Steaua Roşie, ianuarie 1987 (Anul 38, nr. 1-25)

1987-01-03 / nr. 1

I^^S^^!%MUDETCA^URE^H*CF^n^ONSIVULUI POPULAR JUDETEAn| Anul XXXVIII fI Nr. 1 (8.930) Vi II Sîmbătă, la 3 ianuarie 1987 II V, 4 pagini JJ 50 de bani /J 1987 - AN DE NOI VICTORII ÎN DEZVOLTAREA ROMÂNIEI SOCIALISTE Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Am deosebita plăcere ca, în numele Comiteului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi Guvernului, precum şi al meu personal,ă adresez tuturor oamenilor muncii, întregului astru popor, cu prilejul Anului Nou, cele mai alde felicitări şi cele mai bune urări, încheiem anul 1986 cu satisfacţia unor noi realizări pe calea dezvoltării economico-sociale a patriei, a făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi a comunismului pe pământul românesc, în condiţiile economice internaţionale grele, am reuşit, prin munca unită a întregului popor, să realizăm o creştere a producţiei industriale de peste 7 la sută faţă de anul trecut, să obţinem progrese însemnate în sporirea productivităţii muncii şi ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al produselor, în creşterea eficienţei economice şi a venitului naţional. In agricultură am obţinut cea mai mare recoltă de cereale din istoria ţării , de peste 28 milioane tone. Au continuat să se dezvolte învăţămîntul, ştiinţa, cultura, întreaga viaţă economică şi socială a ţării. Toate aceste realizări evidenţiază cu putere justeţea politicii generale a partidului nostru, care, aplicînd în mod creator adevărurile şi legităţile obiective la realităţile şi condiţiile concrete din România, îşi îndeplineşte cu cinste misiunea istorică de a conduce naţiunea română pe calea socialismului şi comunismului, a independenţei, bunăstării şi fericirii. Privind retrospectiv activitatea desfăşurată în acest an, putem aprecia că 1986 — primul an al celui de al 8-lea cincinal — a fost un an în care poporul nostru, constructor conştient al socialismului, şi-a demonstrat încă o dată, prin fapte, voinţa şi capacitatea sa de a învinge orice greutăţi şi de a asigura mersul neabătut înainte al societăţii noastre pe calea dezvoltării sale materiale şi spirituale, a civilizaţiei socialiste. Pentru toate aceste mari realizări, adresez, din toată inima, eroicei noastre clase muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, întregului nostru popor, cele mai calde felicitări şi urări de noi şi tot mai mari succese în activitatea viitoare consacrată progresului şi înfloririi patriei socialiste. Dragi tovarăşi şi prieteni, începem cel de-al doilea an al actualului cincinal cu un program de largă perspectivă, temeinic fundamentat, de muncă şi acţiune revoluţionară. In vederea realizării în cele mai bune condiţiuni a importantelor obiective cuprinse în planul şi programele pe 1987 se impun măsuri organizatorice ferme pentru dezvoltarea intensiva a întregii economii, accentuarea puternică a laturilor calitative ale activităţii economice, promovarea în producţie a celor mai noi cuceriri ale revoluţiei tehnico-ştiinţifice, creşterea productivităţii muncii şi sporirea eficienţei în toate sectoarele. Sînt necesare măsuri hotărîte pentru întărirea ordinii şi disciplinei, creşterea răspunderii şi spiritului revoluţionar în vederea înfăptuirii programelor de perfecţionare a organizării muncii şi de modernizare a producţiei, de ridicare a nivelului tehnic şi calitativ al produselor, de aplicare a noului mecanism economic, a normativelor economico-financiare, a autoconducerii şi autogestiunii muncitoreşti. Trebuie să perfecţionăm în continuare şi să folosim şi mai larg cadrul democratic care asigură participarea nemijlocită la organizarea şi conducerea producţiei, a întregii vieţi economico-sociale, a tuturor oamenilor muncii în calitatea lor de proprietari, producători şi beneficiari direcţi a tot ceea ce se realizează în societatea noastră. O preocupare de prim ordin trebuie să o constituie realizarea în cele mai bune condiţiuni a producţiei de export, dezvoltarea activităţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, a colaborării în CAER pe baza Programului complex al progresului tehnicoştiinţific, pînă în anul 2000, sporirea participării României la schimbul mondial de valori. Dispunem de tot ce este