Steaua Roşie, februarie 1985 (Anul 36, nr. 26-49)

1985-02-01 / nr. 26

tikSlfTAM &/U roalt/HÎTt- VÂ ! ORGAN AL COMITETULUI JUDETEAN MUREŞ AL PCR ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN ŞEDINŢA COMITETULUI POLITIC EXECUTIV AL . C. AL P.C.R. Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, joi, 31 ianuarie, a avut loc şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Au luat parte membrii Biroului Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale şi Guvernului Republicii Socialiste România, în cadrul şedinţei a fost dezbătut şi aprobat Comunicatul cu privire la îndeplinirea Planului naţional unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România pe anul 1984, care va fi dat publicităţii. Comitetul Politic Executiv a apreciat că rezultatele obţinute în îndeplinirea planului pe 1984 — cele mai bune din actualul cincinal — au asigurat dezvoltarea susţinută a industriei, agriculturii, a celorlalte sectoare, potrivit prevederilor celui de-al patrulea an al cincinalului. în acest sens, s-a subliniat că, în cursul anului trecut, industria a constituit, în continuare, factorul dinamizator al creşterii economice în agricultură, deşi condiţiile climatice nu au fost dintre cele mai favorabile, s-a obţinut cea mai mare producţie de cereale din istoria ţării; s-au dat în folosinţă importante obiective care au contribuit la întărirea potenţialului economic..al ■ ţârii. A crescut producţia materială, a sporit avuţia naţională, creînduse, premisele ridicării în continuare a nivelului de trai şi a gradului de civilizaţie ale întregului popor. Anul 1984 s-a caracterizat prin ritmuri mai înalte de producţie, a marcat noi progrese pe calea îmbunătăţirii laturilor calitative, a dezvoltării intensive a economiei noastre socialiste. Astfel, valoarea producţiei industriale nete a crescut cu 8,4 la sută faţă de anul 1983, producţia globală cu 1 la sută, iar producţia marfă cu 6,7 la sută. Producţia agricolă a crescut cu 13,3 la sută, faţă de anul 1983, iar volumul total al investiţiilor cu 6,1 la sută. Productivitatea muncii în industria republicană a sporit cu 7,1 la sută. Realizările obţinute anul trecut au determinat sporirea acumulărilor, creşterea cu 7,7 la sută a Venitului naţional, încheierea excedentară a bugetului, asigurîndu-se în acest fel consolidarea echilibrului financiar, realizarea unei balanţe comerciale active şi reducerea, în continuare, a datoriei externe. Dezvoltarea producţiei materiale, ridicarea eficienţei economice, politica de repartizare raţională a venitului naţional au asigurat aplicarea, în continuare, a prevederilor Programului de creştere a nivelului de trai şi de ridicare continuă a calităţii vieţii, sporirea veniturilor tuturor categoriilor de oameni ai muncii, încheierea, în luna august a anului 1984, a acţiunii de majorare a retribuţiilor şi pensiilor, îmbunătăţirea aprovizionării populaţiei. Pe această bază s-a asigurat creşterea retribuţiei reale în 1984 cu 6 la sută faţă de anul 1980, iar a veniturilor reale ale ţărănimii cu 11,4 la sută. , Comitetul Politic Executiv a subliniat că toate aceste succese sunt rezultatul direct al activităţii desfăşurate cu abnegaţie, de clasa muncitoare, ţărănime şi inhieertualitate,de întregul nostru popor care, shins unit în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a acţionat cu energii sporite pentru înfăptuirea obiectivelor de dezvoltare economicosocială a României în 1984. Rezultatele pozitive obţinute dovedesc, încă o dată, justeţea şi realismul politicii Partidului Comunist Român, al cărei scop suprem îl constituie înflorirea e-economico-socială a patriei, creşterea gradului de bunăstare şi civilizaţie al