Steaua Roşie, august 1984 (Anul 35, nr. 181-206)

1984-08-01 / nr. 181

SUB SEMNUL ANULUI JUBILIAR REMARCABILE FAPTE DE MUNCĂ IN CINSTEA ZILEI DE 23 AUGUST Informatica în miezul producţiei — Cu fiecare an mijloacele de prelucrare automată a datelor, tehnica informatică îşi amplifică aria de cuprindere. In răstimpul scurt de la înfiinţare şi Oficiul de calcul electronic Sighişoara şi-a orientat activitatea spre unităţile economice. Am dori, stimate tovarăşe ing. Adrian Serachitopol, ca, în calitate de şef al oficiului, să reliefaţi care sunt programele şi aplicaţiile asupra cărora v-aţi oprit cu prioritate ? — începutul activităţii noastre a fost marcat de abordarea subsistemelor financiar-contabilitate şi retribuire. Incepînd cu anul 1981, colectivul nostru a trecut la sistemul teleprelucrării şi s-a apropiat tot mai mult cu aplicaţiile de producţie, de conducerea concretă a întreprinderilor, în colaborare cu conducerea întreprinderii de sticlărie şi faianţă, primele programe le-am aplicat aici. Pornind de la faptul că ea este un mare consumator de gaz metan, am introdus pe calculator bilanţul de combustibil. Aplicaţia a determinat o evidenţă precisă a randamentelor, nu la 6 luni, ci bilanţurile pot fi calculate acum la 3 zile. Bilanţul a devenit un important instrument de lucru în mina conducerii colective, permiţîndu-i să vadă nu numai randamentul, dar să şi intervină acolo unde sînt pierderi ori consumuri mai mari de combustibil. — La C.T.C.E. Tîrgu-Mureș am văzut că tot la întreprinderea de Oii. BARBULESCU Continuare în pag. a 4-a) INVESTIŢII 1984 Pe şantierul de locuinţe din Reghin în acest an. Brigada complexă de antrepriză nr. 4 din Reghin are de realizat 290 apartamente în oraş şi 30 in mediul rural, deci un total de 320 apartamente. Fiind la sfirşitul celei de-a şaptea luni din 1984, am întreprins un raid anchetă pe şantierul din Reghin, noul cartier din strada Sării, pentru a afla situaţia la zi a predării apartamentelor la beneficiar şi stadiul lucrărilor de construcţie. Ca interlocutor l-am avut pe ing. Ioncio Ernest, şef de brigadă adjunct. — Tovarăşe ing. Ioncio ne aflăm în semestrul al doilea, cite apartamente, din planul pe acest an, s-au realizat pînă la această dată?• Conform situaţiei la zi am predat beneficiarului 118 apartamente din care 14 în mediul rural, mai exact în localităţile Frunzeni şi Brîncoveneşti, cu 13 mai mult decît se prevăd în programul stabilit de trust. — Avînd în vedere că din anul curent au trecut 7 luni, iar numărul apartamentelor rămase de realizat este de 202, rezultă că ritmul de lucru a fost şi este necorespunzător chiar dacă faţă de programul stabilit de trust aţi realizat cu 13 apartamente mai mult. — Comparind aritmetic planul cu realizările aveţi perfectă dreptate să apreciaţi ca necorespunzătoare activitatea depusă pînă IOAN HUSAR Continuare în pag. a 4-a) Ritmuri zilnice înalte la secerișul grîului • Mecanizatorii au de secerat din acest moment 54.135 ha de griu • în vederea evitării pierderilor de recoltă lucrarea trebuie încheiată în cel mult 9 zile • Prin organizare superioară și evitarea stagnărilor zilnic de 6.000 ha. Aproape fără nici o pauză după terminarea secerişului la orz, cu o sumară şi grăbită curăţare şi revizuire a combinelor, mecanizatorii şi-au îndreptat maşinile spre lanurile de griu. Faptul că in fiecare cooperativă agricolă se cultivă şi soiuri timpurii creează