Steaua Roşie, decembrie 1987 (Anul 38, nr. 284-310)

1987-12-01 / nr. 284

ORGAN AL COMITETULUI JUDETEAN MUREŞ AL PCR ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN La invitaţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, preşedintele Republicii Arabe Siriene, Hafez Al-Assad, efectuează o vizită în ţara noastră .La invitaţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, luni, a sosit în ţara noastră. Într-o vizită oficială, secretarul general al Partidului Baas Arab Socialist din Siria, preşedintele Republicii Arabe Siriene, Hafez Al-Assad Ceremonia sosirii înaltului oaspete sirian s-a desfăşurat pe aeroportul Otopeni..Pe frontispiciul aerogării se aflau portretele preşedinţilor Nicolae Ceauşescu şi Hafez Al- Assad încadrate de drapelele de stat ale României şi Siriei. La ora 13 aeronava cu care a călătorit şeful statului sirian a aterizat. “Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a întâmpinat cu căldură pe preşedintele Hafez Al-Assad, pe ceilalţi oaspeţi. Cei doi conducători de partid şi de stat şi-au strîns mîinile cu prietenie, s-au îmbrăţişat Garda militară aliniată pe aeroport a prezentat onorul. Au fost intonate imnurile de stat ale Republicii Arabe Siriene şi Republicii Socialiste România, în timp ce, în semn de salut, au fost trase 21 de salve de artilerie. Preşedinţii Nicolae Ceauşescu şi Hafez Al-Assad au trecut in revistă garda de onoare. Oaspetele sirian a salutat persoanele oficiale române prezente la ceremonia sosirii 1— membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al CC al PCR, secretari ai Comitetului Central al partidului, membri ai CC al PCR, ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, alte persoane oficiale. Un grup de pionieri şi copii sirieni au oferit preşedinţilor Nicolae Ceauşescu şi Hafez Al- Assad buchete de flori. Pe aeroport se aflau oameni ai muncii din întreprinderi şi instituţii bucureştene, precum şi tineri sirieni ce studiază în ţara noastră. Ei au făcut o caldă manifestare de prietenie celor doi conducători de partid şi de stat, exprimîndu-şi satisfacţia pentru noua întîlnire românosiriană la nivel înalt, convingerea că aceasta va deschide noi perspective pentru amplificarea colaborării pe plan bilateral şi în sfera vieţii internaţionale. Cei doi preşedinţi au luat loc într-o maşină escortată de motociclişti. Coloana oficială s-a îndreptat spre reşedinţa rezervată înaltului oaspete sirian. Aici, preşedinţii Nicolae Ceauşescu şi Hafez Al-Assad s-au întreţinut intr-o atmosferă cordială. Ar Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele RepubliciiSocialiste România, s-a întîlnit, luni după-amiază, la Palatul Consiliului de Stat, cu secretarul general al Partidului Baas Arab Socialist din Siria, președintele Republicii Arabe Siriene, Hafez Al-Assad, care i-a făcut o vizită protocolară. Intîlnirea dintre cei doi conducători de partid și de stat, premergătoare convorbirilor oficia(Continuare in pag. a 4-a) Harnicul colectiv al Fabricii de anvelope din Luduş continuă să se afle pe locul II în întrecerea socialistă pe ţară în ramura prelucrării cauciucului şi maselor plastice — expresie a dăruirii şi competenţei cu care acţionează pentru continua ridicare a nivelului tehnic, calitativ şi de eficiență ai producției, pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor de plan pe acest al doilea an al actualului cincinal. Producţie realizată cu consumuri materiale şi energetice reduse Manifestînd, zi de zi, la fiecare loc de muncă o maximă şi exigentă grijă faţă de îndeplinirea ritmică, la parametri de calitate şi eficienţă cei mai înalţi a planului de producţie, a produselor fizice, în special a exportului, colectivul