întregului popor. în acelaşi timp, ele pun cu putere în evidenţă hotărîrea oamenilor muncii, a întregii naţiuni, de a înfăptui neabătut Programul partidului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism, istoricele hotărîri adoptate de Congresul al XIII-lea al partidului. Pentru toate aceste realizări, Comitetul Politic Executiv, secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, adresează clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii tuturor oamenilor muncii din toate sectoarele economiei naţionale şi alte Vieţii sociale calde felicitări, precum şi urări de noi şi tot mai mari succese în activitatea viitoare consacrată progresului şi înfloririi patriei socialiste, ridicării nivelului de trai, material şi spiritual, al întregului popor, în cadrul şedinţei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, evidenţiind rezultatele bune înregistrate în îndeplinirea indicatorilor de bază ai planului pe 1984, a apreciat că acestea ar fi putut fi mult mai bune dacă în toate sectoarele de activitate s-ar fi acţionat cu toată fermitatea şi răspunderea pentru înfăptuirea hotărîrilor partidului şi a legilor ţării privind realizarea planului de dezvoltare economico-socială. Secretarul general al partidului a subliniat că in spatele realizărilor obţinute în 1984 — care demonstreazămarileposifeiltăţi ale economiei noastre naţionale — au continuat să se manifeste, în urele sectoare, lipsuri serioase în organizarea producţiei şi a muncii, ceea ce a dus la utilizarea necorespunzătoare a potenţialului tehnic şi uman, la nerespectarea termenelor de punere în funcţie anoilor capacităţi, la valorificarea insuficientă a resurselor materiale şi de reducere a cheltuielilor, influenţînd astfel negativ îndeplinirea unor indicatori de plan, în primul rînd a producţiei fizice, şi creînd greutăţi în asigurarea cu materii prime, materiale, energie şi combustibili a unor ramuri industriale, precum şi a fondului de marfă pentru export, în îndeplinirea integrală a planului de investiţii. In acest context, a fost criticată preocuparea insuficientă a guvernului, a Comitetului de Stat al Plani-ficării și a celorlalte organe economice de sinteză, a conducerilor ministerelor economice, pentru urmărirea sistematică a modului în care s-au îndeplinit prevederile de plan stabilite, pentru sp(Continuare în pag. a 2-a) în întîmpinarea Congresului al III-lea al F.D.U.S. şi a celei de-a II-a Conferinţe pe ţară a C.D.U.S. Angajare fermă, înaltă responsabilitate în înfăptuirea obiectivelor stabilite Interlocutor: IOAN MOLNAR, secretar al Comitetului municipal de partid Tîrgu-Mureş, preşedintele Consiliului municipal al F.D.U.S. — — Tovarăşe secretar, recenta Conferinţă municipală a F.D.U.S. a evidenţiat modul în care s-a acţionat pentru mobilizarea oamenilor muncii din municipiul Tîrgu-Mureş in vederea îndeplinirii obiectivelor economico-sociale şi cultural-educative. V-aş ruga să subliniaţi cîteva din direcţiile prioritare pe care Consiliul municipal al F.D.U.S. le-a avut şi le are constant în atenţie. — De la început, este necesar să arăt că întreaga activitate a Consiliului municipal al F.D.U.S. s-a desfăşurat în spiritul indicaţiilor, al orientărilor date de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, preşedintele F.D.U.S., al hotărîrilor de partid şi de stat, al legilor ţării, al hotărîrilor celui de-al II-lea Congres al F.D.U.S. Cum este şi firesc, un loc central în activitatea consiliului, a organismelor sale com- Consemnat, MIHAI BOCAI (Continuare în pag. a 3-a) // Anul XXXVIII II Nr. 26 (8.236) Vineri, Il II 1 februarie 1385 II V. 4 Pagini JJ 50 de bani /i La întreprinderea „Nicovala“ din Sighişoara au