Steaua Roşie, februarie 1987 (Anul 38, nr. 26-49)

1987-02-01 / nr. 26

PAGINA 4 STEAUA ROȘIE „Luna cărţii la sate“ (Urmare din pag. 1) lui“. In cadrul simpozionului vor fi prezenţi cu comunicări: Iosif Pîrlea, Teodor Pârlea, Mihail Art. Mircea, Vaier Pop, Iosif Puşcaş, Ioan Buta, Ionel Hanganui, Dimitrie Poptămaş, Melinte Şerban, Mariana Ploeşteanu. La ora 12:30 va fi vizitat raionul de carte şi standul de cărţi organizat cu acest prilej de UJCPADM Mureş şi CPADM Deda. Ora 13:00 va marca, în sala căminului cultural, deschiderea festivă a „Lunii cărţii la sate“, manifestare în cadrul căreia va avea loc, şi o întîlnnire a participanţilor cu poetul Ion Horea, scriitorul şi ziaristul Nicolae Crişan, criticul literar Cornel Moraru, redactor şef al revistei Vatra. Manifestare politico-culturală deosebit de importantă pe plan naţional, „Luna cărţii la sate“ va prilejui iniţierea unui mare număr de acţiuni ce vor fi găzduite de bibliotecile săteşti, cămine culturale şi cluburi, şcolile din toate localităţile rurale ale judeţului. Recsnsăm sfitul (Urmare din pag. 1) mentarea ştiinţifică a măsurilor de dezvoltare a zootehniei, sector al agriculturii de care depinde buna aprovizionare a populaţiei cu produse specifice, a industriei prelucrătoare cu materii prime, precum şi satisfacerea altor cerinţe ale economiei naţionale. Este bine să ştim cu toţii că prin această acţiune de mare interes naţional se urmăreşte obţinerea de date precise, într-o gamă mai largă decit prin sistemul informaţional curent, privind numărul animalelor pe specii, grupe de vîrstă, sex şi destinaţie economică, existente în unităţile socialiste şi în gospodăriile porulapei din fiecare localitate rurală sau urbană, pe întreg teritoriul ţării. In ultimele zile pregătirile au continuat cu asiduitate. Membrii şi delegaţii comisiei judeţene de recensămînt s-au prezentat în localităţile repartizate unde împreună cu consiliile populare, cu comisiile de recensămînt municipale, orăşeneşti şi comunale, cu recenzorii şefi au verificat dacă toţi recenzorii şi-au însuşit tehnica de înregistrarea animalelor, dacă dispun de materialul necesar şi mai ales dacă cunosc şi şi-au luat în primire sectoarele ce le-au fost stabilite Pentru reuşita deplină a acestei mari şi importante acţiuni, lucrul cel mai important este să se respecte întocmai prevederile legii şi toată metodologia de lucru stabilită. De la început trebuie să reţinem atenţia asupra cîtorva obligativităţi prevăzute de Decretul privind organizarea şi efectuarea recensămîntului, atît pentru deţinătorii de animale cit şi pentru cei cuprinşi în acţiunea de recenzare • Recenzorii au obligaţia să înregistreze animalele numai în urma vizitării fiecărei unităţi şi gospodării individuale, pe baza declaraţiei propieta ului şi a verificării exactităţii dutelor prin numărarea animalelor la faţa locului. • Este important de reţinut că în conformitate cu prevederile legi , animalele nedeclarate se consideră că nu aparţin nimănui şi ca atare se preiau fără plată, în proprietatea statului. • Dernătorii de animale sunt obligaţi să permită şi să înlesneacă personalului ce efectuează recensămîntul şi organelor de control să verifice la faţa locului realitatea datelor declarate. Pe şantierele de locuinţe (Urmare din pag. 1) de pregătire a