Steaua Roşie, iulie 1986 (Anul 37, nr. 153-179)

1986-07-01 / nr. 153

N LUMINA OBIECTIVELOR SUBLINIATE DE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU IA PLENARA C.C. AL P.C.R. MODERNIZAREA PRODUCŢIEI, CREŞTEREA mma A PRODUCTIVITĂŢII MUNCII In lumina obiectivelor si sarcinilor subliniate la plenara C.C. al P.C.R. din 23—24 iunie a.c., ieri a avut loc plenara comitetului judeţean de partid, la care au luat parte membrii şi membrii supleanţi ai comitetului judeţean de partid, primii secretari şi secretarii comitetelor municipale, orăşeneşti şi comunale de partid, activişti de partid şi de stat, activul comitetului judeţean de partid, cadre cu funcţii de răspundere din instituţii şi unităţi economice, preşedinţi şi organizatori de partid din CUASC. Lucrările plenarei au fost deschise de tovarăşul Ioan Ungur, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid. în continuare a fost prezentat Raportul asupra modului în care au acţionat organele şi organizaţiile de partid, conducerile colective din întreprinderi pentru aplicarea măsurilor stabilite de Comitetul Politic Executiv al Comitetului Central al P.C.R., cu privire laorganizarea şi modernizarea proceselor de producţie, la aplicarea programelor prevăzute în etapa I. Lucrările plenarei s-au desfăşurat în spiritul angajării revoluţionare a comuniştilor, a oamenilor muncii mureşeni pentru transpunerea în viaţă a ideilor şi orientărilor cuprinse în amplele cuvîntări rostite de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, la Plenara Comitetului Central şi la Plenara comună a Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii şi Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale. Plenara Comitetului judeţean de partid Dezbaterile au evidenţiat hotărîrea oamenilor muncii din industria judeţului, în frunte cu comuniştii, pentru folosirea intensivă a resurselor materiale şi tehnice existente, pentru creşterea continuă a eficienţei economice în toate domeniile de activitate prin aplicarea cu exigenţă a programelor de perfecţionare a organizării şi modernizării proceselor de producţie, elaborate din iniţiativa şi sub directa conducere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Plenara a analizat cu exigenţă revoluţionară şi înalt spirit de răspundere activitatea desfăşurată de organele şi organizaţiile de partid pentru înfăptuirea măsurilor stabilite de conducerea partidului cu privire la perfecţionarea organizării şi modernizării proceselor de producţie, rezultatele obţinute în primul semestru al acestui an, stabilind totodată măsurile ce se impun pentru îndeplinirea în cele mai bune condiţiuni a planului pe 1986 şi pe întregul cincinal. Această mare acţiune declanşată din iniţiativa secretarului general al partidului, are drept scop stabilirea măsurilor optime care să asigure creşterea mai puternică a productivităţii muncii, reducerea costurilor de producţie, sporirea eficienţei fondurilor fixe, ridicarea gradului de valorificare a resurselor materiale, îmbunătăţirea calităţii şi performanţelor produselor şi, pe această cale, sporirea exportului. Programele întocmite totalizează pînă in prezent 2.691 măsuri ce vizează direct modernizarea fluxurilor tehnologice de fabricaţie, ridicarea gradului de mecanizare şi automatizare, perfecţionarea pregătirii tehnologice, a programării, lansării şi urmăririi producţiei, îmbunătăţirea controlului de calitate şi a tehnologiilor de control, a organizării activităţilor de depozitare, conservare şi manipulare a produselor, de transport şi de întreţinere şi reparaţii, perfecţionarea conducerii producţiei şi a muncii, mai buna pregătire profesională a forţei de muncă etc. Pe ansamblul industriei judeţului, aplicarea măsurilor de perfecţionare a organizării producţiei şi modernizarea tehnologiilor de fabricaţie va conduce la creşterea puternică a productivităţii muncii. Conducerile colective din unităţile industriale ale judeţului au stabilit, prin programele elaborate 1.338 de măsuri de organizare ce vor fi aplicate numai în acest an, şi care vor asigura obţinerea unui spor de producţie marfă de circa 1,4 miliarde de lei, compara(Continuare în pag. a 3-a) xpoziţie judeţeană. perfecţionarea organizării şi modernizării pceselor de producţie in cincinalul 1986-1990 P e această temă, ieri diminaţă, la Casa de cultură a ştiiţei şi tehnicii pentru tineret din Tîrgu-Mureş, a fost deschisă o reprezentativă expoziţie fotodocumentară iniţiată şi organizată de Comitetul judeţean Mureş al Partidului Comunist Român, Consiliul judeţean de control muncitoresc al activităţii economice şi sociale şi Consiliul judeţean de educaţie politică şi cultură socialistă. La vernisajul expoziţiei au participat membrii Biroului Comitetului judeţean de partid, ai Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, activişti de partid şi de stat, conducători de întreprinderi şi instituţii din judeţ, reprezentanţi ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, oameni ai muncii. Expoziţia a fost deschisă în prezenţa tovarăşului Ioan