Steaua Roşie, aprilie 1985 (Anul 36, nr. 77-101)

1985-04-02 / nr. 77

la Electromureş: Creşte gama sortimentală pentru export Colectivul întreprinderii Electromureş din Tîrgu-Mureş se afirmă, de la an la an, ca un tot mai prestigios exportator. Con mm rotte r%niiî.CNTTi-'A7 stei fapte de muncă din marea întrecere pentru realizarea obiectivelor actualului cincinal . Metalotehnica: Maşini automate cu comandă electronică î întreprinderea Metalotehnica din Tîrgu-Mureş a fost finalizată maşina de tricotat rectilinie automată cu două sisteme şi comandă electronică destinată realizării tricotajelor fasonate după mărime. Noul utilaj destinat echipării industriei româneşti a tricotajelor cit şi exportului constituie un important pas pe calea modernizării acestei familii de maşini. Înlocuirea confecţionării produselor tricotate din panouri cu modele fasonate, deci fără adaosuri, va determina reducerea substanţială a consumurilor materiale în acest sector, la economisirea firelor, cepînd şi realizînd produse de un nivel tehnic şi calitativ tot mai ridicat, cu performanţe recunoscute în exploatare, oamenii muncii de la această mare unitate economică, au deschis prin efortul lor susţinut, noi căi de penetraţie a propriilor produse pe piaţa mondială. Ca urmare, în 1985 a crescut atît numărul ţărilor beneficiare cit şi dimensiunile unor pieţe tradiţionale. Produsele cu marca Electromureş vor fi expediate anul acesta în circa 25 de ţări de pe toate continentele. Printre beneficiarii săi se numără ţări puternic industrializate ca: S.U.A., Anglia, Elveţia, R.F.G. şi altele. Produsele cele mai solicitate sunt articolele de uz casnic, conductorii şi cablajele auto, cele mai cunoscute de altfel, urmînd ca în viitor ponderea exportului să crească în favoarea produselor electronice. Gama sortimentelor cu destinaţia export a fost îmbogăţită recent cu 6 noi tipuri de produse electrocalorice. La cablaje auto ultimul contract încheiat zilele acestea prevede livrarea în R.D.G. a unui volum însemnat de produse de acest gen în valoare de aproape 1,5 milioane ruble, gheni, de o instalaţie de etilare a benzinei. Prin adaosul de tetraetil de plumb se asigură sporirea cifrei octanice a benzinei de la normal la premium II. Operația de înnobilare pe plan local a prețiosului carburant asigură o mai bună calitate produsului. Instalaţie de etilare întreprinderea de livrare a produselor petroliere Mureş, dispune, la depozitul său din Un- U.M.T.C.F. Reghin va echipa 200 autotrenuri forestiere U.M.T.C.F. Reghin şi-a amplificat activitatea de inovare în direcţia perfecţionării autotrenurilor forestiere, capitol la care are de echipat peste 200 de asemenea mijloace de transport destinate pădurii. Iată, de altfel, ce ne-a relatat inovatorul I. Crişan: „Autotrenurile forestiere trebuie să lase singure lemnul jos, întrucît Ifronul nu ajunge pînă sus. De aceea, am căutat o soluţie de autodescărcare prin sisteme automate. In această idee am adus îmbunătăţiri la vacoanţe în vederea creşterii volumului util al acestor mijloace de transport. A fost conceput un nou tip de vacuanţă rabatabilă, care practic se „pliază“ automat. Am adus Îmbunătăţiri şi sistemului de suspendare al semiremorcii, sistem care este mult mai simplu şi foarte uşor de realizat la autotrenurile de 16 tone“. Cu toate forţele la semănat • 1.200 tractoare în schimbul de noapte la pregătirea terenului • 4.620 ha pregătite pentru a primi sămînţa • Peste 3.210 ha însămînţate • C.A.P. Dîmbău a încheiat semănatul sfeclei • Pretutindeni ritmuri înalte de lucru, calitate la însămînţări. Vremea frumoasă din ultima parte a lunii martie a permis lucrătorilor de pe ogoarele mureşene să intensifice activităţile de pregătire a terenului şi însămînţările din urgenţa întîi. Acţionînd în spiritul chemării Comandamentului agricol judeţean, de a recupera rămînerea în urmă, mecanizatorii au reuşit să efectueze lucrări de pregătire a terenului pe mai bine de 4.620 ha. Cît priveşte însămînţările, potrivit datelor centralizate la Direcţia agricolă judeţeană, pînă la sfîrşitul lunii martie au primit sămînţa 3.240 ha, din care 1.345 ha cu mazăre, 935 ha cu ovăz, 460 ha cu legume, 220 ha cu sfeclă de zahăr, peste 280 ha cu diverse plante de nutreţ. Condiţiile de lucru fiind din ce în ce mai bune. Comandamentul agricol judeţean cere tuturor specialiştilor să cerceteze terenurile zvîntate pentru a se urgenta însămînţările, să vegheze asupra calităţii lucrărilor de sezon, astfel Incit să se asigure obţinerea unor recolte sporite, record, pe suprafeţe cît mai mari. C.A.P. Sîmbru a încheiat semănatul sfeclei Ca urmare a sîrguinţei, a bunei organizări a muncii, care caracterizează colectivul de cooperatori şi mecanizatori de la C.A.P. Dîmbău, aici s-a reuşit ca timpul bun din ultima parte a lunii martie să fie folosit cu maximă eficienţă. După cum ne informa ing. Ida Liciniu, preşedintele C.A.P., unitatea a încheiat însămînţarea sfeclei de zahăr pe 50 ha şi a celei furajere pe alte suprafeţe. De asemenea, REMUS câmpean (Continuare în pag. a 3-a) Cooperatorii şi mecanizatorii din Mureşeni, neîntrecuţi în cultivarea sfeclei de zahăr au ieşit cu toate forţele la munca ogorului. Secretul producţiei record de 73.200 kg la ha în 