Steaua Roşie, iunie 1985 (Anul 36, nr. 128-153)

1985-06-01 / nr. 128

Măi!ÎA»/ D/A roAît stâii lui Ti-'A) Plenara lărgită a Consiliului Naţional al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Gospodăririi Apelor Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a participat, vineri, la lucrările Plenarei lărgite a Consiliului Naţional al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Gospodăririi Apelor, care s-a desfăşurat în Capitală în zilele de 29, 30 şi 31 mai. Conducătorul partidului şi statului nostru a fost primit, la sosirea în Sala Palatului Republicii, unde au avut loc lucrările plenarei, cu deosebită căldură şi entuziasm, cu aplauze şi urale. Exprimând întregul ataşament la politica internă şi externă a partidului şi statului, recunoştinţa profundă pentru grija statornică manifestată de secretarul general al partidului în întreaga perioadă care a trecut de la Congresul al IX-lea faţă de dezvoltarea şi modernizarea agriculturii, aflată într-un amplu şi profund proces revoluţionar de înnoire, participanţii au ovaţionat îndelung pentru partid şi secretarul său general, pentru patria noastră socialistă. În această atmosferă de vi- frant patriotism, In prezidiu au luat loc tovarăşul Nicolae Ceauşescu, membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai C.C. al P.C.R., membri ai Biroului Executiv al Consiliului Naţional al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Gospodăririi Apelor. Pe baza orientărilor şi indicaţiilor date de secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, celor ce-şi desfăşoară activitatea în această ramură de bază a economiei naţionale, plenara a dezbătut probleme de deosebită importanţă şi actualitate ale agriculturii noastre socialiste. Pe ordinea de zi a lucrărilor plenarei au figurat: 1. Raportul privind realizarea planului de producţie, exportului, investiţiilor şi aplicarea noului mecanism economico-financiar. Măsuri pentru îndeplinirea integrală a planului pe întregul an şi creşterea eficienţei economice. 2. Raportul cu privire la proiectul Planului de dezvoltare a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi gospodăririi apelor pe anul 1986. 3. Programul privind organizarea şi desfăşurarea în bune condiţii a campaniei agricole de vară. 4. Programul privind realizarea integrală a sarcinilor de plan pe anul 1985 în domeniul contractării, achiziţionării şi preluării produselor agricole de la gospodăriile populaţiei, unităţile agricole cooperatiste şi unităţile agricole de stat. în prima zi a lucrărilor au avut loc, de asemenea, plenaraUniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie, Plenara Consiliului Silviculturii şi şedinţa Comisiei Centrale a producătorilor agricoli din localităţile necooperativizate. În timpul celor trei zile, lucrările s-au desfăşurat în plen şi pe sectoare de activitate. Au luat cuvîntul 427 de participanţi. ------Participanţii la dezbaterile generale din Plenara lărgită a Consiliului Naţional al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Gospodăririi Apelor au relevat că, în ultimele două decenii, de cînd în fruntea partidului şi statului se află tovarăşul Nicolae Ceauşescu, agricultura noastră a cunoscut o puternică dezvoltare şi modernizare, datorate importantelor investiţii alocate acestei ramuri, dotării cu tractoare şi maşini agricole din ce în ce mai perfecţionate, introducerii şi generalizării în practica agricolă a unor tehnologii de mare randament, chimizării, perfecţionării continue a structurilor organizatorice ale unităţilor agricole de stat şi cooperatiste, măsurilor iniţiate în scopul sporirii an de an a producţiei agricole, accentuării laturilor calitative a întregii activităţi din agricultură. In cuvîntul lor, vorbitorii au subliniat rolul hotărîtor al secretarului general