posibilitatea declanşării secerişului aproape pretutindeni. De altfel, încă la sfirşitul săptămînii trecute în unităţile situate în vatra Mureşului inferior am întîlnit formaţii de combine care încercau starea lanurilor şi condiţiile de lucru. în C.A.P. Vidrasău, intr-un lan de griu foarte frumos şi curat am găsit în lucru 4 combine. Mecanizatorii Bajko Emeric, Vasile Câmpean, Viorel Stoica şi Csiszer Samoilă, veniţi în ajutor de la C.A.P. Ungheni, ne spun că ei şi-au încercat combinele încă din cursul serii, că sunt condiţii bune de lucru, umiditatea boabelor fiind sub 24 la sută şi cu tendinţa de a scădea rapid. în alt punct de lucru munceau mecanizatorii localnici — Ştefan Aldea, Gligor Radu, Csomatoni Stefan, Nicolae Pasca şi Viorel Bercea. Şeful secţiei de mecanizare, Gheorghe Sămărghiţan este tot timpul alături de ei. Mai departe, la C.A.P. trebuie să se realizeze un ritm fernut. în preajma termocentralei, tot sîmbătă, o altă formaţie de 4 combine lucra destul de bine la secerişul grîului. Şi aici ni se spune că maşinile au fost încercate cu o seară înainte şi nu există nici o oprelişte în calea obţinerii unui ritm bun de lucru. Mecanizatorii Ioan Stoica, Andronic Stoica, Gheorghe Mâţ şi Harie Pîrjolea, toţi veniţi aici în ajutor de la Petrilaca, lucrează cu multă dăruire. Foarte bine s-a lucrat şi în cooperativa agri- M. MOCEANU Continuare in pag. a 4-a) Ospitalitatea românească şi-a ciştigat renumele şi prin cana cu apă pe care ţi-o dă din tot sufletul orice gospodar dacă ai calci ograda. Te abaţi prin zone de munte sau prin cîmpie, pretutindeni, şi potele noastre — aceste izvoare cristaline pe care le întîlneşti la tot pasul — s-au născut din acelaşi mare sentiment al ospitalităţii. Ce mult trebuie să ne îngrijoreze atunci soartă izvoarelor naturale tirgumureşene (7 Noiembrie, Budiului, capătul Bulevardului „1 Decembrie 1918“, spre Sighişoara etc., etc.) devenite adevărate spălătorii de sticle şi noroaie, în loc de popasuri de odihnă şi primenire. ATANASIE POPA pQeLKA*) în/k toAtt tXmil.oviri vA* // Anul XXXV A II Mr. 181 (8.181) Vk II Miercuri. . ]1 11 1 august 1984 Vi 4 pagini! V, 50 de bani // Instrumentele muzicale cu marca: Made in Reghin — Romania — sunt apreciate pretutindeni, în ţară şi peste hotare, pentru rezonanţa lor deosebită Foto: SZÁSZ CAROL A întărirea spiritului de răspundere în îndeplinirea sarcinilor economice Organizaţia de partid de la întreprinderea de in Ghindari acordă o atenţie deosebită întăririi rolului şi răspunderii comuniştilor în diferite sectoare ale producţiei şi activităţii economice. In acest scop, biroul organizaţiei de bază a încredinţat sarcini şi responsabilităţi specifice fiecărui comunist, incepînd cu cadrele din conducerea întreprinderii, în vederea înfăptuirii indicatorilor de plan, a hotărîrilor organelor de partid superioare şi ale adunărilor generale ale organizaţiei de bază. Despre modul cum îşi îndeplinesc sarcinile, membrii organizaţiei raportează atît în faţa biroului, mai ales cu prilejul discuţiilor individuale, cit şi a adunării generale. O privire în ansamblu asupra felului cum sunt înfăptuite sarcinile în diferite sectoare de activitate oferă, îndeosebi, analizele periodice care au loc în adunările generale ale organizaţiei de bază. în cursul acestui an, au prezentat informări despre îndeplinirea indicatorilor de plan, desfăşurarea remontului şi a procesului de fabricaţie directorul