1984 se traduce, spun ei, în pregătirea exemplară şi fertilizarea patului germinativ, în aplicarea corectă a erbicidării şi în semănatul devreme cu densităţi ridicate. Fotograful Iosif Trif i-a surprins în aceste secvenţe lucrînd conform tehnologiei la pregătirea patului germinativ, la erbicidat şi semănat. ff Anul XXXVI ff Nr. 77 (8.387) »( 2 aprilie 1985 ), 4 pagini }] 50 de bani // Mesaje, telegrame si scrisori adresate tovarăşului NICOLItE CEftilSESCil, cu prilejul realegerii In funcţia supremă de preşedinte al Republicii „în deplin consens cu milioanele de cetăţeni ai patriei, oamenii muncii, toţi locuitorii municipiului Tîrgu-Mureş, îşi exprimă sentimentele de neţărmurită bucurie şi mulţumire pentru că dorinţa noastră fierbinte şi unanimă şi-a găsit împlinirea prin realegerea dumneavoastră, de către marele Sfat al ţării, în funcţia supremă de preşedinte al Republicii Socialiste România — se spune în telegrama Comitetului municipal de partid şi Consiliului popular al municipiului Tîrgu-Mureş. Realegerea dumneavoastră în suprema funcţie în stat, reprezintă pentru noi toţi, garanţia edificării viitorului luminos al ţării, împlinirea aspiraţiilor şi visurilor noastre celor mai îndrăzneţe, pe care le vom realiza sub conducerea dumneavoastră, cîrmaci înţelept şi drept, comunist de omenie ce v-aţi dedicat întreaga viaţă patriei şi poporului. . . „ Ne sunt vii în minte şi inima, momentele în care am avut prilejul de a fi vizitaţi de dumneavoastră, de a fi beneficiari direcţi ai unor indicaţii şi orientări de importanţă decisivă pentru sporirea contribuţiei municipiului nostru la creşterea avuţiei naţionale, aceasta fiind încă o dovadă a grijii permanente pe care o acordaţi acestor străbune meleaguri, ca de altfel tuturor aşezărilor patriei. Vibrantele chemări adresate tuturor celor ce muncesc de către dumneavoastră, neobosit ctitor şi conducător, au trezit un puternic ecou în conştiinţa şi (Continuare în pag. a 3-a) Timp al marilor împliniri Pentru mine, ca om, comunist şi cetăţean al acestei ţări, măreţele înfăptuiri revoluţionare ale poporului, în toate domeniile vieţii economico-sociale şi culturale simbolizează fără tăgadă justeţea politicii partidului nostru comunist, forţa sa creatoare şi unitateaindestructibilă a poporului în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Noi, românii, am avut o mare şansă istorică prin alegerea acum două decenii în fruntea partidului a tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Pentru tot ceea ce s-a realizat de atunci şi pînă astăzi pe întregul cuprins al ţării — şi aş aminti aici marile platforme industriale din oraşele patriei, care au schimbat profund statusurile sociale ale oamenilor, profundele transformări intervenite în agricultura socialistă a ţării, marile realizări edilitare şi gospodăreşti, sociale şi culturale — poartă pecetea gîndirii vizionare, a spiritului militant, revoluţionar, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Pe drept cuvînt, această perioadă a intrat definitiv în conştiinţa neamului drept „Epoca Ceauşescu“. Cum să nu ne mîndrim cînd patria noastră, prin munca harnicului ei popor, sub conducerea înţeleaptă a partidului se poate mîndri cu grandioase realizări. Producţia de oţel a anului 1965 se realizează astăzi în 85 de zile, industria metalurgică românească produce astăzi o tonă de oţel la fiecare trei secunde, venitul naţional a crescut de 32 de ori, împreună cu judeţele patriei şi judeţul nostru a cunoscut armonia măreţelor împliniri socialiste, în toate domeniile. Locuitorii comunei Cristeşti, angajaţi în înfăptuirea obiect IOAN IACOB secretar al comitetului comunal de partid, primarul comunei Cristești (Continuare în pag. a 3-a) Etapa judeţeană pentru elevi a Festivalului naţional „Cintarea României“ Timp de două zile, duminică şi luni, în mai multe săli de spectacole din municipiul Tîrgu- Mureş s-a desfăşurat etapa judeţeană a Festivalului naţional „Cintarea României“ pentru pionieri şi şcolari. Această prestigioasă manifestare, care in acest an se desfăşoară in cinstea celui de-al XII-lea Congres al U.T.C. şi a celei de-a V-a Conferinţe Naţionale a Organizaţiei pionierilor, a antrenat un mare număr de formaţii artistice, solişti vocali şi instrumentişti care s-au distins în etapa zonală a concursului. Ei au adus pe scenele de concurs, prin cîntecele şi dansurile lor, prin arta interpretativă, pornite din tradiţiile cele mai autentice ale poporului nostru, mesajul de pace şi viaţă liberă al tinerei generaţii, angajamentul tinerilor de a învăţa şi a munci cu toată dăruirea intr-o patrie liberă şi prosperă. Tinerii artişti amatori din licee şi şcoli generale de pe cuprinsul judeţului Mureş au adus totodată omagiul şi mulţumirile lor partidului, conducătorului său încercat, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Spectacolele prezentate de reprezentanţii tinerei generaţii au dovedit, totodată, rezervele nesecate de care dispune mişcarea artistică de amatori din judeţ şi că tradiţiile artistice ale oamenilor muncii de pe meleagurile mureşene români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi se află în mîini bune. (In fotografie, formația de dansuri populare a Liceului innndustrial nr. 2 Reghin).