al partidului în definirea principiilor şi obiectivelor noii revoluţii agrare, în conducerea activităţii pentru transpunerea în viaţă a acestora, care vizează, în esenţă, punerea integrală în valoare a marilor rezerve de creştere a producţiei agroalimentare, a productivităţii muncii şi eficienţei economice în toate sectoarele şi unităţile, în scopul obţinerii unor producţii agricole, sigure şi stabile, la un nivel cantitativ şi calitativ cit mai înalt, sporirii substanţiale a aportului agriculturii şi industriei alimentare la asigurarea aprovizionării corespunzătoare a populaţiei, a industriei cu materii prime. Pe baza sarcinilor şi indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu privind folosirea intensivă a pămîntului, utilizarea cit mai bună a bazei tehnicomateriale şi forţei de muncă, generalizarea experienţei unităţilor fruntaşe, a rezultatelor obţinute de cercetarea ştiinţifică, participanţii la dezbateri au analizat, cu înalt simţ de răspundere, în spirit critic şi autocritic, activitatea din campania de primăvară şi au stabilit măsurile necesare pentru buna pregătire şi desfăşurare a tuturor lucrărilor agricole din acest an, pentru îndeplinirea planului la producţia agricolă, vegetală şi animalieră, la cea industrială, la export şi investiţii, pentru asigurarea realizării prevederilor actualului cincinal. Referitor la proiectul Planului de dezvoltare a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi gospodăririi apelor înanul 1936, elaborat în lumina hotărîrilor Congresului al XIII-lea al partidului, a orientărilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, dezbaterile au evidenţiat că prevederile pe care le cuprinde, ritmurile de dezvoltare superioarefaţa de cele din anii precedenţi, creează tuturor sectoarelor agriculturii posibilitatea realizării unor producţii sporite, înfăptuirii programului de autoconducere şi autoaprovizionare teritorială, asigurării livrărilor la fondul de stat şi acoperirii celorlalte cerinţe ale economiei naţionale. Prezentând metodele şi măsurile care au condus la obţinerea unor rezultate valoroase, vorbitorii au făcut numeroase propuneri vizînd perfecţionarea organizării producţiei şi a muncii, folosirea cu spirit gospodăresc a întregului fond funciar, a tuturor mijloacelor mecanice şi a forţei de muncă, aplicarea cu fermitate a noului mecanism economico-financiar, punîndu-se un accent deosebit pe obţinerea unor producţii agricole cit mai mari, cu cheltuieli din ce în ce mai mici, pe întărirea la fiecare loc de muncă a ordinii şi disciplinei, a înaltei responsabilităţi faţă de îndeplinirea sarcinilor de plan, astfel incit să se asigure înfăptuirea exemplară a hotărîrilor Congresului al XIII-lea al partidului şi creşterea contribuţiei agriculturii la dezvoltarea generală a ţării. In cadrul lucrărilor ultimei şedinţe, participanţii au aprobat« documentele supuse dezbaterii, precum şi hotărîrea-apel a Plenarei lărgite a Consiliului Naţional al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Gospodăririi Apelor. Primit cu puternice şi îndelungi aplauze, cu ovaţii, care au dat expresie sentimentelor de dragoste şi preţuire ale tuturor celor prezenţi, a luat cuvântul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al partidului, preşedintele Republicii. Magistrala cuvîntare a conducătorului partidului şi statului nostru a fost urmărită cu deosebită atenţie şi interes, fiind subliniată, în repetate rînduri, cu puternice aplauze şi urale. Participanţii au ovaţionat îndelung, exprimînd hotărîrea fermă a milioanelor de lucrători ai ogoarelor de a cinsti prin noi şi importante fapte de muncă aniversarea a două decenii de la Congresul al IX-lea, de cînd în fruntea partidului se află cel mai iubit şi stimat fiu al naţiunii noastre, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de