Steaua Roşie, februarie 1985 (Anul 36, nr. 26-49)

1985-02-01 / nr. 26

PAGINA 2 STEAUA ROȘIE r PROGRAMUL de TELEVIZIUNE “I L pentru săptămlna 3 — 9 februarie 1985 ! DUMINICA, 3 FEBRUARIE 12,00 — Telex. 12,05 — Lumea copiilor. Intîmplări de vacanță. Telefilmoteca de ghiozdan: Misterul lui Herodot (c). Episodul 1. 12,40 — Din cununa cîntecului românesc — muzică populară. 13,00 — Album duminical. Mică paradă a instrumentelor. Ţară de vis şi de baladă (poezie şi muzică). Melodii populare. Pagini cinematografice vesele. Meridianele din tren Iu L. Telesport. Muzică uşoară, versuri şi dans. Secvenţa telespectatorului. 19,00 — Telejurnal (pc). 19,20 — In întîmpinarea Celui de-al Hl-lea Congres al Frontului Democraţiei şi unităţii socialiste. 19,40 — Cîmarea României (c). De pe marea scenă a ţării pe micul ecran. 20,20 — Film artistic. S-a întîmplat la Sandakan (ultima parte). 21,10 — La zi In 600 de secunde. 21,20 — Romatiţe şi melodii de neuitat (c). 21,50 — Telejurnal. LUNI, 4 FEBRUARIE 20,00 — Telejurnal (pc). 20,20 — Orizont tehnico-ştiinţific. 20,40 — Tezaur fetelor!« (c). 21,05 — Roman-foileton . Drumul lui Jan Amos (c). 21,50 — Telejurnal (pc). MARŢI, 5 FEBRUARIE 20,00 — Telejurnal (pc). 20,15 — Actualitatea în economie. 20,25 — Teatru TV. Nunta lui Figaro — de Beaumarchais. Interpretează un colectiv al Comediei Franceze (c). 21,50 — Telejurnal (pc). MIERCURI, 6 FEBRUARIE 20,00 — Telejurnal (pc). 20,15 — Tribuna TV. In întîmpinarea celui de-al IH-lea Congres al Frontului Democraţiei şi Unitaţii Socialiste. 20,35 — O ţară, un partid, un popor. Cîntece şi versuri patriotice şi revoluţionare (c). 20,45 — Scena şi ecranul in lumina Directivelor Congresului al XIII- lea. 21,00 — Film serial: Tineri in luptă. Premieră pe ţară. 21,50 — Telejurnal (pc). JOI, 7 FEBRUARIE 20.00 — Telejurnal (pe). 20,15 — Actualitatea în economie. 20,25 — Studioul tineretului. Eroismul la virsta tinereţii revoluţionare. In producţie, pe şantiere, pe băncile şcolii, în perimetrul datoriei ostăşeşti, să dovedim prin fapte eroismul generaţiei noastre. Aşa ne cere ţara, aşa ne cere secretarul general al partidului. 21,50 — Telejurnal (pc). VINERI, 8 FEBRUARIE 20.00 — Telejurnal (pe). 20,15 — Actualitatea în economie. 20,25 — Partid şi ţară, o unică voinţă (c). Spectacol literar-muzical-coregrafie. 20,45 — Pe coordonatele dezvoltării (c). 21,00 — Cadran mondial — România şi problemele lumii contemporane. 21,15 — Telefilmoteca de aur (c). Eroi ai construcţiei socialiste în filmul românesc (emisiune de Eugen Atanasiu). 21,50 — Telejurnal (pc). SIMBATA, 9 FEBRUARIE 13.00 — Telex. 13,05 — La sfîrșit de săptămînă (c). Din sumar. Dragi mi-s cîntecele mele. Gala desenului animat. Marile momente ale baletului. Cîntecul cuvintelor — moment poetic. Tot ce are țara mai frumos — oameni, locuri, fapte. Atlas muzical. Telesport. Univers românesc. Autograf muzical. 14,45 — Săptămînă politică. 19,00 — Telejurnal (pc). 19,20 — Teleenciclopedia. 19,55 — Antologia umorului românesc (e). Episodul 2. Fabule şi fabulişti. 20,25 — Film artistic. Legea şi forţa. Producţie a studiourilor cinematografice din R.P. Polonă. 21,50 — Telejurnal (pc). ŞEDINŢA COMITETULUI POLITIC EXECUTIV AL C.C. AL P.C.R. 1Urmare din pag. 1 sluţionarea operativă a tuturor problemelor privind execuţia în bune condiţiuni a planului pe 1984. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pornind de la lipsurile care s-au manifestat, îndeosebi în ultima parte a anului trecut, în sectoarele minier, petrolier şi al energiei electrice — lipsuri care au creat serioase greutăţi în desfăşurarea normală a activităţii economice şi sociale — a cerut ca, în cel mai scurt timp, în cursul lunii februarie, guvernul, ministerele minelor, petrolului şi energiei electrice — împreună cu organele centrale de sinteză — să prezinte programe speciale de măsuri pentru lichidarea lipsurilor şi realizarea în cele mai bune condiţii a producţiei pe 1985, în ritmurile şi la nivelele stabilite. Secretarul