Steaua Roşie, aprilie 1986 (Anul 37, nr. 76-101)

1986-04-01 / nr. 76

MOlllMJ 0& TOATC [AAJitlVNtTlV*f PUTERNICĂ ANGAJARE PENTRU REALIZAREA EXEMPLARĂ A SARCINILOR ECONOMICE in industrieProducţia fizică, realizată ritmic şi de bună calitate — Tovarăşe director Nicolae Gheaja, cum apreciaţi bilanţul pe primele trei luni ale anului 1986, cum se reflectă el în activitatea productivă a lunii martie şi a trimestrului I? — Bilanţul economic pe cele două luni, ca şi realizările pe martie le apreciez ca bune, mai ales la indicatorii valorici şi fizică la care am înregistrat plusuri apreciabile de producţie — 0,5 milioane lei la producţia marfă, 2 milioane de butelii şi borcane din sticlă şi 170.000 bucăţi articole din faianţă-menaj, la producţia fizică , dacă avem în vedere nu puţinele probleme cu care ne-am confruntat in perioada respectivă. De asemenea, realizări bune am obţinut la productivitatea muncii, la care prevederile planului s-au depăşit cu 1.700 lei pe un lucrător, ceea ce demonstrează că măsurile adoptate de adunarea generală a oamenilor muncii se înfăptuiesc cu răspundere de întregul personal al întreprinderii. Nu este lipsit de importanţă să subliniez faptul că întreg sporul de producţie valorică şi fizică se datorează creşterii productivităţii la fiecare loc de muncă, folosirii intensive a capacităţilor, a maşinilor, instalaţiilor şi liniilor tehnologice, a timpului de lucru şi nu în ultimul rînd a punerii în funcţiune de linii automate, a aplicării de tehnologii noi la fabrica de faianţă-menaj. Mai puţin mulţumiţi sîntem de felul cum evoluează cheltuielile la 1.000 de lei producţie marfă, la care nu am reuşit să găsim soluţii pentru a ne încadra în nivelul stabilit de centrală, mai ales datorită necorelării lor cu ceilalţi indicatori, cu situaţia de fapt din întreprinderea noastră care la ora actuală lucrează cu cele mai scăzute cheltuieli din ramura de profil. Nu aş dori să se înţeleagă că ne automulţumim cu ceea ce am realizat şi că nu e loc de mai bine. Din contră, întregul colectiv, în frunte cu organizaţia de partid şi conducerea tehnică, este preocupat de îmbunătăţirea activităţii la fiecare loc de muncă, de realizarea ritmică şi de bună calitate a producţiei fizice şi de export, de reducerea consumurilor materiale, de energie electrică, combustibil şi manoperă, de diminuarea cheltuielilor pentru a spori eficiența economică. IOAN NUSAR (Continuare în pag. a 4-a) In agricultură PENTRU RECOLTE SPORITE IN 1986 S-a încheiat însămînţarea sfeclei • Luna martie care s-a încheiat, ca urmare a timpului favorabil care s-a menţinut cit şi buna organizare a muncii, acţiunile iniţiate de Comandamentul agricol judeţean, au creat condiţii favorabile mecanizatorilor, cooperatorilor şi specialiştilor de a efectua lucrările din urgenţa iuţii în epoca optimă. Aşa s-a ajuns ca în întreprinderile agricole de stat şi cooperativele agricole din judeţul nostru să fie încheiată însămînţarea sfeclei de zahăr pe cele 11.800 de hectare. Săptămîna e care am încheiat-o a fost una record, cînd la semănatul sfeclei de zahăr s-au folosit timpul şi mijloacele mecanizate cu maximă intensitate. însămînţarea sfeclei de zahăr incă în cursul lunii martie, este un succes deosebit al lucrătorilor de pe ogoarele mureşene, şi constituie totodată un răspuns la chemarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, de a efectua însăminţările primăvara cu mai timpuri , garanţie a obţinerii unor recolte sporite în acest an, primul din cincinalul în curs. • Tot ca urmare a sîrguinţei cu care s-a muncit pe ogoarele judeţului nostru, a fost încheiată în cooperativele agricole şi însămînţarea inului pentru fibră pe cele 4.500 de hectare de zahăr ATENŢIE LA STAREA DE VEGETAŢIE A SEMĂNĂTURILOR! Cercetînd starea de vegetaţie a semănăturilor de toamnă, grîu şi orz, reiese că pentru înlăturarea fenomenului de descălţare este necesar să se execute cît mai urgent şi tăvălugirea cu tăvălugul inelar. De asemenea, inginerul Teodor Ardelean, director în Direcţia generală agricolă, recomandă specialiştilor din unităţile agricole de a urmări cu atenţie starea de vegetaţie a semănăturilor păioase, gradul de dezvoltare a buruienilor, pentru ca aplicarea combaterii pe cale chimică să se facă la momentul potrivit. In raidul nostru în Consiliul agroindustrial Tîrnăveni ne intîlnim prin unităţi cu inginerul Petru Mărginean, directorul S.M.A. care ne informa că are în lucru 12 mecanizatori la tăvălugirea celor 4.500 de hectare cultivate cu păioase, dincare 3.500 de hectare cu grîu. Se face totul ca lucrarea să fie cît mai operativ încheiată. CU FORŢE SPORITE LA PLANTAREA CARTOFILOR Alături de pregătirea solului, pentru însămînţarea în epoca optimă a porumbului, la ordinea zilei se află, acum în acest început de aprilie, plantarea cartofilor de toamnă. Toate condiţiile sunt îndeplinite — totul este să se acţioneze operativ şi cu maximă răspundere. Asemenea acţiuni sunt întreprinse în majoritatea cooperativelor agricole din Consiliul agroindustrial Tîrnăveni. La Cooperativa agricolă Tîrnăveni, cartofii sunt cultivaţi pe o suprafaţă de 65 hectare. La lucrările