întreprinderii Prodcomplex din Tîrgu-Mureş este preocupat de reducerea cheltuielilor şi a consumurilor materiale şi energetice. Drept urmare, în perioada trecută din acest an aici s-au consemnat economii la capitolul consumurilor energetica de 600 MWh energie electrică şi de peste 200 tone de combustibil convenţional. în această amplă şi de foarte mare importanţă acţiune s-a avut în vedere, în principal, reorganizarea schimburilor de lucru, instituirea unui sistem de urmărire a consumurilor energetice la nivelul secţiilor şi atelierelor, izolarea termică a conductelor şi instalaţiilor, modernizarea unor instalaţii energofage, montarea de recuperatoare de căldură, evitarea mersului în gol al maşinilor, încărcarea la capacitate a acestora etc. Prin întregul complex de măsuri vizînd introducerea progresului tehnic şi modernizarea tehnologiilor se urmăreşte valorificarea superioară a materiilor prime şi materialelor, reducerea consumurilor specifice. Astfel, se are în vedere, printr-o serie de modernizări, diminuarea consumului de fibră din sticlă de la 510 la 450 kg/tona de produs, a laminatelor finite pline din oţel de la 960 la 810 kg/tonă de produs, iar în sectorul de articole tehnice din cauciuc, prin gospodărirea judicioasă a materiei prime, se va realiza din fiecare tonă de cauciuc o producţie în valoare de 61.500 de lei. Acţiunea de recuperare, recondiţionar şi refolosire a unui volum tot mai mare de materii prime şi materiale, de piese de schimb şi subansamble are aici un caracter generalizat, în fiecare sector acordîndu-se o maximă atenţie readucerii în circuitul productiv a tot ceea ce este refolosibil. Este demn de subliniat faptul că volumul de recondiiţionări de piese de schimb, stabilit iniţial la cel puţin 100.000 de lei/lună, a fost mult depăşit, iar gama reperelor supuse recondiţionării s-a dublat faţă de anul trecut. Toate măsurile întreprinse pe planul reducerii consumurilor materiale şi energetice, a modernizării tehnologiilor şi creşterii productivităţii muncii au asigurat condiţiile necesare pentru ca în acest an să se obţină o producţie marfă în valoare de 1.565 de lei la 1.000 de lei fonduri fixe, cu 50 de lei mai mare decât în anul trecut. M. BARDASANU Jf Anul XXXVIII Jj Nr. 284 (9.213) N 1 decembrie 1987 II Vl 4 pagini Jj 50 de bani JJ II Marţi, II 69 DE ANI DE « FĂURIRE» STATULUI NAŢIONAL UNITAR ROMÂN UNIREA - OPERA ÎNTREGULUI POPOR ROMÂN Ziua de 1 Decembrie 1918, s-a înscris şi va rămîne în istoria neamului nostru cu adînci semnificaţii în geneza statului naţional român actual: a fost ziua cînd şi-au găsit împlinirea faptică aspiraţiile de veacuri ale populaţiei băştinaşe de pe aceste meleaguri, conştientă permanent, în suflet şi credinţă, de unitatea de neam, obiceiuri şi limbă, în pofida vitregiei vremurilor care au durat secole de-a rîndul. In contextul adîncilor zguduiri revoluţionare, social politice, de la sfîrşitul primului război mondial, poporul român a găsit prilejul pentru a-şi afirma în mod imperativ, în virtutea unor drepturi istorice străvechi, justificate de marile sacrificii în luptele purtate pentru dreptate şi independenţă, dreptul de autodeterminare şi la constituirea unui stat naţional unitar şi independent. „Istoria — după cum afirmă tovarăşul Nicolae Ceauşescu — demonstrează justeţea incontestabilă a luptei popoarelor pentru eliberarea şi constituirea lor în entităţi proprii, în state naţionale unitare, independente. Aceasta constituie calea dezvoltării economico-sociale rapide a fiecărui popor, precum şi a instaurării în lume a unor raporturi noi, de colaborare egală între toate naţiunile“. Încă înainte de intrarea României în război s-a iniţiat o largă