necesar pentru înfăptuirea în bune condiţiuni a tuturor obiectivelor şi prevederilor înscris în planul de dezvoltare economică şi socială a ţării pe 1997. Să luăm toate măsurile pentru a se asigura, chiar din pri(Continuare în pag. a 2-a) Primele zile ale anului, primele succese în muncă Am păşit, iată, într-un an nou de muncă intensă, etapă hotărîtoare pentru înfăptuirea neabătută a obiectivelor mobilizatoare şi complexe ale acestui cincinal. Pentru colectivele de oameni ai muncii de pe întreg cuprinsul judeţului nostru, insufleţitoarele îndemnuri adresate de secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în Mesajul de Aul Nou, au avut o rezonanţă profundă. Pretutindeni, la vetrele cu foc continuu, din primele ore, din primele zile, dominantă este hotărîrea de a munci mai bine, mai spornic, la nivelul maxim al posibilităţilor, pentru înfăptuirea obiectivelor Congresului al XlII-lea al partidului, pentru îndeplinirea ritmică a sarcinilor economice pe anul 1987. Chimiştii din Tîrnăveni, la datorie Un început de an ce reliefează hotărîrea fermă de a munci cu elan sporit pentru înfăptuirea sarcinilor acestui de-al doilea an al actualului cincinal, l-a .Cgrjscrimat și colectivul_ Combinatului chimic din Tîrnăveni. La principalele două mari sectoare cu foc continuu — carbid și bicromat — spiritul de angajare patriotică s-a manifestat, şi în zilele de 1 şi 2 ianuarie, printr-o organizare superioară, prin dorinţa de a depăşi realizările anterioare, prin exploatarea la capacitatea deplină a maşinilor şi utilajelor. La cuptoarele 4, 5 şi 6 de carbid, formaţiile conduse de maiştrii Teodor Cozma, Iosif Cindea şi Szabó Andrei au raportat cu mîndrie fabricarea primelor cantităţi de produse destinate exportului. Peste prevederile planului zilnic s-au obţinut cite 10 tone de carbid, de calitate superioară. Dar, alături şi împreună cu carbidarii au fost şi destoinicii muncitori de la sectoarele var, condiţionare, pregătirea materiei prime, granulare, sortare şi ambalare, dintre care consemnăm formaţiile maiştrilor Liviu Petraş, Farkas Martin, Ilie Obreja şi Vasile Tătar, ale şefilor de echipă Nagy Alexandru şi Ştefan Şuşică, ale operatorilor Maria Balaj şi Kiss Ioan. O activitate la nivelul planului s-a desfăşuratşi la secţia bicromat, unde cele mai bune rezultate le-a obţinut schimbul maistrului Toth Alexandru, precum şi operatorii Deni Samoilă şi Augustin Maior. La alte două sectoare importante ale combinatului — săruri de bariu şi produse din gresie — sarcinile de plan ale primelor două zile din 1987 au fost depăşite cu 25 şi, respectiv 20 de tone de produse. La aceste prime succese şi-au adus contribuţia formaţiile conduse de maiştrii Nicolae Cindea, Gheorghe Oltean, Nicolae Borşan şi Nicolae Bilca, ca şi operatorii Viorel Cătană, Vasile Tătar şi Gheorghe Ilicii. 5 procente peste planul zilnic O muncă neîntreruptă, plină de elan şi angajare s-a consemnat, la cumpăna anilor, şi în sectorul de sticlărie al întreprinderii de sticlărie şi faianţă din Sighişoara. Destoinicul colectiv de aici, care şi în anul 1986 a raportat importante depăşiri de plan, atît la indicatorii cantitativi, cît şi la cei calitativi şi de eficienţă, „a păşit în noul an — după cum ne comunică economistul Mircea Gligor — cu hotărîrea de a-şi onora exemplar toate sarcinile de plan, dînd astfel expresie voinţei de a traduce în viaţă indicaţiile şi îndemnurile însufleţitoare ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu din Mesajul de Anul Nou, privind promovarea largă a progresului tehnic, ridicarea continuă a productivităţii muncii, sporirea eficienţei economice“. Şi, iată, primul bilanţ al acestei angajări: planul pe zilele de 1 şi 2 ianuarie a fost depăşit cu peste 5 procente, de către toate cele trei schimburi, realizîndu-se suplimentar importante cantităţi de ambalaje de sticlărie. Şi tot aici este locul să consemnăm autorii acestor succese: formaţiile maiştrilor Ioan Man, Olimpiu Fleşariu şi Ştefan Foaltin, muncitorii, ceteciştii şi ambalatorii Nicolae Ipetrică, Magdalena Stîngaciu, Aurelia Kinn, Gergely Ernő, Ioan Şomlea, Mihai Orendi» (Continuare în pag. a 2-a) Schimbul III, condus de maistrul Kiss Gheorghe, de la l.Ch. Prodcomplex, s-a aliat la datorie și în noaptea de la cumpănă anilor