Steaua Roşie, mai 1987 (Anul 38, nr. 102-127)

1987-05-01 / nr. 102

Ziua muncii, ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc Adunarea festivă din Capitală consacrată zilei de 1 Mai Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au participat, joi dupâ-amiază, la adunarea festivă organizată de Comitetul municipal Bucureşti al P.C.R. cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. Adunarea oamenilor muncii din Capitală s-a constituit într-un fierbinte şi înălţător omagiu adus de întreaga naţiune, cu prilejul măreţei sărbători de la 1 Mai, eroicului nostru partid comunist, continuatorul glorioaselor tradiţii patriotice şi revoluţionare ale clasei muncitoare, ale maselor largi populare, care, încă de la făurirea sa, a slujit cu devotament idealurile supreme ale poporului, idealurile libertăţii şi dreptăţii sociale, independenţei şi unităţii naţionale, cauza socialismului şi comunismului. In acelaşi timp, au fost reafirmate vibrant sentimentele de neţărmurită dragoste şi recunoştinţă, de aleasă preţuire pe care toţi cetăţenii ţării le poartă tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru istoricele realizări obţinute în toate domeniile de activitate în anii luminoşi de cînd se află în fruntea partidului şi statului, pentru strălucita sa activitate revoluţionară pusă, cu abnegaţie şi dăruire, în slujba dezvoltării multilaterale a patriei, ridicării nivelului de trai material şi spiritual al poporului, afirmării tot mai puternice a României socialiste pe arena mondială, ca o ţară liberă, demnă şi înfloritoare. Aceste profunde simţăminte au fost exprimate, direct şi cald, de miile de bucureşteni aflaţi în Parcul Tineretului, de-a lungul principalei alei ce duce spre Palatul sporturilor şi culturii, unde a avut loc adunarea festivă. Cei prezenţi au aclamat cu înflăcărare pentru partid şi secretarul său general, pentru patria socialistă, pentru harnicul şi talentatul nostru popor, constructor victorios al socialismului şi comunismului. Grupuri de pionieri, de tinere şi tineri au oferit cu afecţiune tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu buchete de flori. La sosirea în sală, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au fost întîmpinaţi cu multă căldură şi însufleţire, cu puternice aplauze, ovaţii şi urale, de participanţii la adunarea festivă. S-a scandat îndelung „Ceauşescu—P.C.R.!“, Ceauşescu şi poporul!“, „Ceauşescu — România, stima noastră şi mîndria!“, „Ceauşescu — Pace!“. în această atmosferă entuziastă, de sărbătoare, în prezidiul adunării, alături de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, au luat loc membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai Comitetului Central al partidului, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, conducători ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, ai unor întreprinderi şi institute de cercetări, reprezentanţi ai vieţii noastre ştiinţifice, alţi oameni ai muncii din Capitală. In sală se aflau membri ai Comitetului Central al partidului, ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, reprezentanţi ai unor instituţii centrale, unităţi economice şi social-culturale, activişti de partid şi de stat, generali şi ofiţeri, oameni ai muncii din întreprinderi bucureştene. Erau prezenţi şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti, membri ai corpului diplomatic, corespondenţi ai presei străine, oaspeţi de peste hotare. Au răsunat solemn acordurile Imnului de Stat al Republicii Socialiste România. Tovarăşul Constantin Olteanu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R., primarul general al Capitalei, a deschis adunarea. Despre semnificaţia zilei de 1 Mai a vorbit tovarăşa Lina Ciobanu, membru al Comitetului Politic Executiv C.C. al P.C.R. Adunarea festivă a luat sfîrşit într-o atmosferă entuziastă, de puternică angajare patriotică. Participanţii au aclamat, din nou, cu înflăcărare pentru gloriosul nostru partid comunist și (Continuare în pag. a 4-a) i Cînd primăvria a mai dulce Cînd primăvara e mai dulce Pe plaiul nostru strămoşesc Mîndru, soarele ne-aduce întîiul mai sărbătoresc Şi ţara toată o cuprinde Alba-ariei simţămint Cind pe albastre zări se-ntinde Al trăinicie* legămînt Trăiască-n libertate, veşnic Poporul mare, muncitor In frunte cu eroul vrednic, Al ţării brav conducător! Purtate fie, peste munţi şi ape A noastră faimă, al nostru dor In cîntecul etern de pace, Al fericirii sfînt izvor! ŞTEFAN KOVÁCS muncitor la IIS „Electromureş“ Anul XXXVIII A I Nr. 102 (9.031) A II Vineri, ju ll 1 Mai 1987 ! V, 4 pagini JJ V. 50 de bani // urm de mai Este 1 Mai, Ziua muncii şi a muncitorimii de pretutindeni, a solidarităţii internaţionale, sărbătoarea eternei tinereţi a omenirii. Cinstim măreaţa zi de mai în anul Conferinţei Naţionale a Partidului Comunist Român, cu sentimentul tonic al realizărilor care au propulsat ţara pe noi coordonate ale civilizaţiei socialiste, au deschis un nou drum în viaţă, au făurit un nou destin pentru milioane de oameni ai acestei străvechi patrii. înzestraţi cu harul construcţiei, oamenii acestui pămînt de baladă au schimbat peisajul Republicii socialiste, îmbogăţindu-l cu mii de obiective economico-sociale, care dau un nou sens condiţiei umane, deschizînd orizonturi largi afirmării personalităţii. Lor li se aliniază cîmpurile geometric aşezate care-şi primesc mirabila sămînţă, în cel de-al doilea an al aplicării conceptului românesc al noii revoluţii agrare. Ca într-o simbioză muncitorul, ca şi ţăranul, ca şi omul de ştiinţă îşi dă cu sîrg proba conştiinţei, aşezînd la temelia progresului patriei virtuţile creativităţii proprii, patosul revoluţionar. Acum, la 1 Mai ’87, an al jubileului Independenţei de stat a României, al glorioasei aniversări a 110 ani de la acel măreţ act istoric, rememorăm cu mîndrie patriotică momentele deosebite pe care le-a parcurs poporul român pînă la marea victorie de la 23 August 1944. Intre acestea, marea demonstraţie antifascistă şi antirăzboinică de la 1 Mai 1939 din Capitală, iniţiată, organizată şi condusă de Partidul Comunist Român, a reprezentat cea mai mare ridicare la luptă a poporului nostru împotriva fascismului. GHEORGHE BARBULESCU (Continuare in pag. a 2-a) Cu patos revoluţionar, la făurirea viitorului măreţ al patriei Vis împlinit al înaintaşilor şi al celor de azi, prezentul, făurit cu tăria braţelor şi robusteţea minţii e temelie trainică la un viitor fericit. Imaginea lui spre care tindem, zidindu-i structura sa de granit este grandioasă. O privim cu mîndrie şi admiraţie şi de aceea o purtăm în sufletele noastre ca pe o nestemată. O contemplăm cu setea de a o vedea realitate vie şi această dorinţă e izvor nesecat de energii, ce ne îndeamnă la fapte măreţe. Schelele muncii i-au cuprins întregul contur, iar dimensiunile angajării noastre la ctitoria acestei opere de vis n-au limite. Viitorul e în mîinile noastre, el stă în puterea noastră. Dar viitorul nu e decit o chestiune de timp. Cînd îi vom spune prezent el va avea deja în substanţa lui consistenţa faptelor noastre, pe care, azi, sîntem chemaţi să le rostim în numele a ceea ce va fi şi a ceea ce dorim să edificăm. Limbajul acesta prin care ne IOAN CISMAŞ (Continuare în pag. a 3-a)