producţiei realizate în toamna anului trecut, cînd am reuşit să atacăm peste 90 la sută din fundaţiile noilor apartamente, aducînd un număr important de blocuri în stadiu avansat de execuţie. — în ce zone ale municipiului veţi construi anul acesta? — Centrul de greutate al activităţii noastre va fi în continuare cartierul Unirii unde vom mai finaliza 618 apartamente. La finele lui 1987 acest cartier va totaliza aproape 2.000 de apartamente. Vom mai construi în B-dul Pandurilor pe care-l vom definitiva, în cvartalul Secerii, pe B-dul 1918, unde ne vom apropia de poştă. Ca noutate va fi atacarea ansamblului din Piaţa Republicii. Avem condiţii ca în primul trimestru al acestui an să punem la dispoziţia tîrgumureşenilor cu 20 la sută mai multe apartamente. Desigur, aceasta nu este totul. Pregătirile mări se fac pentru sezonul de primăvarăvară, cînd numărul apartamentelor preconizate a se da în folosinţă va fi mult mai mare, aducînd în acelaşi timp, în vară, atacarea frontului de lucru pentru anul viitor. — De ce noutăţi tehnice şi tehnologice vor beneficia şantierele antreprizei în anul acesta? — Producţia de tip intensiv pe care avem datoria să o promovăm cu toată răspunderea nu poate fi realizată fără tehnici de lucru moderne, care să ne asigure o productivitate ridicată. Acest lucru trebuie să-l înţeleagă într-o măsură tot mai mare şi proiectanţii noştri. Apreciem că anul acesta am convenit pentru materializarea a două noutăţi foarte importante. Este vorba de introducerea fabricării, la IPB Ungheni a cabinei de baie şi realizarea panourilor de faţadă la apartamentele cu structură mixtă. Prima sarcină este şi cea mai complexă pentru că, deşi are un cost redus, baia este partea de execuţie cea mai dificilă dintr-un apartament, la realizarea căreia participă cel mai mare număr de meserii, în 10—12 cicluri. Realizarea de cabine spaţiale complet echipate la producător, cu toate accesoriile, inclusiv faianţate, deci gata pentru uz, va contribui la creşterea substanţială a productivităţii pe şantier. Desigur, sarcina noastră, a constructorilor şi a proiectantului, este ca din mulţimea variantelor existente în ţară să o alegem pe cea mai bună sau să reuşim un produs de o concepţie superioară. TEATRU TEATRUL NAŢIONAL, azi, ora 19: Burghezul gentilom — abonament E (secţia română); ora 10: Fata fără zestre (secţia maghiară). Luni, 2 februarie, ora 18: Cui i-e frică de Virginia Wolf? — spectacol al Institutului de teatru, în sala mică (secţia maghiară). MICA PUBLICITATE Cu ocazia împlinirii a 55 de ani şi ieşirii la pensie îi dorim multă sănătate şi tradiţionalul „La mulţi ani!“ scumpei noastre ONITA SILVIA din Luduş. (13.000) Fiul şi fraţii îi dorim ani mulţi, fericire, sănătate dragii noastre colege ONITA SILVIA cu ocazia pensionării, după o activitate de 35 de ani neîntrerupţi. (13.000) Colectivul Oficiului PTTR Luduş Alese sentimente de dragoste, respect şi un călduros „La mulţi ani!“ dragilor noştri părinţi BLAGA PETRU şi RAVECA, cu ocazia aniversării a 62 ani, respectiv, 65 ani. (12.913) Copiii Dumitru, Petru, Dorel, Marcel şi Ana cu familiile Cu ocazia împlinirii frumoasei vîrste de 40 de ani dorim scumpului nostru FARCAS ZAHARIE, din Gurghiu, multă fericire şi „La mulţi ani!