care sunt în plină desfăşurare, iau parte peste 700 de cooperatori din toate fermele. In timp ce Silvia Jumolea, preşedinta cooperativei agricole, se ocupa de organizarea muncii, de asigurarea în totalitate a materialului REMUS CÂMPEAN (Continuare In pag. a 3-a) Erbicidări destinate insăminţării porumbului, la C.A.P. Şincai // Anul XXXVII \ jf Nr. 76 (8.695) \ N Marți, I] V 4 pagini JJ 3^ 50 de bani M li 1 aprilie 19** Anul Internaţional al Păcii Vibrantă chemare a preşedintelui NICOLAE CEAUŞESCU, a României Socialiste, adresată tuturor popoarelor lumii Organizaţia Naţiunilor Unite a proclamat anul 1986 ca An Internaţional al Păcii, în concordanţă cu speranţele popoarelor că el va marca un pas important pe calea înfăptuirii aspiraţiilor lor vitale — înlăturarea pericolului unei conflagraţii atotpustiitoare, asigurarea unui viitor paşnic, pentru toate popoarele lumii. Azi, cînd umanitatea străbate o perioadă de răspintie a existenţei side, proclamarea de către marele forum al naţiunilor a Anului Internaţional al Păcii a avut şi are ca obiectiv activizarea şi mobilizarea mai intensă a forţelor sociale celor mai largi, pentru deschiderea unei perspective noi, de pace, înţelegere şi deplină securitate. Pentru poporul român constituie o coincidenţă cu semnificaţii simbolice faptul că marcarea Anului Internaţional al Păcii are loc în anul în care sărbătorim 65 de ani de la crearea Partidului Comunist Român. Este un prilej fericit de a evoca marele adevăr că în întreaga sa istorie partidul nostru a înscris apărarea păcii ca unul din ţelurile fundamentale pe steagul său de luptă. Iniţiativele, propunerile şi demersurile de mare răsunet internaţional ale secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, s-au impus cu deosebită forţă în conştiinţa popoarelor, vibrantele sale apeluri adresate oamenilor de stat, popoarelor de pretutindeni în vederea salvgardării dreptului la pace, la viaţă, la existenţă liberă şi demnă a naţiunilor sunt azi pe buzele tuturor oamenilor dornici de pace de pe toate continentele. România socialistă, prin glasul preşedintelui ei, a subliniat cu putere necesitatea ca în Anul Internaţional al Păcii toate statele şi popoarele, înţelegînd ca----------------rea răspundere a momentului să acţioneze pentru a face să triumfe raţiunea, pentru a stăvili mersul periculos al evenimentelor, pentru afirmarea politicii de dezarmare, securitate şi destindere. Plenară Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, ampla cuvîntare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la acest forum şi Declaraţia Apei a Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste din Republica Socialistă România adresată partidelor şi organizaţiilor democratice, guvernelor, tuturor popoarelor din ţările europene, din Statele Unite ale Americii şi Canada, de pe alte continente sunt o nouă şi elocventă dovadă a dorinţei de pace, securitate şi dezarmare a poporului român, a României socialiste. O importanţă esenţială în ansamblul acestor acţiuni şi măsuri are în concepţia partidului şi statului nostru, intensificarea iniţiativelor pentru a se impunetrecerea la dezarmarea nucleară. Partidul nostru, cons-1 - gerea sa, în repetate rînduri au arătat că, în condiţiile existenţei armelor nucleare, multiplicării şi perfecţionării lor, im nou război mondial s-ar transforma inevitabil în(Continuare în pag. a 4-a) Varuiţi Faţa satelor şi oraşelor mureşene se schimbă cu fiecare zi, gospodarii lor aliniind de o parte şi de alta a căilor de transport arbori şi arbuşti văruiţi, puieţi de talie mare aduşi să întregească peisajul, să dea o notă aparte acestor meleaguri în primăvara ’86. Este plăcut să vezi cum aliniamentele Sărmaşului au îmbrăcat haina albă, cum zonele verzi de la Dumbrăvioara ori Gorneşti sunt ca desenate în ronduri sau pătrate. Este semnul distinct pe care omul îl conferă locului în care trăieşte şi munceşte, este semnul respectului deopotrivă pentru casa şi localitatea sa. Ce bine ar fi ca în această primăvară timpurie să dăm din fiinţa noastră o părticică înfrumuseţării, gospodăririi, organizării interioare a fiecărei vetre a satelor şi oraşelor noastre. Ar fi o contribuţie de inimă, ar fi un gînd curat şi o faptă de demnitate şi ambiţie de a schimba peisajul şi de a-i da prospeţime şi vitalitate. GH. BARBULESCU ------------------------____________________________________________________ 1 — 30 aprilie „Luna cărţii în Întreprinderi şi instituţii“ Ampla manifestare republicană „Luna cărţii în întreprinderi şi instituţii“, organizată în perioada 1—30 aprilie în cadrul ediţiei a VI-a a Festivalului naţional „Cîntarea României“, sub auspiciile Consiliului Culturii şi Educaţiei Socialiste, Consiliului Central al U.G.S.R., Comitetului Central al Tt.I.C. şi Uniunii Scriitorilor este dedicată, în acest an, celei de-a 65-a aniversări a creării P.C.R. Avînd ca titlu generic: „Cartea — factor activ al formării culturii umanist-ştiinţifice, al perfecţionării profesionale, al educării revoluţionar-patriotice a oamenilor muncii“, această importantă manifestare îşi propune să DORU MUREŞAN (Continuare la pag. a 3-a)