Steaua Roşie, septembrie 1984 (Anul 35, nr. 207-232)

1984-09-01 / nr. 207

PAGINA 2 STEAUA ROȘIE In Intîmpinarea Congresului al Xlll-lea al partidului Adunările şi conferinţele pentru dări de seamă şi alegeri, moment important în viaţa organizaţiilor de partid (Urmare din pag. 1) partid, pentru dezvoltarea mai puternică a capacităţii lor de unire a tuturor forţelor în vederea indeplinirii neabătute a hotărîrilor de partid și de stat. Se vor analiza în mod responsabil măsurile întreprinse pentru perfecţionarea stilului și metodelor de muncă ale organelor și organizațiilor de partid pentru ca întreaga activitate de partid să fie pătrunsă de un puternic spirit revoluţionar, combativ, critic şi autocritic, dezvoltarea democraţiei interne — pe baza participării largi a membrilor de partid la dezbaterea, adoptarea şi munca practică de înfăptuire a hotărîrilor în legătură organică cu întărirea ordinii şi disciplinei, cu dezvoltarea răspunderii comuniştilor în îndeplinirea sarcinilor mobilizatoare ce le revin. In acest sens, în dezbateri se va acorda o atenţie deosebită analizei modului în care se respectă prevederea statutară de a se stabili pentru fiecare activist, pentru fiecare comunist sarcini concrete şi obligaţia acestora de a raporta priodic, sistematic, în faţa organelor şi organizaţiilor de partid, asupra felului în care se achită de răspunderile încredinţate. Vor trebui supuse unei ample şi aprofundate analize activitatea cadrelor de conducere, preocuparea acestora pentru executarea unui control ferm şi exigent asupra calităţii muncii, comportarea lor în colectivul din care fac parte, în familie, în societate. Un loc corespunzător va fi rezervat în adunările şi conferinţele de partid pentru dări de seamă şi alegeri reliefării modalităţii de conducere şi îndrumare a activităţii organizaţiilor de masă şi obşteşti, analizei exigente a felului în care se achită de sarcinile încredinţate comuniştii investiţi cu sarcini în conducerea organizaţiilor sindicale, ale U.T.C., de femei etc., în spiritul hotărîrilor Comitetului Central, al indicaţiilor secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru ca întreaga lor activitate să fie pătrunsă de un puternic spirit revoluţionar, să reprezinte o contribuţie distinctă la mobilizarea membrilor acestor organizaţii la înfăptuirea exemplară a sarcinilor complexe, specifice ce le revin. In adunările şi conferinţele pentru dări de seamă şi alegeri va fi supusă unei profunde analize activitatea ideologică şi politicoeducativă desfăşurată de organele şi organizaţiile de partid, preocuparea acestora pentru aplicarea în viaţă a hotărîrilor Congresului al Xll-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, a indicaţiilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, referitoare la formarea omului nou, cu o conştiinţă revoluţionară, participant activ la înfăptuirea unei noi calităţi a muncii şi vieţii în toate domeniile. Potrivit Hotărîrii Plenarei Comitetului Central al partidului, din iunie a.c., organele şi organizaţiile de partid vor acţiona cu înaltă exigenţă şi fermitate pentru respectarea cu stricteţe a criteriilor de selecţionare şi promovare a cadrelor, asigurîndu-se peste tot ca pentru alegerea în birourile organizaţiilor de bază, în comitetele de partid să candideze cele mai bune şi