“. (12.924) Soţia Floricica, copiii* Lucica, Dorinei, Marioara, cumnata şi socrii Vasile şi Lenuţa Cu ocazia zilei de naştere şi a ieşirii la pensie dorim scumpului nostru NEAMŢU ALEXANDRU, din Şăulia, multă sănătate şi un călduros „La mulţi ani!“. (12.979) Soţia şi copiii cu familiile Cu ocazia împlinirii a 42 de ani de viaţă împreună, şi a ieşirii la pensie a scumpilor noştri părinţi şi bunici GOREA SILVIA şi GRIGORE, din Cristeşti, le dorim multă sănătate, bucurie şi o viaţă lungă alături de noi. (13.029) Copiii şi cei zece nepoţi Un sincer „La mulţi ani!“ pentru LARISA CHERECHEŞ din Reghin. (12.698) Vasian, Răducu, Ovidiu, Paul şi părinţii Vînd apartament 3 camere și garaj, strada 7 Noiembrie nr. 25 11. Informații, după ora 18. (12.882) Vînd garsonieră lingă hotel „Grand“. Telefon 1.64.01, între orele 17—18. (12.804) Vînd covor persan, 2X3, executat la comandă. Telefon 1.31.63. (12.623) Vînd apartament confort II, cu 3 camere, în cartierul Mureșeni. Telefon 2.74.04. (12.648) Vînd apartament 2 camere, confort I, strada Rodniciei 51/6, telefon 2.37.94. (12.605) Vînd apartament 3 camere, din cărămidă, etajul I, strada Moldovei 6/5, lingă complexul „Dacia“. Informații, orele 13—16. (12.857) Aduc la cunoştinţă celor interesaţi că lucrez la atelierul de cosmetică din Piaţa Eroilor Sovietici nr. 35 (în curte). Anikoneni. (12.534) Pierdut legitimaţia de serviciu eliberată de CIC Tîrgu-Mureş, pe numele Colcsar Ioan. O declar nulă. (12.825) Pierdut carnetul studenţesc eliberat de IMF Tîrgu-Mureş, pe numele Szöllösi Francisc. II declar nul. (12.775) Pierdut legitimaţia de serviciu eliberată de Metalotehnica Tîrgu-Mureş, pe numele Pop T. Vasile. O declar nulă. (12.621) Astăzi, 1 februarie 1987, se împlinesc 6 ani de cînd ne-a părăsit pentru totdeauna scumpa noastră soţie, mrma şi bunică, cea care a fost NEGRUŢ MARIA, născută VAIDOS. Nu te vom uita niciodată. (13.036) Azi, 1 februarie 1987, se împlinesc şase săptămîni de lacrimi şi durere de cînd ne-a părăsit pentru totdeauna scumpa noastră soţie, soacră şi bunică, cea care a fost ZUGA ELISABETA, din Sighişoara. (12.883) Soţul Iacob Sîntem alături de colega noastră prof. Săseanu Minerva în marea durere pricinuită de moartea tatălui drag. (13.009) Cadrele didactice de la Şcoala generală Sîngeorgiu de Mureş Cu adîncă durere în suflet anunţăm încetarea fulgerătoare din viaţă a scumpului nostru tată, socru, cuscru, bunic, străbunic şi vecin POP DUMITRU, în vîrstă de 69 ani. înmormântarea va avea loc in ziua de 2 februarie 1987, ora 13, în comuna Grebeniş. (13.022) Familia îndoliată INSTITUTUL DE TEATRU, azi, ora 18,30: Pantofii de cristal (secţia maghiară). TEATRUL DE PĂPUŞI, azi, orele 9,30 şi 11: Gulliver în Ţara Păpuşilor (secţia română). Mîine, 2 februarie, orele 11,30 şi 13: Şase mici pinguini (secţia română). Sintem alături de colegul nostru Pop Emil în marea durere suferită prin moartea tatălui său drag. (13.035) Colegii de muncă de la întreprinderea Metalotehnica, secţia P.S. Sîntem alături de Simona în marea durere pricinuită de moartea tatălui drag. (8) Biroul Consiliului UASC din Centrul universitar Tîrgu-Mureș . Cu inimile zdrobite de durere anunţăm încetarea din viaţă, în ziua de 30 ianuarie 1987, după o scurtă şi grea suferinţă, a scumpului nostru prof. POP SEPTIMIU, în vîrstă de 41 ani. Inmormîntarea va avea loc în ziua de 2 februarie, ora 12, în