numele şi activitatea căruia sînt legate profundele mutaţii petrecute în agricultura ţării, în ridicarea nivelului de viaţă şi civilizaţie a satului românesc, marile realizări dobîndite în înfăptuirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate pe pămîntul României. // Anul XXXVI / Nr. 128 (8.438) VL I/ Simbătă, )| II 1 iunie 1985 II V, 4 pagini II V, 50 de bani /| progresului tehnic. In acest sens, imaginea de mai sus prezintă un nou lot de maşini de imprimat pungi de polietilenă în 4—6 culori — utilaj ce a intrat în acest an in fabricaţie curentă, contribuind la reducerea importului şi economisirea de fonduri valutare. Colectivul întreprinderii chimice Prodcomplex din Tîrgu-Mureş şi-a înscris numele în fruntea întrecerii socialiste pe ramură prin rezultatele obţinute în primele 4 luni ale acestui an. Printre preocupările sale de bază se află diversificarea producţiei, introducerea pe scară largă a RITM şi CALITATE, două cerinţe de stringentă actualitate in munca pe şantiere! Constructorii brigăzii 32 a Antreprizei nr. 3 Tîrgu-Mureş din cadrul TAGCM Mureş, condusă de Mihai Balea, au de realizat, anul acesta, un volum însemnat de lucrări în oraşul Tîrnăveni. Dintre obiectivele mai importante amintim construirea a 75 de apartamente, extinderea staţiei de epurare a apelor executarea reţelei de canalizare din str. 7 Noiembrie, precum şi lucrări de modernizare la CAP. Rezultatele de pînă acum, ilustrate sintetic în depăşirea cu 6,4 la sută a planului producţiei de construcţii-montaj în condiţiile creşterii cu 15 la sută a productivităţii muncii, reliefează ritmul înalt în care se desfăşoară activitatea pe aceste şantiere, puternica angajare a constructorilor brigăzii de a folosi cu eficienţă sporită acest timp foarte propice execuţiei. Devansarea, pînă acum, a numeroase stadii fizice, acumularea într-un timp scurt a cît mai multe realizări va permite colectivului de constructori de aici să reducă substanţial durata de realizare a lucrărilor, să creeze condiţii suplimentare de îndeplinire în avans a planului pe 1985. Apreciem iniţiativa acestor constructori de a grăbi ritmurile, de a concentra execuţia locuinţelor în perioada caldă, propice finisajului de calitate. După cum ne relatează şeful brigăzii, toate apartamentele anului 1985 se vor realiza în avans cu pînă la trei luni. Cele cu termen de predare în septembrie vor fi terminate la sfîrşitul lunii iunie, iar cele prevăzute în decembrie vor fi date în folosinţă pînă la 15 noiembrie. Corelarea ritmului de la aceste blocuri cu cel al lucrărilor de pregătire a frontului pe 1986, încă din toiul verii, va oferi constructorilor în continuare posibilităţi de eşalonare eficientă a execuţiei şi în anul viitor. Rezultate bune au înregistrat constructorii acestei brigăzi şi la extinderea staţiei de epurare, o lucrare foarte necesară şi utilă pentru locuitorii oraşului. Obiectivele aferente dezvoltării treptei mecanice sunt în curs de finalizare şi s-a trecut la realizarea capacităţilor aferente treptei biologice: bazinul de aerare, metan tanc, gazometru, decantorul secundar şi reţelele de legătură între acestea. Lucrările se află în grafic cu posibilităţi de devansare, creîndu-se şi aici condiţii de scurtare a termenelor de predare, noiembrie 1985. Lucrări complexe se execută şi pe strada spre combinat. Avînd în vedere dificultăţile survenite prin închiderea temporară a acestei importante căi da acces spre cea mai mare_ unita- I.CISM.YS (Continuare în pag. a 4-a) INVESTITII 1985 O clipă, vă rog.! N I u N I ■* 1 ZIUA INTERNAȚIONALA A COPILULUI PAGINA A III-A: COPILĂRIE FERICITA SPECTACOLE Ansamblul artistic „Mureşul1“ prezintă spectacolul folcloric „Du-te dor cu Mureşul“ duminică, 2 iunie la ora 14 la Bozod şi la ora 17 la Ceuaşu de Cîmpie.