general al partidului a arătat că se impune ca în fiecare ramură de producţie, în fiecare minister, centrală şi unitate economică să se acorde toată atenţia folosirii întregii capacităţi a maşinilor şi instalaţiilor pentru a se obţine realizarea producţiei fizice prevăzute şi, în primul rînd, a producţiei destinate exportului, pentru diminuarea consumurilor de materii prime, materiale, combustibili şi energie pe unitatea de produs, reducerea mai accentuată a costurilor de fabricaţie şi îndeosebi a cheltuielilor materiale — ca mijloace principale de creştere a venitului naţional, sursă de asigurare a fondurilor necesare dezvoltării economico-sociale şi ridicării nivelului de trai al întregului popor. In vederea gospodăririi cu maximă răspundere a resurselor energetice ale ţării, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat, pornind de la experienţa din perioada de iarnă, să se elaboreze din timp şi să se prezinte conducerii partidului spre aprobare un program de măsuri privind regimul de lucru al unităţilor economiceşi sociale în perioada de vară, care să asigure gospodărirea şi utilizarea cît mai raţională a energiei electrice, termice şi a gazelor, atît în procesele tehnologice, cît şi în domeniul consumului public şi casnic. In cadrul şedinţei, secretarul general al partidului a subliniat că perfecţionarea activităţii în domeniul exportului constituie problema centrală a activităţii economice şi -a cerut guvernului, organelor de sinteză, Ministerului Comerţului Exterior şi Cooperării Economice Internaţionale, ministerelor producătoare să acţioneze cu răspundere sporită în acest domeniu, să ia toate măsurile pentru realizarea la timp şi în cele mai bune condiţiuni de calitate a tuturor contractelor încheiate cu partenerii străini, a tuturor livrărilor pentru export. Secretarul general al partidului a subliniat necesitatea de a se întări spiritul de ordine şi disciplină în toate sectoarele economiei naţionale, de a se face totul şi de a se acţiona cu cea mai mare răspundere pentru îndeplinirea în cele mai bune condiţiuni a prevederilor planului pe acest an, asigurîhdu-se astfel realizarea întregului cincinal 1981—1985 — ceea ce creează o bună bază pentru trecerea cu succes la viitorul plan cincinal, la înfăptuirea hotărîrilor şi obiectivelor de dezvoltare economico-socială a ţării stabilite de Congresul al XlII-lea al partidului, în cadrul şedinţei, secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a subliniat răspunderea deosebită ce revine Comitetului Politic Executiv, fiecărui membru al acestuia, pentru buna desfăşurare a muncii în sectoarele ce le-au fost încredinţate şi a cerut ca fiecare să acţioneze cu toată exigenţa şi cu înalt spirit de răspundere pentru întărirea ordinii şi disciplinei, pentru aplicarea şi respectarea riguroasă a hotărîrilor partidului şi statului privind realizarea întocmai a planului şi programelor de dezvoltare economico-socială a ţării. S-a cerut, în acelaşi timp, ca organizaţiile de masă şi obşteşti, şi în mod deosebit Uniunea Generală a Sindicatelor, precum şi Uniunea Tineretului Comunist, Consiliul Naţional al Femeilor să-şi aducă o contribuţie sporită la mobilizarea tot mai largă a oamenilor munciii, a iniţiativei şi spiritului gospodăresc al acestora, în vederea îndeplinirii exemplare a sarcinilor de plan pe 1985 şi pe întregul cincinal. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut organelor şi organizaţiilor de partid să acţioneze cu toată fermitatea în direcţia unirii şi mai puternice a tuturor forţelor şi energiilor celor ce muncesc, a întăririi spiritului de răspundere al comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii pentru înfăptuirea prevederilor înscrise în planul naţional unic de dezvoltare economico-socială a ţării, pentru pregătirea trecerii în cele mai bune condiţiuni la înfăptuirea celui de-al 8-lea plan cincinal Comitetul Politic Executiv adresează muncitorilor, tehnicienilor, inginerilor, tuturor oamenilor muncii