localitatea Laslăul Mare. (4) Familia îndoliată Cu inimile zdrobite de durere anunţăm încetarea din viaţă, după o lungă şi grea suferinţă, a scumpului nostru soţ, tată, socru, bunic, unchi şi cuscru, cel care a fost GRAUR IOAN, de 74 ani. Inmormîntarea are loc astăzi, 1 februarie, ora 13, în cimitirul din Sinmărtinul de Cimpie. (13.023) Soţia Solomica cu copiii Ileana, Măriuţa, Vasile, Nelu şi Dinu cu familiile Acţiunea „fertilizarea 1987“ (Urmare din pag. 1) sută din plan, din care 73.060 de tone cu atelajele. De asemenea, pe terenurile aflate în folosinţa gospodăriilor populaţiei au fost cărate aproape 22.500 de tone de îngrăşăminte naturale, adică doar 8 la sută din program. Avînd în vedere că din perioada prevăzută pentru această lucrare a trecut deja o treime, realizările de pînă acum sunt nesatisfăcătoare, cu mult sub posibilităţile existente. Ştim că în unele cooperative au fost transportate cantităţi mari de îngrăşăminte în cîmp în a doua jumătate a anului trecut, dar cantităţile planificate pentru perioada actuală există în unităţi şi ele trebuie să ajungă neîntîrziat pe ogoare, unde să contribuie efectiv la sporirea rodniciei lor. Dacă peste tot s-ar fi muncit ca în cooperativele agricole din consiliul agroindustrial Sărmaşu — în care au fost cărate în cîmp în această perioadă 9.100 de tone de gunoi de grajd, adică 60 la sută din ceea ce s-a programat pe perioada celor 3 luni aflate în discuţie — practic în fiecare unitate cărindu-se între 1.000 şi 1.700 de tone — rezultatele la nivel de judeţ ar fi cu totul altele, iar acest program ar putea fi în final chiar depăşit cu mult. De asemenea, rezultate bune consemnăm şi în numeroase cooperative agricole din consiliile agroindustriale Band —1 5.280 de tone transportate, adică 47 la sută din planul stabilit, Luduş — 7.062 de tone, reprezentînd 45 la sută din program, Iernut — 7.538 de tone, Miercurea Nirajului — 6.522 de tone şi Rîciu — 4.130 de tone, cantităţi ce constituie 35 la sută din ceea ce le revine de înfăptuit pînă la 31 martie. Aceste realizări bune dovedesc că acolo unde conducerile unităţilor agricole acţionează cu răspundere, se implică direct în organizarea şi mobilizarea forţelor şi urmăresc cu interes atingerea scopului propus, sarcinile pot fi înfăptuite la timp şi în condiţii bune. Nu acelaşi lucru îl putem spune despre activitatea cadrelor de conducere din numeroase cooperative agricole din consiliile Morăreni — unde au fost cărate pe cîmp în cursul acestei luni doar 1.922 de tone de îngrășăminte naturale, adică abia 9 la sută din program, Bahnea — 1.218 tone, reprezentînd 11 la sută din prevederi, Sighișoara — 4.400 de tone, Tîrnăveni — 2.497 de tone, Fărăgău — 2.875 de tone, Sîngeorgiu de Pădure — 3.590 de tone şi Zau de Cîmpie — 3.566 de tone, cantităţi reprezentînd intre 13 şi 19 la sută din programul stabilit pe primele trei luni ale anului, cit şi altele ale căror realizări se situează sub nivelul cerut şi posibilităţile de care dispun. Ce le-a împiedicat pe cooperativele agricole din Viişoara şi Idrifaia să nu care nici un kg de gunoi de grajd în cîmp în timp de o lună, sau pe cele din Sîntioana şi Zagăr, care au cărat doar 10 şi respectiv 20 tone? La fel, CAP Custelnic încă nu a cărat nici un kg de îngrăşămînt natural în cîmp. De ce? Realizări