valoroase cadre din rîndul muncitorilor, maiştrilor, tehnicienilor, ţăranilor şi intelectualilor care se situează în primele rînduri ale luptei pentru traducerea în viaţă a politicii partidului, manifestă iniţiativă şi spirit revoluţionar, au o comportare exemplară în societate şi familie, se bucură de stima, încrederea şi aprecierea colectivelor în care îşi desfăşoară activitatea. O atenţie deosebită se va acorda alegerii în organele de partid a unui număr corespunzător de femei şi din rîndul tineretului comunist, precum şi din rîndul naţionalităţilor conlocuitoare. Conţinutul dărilor de seamă, dezbaterile din adunări şi conferinţe, hotărîrile ce vor fi adoptate cu acest prilej, vor trebui să contribuie efectiv la întronarea spiritului revoluţionar, a combativităţii şi principialităţii partinice, a unui climat de înaltă răspundere comunistă în viaţa tuturor organelor şi organizaţiilor de partid şi, prin aceasta, la întărirea capacităţii lor politice, organizatorice, educative, de a uni eforturile tuturor oamenilor muncii din judeţul nostru — fără deosebire de naţionalitate — pentru înfăptuirea neabătută a politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, a tezelor, ideilor şi indicaţiilor de excepţională însemnătate principială şi practică din opera revoluţionară originală, creatoare şi cutezătoare a conducătorului partidului şi statului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a programelor de înflorire continuă, materială şi spirituală a scumpei noastre petrii — România socialistă, liberă şi independentă — ce vor fi aprobate de Congresul al XIII-lea al Partidului Comunist Român. întreprinderea metalurgică „Republica“ din Reghin Foto: SZÁSZ CAROL PROGRAMUL manifestărilor sportive FOTBAL. Duminică iau startul echipele din toate eşaloanele fotbalistice în campionatele naţionale şi judeţene pe lingă formaţiile divizionare B, care au început competiţia duminica trecută. Astfel, în cea de-a 67-a ediţie a diviziei A, echipa noastră A.S. Armata Tîrgu-Mureş va juca în etapa inaugurală în deplasare, cu Dinamo Bucureşti. In etapa a II-a a diviziei B, ediţia a 45-a, duminică, cu începere de la ora 11, echipele din judeţul nostru vor evolua pe terenurile proprii, astfel: la Reghin: Avîntul — Gloria Bistriţa (seria a IlI-a), la Tîrnăveni: Chimica — I.P. Aluminiu Slatina (seria a II-a). Duminică, de la ora 11, începe şi campionatul diviziei C, cu care prilej formaţiile din judeţul nostru, cinci la număr, repartizate îin două serii diferite, în seria a 10-a şi una în seria a 11-a, vor susţine următoarele intilniri: Seria a 10-a, la Tîrgu-Mureş, pe terenul A S.A. de la Complexul de sport şi agrement „Mureşul“ (Week-end): Metalotehnica — Lăpuşul Tîrgu-Lăpuş; la Baia Mare: Cuprom — Oţelul Reghin; la Rodna: Minerul — Mureşul Luduş; la Prundul Bîrgăului: Energia — C.S.M. Electromureş Tîrgu-Mureş. Seria a 11-a, la Sighişoara: Metalul — Steaua C.F.R. Cluj-Napoca, fostă divizionară B, în cadrul primei etape a campionatului judeţean de fotbal, azi şi miine sunt programate următoarele meciuri : Seria I, azi, de la ora 17, la Tîrgu-Mureş, pe terenul Fabricii de zahăr: Viitorul Prodcomplex Tîrgu-Mureş — Lacul Ursu Sovata; pe terenul A.S.A. (zgură) de la Complexul de sport şi agrement „Mureşul“ (Week-end)— ILEFOR Tîrgu-Mureş — I.R.A. Tîrgu-Mureş; la