Ungur, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, preşedintele Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean. In prima parte a expoziţiei „Perfecţionarea organizării şi (Continuare în pag. a 3-a) er tat o/K1 TOATt riA/i [, (jsiiTi- vi / ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN MUREŞ AL PCR SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXXVII Nr. 153 (8.772) Marți, 1 iulie 1986 4 pagini 50 de bani Măreţ program pentru dezvoltarea intensivă, pentru progresul multilateral al patriei" Săptămîna trecută înaltele foruri politice ale partidului, ale clasei muncitoare, ale întregii naţiuni: Plenara Comitetului Central al partidului, Plenara Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii şi a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale, Marea Adunare Naţională au supus dezbaterii şi aprobării documente de o excepţională însemnătate care sintetizează, de fapt, problemele dezvoltării economico-sociale a României în cincinalul 1986—1990 şi în perspectivă pînă în anul 2000. Precizînd obiectivul fundamental al celui de-al 8-lea cincinal, trecerea României de la stadiul de ţară în curs de dezvoltare la ţară mediu dezvoltată, în cuvintarea la Plenara C.C. al P.C.R., secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a indicat orientarea hotărîtă a forţelor întregii naţiuni spre dezvoltarea intensivă a industriei, agriculturii, a celorlalte ramuri de activitate, singura cale în măsură să asigure atingerea acestui important ţel, înfăptuirea în cele mai bune condiţii a prevederilor Congresului al XIII-lea al partidului. Istorica hotărîre aprobată în unanimitate de întregul partid şi popor oferă clasei muncitoa-IV re, ţărănimii muncitoare, întregii naţiuni un cadru nou, un cîmp nelimitat de afirmare, la un nivel superior, a tuturor forţelor creatoare ale societăţii In vederea accelerării înaintării noastre spre noi trepte de progres şi civilizaţie. Calea dezvoltării intensive a e-conomiei româneşti care se cere«' puternic impulsionată, începînd din primul an al noului cinci-i nai, este de fapt drumul firesal ce trebuie urmat şi ea izvorăște« din însuşi parcursul pe care 1-atuii realizat pînă acum, din imensi'-î tatea acumulărilor pe care le-aţi făcut în toate domeniile de acti-, vitate, proces care se constituie, într-o excelentă pregătire pentru trecerea la această nouă fază cu progres. Creşterea puternică, fără precedent, a forţelor de producţie,, îndeosebi în ultimii 20 de ani, îmbunătăţirile structurale obţinute în toate ramurile, atinge-rea unui nivel general ridicat al cunoaşterii umane au creat ansamblul de condiţii care, aşa cum sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu la recenta plenară, a făcut nu numai necesară, dar şi posibilă opţiunea pentru dezvol- IOAN CISMA ŞI (Continuare în pag. a 4-a) Şedinţa Biroului Comitetului judeţean de partid Luni, 30 iunie a.c. a avut loc şedinţa Biroului Comitetului judeţean de partid. In cadrul ordinii de zi biroul a analizat şi aprobat Raportul privind preocuparea organelor şi organizaţiilor de partid pentru aplicarea în viaţă a programului de selecţionare, pregătire şi promovare a femeilor în funcţii de răspundere, aprobat de Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R. şi Raportul privind preocuparea secţiei de propagandă a Comitetului judeţean de partid, a Cabinetului judeţean pentru activitatea ideologică şi, politico-educativă, Inspectoratului şcolar judeţean şi Casei judeţene al personalului didactic pentru ri- ■ dicarea nivelului de pregătire politico-educativă a profesorilor de ştiinţe sociale şi creşterea contribuţiei acestora la educarea comunistă a tinerei generaţii , . Biroul Comitetului judeţean de partid a fost informat apoi despre activitatea de rezolvare a propunerilor, sesizărilor, re- clamaţiilor şi cererilor oamenilor muncii In luna mai 1986. Au fost rezolvate, de asemenea, unele probleme ale activitaţii curente. în campania agricolă de vară Ritm susţinut la seceriş, eliberarea terenului şi însămîntări în mirişti REALIZĂRI BUNE IN I.A.S. Iată că acum în prima zi a lunii lui cuptor, se poate face un bilanţ al campaniei agricole, al lucrărilor de sezon, în unităţile Trustului I.A.S., ca urmare a bunei organizări a muncii, a randamentului combinelor în lan, în unele unităţi secerişul orzului a şi fost încheiat. Pe loc fruntaş se înscrie I.A.S. Iernut care a obţinut cea mai bună producţie, de 6.330 kg la ha, şi a fost livrată la o umiditate de 17 la sută. Cu realizări bune se înscrie şi colectivul de mecanizatori şi specialişti de la I.A.S. Seuca cu o producţie de peste 4.800 kg la hectar. Secerişul orzului a fost încheiat şi la Acăţari şi Sineraiu de Mureş. Ioan Oltean, inginerul şef al trustului, aprecia activitatea bună a celor 129 combineri care au făcut şi fac lucrări de calitate. Randamentul bun al combinelor s-a datorat faptului că s-a lucrat grupat şi în funcţie de starea terenului. Important este că s-a ţinut pasul şi cu balotarea paielor şi cu transportul acestora din cîmp, fapt ce a permis ca în REMUS CÂMPEAN (Centinaar« tn pag. a 3-a)