Steaua Roşie, februarie 1988 (Anul 39, nr. 26-49)

1988-02-02 / nr. 26

ORGAN AL COMITETULUI JUDETEAN MUREŞ AL PCR ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Chemarea la întrecere adresata de Organizaţia judeţeană Argeş a P.C.R. tuturor organizaţiilor judeţene de partid şi a municipiului Bucureşti Cu cele mai alese sentimente de nemărginită recunoştinţă şi preţuire, oamenii muncii din judeţul Argeş, asemenea întregului popor sărbătorim şi cinstim, în această perioadă, pe marele şi iubitul conducător al partidului şi statului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la împlinirea a 70 de ani de viaţă şi a peste 55 de ani de eroică activitate revoluţionară. Asemenea întregului popor, oamenii muncii din judeţul Argeş sunt pe deplin conştienţi că maril, întreprinderi şi platforme industriale, dezvoltarea puternică a agriculturii, invăţămîntului, culturii şi ştiinţei, creşterea nivelului de trai, tot ce s-a înfăptuit în aceşti ani de avînt revoluţionar, de impulsionare fără precedent a capacităţii creatoare a maselor, se leagă direct şi indisolubil de numele şi de activitatea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, de grija permanentă pe care o poartă dezvoltării armonioase a tuturor zonelor ţării. Folosim acest prilej pentru a transmite strălucitului strateg şi ctitor ,al României moderne, luptătorul neobosit pentru liniştea noastră şi a întregii planete, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cele mai vii mulţumiri, cea mai profundă recunoştinţă, încredinţindu-l de ataşamentul nostru neclintit faţă de politica internă şi externă a partidului şi statului nostim. Exprimînd aceste calde sentimente, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul nostru sîntem conştienţi că cel mai înalt omagiu, cea mai grăitoare expresie a recunoştinţei pe care o purtăm tovarăşului Nicolae Ceauşescu o constituie faptele noastre de muncă, îndeplinirea în cele mai bune condiţii a planului în industrie şi în celelalte domenii, traducerea neabătută în viaţă a indicaţiilor şi sarcinilor trasate de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a întregului program de acţiune stabilit de Conferinţa Naţională a partidului. Cu îndreptăţită mîndrie patriotică, raportăm tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, că în anul 1987, acţionind cu fermitate pentru continua modernizare a producţiei, prin implementarea celor mai noi realizări ale ştiinţei şi tehnologiei, perfecţionarea şi ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al producţiei şi creşterea competitivităţii produselor, valorificarea superioară a resurselor de materii prime şi energetice,creşterea productivităţii muncii, sporirea eficienţei şi rentabilităţii în toate sectoarele, am obţinut importante rezultate în îndeplinirea prevederilor planului în profil teritorial. Un moment deosebit de important in viaţa organizaţiei judeţene de partid, a tuturor colectivelor de oameni ai muncii, în întreaga noastră activitate economică l-am constituit vizita de lucru, efectuată în judeţul nostru de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu. Analiza exigentă şi dialogul însufleţit purtat cu muncitorii şi specialiştii şi indicaţiile practice, de cea mai înaltă valoare, pe care le-am primit direct, la faţa locului, în întreprinderi şi pe şantiere, ne-au permis ca, începînd din mai, planul să fie îndeplinit şi depăşit lună de lună, să recuperăm restanţa din trimestrul I şi să îndeplinim planul anual pe judeţ la producţia-marfă, în anul 1987 au fost realizate peste plan 32 mii tone cărbune, 46 milioane mc gaze libere, 75 mii MWh energie electrică, produse electrotehnice şi electronice în valoare de 25 milioane lei, motoare electrice de 0,25 kW şi peste, însumind 8,5 nyi kW, produsa de mecanică fină şi maşini-unelte de prelucrare a metalelor în valoare de peste 50 milioane lei, benzine 40 mii tone, polietilene 15 mii tone şi altele. Faţă de 1986, producţia-marfă industrială realizată în 1987 a fost mai mare cu peste 2,8 miliarde lei. La export au fost realizate contractele şi s-a livrat mai mult cu 18 la sută faţă de1986 pe relaţia cliring ţări