Sighişoara, Faianţa — Constructorul Tîrgu-Mureş; la Miercurea Nirajului: Voinţa — Metalul Reghin; la Tîrnăveni, pe terenul Chimica II: Autobuzul — Voinţa Sîngeorgiu de Pădure; mîine, de la ora 11, la Gorneşti: Valea Mureşului — Sticla Tîrnăveni; la Iernut: Energia — Recolta Vidrasău. Seria a II-a, azi, de la oră 17, la Reghin, pe terenul Voinţa: Voinţa — Unirea Ungheni, mîine, de la ora 11, la Tîrgu-Mureş, pe terenul de la fostul hipodrom: Transportul — înfrăţirea Valea Izvoarelor; la Jabeniţa: Viitorul — Lemnarul Tîrgu-Mureş; la Ernei: Stăruinţa — Unirea Tricolor Sighişoara; la Deal: înfrăţirea — Spicul Crăieşti, la Sărmaşu. Voinţa — Flamura roşie Bogata, HANDBAL. Mîine se dă startul şi în campionatele naţionale divizionare A şi B, cu care prilej echipele tîrgumureşene vor evolua astfel: în divizia A la fete, echipa Mureşul-IMATEX Tîrgu-Mureş va evolua în deplasare în compania formaţiei Hidrotehnica Constanţa, în divizia B, echipa masculină C.S.M. Electromureş evoluează acasă, miine, pe terenul „Mureşul“, de la Complexul sportiv „23 August“ din Tîrgu- Mureş, de la ora 10, ei, care prilej va primi replica formaţiei Upic Satu Mare. CALENDAR Sîmbătă 1 SEPTEMBRIE Soarele răsare la ora 9,38; apune la ora 19,52. Zile trecute 245; zile rămase 121. • Sărbătoarea naţională a Jamahiriei Arabe Libiene Populare Socialiste. CINEMA TIRGU-MURES — Arta: Campionul (ambele serii). Unirea: Cîinele. Progresul: Omul şi fiara (ambele serii). Select: Drumul spre victorie (ambele serii). Tineretului: Cancan frenetic. Flacăra: Arma misterioasă. SIGHIŞOARA — Lumina: întoarcerea Vlaşinilor. REGHIN _ Patria: Revanșa. TÎRNAVENI — Melodia: Avertismentul (ambele serii). LUDUȘ — Flacăra: Ca-n filme. SOVATA — Doina: Ca-n filme. Muncitoresc: Melodii la Costinești. SARMAȘU — Popular: Felix si Otilia (ambele serii). RÎNGEORGIU DE PĂDURE — Popular: Salamandra. IERNUT — Lumina: De dragul tău, Anca. FINTÎNELE — Patria: Căruța cu mere. MIERCUREA NIRAJULUI Nirajul: Fructe de Pădure. TELEVIZIUNE 13,30 — Telex. 13,35 — La sfîrşit de săptămînă (parţial color). 16,25 — Imagini din Libia — documentar. 16,40 — August — cronica evenimentelor politice. 17,00 — închiderea programului. 19,00 — Telejurnal (parţial color). 19,20 — Noi şi copiii noştri. 19,35 — Teleenciclopedia. 20,00 _ Film artistic: „Gustul şi culoarea fericirii« — producţie a Casei de filme Unu (color). 21,25 — Bucureştiul de azi, de ieri şi de mime — spectacol de varietăţi (color). 22,25 — Telejurnal (parţial color). 22,35 — Un nai la Ateneu (color). 23,00 — închiderea programului. CONCERT Miine, 2 septembrie a.c., Ansamblul artistic „Mureşul“ din Tîrgu-Mureş susţine un concert de muzică populară la întîlnirea cu fiii satului din Răzoare, comuna Miheşu de Cîmpie. LOTO La tragerea Loto din 31 august a.c. au fost extrase numerele: Extragerea I — 5, 76, 47, 26, 68, 17, 4, 1, 39. Extragerea a II-a — 36, 60, 58, 66, 84, 37, 89, 64, 9. Măsuri pentru valorificarea superioară a fructelor destinate fabricării rachiurilor Fiind in faza de organizare a preluării fructelor destinate fabricării rachiurilor naturale, ne-am adresat inginerului Lörinczi Nicolae, directorul întreprinderii viei și vinului Mureş, solicitîndu-i cîteva precizări privind valorificarea fructelor pe această cale. — Cum este organizată preluarea producţiei destinate fabricării