din industrie şi agricultură, din toate sectoarele economiei naţionale, precum şi organelor şi organizaţiilor de partid, organizaţiilor de masă şi obşteşti chemarea de a face totul pentru îndeplinirea în cele mai bune condiţiuni a prevederilor planului de dezvoltare economico-socialăpe anul 1985 şi pe întregul cincinal, de a acţiona în strînsă unitate pentru transpunerea neabătută în viaţă a hotărîrilor şi orientărilor stabilite de Congresul al XVII-lea al partidului privind dezvoltarea României în cincinalul 1986—1990 şi în perspectivă pînă în anul 2000. Comitetul Politic Executiv îşi exprimă convingerea că întregul nostru popor îşi va consacra toate forţele şi capacităţile sale creatoare pentru a întîmpina cu realizări tot mai importante, în toate domeniile de activitate, alegerile de deputaţi pentru Marea Adunare Naţională şi pentru consiliile populare de la 17 martie — eveniment de însemnătate deosebită în viaţa social-politică a ţării, în întărirea statului nostru socialist, în asigurarea mersului neabătut al României pe calea făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi a trecerii spre comunism. Comitetul Politic Executiv a soluţionat, de asemenea, problemeale activităţii curente de partid şi de stat. (Urmare din pag. 1) Tinerii! Intr-o permanenta competiţie a muncii de a se face o analiză critică şi autocritică asupra a ceea ce am făcut şi ce va trebui să facem. Petru Lirca: In organizaţia noastră activează peste 142 de tineri. Aceştia sunt silvicultori, muncitori, ţărani, elevi. De muncit, am muncit cu toţii, dovadă sunt faptele. Sîntem consideraţi o organizaţie fruntaşă. Mă voi referi la activitatea noastră de ultimă oră ca să spun aşa. Iarna aceasta grea ne-a dat şi nouă mult de lucru. Nu vreau să vorbesc de acţiunile de deszăpezire (unde tinerii au fost în frunte), ci mă voi referi la acţiunile pe care le-am organizat pentru a veni în ajutorul faunei pădurii. A fost dusă o cantitate de 37 tone de fîn pentru cerbi, căprioare, o cantitate importantă de fructe şi seminţe pentru mistreţi şi păsări. De asemenea, s-au făcut numeroase copci în gheaţa care acoperea apa, animalele sălbatice putîndu-se în felul acesta adăpa. Pe viitor vom organiza aici, în comuna noastră un şantier de muncă patriotică, avînd în vedere că nu peste mult timp se vor începe lucrările la cele două microhidrocentrale de pe pirîul Iod şi la brutăria proiectată a se construi în comună. Vasile Buculeu: Preocupările noastre din ultimul timp s-au răsfrînt în principal asupra asigurării în condiţii bune a traficului de călători şi de marfă. Atunci cînd timpul a impus au fost constituite comandamente de deszăpezire, au fost reparate numeroase vagoane destinate transportului de cărbune. Un alt aspect al muncii noastre pe care aş dori să-l evidenţiez ar fi acela al contractărilor la lapte, carne, ouă. Sunt foarte multe familii de tineri care au încheiat asemenea contracte, în comună avem 399 de tineri. O organizaţie puternică cu o bogată activitate economico-socială, culturală şi sportivă. Aş aminti aici crearea în ultimul timp a unei formaţii de dansuri populare, a formaţiei de muzică uşoară nou înfiinţată şi cele patru echipe sportive înscrise în campionatul sătesc. In cinstea conferinţei comunale U.T.C. ne-am propus să realizăm 20 la sută din planul la muncă patriotică ce ne revine în acest an. Benedec Iosif: Pentru unii care sunt „străini“ de muncile agricole anotimpul rece ar fi un fel de vacanţă. Lucrurile nu stau deloc aşa: încheierea unei campanii agricole înseamnă şi pregătirea pentru declanşarea celeilalte. Preocupările de bază ale tinerilor la ora actuală sunt repararea utilajelor pentru campania de primăvară, asigurarea condiţiilor bune pentru adăpostul animalelor. în această iarnă deosebit de grea au fost luate toate măsurile pentru ca animalele să nu ducă lipsă de hrană, căldură şi apă. Un alt aspect pe care aş dori să-l evidenţiez este acela al stabilirii tinerilor în comună: în ultimii ani in comuna