intrat în producţie maşinile de carde pentru industria lînii şi pentru recuperarea firelor de lină, în atelierul de uzinaj, la strunguri de mari dimensiuni, se pregătesc tamburii pentru aceste maşini de mare complexitate tehnologică. Fotó: SZÁSZ CAROL Adunările generale din cooperativele agricole, sub semnul îmbunătăţirii activităţii şi creşterii recoltelor în aceste zile, în cooperativele agricole de producţie şi în asociaţiile economice intercooperatiste vor avea loc adunările generale anuale care îşi propun să analizeze cu maximă răspundere toate resursele existente, să găsească soluţii şi să adopte măsuri care să asigure îmbunătăţirea activităţii generale, creşterea mai accentuată în acest an a producţiilor vegetale şi animale. Pe ordinea de zi figurează probleme de o deosebită importanţă — analiza rezultatelor anului agricol care a trecut şi a lipsurilor care, s-au manifestat, definitivarea planului de producţie şi a bugetului pe acest ani, stabilirea unor planuri de măsuri teomeinic fundamentate care să asigure îndeplinirea sarcinilor ce revin unităţilor agricole în lumina orientărilor şi indicaţiilor secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Adunările generale din unităţile agricole, cooperatiste constituie un prilej deosebit pentru punerea în evidenţă a experienţei înaintate ce s-a acumulat la nivelul multor cooperative agricole, ferme, brigăzi şi alte formaţii mai mici de muncă, astfel încît să poată fi însuşită şi generalizată în toate sectoarele, în anul recent încheiat,, cu toate greutăţile climatice şi de altă natură, multe cooperative agricole au obţinut, totuşi, rezultate foarte bune, producţii mai mari ca oricînd, atit în sectorul vegetal cit şi în zootehnie. Producţiile record înregistrate la sfecla de zahăr (73 de tone la hectar la M BALDEANU (Continuare in pag. a 3-a) Tinerii, într-o permanentă competiţie a muncii Organizaţiile revoluţionare de tineret trăiesc momente deosebite în această perioadă: pretutindeni se desfăşoară conferinţele şi adunările de dări de seamă şi alegeri. Cu această ocazie este reliefată activitatea comitetelor U.T.C., subliniindu-se contribuţia lor la mobilizarea tinerilor din industrie şi agricultură, din laboratoarele de cercetare ştiinţifică, din facultăţi, din celelalte domenii de activitate la înfăptuirea obiectivelor actualului cincinal, scoţîndu-se în evidenţă experienţa bună, iniţiativele şi succesele deosebite din munca unor colective, a organizaţiilor de tineret. Cu ce rezultate întîmpină tinerii mureşeni aceste evenimente, ce semnificaţie au ele pentru viaţa de organizaţie, cum înţeleg implicarea lor în activitatea organizaţiilor de tineret, iată cîteva idei care au constituit subiectul discuţiilor pe care le-am avut cu: Petru Lina, secretarul corni- ANCHETA NOASTRA tctului comunal U.T.C. Răstoliţa, Vasile Bucuriu, secretarul comitetului U.T.C. de la Revizia de vagoane — Deda, Benedec Iosif, secretarul comitetului U.T.C. de la I.A.S. Zau de Cîmpie, Aurelia Ronda, secretara comitetului U.T.C. al comunei Batoş. — Puternic mobilizate de îndemnurile tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, organizaţiile U.T.C. s-au angajat şi se angajează să ridice pe o treap,tă superioară întreaga activitate politico-educativă pentru mobilizarea tinerilor la realizarea exemplară a prevederilor planului pe 1985, pentru trecerea cu hotărîre la înfăptuirea obiectivelor Congresului al XIII-lea al partidului. Cum acţionează concret tinerii din organizaţiile pe care le reprezentaţi? Ne aflăm în perioada când în organizaţiile U.T.C. se desfăşoară adunările de dări de seamă şi alegeri, conferinţele şi, deci iată ocazia V. MANIA (Continuare în pag. a 2-a)