slabe notăm şi în cooperativele agricole din Cozma, Poarta, Frunzeni, Crăieşti, Breaza, Băla, Fărăgău, care au cărat între 80 şi 220 de tone de îngrăşăminte, în timp ce CAP Logig, din acelaşi consiliu, a cărat 870 de tone. Cum îşi justifică cooperatorii din aceste unităţi activitatea de pînă acum, cum acţionează ei pentru creşterea rodniciei ogoarelor şi a veniturilor lor? Aceeaşi situaţie întîlnim şi în cooperativele agricole din consiliul Morăreni. La fel, CAP Sărăţeni a transportat doar 10 tone, în timp ce CAP Trei-Sate, din acelaşi consiliu Sovata, — 800 de tone, CAP Senereuş a cărat doar 90 de tone faţă de Chendu, din acelaşi consiliu, Sîngeorgiu de Pădure — 760 de tone. Asemenea diferenţe găsim şi în alte consilii agroindustriale. Cu profundă durere aducem la cunoştinţă trecerea in nefiinţă, după o scurtă şi grea suferinţă a celui ce a fost profesor la Şcoala generală din Suplac, membru al comitetului comunal de partid. POP SEPTIMIU, in vîrstă de 41 ani, li vom păstra o veşnică amintire. (13.023) Comitetul comunal de partid Suplac Cutremuraţi de durere ne luăm un ultim rămas bun de la cel care a fost prof. SEPTIMIU POP. Sincere condoleanţe familiei. (13.040) Familia Călugăru Sîntem alături de buna şi îndurerata noastră prietenă Pop Rodica în greaua încercare pricinuită de moartea prematură a soţului drag. Sincere condoleanţe. (6) Familia Ianoş Dănuţ Sintem adine îndureraţi de trecerea în nefiinţă a scumpului nostru văr, profesor POP SEPTIMIU, în vîrstă de 41 ani, şi vom fi tot timpul alături de îndurerata soţie, mamă şi cele două fiice. (5) Familiile Cosma Ioan, Jors Filon Sintem alături de colegul nostru Mărginean loan In greaua durere pricinuită de moartea tatălui drag. (13.032) Colectivul de muncă de la TAGCISM Tîrgu-Mureş Sintem alături de colegul nostru Fülöp Andrei In greaua pierdere suferită de moartea fratelui său FÜLÖP ARPAD. (2) Colectivul de la Vulcan Tîrgu-Mureş Cu adîncă durere In suflet anunţăm încetarea din viaţă, după o lungă suferinţă, a scumpului nostru tată, socru, bunic POPŞOR IOAN, în virstă de 85 ani. Inmormîntarea va avea loc In ziua de 2 februarie, ora 13, în comuna Sîncraiu de Mureş. (7) Familia îndoliată Cu nemăretnită durere în suflet ne luăm rămas bun de la scumpul şi iubitul nostru naş, STRETE IOAN, dispărut fulgerător dintre noi, la numai 51 ani. Suntem alături de naşele noastre Nuţi şi Simona, transmiţîndu-le totodată sincerele noastre condoleanţe. Finii Simion, Emilia şi (10) Simona Sîntem alături de tovarășa dirigintă Săseanu Minerva în marea durere pricinuită de moartea tatălui său drag. Elevii clasei a V-a B (17) din Sîngeorgiu de Mureş Sîntem alături de tovarășul diriginte Moarfă Gheorghe, în marea durere pricinuită de moartea mamei dragi. Elevii clasei a Vil-a, (18) Şcoala generală Băla Redacţia şi administraţia: Tîrgu-Mureş, strada Gheorghe Doja nr. 9. Telefoane: 3.73.63., 3.66.28. In tipografie 3.62.33. Abonamentele se fac la oficiile poştale, factorii poştali şi difuzorii din întreprinderi şi instituţii. Index 40.371 B Tiparul: Întreprinderea poligrafică Tîrgu-Mureș. Comanda nr. 249- -----------------------------— ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ------a % împărtăşim durerea sufletească a familiei Aurel Şeuban pricinuită de decesul tatălui drag. (13.037) Familia Greăb