiul Tîrgu-Mureş. Condiţii: — şcoala generală, — virsta 18 ani împliniţi. — domiciliul în municipiul Tîrgu-Mureş. — Remizieri — pentru colectarea materialelor refolosibile, la rulote, în localităţile: Tîrgu-Mureş, Sighişoara, Luduş, Reghin, Tîrnăveni. Condiţii: — nu are calitatea de încadrat, — pentru activitate se plătesc următoarele tarife: 0,27 lei/kg de materiale vechi textile tip lină; 0,13 lei/kg de materiale vechi textile tip bumbac, in şi cînepă; 0,13 lei/kg de deşeuri hîrtie; 0,09 lei/kg de camere din cauciuc; 17 la sută din valoarea materialelor metalice colectate. Informaţii suplimentare, la sediul întreprinderii din Tîrgu- Mureş, str. 8 Martie nr. 38, telefon 2.67.11.—2.67.17 şi la subunităţile din Luduş, Reghin, Sighişoara, Tîrnăveni. Redacţia şi administraţia: Tîrgu-Mureş, strada Gheorghe Doja nr. 9. Telefoane: 1.59.30; 1.76.89; în tipografie: 3.62.33. Abonamentele se fac la oficiile poştale, factorii poştali şi difuzorii din întreprinderi și instituții. Index 40.371. ■ Tiparul: întreprinderea poligrafica Tîrgu-Mureș, Comanda nr. 51,. ---------- -------- --------------- ----------------------------- ■ ■ ------------------------------------ ------------------------------------------........................................................... ................... ■■■■■■ .................. I Cu adîncă durere anunţăm încetarea fulgerătoare din viată a scumpului nostru sot, tată, socru, frate, bunic, străbunic şi rudă NEGREA LAZAR in vîrstă de 82 ani Inmormmtarea are loc azi, 1 iulie,ora 14, în Band. (5.598) FAMILIA ÎNDOLIATA MICA PUBLICITATE Alese sentimente de mulţumire şi apreciere la adresa cadrelor medicosanitare ale Clinicii de ortopedie nr. 2 Tîrgu-Mureş, profesorului dr. Cornel Ciugudeanu — şeful clinicii şi dr. Balint Ciugudeanu Andor, pentru îngrijirea şi intervenţia chirurgicală efectuată în vederea refacerii sănătăţii mele. (5.441) Pacient Valeriu Căpăţină, comuna Porumbacul de Sus, judeţul Sibiu Cu ocazia împlinirii vîrstei de 70 ani dorim scumpei noastre CHIRILA MARIA din Tîrnăveni multă sănătate şi ..La mulţi ani !“. (5.394) Livia, Doda, Nelu şi Giîu Cu ocazia zilei de naştere îi doresc multă sănătate, fericire soţiei mele NADRAG ROZALIA (JUCI) din Iernut. (5.588) Luci In ziua de 26 iunie am pierdut în magazinul ..Mercur“ din str. Primăriei, poşeta cu bani şi acte. Găsitorul este rugat să le restituie pe adresa: Vultur Maria, Tîrgu-Mureș. str. Surianu nr. 6, ap 9. (5 587) Schimb apartament 2 camere. Tîrgu-Mures, cu similar în București. Telefon 81.74.18. 3.56.80. (5.530) închiriez garaj în cartierul .,1848“, pentru doi ani. Telefon 2.27.60. (5.592) Vînd sau schimb apartament 4 camere, confort I. cartierul ..1848“, etapa I. cu apartament 2—3 camere, cartierul ..1848“. Telefon 3.74.15. (5.569) Vind convenabil apartament 4 camere, garaj, cu preluarea ratelor. Bulevardul ..1 Decembrie 1918“ nr. 235, ap. 17, familia Huza. (5.472) Vind garsonieră lingă hotel ..Grand“ sau schimb cu apartament 2 camere, central. Telefon 360.58. (5.457) Dispărut iapă de culoare galbenă, virsta 4 ani, are două cicatrici la pulpa piciorului sting din spate. Găsitorului recompensă. Rog anunţaţi la adresa: Brustur Remus, satul Leschinga nr. 24, comuna Iernut, judeţul Mureş. (5 Pierdut legitimaţia de serviciu eliberată de I.P.M. Sport Reghin, pe numele Farago Agnes. O declar nulă. (5 ) Pierdut carnet de student eliberat de I.M.F. Tîrgu-Mureş, pe numele Pîrscoveanu Adrian-Radu. 11 declar nul. (5.413) Pierdut legitimaţia de serviciu eliberată de Fabrica de piese Tîrgu-Mureş, pe numele Keresztély Pál. O declar nulă. (5.414) Azi, 1 iulie, se „împlinesc şase luni de cind ne-a părăsit pentru totdeauna scumpul şi iubitul nostru soţ, tată, socru şi bunic NEMEŞ FRANCISC din Singeorgiu de Mureş. Familia îndoliată Pierdut legitimaţia de serviciu eliberată de I.P.P. Tirgu-Mureş, pe numele Stanciu loan. O declar nulă. (54n)' Pierdut legitimaţia de serviciu eliberată de întreprinderea „Renublie^“ Reghe, pe numele Zaharie loan. O declar nulă. (142) Pierdut legitimaţia de serviciu eliberată de I.M. ..Republica" Rechin, cu nr. 4698, pe numele Vîntu Vaier. O declar nulă. (143) Adunarea festivă dedicată Zilei învăţătorului (Urmare din pag. 1) domeniile de activitate, la realizările obţinute de cadrele didactice în anul şcolar 1983—1984, la dezvoltarea bazei materiale a tuturor şcolilor din judeţ şi a arătat sarcinile ce revin şcolii în următoarea etapă pentru perfecţionarea continuă a procesului instructiv-educativ. In cadrul adunării festive au mai luat cuvîntul: prof. Emil Pop, de la