Steaua Roşie, ianuarie 1986 (Anul 37, nr. 1-25)

1986-01-03 / nr. 1

ORGAN AL COMITETULUI JUDETEAN MUREŞ AL PCR ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXXV« ff Nr. 1 (8.820) 'A n Vineri. H I 3 ianuarie 19*4 11 V 4 pagini U 50 4« bani Jm ------------------------------------------*■ Încheiem anul 1085 şi, totodată, cel de-al 7-lea cincinal, cu satisfacţia datoriei împlinite, cu rezultate însemnate în dezvoltarea economică şi socială a patriei. In condiţiile grele, determinate de criza economică mondială şi unele lipsuri şi contradicţii interne, România a străbătut o nouă etapă importantă pe calea consolidării orânduirii sale socialiste, a progresului şi civilizaţiei, a ridicării nivelului de trai material şi spiritual al întregului popor. Au continuat să se dezvolte industria, agricultura, celelalte ramuri ale economiei naţionale, a sporit avuţia ţării şi venitul naţional. Au fost obţinute, de asemenea, realizări importante in domeniul învăţămîntului, ştiinţei şi culturii — factori de cea mai mare însemnătate în asigurarea progresului general al societăţii noastre socialiste. Ca rezultat al dezvoltării generale a patriei şi pe baza creşterii venitului naţional, s-a asigurat mărirea retribuţiei reale a oamenilor muncii cu 8 la sută, iar a veniturilor ţărănimii cooperatiste cu 12 la sută, sporirea volumului desfacerilor de mărfuri şi a serviciilor către populaţie. Toate aceste realizări reprezintă o puternică ilustrare a superiorităţii orînduirii noastre socialiste, a caracterului profund ştiinţific, realist şi mobilizator al planurilor şi programelor noastre de dezvoltare economico-socială, a capacităţii creatoare şi forţei poporului român de a învinge orice obstacole şi greutăţi şi de a acţiona, intr-o strînsă unitate, sub conducerea partidului — centrul vital al naţiunii noastre — pentru ridicarea continuă a patriei sale, libere şi suverane, pe culmi tot mai înalte de progres şi civilizaţie. Pentru rezultatele bune obţinute în acest an şi în întreg cincinalul 1981—1985, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi guvernului, precum şi al meu personal, adresez clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, cele mai calde felicitări şi urări de noi victorii în înfăptuirea neabătută a Programului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai României socialiste, începem noul an 1986 — primul an al celui de-al 8-lea cincinal — cu un program cutezător şi de mare perspectivă, care va asigura intrarea României intr-o etapă nouă de dezvoltare, trecerea de la stadiul de ţară în curs de dezvoltare, la cel de ţară medie dezvoltată. Pe baza hotăririlor Congresului al XIII-lea al partidului, în cincinalul 1986—1990, industria, agricultura, construcţiile, ştiinţa şi cultura vor cunoaşte o nouă dezvoltare, un puternic avînt. în centrul atenţiei va sta dezvoltarea intensivă a întregii activităţi, realizarea unei calităţi noi, superioare, a muncii şi vieţii poporului nostru. Trebuie să trecem cu toată hotărîrea, încă din prima zi de muncă a noului an, la realizarea acestor măreţe obiective, să acţionăm cu întreaga noastră pricepere şi energie pentru a asigura înfăptuirea in cele mai bune condiţii a prevederilor planului, a programelor speciale pe care le avem in diferite domenii de activitate. Şi in continuare, se impune să fie pus un accent deosebit pe dezvoltarea puternică a bazei energetice şi de materii prime, pe întărirea simţului gospodăresc şi a spiritului de răspundere în folosirea judicioasă şi reducerea consumurilor energetice şi materiale. E este necesar, de asemenea, să se acţioneze cu toată fermitatea în direcţia creşterii substanţiale a productivităţii muncii, a ridicării calităţii şi nivelului tehnic al producţiei, pe baza aplicării celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, în agricultură va trebui să asigurăm desfăşurarea largă, în această perioadă, a noii revoluţii agrare, care presupune, înainte de toate, producţii agricole mari în toate sectoarele, schimbarea revoluţionară a modului de muncă, de viaţă şi de gîndire al ţărănimii. In spiritul recentelor hotărîri ale Congresului ştiinţei şi învăţămîntului, se impune să acţionăm cu toată fermitatea pentru a asigura progresul continuu al cercetării ştiinţifice şi aplicarea mai (Continuare în pag. a 2-a) Oamenii muncii mureşeni au sărbătorit, cu optimism şi încredere in viitorul patriei, Noul An 1986! Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarăşi și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România. în unităţile cu foc continuu Din prima zi, producţii superioare Cind, înainte de mirifica secundă ce a despărţit anii, iubitul nostru conducător, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, adresa naţiunii noastre socialiste strălucitul Mesaj, întreaga suflare românească a vibrat la unison, înregistrînd aceleaşi gînduri şi sentimente: dorinţa fierbinte ca Anul Nou să fie un an de muncă rodnică şi de pace, de înaintare neabătută pe calea construirii celei mai drepte orînduiri din istorie, orînduirea socialistă şi comunistă. De la Tîrgu-Mureş la Sighişoara, de la Tîrnăveni la Reghin, de la Lunca Bradului la Zau de Cîmpie, peste tot unde oamenii au vegheat în noaptea aceasta — cei mai mulţi în jurul meselor de revelion, dar şi mulţi alţii făcîndu-şi datoria acolo unde munca nu poate fi întreruptă — glasul tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU a adus mulţumire pentru tot ceea ce am realizat în 1985 şi in cincinalul trecut, ne-a dat sentimentul tonic că ■BU—e&î-Stă "sFî'uitVţi pe care poporul român, liber şi stăpîn pe soarta sa, condus cu înţelepciune de partid, să nu le poată depăşi, în unităţile industriale cu foc continuu, colectivele muncitoreşti s-au aflat la datorie din primele ore şi zile ale noului an, înregistrînd importante succese in producţie. Aceste prime rezultate ilustrează hotărîrea lor, a tuturor oamenilor muncii mureşeni de a acţiona cu abnegaţie şi iniţiativă, cu răspundere şi spirit revoluţionar pentru a realiza o nouă calitate a muncii şi o eficienţă economică superioară, pentru ca prin bună organizare şi înaltă disciplină muncitorească să asigure îndeplinirea ritmică a sarcinilor economice prevăzute în planul pe 1986. ÎNTREPRINDEREA ELECTROCENTRALE MUREŞ. Ca întotdeauna în asemenea momente, energeticienii — cu deosebire cei din unităţile producătoare — au fost cei mai solicitaţi, „în clipele cînd secretarul general al partidului, preşedintele ţării, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, a rostit Mesajul de Anul Nou, schimbul căruia i-a revenit ca să fie de serviciu la cumpăna anilor a supravegheat şi condus cu competenţă funcţionarea agregatelor de la Termocentrala Iernut — ne-a declarat Pavel Todoran, dispecer. Am ascultat la radio, cu deosebită emoţie şi însufleţire, cuvintele înflăcărate ale iubitului nostru conducător care au constituit un puternic şi mobilizator îndemn pentru noi şi strălucite succese în acest an, în cincinalul inaugurat la ora zero 1986. Şi tot aşa cum ne-au obişnuit dintotdeauna, şi de această dată agregatele şi instalaţiile au funcţionat ireproşabil, la capacitatea deplină, asigurînd energia electrică solicitată de sistemul energetic naţional. în noaptea de 31 decembrie ora 22 şi pină nn întîi ianuarie 1986 ora 6, la apelul făcut de şeful de tură central Vaier Moldovan, au răspuns prezent formaţiile conduse de Hafdiu Irişan, Eugen Gomboş, Ioan Lazar, Tudor Stroie. In cele 8 ore ale schimbului au fost produse 4,8 milioane kWh energie electrică. Acelaşi rezultat l-au înscris în cronica primelor file ale anului 1986 şi componenţii schimbului dintre orele 6—14 ale zilei de întîi ianuarie. La posturile de veghe s-au aflat dispecerul Ioan Ormenişan, şeful de tura central Aurel Giurgiu ca şi formaţiile conduse de Mihai Gelert, Szikszai loan, Csudor Géza, Sándor loan. COMBINATUL DE ÎNGRĂŞĂMINTE CHIMICE „AZOMUREŞ“. Încheind cu realizări remarcabile un cincinal care a reconfirmat competenţa profesională şi conştiinţa muncitorească a întregului colectiv, chimiştii tîrgumureşeni au abordat noul an sub semnul exigenţelor puse în faţa poporului nostru de Congresul al XIII-lea al partidului, privind creşterea susţinută a (Continuare în pag. a 2-a) / „Azomureş* — primele cantităţi de îngrăşăminte chimice destinate „Exportului — 1986“