mişcare politică pentru unirea Transilvaniei cu România, marcată de înfiinţarea „Ligii pentru unitatea politică a tuturor românilor“ (1914), şi de o serie de manifestaţii publice, la Bucureşti, Iaşi, Ploieşti, Craiova, Turnu Severin, Brăila etc. Este de remarcat în acest context ampla mişcare politică a sociilştilor români în sprijinul înfăptuirii acestei uniri (Mihail Gh. Bujor scria în 1916: „Patriile sînt cadre naturale şi istorice de dezvoltare a popoarelor, ... element preţios şi indispensabil , în conceptul civilizaţiei , generale“). PSDMR şi-a afirmat încă de la constituirea sa solidaritatea cu cei „... 3.000.000 de români care duc o viaţă asuprită dincolo de hotarele României“. IOAN MOLDOVAN arhivist principal (Continuare în pag. a 3-a) Conferinţei Naţionale a partidului - faptele noastre de muncă Livrări suplimentare la export Reprezentînd peste 32 la sută din volumul producţiei marfă, exportul Cooperativei meşteşugăreşti Tricotex din Tîrgu-Mureş, se constituie în acest an în două sortimente de bază: covoare din lină ţesute manual şi tricotaje pentru femei şi copii — ambele într-o mare diversitate de modele şi culori. Acţionînd cu responsabilitate şi spirit muncitoresc, harnicii cooperatori meşteşugari de aici şi-au onorat lună de lună obligaţiile la export, realizînd fiecare contract la termenul stabilit şi la un nivel calitativ superior. De remarcat că exportul destinat ţărilor socialiste a fost realizat deja pe întregul an, iar la devize convertibile livrările au depăşit cu 10 la sută prevederile perioadei celor 11 luni, creîndu-se astfel condiţii pentru depăşirea planului pe întregul an. Concomitent, aici se desfăşoară o susţinută activitate de contractare cu piaţa externă a producţiei anului viitor, în care scop a fost lărgit nomenclatorul de produse cu încă 200 de modele noi. înaltă eficienţă economică In perioada trecută din acest an, oamenii muncii de la întreprinderea de bere din Reghin au obţinut rezultate foarte bune în întreaga activitate productivă. Meritul este al întregului colectiv care, sub conducerea şi cu sprijinul organizaţiei de partid, a stăpînit în permanenţă problemele, întreg complexul de factori care au condiţionat desfăşurarea şi realizarea ritmică a proceselor de producţie, a planului fiecărei luni. Accent s-a pus pe sporirea producţiei valorice şi fizice, pe creşterea productivităţii muncii la 1000 de lei fonduri fixe, precum şi a beneficiului prin traducerea continuă a costurilor şi valorificarea superioară a materiilor prime şi materialelor, aplicînd consecvent noul mecanism economico-financiar, autoconducerea şi autogestiunea muncitorească. Reuşita în această acţiune stă în aplicarea cu fermitate a principiului muncii colective, a creşterii răspunderii fiecărui membru al consiliului oamenilor muncii, pentru realizarea hotărîrilor şi programelor adoptate, a indicaţiilor şi orientărilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, cu prilejul vizitei de lucru în judeţ, in cuvîntările rostite cu diferite prilejuri, cu privire la îmbunătăţirea întregii activităţi productive, a îndeplinirii sarcinilor de plan în condiţii de calitate şi eficienţă ridicate. Pentru înfăptuirea la parametri superiori a sarcinilor economice, membrii conducerii colective, lucrătorii din compartimentele funcţionale au fost şi sunt permanent implicaţi în acţiunile de sprijinire a conducătorilor formaţiilor de lucru în organizarea muncii şi producţiei, în soluţionarea problemelor ivite la fiecare loc de muncă, determinîndu-i pe aceştia să-şi îmbogăţească mereu cunoştinţele profesionale, să rezolve cu competenţă, răspundere şi operativitate sarcinile între- IOAN HUSAR (Continuare în pag. a 3-a)