Liceul pedagogic, prof. Alin Ştefan, de la Grupul şcolar „Metalotehnica“, Victoria Fekete, preşedinta Consiliului municipal al Organizaţiei pionierilor, înv. Maria Bucur, de la Şcoala generală nr. 1, prof. Kalman Francisc, directorul Liceului industrial „Electromureş“, prof. Ioan Raţiu, de la Liceul de matematică-fizică „Bolyai Farkas“, Constantin Stancu, din partea Ministerului Educaţiei şi îmvăţămîntului. Un moment deosebit de emoţionant l-a constituit salutul adresat participanţilor la adunare de către un grup de pionieri. Apoi, într-o atmosferă de puternic entuziasm patriotic şi revoluţionar, participanţii la adunare au adoptat textul unei telegrame adresate Comitetului Central al partidului, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, în încheiere a avut loc un reuşit spectacol artistic, susţinut de formaţii artistice ale elevilor şi cadrelor didactice din municipiu şi din judeţ. Urgenţe în agricultură (Urmare din pag. 1) Ioan Georgovan a asigurat tot timpul o bună mobilizare a cooperatorilor, navetiştilor şi celorlalţi locuitori din sat la prăşit, la cositul, adunatul şi transportul furajelor. Aici praşila a treia la sfecla de zahăr a fost terminată şi se preconizează să se facă încă o praşila pînă la începerea secerişului la grîu. Toate culturile sînt bine întreţinute, curate. Graba ni se pare cu totul explicabilă, aici orzul e mai pîrguit ca în alte părţi şi săptămîna viitoare se va declanşa secerişul. Se lucrează susţinut şi în C.A.P. Tîrnăveni. Tovarăşa preşedintă Silvia Jumolea se află în aceste zile peste tot— în grădina de legume, la prăşitul porumbului şi sfeclei de zahăr, la cositul şi adunatul furajelor. Praşila a treia la sfecla de zahăr s-a încheiat, iar la porumb s-au făcut două praşile mecanice şi ele terminate şi a doua manuală. Situaţia stării culturilor pe ansamblul consiliului ne este prezentată de tovarăşul ing. Petru Mărginean, directorul S.M.A. din Tîrnăveni, care împreună cu permanenţa consiliului agroindustrial se află tot timpul în unităţi, aproape de mecanizatori şi cooperatori. Sfecla de zahăr, cu puţine excepţii, a fost prăşită de trei ori şi peste tot unde e nevoie şi unde se mai poate intra cu sapa se va face încă o prăşilă. La porumb, pe întreaga suprafaţă de 3.700 hectare mecanizatorii au făcut două praşile mecanice, iar cooperatorii sunt şi ei pe terminate cu a doua manuală. Mari forţe manuale şi mecanice sunt antrenate şi la cositul furajelor, la adunatul şi transportul lor în fînare şi depozite. Trifolienele şi pajiştile cultivate au fost cosite de pe întreaga suprafaţă de 570 ha, iar finul adunat, în cantitate de 1.600 de tone, a fost depozitat. La transport se lucrează cu toate mijloacele mecanice şi cu atelajele cooperativelor şi membrilor cooperatori. La fineţele naturale, intensificîndu-se munca, s-au cosit pînă acum 1.000 ha din 1.600. Mecanizatorii sînt acum mai mult cu gîndul la seceriş. Aflăm, că datorită condiţiilor mai grele în care urmează să se lucreze la seceriş în acest an, revizuirea şi repararea combinelor şi a celorlalte utilaje s-a făcut cu multă exigenţă. Toate cele 56 de combine care aşteaptă să intre în Ian au fost verificate şi încercate, combinerii, mecanicii de pe cele 11 ateliere mobile şi ceilalţi mecanizatori au fost instruiţi. Pentru strîngerea operativă a paielor s-au pregătit 27 de prese, fiecare cu sanie şi tîrş pentru adunatul baloţilor, a fost mărită capacitatea de încărcare la toate remorcile. O deosebită atenţie se dă organizării muncii, respectării tehnologiei stabilite In toate unităţile se va lucra numai în formaţii mari de 4—8 combine, cu mijloacele de transport necesare, cu presele de adunat paiele şi formaţiile de oameni de care e nevoie. Din fiecare formaţie nu vor lipsi plugurile care trebuie să execute concomitent şi aratul, cu prioritate in terenurile unde se va însămînţa porumbul şi celelalte plante furajere. In unităţi şi la baza de recepţie s-au asigurat spaţii de depozitare suficiente, platforme pentru solarizarea şi condiţionarea boabelor în caz de nevoie. Hotărîrea de a nu pierde nimic din noua recoltă este evidentă peste tot, atît la mecanizatori cit şi la cooperatori, ei ştiu că evitarea risipei presupune muncă operativă, timp scurt de seceriş, răspundere mare în folosirea timpului şi a maşinilor şi acţionează în această direcţie. Cu adîncă durere anunţăm încetarea din viaţă a scumpului nostru sot, tată, bunic, ginere şi frate MAN NICOLAE în vîrstă de 60 ani Inmormîntarea, în 2 iulie lp" ora 14, la Capela din comuna Singeorgiu de Mureş. (5.584) FAMILIA ÎNDOLIATA