Steaua Roşie, mai 1986 (Anul 37, nr. 102-127)

1986-05-01 / nr. 102

■TO t PfiOltTAFN D/N TOAlt {AZ/t£ ,UiTl'/A} »teatra roşie ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN MUREŞ AL PCR ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Trăiască unitatea de nezdruncinat a întregului popor în jurul partidului, al secretarului său general, TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Adunarea festivă din Capitală organizată cu prilejul sărbătoririi Zilei de 1 Mai Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar- general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului, au participat, miercuri după-amiază, la adunarea festivă organizată de Comitetul municipal Bucureşti al P.C.R., cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai, Ziua solidarităţii Internaţionale a celor ce muncesc. Cinstirea întâiului de Mai a dobîndit, în această primăvară, osemnificaţie deosebită, având loc în preajma aniversării unui eveniment de însemnătate crucială în istoria ţării, cu largi rezonanţe în conştiinţa naţiunii noastre: crearea în urmă cu şase decenii şi jumătate a Partidului Comunist Român, organizatorul şi conducătorul luptelor politice şi sociale desfăşurate de masele largi populare pentru libertate şi progres, pentru socialism, pentru înălţarea patriei în demnitate şi măreţie. In semn de profundă recunoştinţă, pentru viaţa liberă şi fericită ce o trăiesc, toţi fiii ţării aduc, în această zi a muncii, zi de sărbătoare a tuturor celor ce muncesc, un fierbinte omagiu gloriosului nostru partid comunist, care s-a afirmat de la început ca exponentul cel mai înaintat al naţiunii române, forţa politică în stare să conducă la victorie lupta clasei muncitoare, a întregului popor, împotriva exploatării şi asupririi, pentru transformarea revoluţionară a societăţii, pentru creşterea bunăstării celor ce muncesc, pentru edificarea socialismului şi comunismului pe pământul patriei. Intr-o impresionantă unitate de cuget şi simţire, întregul popor reafirmă şi în acest moment sărbătoresc neţărmurita, dragoste şi preţuire faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, conducătorul iubit, care, de peste o jumătate de secol, şi-a legat numele de marile bătălii şi momente hotărîtoare din existenţa eroică a partidului nostru comunist, acţionînd cu exemplară fermitate revoluţionară şi strălucită dăruire patriotică împotriva asupririi, nedreptăţii şi exploatării, a pericolului fascist, pentru consolidarea unităţii şi independenţei României, pentru triumful revoluţiei socialiste şi împlinirea aspiraţiilor fundamentale, de libertate, progres şi pace, ale poporului român. Aceste simţăminte şi-au găsit o pregnantă expresie în atmosfera entuziastă ce domnea în marea sală, unde tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au fost salutaţi, la intrare, de participanţii la adunare cu vii şi îndelungi aplauze, urale şi ovaţii. Cei prezenţi au aclamat cu înflăcărare pentru eroicul nostru partid comunist, pentru secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, care călăuzeşte cu înţelepciune şi cutezanţă revoluţionară ţara şi poporul spre orizonturi tot mai luminoase de progres şi prosperitate. In această ambianţă sărbătorească, însufleţită, în prezidiul adunării, alături de tovarăşul . -N Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, au luat loc membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv, secretari ai C.C. al P.C.R., membri de partid cu stagiu din ilegalitate, conducători ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, ai unor întreprinderi şi institute de cercetări, reprezentanţi ai vieţii noastre ştiinţifice şi culturale, muncitori şi specialişti, alţi oameni ai muncii din Capitală. în sală erau prezenţi membri ai Comitetului Central al partidului, ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, reprezentanţi aie unor instituţii centrale, unităţi economice şi social-culturale, activişti de partid şi de stat, generali şi ofiţeri, numeroşi oameni ai muncii din întreprinderi bucureştene. La festivitate au participat, de