Zau de Cîmpie au venit mulţi tineri specialişti, absolvenţi ai institutelor de învăţămînt superior sau ai liceelor agricole. Acestor tineri li s-au creat condiţii de locuit, au fost sprijiniţi să-şi aducă şi familiile, au fost primiţi cu căldură. Integrarea lor în viaţa comunei, a satelor este o bătălie cîştigată pentru toţi cei care vor să facă o agricultură modernă. Revoluţia în agricultură se face şi cu ştiinţa şi cu forţa de muncă a celor tineri. Să nu uităm o clipă acest lucru. Aurelia Ronda: Aş dori să încep această discuţie cu o precizare: ne-am angajat ca pînă la conferinţa comunală U.T.C. să realizăm planul la muncă patriotică în proporţie de 46 la sută. Anul trecut ne-am îndeplinit planul în proporţie de 102 la sută, situîndu-ne printre organizaţiile fruntaşe. Am dorit să fac aceste precizări pentru a demonstra faptul că la noi, în comuna Botoş, sunt tineri harnici, conştiincioşi, care fac din faptele lor exemple de muncă. Acum, iarna, eforturile noastre sunt concentrate asupra pregătirii pomilor pentru vegetaţie, asupra reparării şi pregătirii maşinilor şi utilajelor agricole. Atenţie deosebită acordăm bunei desfăşurări a învăţămîntului agrozootehnic, organizării acţiunilor politico-educative, cultural-artistice. Probleme deosebite cu care să ne confruntăm nu avem. Am înţeles fiecare că trebuie să ne facem exemplar datoria la locul de muncă, că trebuie să fim la înălţimea încrederii şi răspunderii cu care am fost investiţi. In mîinile, în mintea tinerilor stă viitorul de mîine al ţării, iar viitorul acesta ni-1 dorim cu toţii frumos, bogat. INSTANTANEE . Iarnă mureşeană foto: HORIA BUZAŞU CALENDAR Vineri 1 FEBRUARIE Soarele răsare la ora 7,35, apune la ora 17,25. Zile trecute 32, zile rămase 333. CINEMA TIRGU-MUREŞ — Arta: Vraciul (orele 10, 15, 17,30 şi 20). Unirea: A opta minune a lumii (orele 11, 14, 16, 18 şi 20). Progresul: Lupii mărilor (orele 11, 14, 16, 18 şi 20). Select: Zbor periculos (orele 9, 11, 14,30, 16,30 10,30 şi 20,30). Tineretului: Stejar, extremă urgenţă (orele 9, 11, 15, 17, 19 si 21). Flacăra: Sezon de pace la Paris (orele 10, 17 Si 19). STGHI SOARA — Lumina: Amurgul fintinilor. REGHIN — Patria: Glissando (ambele serii). TÎRNAVENT — Melodia: Emisia continuă. LUDTIS — Flacăra: Dreptate in lanţuri. SOVATA — Doina: Surorile Muncitoresc. De dragul tău, Anca. SARMAȘU — Popular: Emisia continuă. IERNUT — Lumina: Imposibila iubire (ambele serii). SINCFORCIu DE PĂDURE — Popular: Călăuza Pană Albă. FINTINELE — Patria: Ani eroici. MIERCUREA NIRA.TITLUT — Nirajul: Legenda călăreţului singuratic. TEATRU TEATRUL NATIONAL, azi, ora 10, secția maghiară, Cafeneaua amintirilor. TELEVIZIUNE 20,00 — Telejurnal ,pc). 20,15 — Actualitatea în economie. 20,25 — Laureaţi ai Festivalului naţional ,,Cîntarea României« (c). 20,45 — Reportaj TV. Cu oamenii, pentru oameni. In întîmpinarea Congresului al III-lea al FDUS si a celei de-a Il-a Conferinţe ne tară a ODUS. 21,00 — Cadran mondial. România şi problemele lumii contemporane. 21,15 — Antologie teatrală. Eroi ai construcţiei socialiste în fentiul românesc. 21,50 — Telejurnal mod. 22,00 — închiderea programului. Luni, 4 februarie a.c., ora 18, în sediul CTFF 15 Mureş, se va ţine şedinţa de limru a Colegiului de antrenori de fotbal. Se vor viza şi carnetele pe anul 1985. La Oficiul judeţean de turism Mureş a început eliberarea biletelor de odihnă şi tratament pentru sezonul de iarnă-primăvarăvară şi toamnă. Pînă la 20 ianuarie aici au fost eliberate 58 de astfel de bilete. (A. Riess). VREMEA Dispeceratul Direcţiei apelor Mureş-Banat comunică: Ieri dimineaţă la Tîrgu-Mureş s-au înregistrat minus 10 grade, iar la ora 14 au fost minus 5 grade. TIMPUL PROBABIL: Vremea va fi închisă, friguroasă noaptea şi dimineaţa. Izolat va ninge. Vîntul va suflat slab la moderat din nord-vest. Temperaturile minime vor fi cuprinse între minus 15 şi minus 10 grade, iar maximele între minus 4 şi minus 1 grad. Dimineaţa se va produce ceaţă, cu depunere de chiciură.