de rachiuri ? — Preluarea fructelor — prune, mere, pere şi a borhoturilor de fructe este organizată de întreprinderea noastră prin depozitele din Tîrgu-Mureş, Tîrnăveni, Luduş, Reghin şi Sighişoara. — în ce condiţii se preiau şi care sunt avantajele producătorilor ? — Recepţionarea fructelor destinate fabricaţiei de rachiuri naturale se face în baza Decretului nr. 69 din 1984. Posesorii de pomi au posibilitatea să prelucreze borhoturile la cazanele aflate în proprietatea C.A.P., a consiliilor populare şi a gospodăriilor populaţiei, în condiţiile cînd producătorul fabrică rachiul la deţinătorii de cazare, vor primi după reţinerea ultimului 30 la sută din rachiul rezultat. In situaţia cînd, producătorii predau întreaga cantitate de fructe şi borhoturi la I.V.V., inclusiv cantitatea aferentă rachiului pentru consumul propriu şi plătesc în natură contravaloarea combustibilului şi a manoperei aferente fabricaţiei de rachiu ce i se cuvine pentru schimb. In condiţiile Decretului nr. 69 din 1984 va beneficia de următoarele sume de bani şi rachiu (sau ţuică) de 50 grade: a) pentru livrarea a 100 kg de prune de toamnă vor primi 77 lei şi 2,35 litri ţuică de 50 grade; b) pentru 100 kg prune de vară se primeşte 56 lei şi 1,56 ţuică de 50 grade; c) pentru 100 kg fructe amestec se acordă 31,50 lei şi 1,47 litri rachiu de 50 grade. Pentru a calcula şi alte avantaje întreprinderea viei şi vinului solicită producătorilor ca odată cu prezentarea la depozitele amintite, cu fructele de predat, să prezinte şi o adeverinţă de la consiliul popular din care să rezulte numărul de pomi pe care îi deţine pentru a calcula prima aferentă. în această situaţie prima care se acordă pentu cantităţile predate pe pom, la prune sunt după cum urmează: — între 11,4—15,9 kg pom prima este de 0,90 Iei kg; — intre 16—20,4 kg pom 1 leu/kg; — peste 20,9 kg pom 1,10 lei kg. — Pentru a înţelege modul de aplicare a primei, vă rog să prezentăm şi un mic calcul. — Dacă un producător predă, spre exemplificare, 500 kg prune rezultate de pe 15 pomi, el primeşte o sumă de 3,5 lei şi 12,25 litri ţuică de 50 grade. Pentru că el a predat în medie de la un pom peste 20,4 kg prune pom, mai primeşte o primă de 550 lei. Deci în total va beneficia de suma de 935 lei şi 12,25 litri ţuică de 50 grade. II. în cazul cînd livrează 100 kg fructe amestec — mere, pere — şi predă între 16,6 kg—20 kg/pom, primeşte 0,40 lei/ kg; între 20,1—26,6 kg/pom, prima este de 0,50 lei kg; peste 26,6 kg/pom se dă ca primă 0,60 lei kg. Un alt exemplu. La 500 kg mere predate, producătorul poate primi 157,50 lei şi 7,34 litri rachiu de 50 grade. Dacă cetăţeanul are 15 meri în cultură şi a predat peste 26,6 kg fructe pom, el va beneficia de o primă de 300 lei. Deci, în total va avea un cîştig de 457,50 lei şi 7,34 litri rachiu de 50 grade. Menţionez că pentru a avea o eficienţă cit mai mare la valorificare recomandăm producătorilor să adune fructele în faza de maturitate deplină şi atunci va beneficia de randamentul stabilit prin decretul aflat în vigoare. Relaţii suplimentare se pot obţine prin depozitele întreprinderii viei şi vinului. ... în această situaţie, iată deci, cum producătorii au posibilitatea să strîngă şi să valorifice cit mai bine producţia de fructe şi pe calea fabricării rachiurilor naturale. Consemnat REMUS CÂMPEAN