asemenea, şefii misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti, membri ai corpului diplomatic, corespondenţi ai presei străine, oaspeţi de peste hotare. Sala avea un aspect sărbătoresc. Fundalul tribunei oficiale era dominat de portretul tovarăşului Nicolae Ceauşescu, încadrat de drapele tricolore şi roşii. Cu litere mari se afla înscrisă vibranta urare — „Trăiască Partidul Comunist Român, în frunte cu secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu“. Se puteau citi, de asemenea, caldele urări adresate oamenilor muncii din ţară şi din străinătate cu prilejul Zilei solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. Pe mari eşarfe erau înscrise cuvintele scumpe nouă, tuturor, aflate într-o alăturare firească, cu valoare de simbol: „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul!“, „România —• Ceauşescu •— Pace!“. (Continuare în pag. a l-a) 1 M Am arcuit eroic timp prin vrere Şi crez muncitoresc legînd cu Ţara, Prin minunatul ţel al unei Ere Firescul l-am unit cu primăvara. Căci flori au nins peste livezi şi cîmpuri tn noi şi-n inimile noastre toate, Măsura lor sădită-n anotimpuri E tot ce făurim în libertate. Şi iată azi în România mamă — In fapte mari istoria se scrie, La care-Ntîiul Fiu al ei ne cheamă Spre noi izbînzi turnate-n rodnicie. In vatra românească, viitorul Spre comunism e însăşi soarta noastră; Partidul, Ceauşescu şi Poporul — Cu pacea lumii-ntregi să ne trăiască! Intîiul Mal, ne fie ca o rază, Un tricolor, luceafăr la zenit, Pe care urcă demnitatea trează Spre viitorul clar şi fericit! CORNELIU ANCA 1 Mai — Ziua Muncii Cu alese simţăminte, cu certitudinea împlinirilor acestor ani eroici, cu dorinţa fierbinte în destinul luminos al patriei-mame, cu voinţa românească de a aşeza pe columna timpului steaua anotimpului primăverii, cu credinţa nestrămutată în Pacea ţării şi Pacea luminii, sărbătorim azi Ziua Muncii, Ziua solidarităţii internaţionale a muncitorilor de pretutindeni — 1 Mai. Omagiem Ziua Muncii în climatul de puternică angajare patriotică, revoluţionară în care comuniştii, clasa muncitoare, ţărănimea, intelectualitatea, întregul popor român, strîns unit în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, sărbătoreşte gloriosul jubileu al aniversării aşase decenii şi jumătate de La întemeierea stegarului libertăţii noastre, al biruinţelor de azi şi de mîine — Partidul Comunist Român. Vîrstele acestui timp socialist al ţării sînt profund străluminate de generoasele idei (Continuare în pag. a 2-a) Desen de DORIT MUREŞ VII Remarcabile realizări în întrecerea socialistă „Decadă a producţiilor record“ Glorioasa aniversare a şase decenii şi jumătate de la crearea partidului, ca şi Ziua de 1 Mai au prilejuit oamenilor muncii din puternica cetate a chimiei din Tîrnăveni, o exemplară mobilizare creatoare şi de iniţiativă, încheiată cu remarcabile succese în întrecerea socialistă. Din iniţiativa organizaţiilor de partid, a Comitetului orăşenesc de partid a fost organizată în perioada 21—30 aprilie „Decada producţiilor record“, acţiune la care au luat parte peste 2.300 de oameni ai muncii din 7 unităţi industriale. Munca plină de abnegaţie şi dăruire a muncitorilor, inginerilor şi tehnicienilor este sintetizată în obţinerea a 850 de tone de carbid, 300 de tone de sulfat de aluminiu, 35 de tone de oxid de zinc, fabricarea a 3.600 mp geamuri trase, realizarea unor produse de mase plastice în valoare de 100.000 de lei, a unor ambalaje metalice în valoare de 560.000 de lei, a unor sortimente de încălţăminte în valoare de 30.000 de lei şi a altor importante produse obţinute suplimentar în această perioadă. Noi produse la export După cum ne relatează directorul întreprinderii, ing. Ioan Borda, harnicul colectiv al Fabricii de anvelope Luduş a repurtat un remarcabil succes, reuşind să-şi impună pe piaţa mondială produsele sale de bază: anvelopele şi camerele de bicicletă. Prima livrare de amploare a avut loc în zilele de sfîrșit ale lui aprilie, efort ce s-a concretizat într-un vibrant omagiu adus Zilei Muncii, Zilei (Continuare în pag. a 3-a)