întreprinderii, Pavel Lorinez, inginerul şef Németh Balázs, conducătorii unor compartimente şi formaţii de lucru, ceea ce a permis dezbateri aprofundate şi adoptarea unor măsuri adecvate, a căror aplicare a contribuit la îndeplinirea obiectivelor economice care au stat în faţa întreprinderii. Faptul că producţia marfă pe semestrul 1 a crescut cu 25,4 la sută faţă de nivelul planificat, iar productivitatea muncii a sporit cu peste 14.000 lei, în medie, pe fiecare lucrător, ilustrează nu numai eficienţa măsurilor adoptate, dar şi entuziasmul cu care întimpină oamenii muncii din această unitate cea de-a 40-a aniversare a eliberării patriei și Congresul al XIII- lea al partidului. Comunei Sărmaşu i s-a conferit „Ordinul Muncii“ clasa a ll-a Moment sărbătoresc în comuna Sărmaşu. Sentimente de bucurie şi satisfacţie pentru locuitorii frumoasei aşezări din Cîmpia Transilvană, asociate unui eveniment important, de aleasă cinstire a muncii. Momentul sărbătoresc a fost împlinit în dupăamiaza zilei de marţi, 31 iulie a.c., cînd sute de locuitori ai Sărmaşului şi-au dat întîlnire la adunarea cetăţenească ce a avut loc în sala căminului cultural, gătită în straie de sărbătoare. Adunarea cetăţenească a fost deschisă de Anuca Bărăian, primarul comunei, care a salutat cu deosebită căldură prezenţa tovarăşului Ioan Ungur, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, preşedintele Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean. Apoi, Emil Căluşeriu, şeful secţiei Administraţie locală de stat, control şi secretariat, dă citire Decretului prezidenţial prin care se conferă comunei Sărmaşu „Ordinul Muncii“ clasa a II-a, pentru locul doi pe ţară. O înaltă distincţie ce răsplăteşte rezultatele deosebite obţinute de către sărmăşeni în anul 1983 în întrecerea socialistă privind îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor de plan, obiectivele social-culturale, buna gospodărire şi înfrumuseţare a localităţii. în aplauzele întregii asistenţe, tovarăşul Ioan Ungur a înmînat primarului comunei decoraţia şi brevetul înaltei distincţii. Despre realizările şi rezultatele obţinute de către sărmăşeni în ultimii ani şi, în special, în anul 1984, au vorbit Anica Bărăian, Mihai Trif, Ioan Dumitrescu, Vasile Negrea, Pali Andrei şi Aurel Oroian. Prin cuvinte de înaltă angajare, toţi vorbitorii au mulţumit conducerii superioare de partid şi de Stat, personal tovarăşului Nicolae Ceauşescu, pentru înalta distincţie conferită Sărmaşului. Luînd cuvîntul, tovarăşul Ioan Ungur a adresat cele mai calde felicitări organizaţiei comunale de partid, consiliului popular comunal, unităţilor economico-sociale, tuturor locuitorilor comunei pentru rezultatele frumoase obţinute în marea întrecere socialistă dintre consiliile populare comunale. De asemenea, i-a îndemnat pe sărmăşeni să obţină rezultate şi mai bune, concretizate în creşterea eficienţei economice în toate domeniile de activitate, cinstind astfel marile evenimente ale acestui an jubiliar, ziua de 23 August şi Congresul al XIII-lea al P.C.R. în finalul adunării cetăţeneşti a avut loc un program artistic. DORIN BORDA ★ Tot ieri după-amiază, au avut loc adunări festive în cadrul cărora au fost înmânate diplome de fruntaşi pe judeţ în întrecerea socialistă pe anul 1983 comunelor Ruşii Munţi, locul întîi, Cristeşti, locul doi, Sîngeorgiu de Mureş, locul trei, Petelea, menţiunea întîi, Deda, menţiunea a doua.