socialiste şi cu 20 la sută pe devize convertibile. Utilizînd mai bine capacităţile de producţie şi forţa de muncă, aplicând măsurile de perfecţionare a organizării şi modernizare, producţia-marfă planificată la 1.000 lei fonduri fixe a fost depăşită cu 3,4 la sută şi s-a realizat un nivel al productivităţii muzicii de peste 525 mii lei pe o persoană, cu 3,4 la sută mai mare decît cel din 1986. Pe seama introducerii de tehnologii noi, reproiectării produselor şi bunei gospodăriri a bazei materiale s-a înregistrat o economie de 8 mii tone metal. In industrie s-au asimilat 95 produse noi, au fost introduse 73 tehnologii şi s-au aplicat peste 900 de măsuri din programele demodernizare a producţiei, au fost puse în funcţiune 77 de obiective şi capacităţi şi s-au dat în folosinţa oamenilor muncii 3.851 apartamente, cu 21 apartamente peste plan. Prin reţeaua comerţului cu amănuntul s-au desfăcut cu 1,7 la sută mai multe produse decât s-a prevăzut un plan, înregistrîndu-se pe judeţ o depăşire de peste 150 milioane lei, în domeniul prestărilor de servicii pentru populaţie s-a depăşit planul cu peste 25 milioane lei. Puternic mobilizaţi de indicaţiile, orientările şi exigenţele formulate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu în magistralul Raport prezentat la Conferinţa Naţională a partidului, în Mesajul de Anul Nou şi în cuvîntarea de excepţională însemnătate rostită la Adunarea omagială solemnă, vom acţiona cu înalt spirit revoluţionar, cu toată capacitatea, dăruirea şi răspunderea pentru a îmbunătăţi radical întreaga activitate, în vederea îndeplinirii şi depăşirii in cele mai bune condiţii, a prevederilor de plan pe 1988, an de importanţă hotărîtoare pentru înfăptuirea directivelor actualului cincinal. Cu convingerea nestrămutată că stă în puterea noastră să înfăptuim exemplar minunatul program de muncă şi de puternică dezvoltare economico-socială stabilit de Congresul al XIunea şi priV-a Conferinţă Naţională rile partidului, în numele comuniştilor, al tuturor oamenii ,nr. muncii din judeţ. Organizaţia de partid a judeţului Argeş adresează organizaţiilor judeţene de partid şi a municipiuluiBicureşti, tuturor colectivelor de rumeni, ai muncii din industrie, construcţii, transporturi şi circulaţia mărfurilor o vibrante chemare la întrecere pentru îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor din planul naţional unic de dezvoltare economico-socială a Roomâniei pe anul 198, angajindu-se să realizeze următoarea.1. obiective: I. In activitatea industrială 1. Prin folosirea intensivă a maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor, depăşirea cu cel puţin 1,5 la sută a indicilor de utilizare planificaţi ai maşinilor-unelte şi celorlalte utilaje şi maşini specifice ramurilor din judeţ. Prin îmbunătăţirea organizării producţiei şi a muncii se va asigura depăşirea planului producţiei-marfă industriale cu 1 miliard de lei. Această depăşire se concretizează în realizarea şi livrarea la export şi pentru economia națională a unor importante cantități de produse fizice, printre care: COMITETUL JUDEŢEAN BIHOR AL PARTIDULUI COMUNIST ROMAN Chemarea la întrecere adresata de Organizaţia judeţeană Bihor a P.C.R. tuturor organizaţiilor judeţene de partid şi a municipiului Bucureşti Angajaţi plenar, cu înaltă responsabilitate, în efortul naţional de transpunere, în vasta operă a construcţiei noastre socialiste, a istoricelor hotărîri adoptate de Congresul al XIII-lea şi de Conferinţa Naţională ale partidului, a orientărilor şi indicaţiilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, cel mai iubit fiu al naţiunii, eroul între eroii neamului, de numele căruia sunt pentru totdeauna legate înfăptuirile profunde ale României socialiste moderne de azi, oamenii muncii din patria noastră au obţinut şi în 1987 succese deosebite în industrie şi agricultură, în creşterea eficienţei economice, în dezvoltarea ştiinţei, învăţământului, culturii şi artei, în ridicarea continuă a nivelului de trai, material şi spiritual al întregului popor. Succesele de prestigiu obţinute sub conducerea clarvăzătoare a Partidului Comunist Român au la bază şi se datoresc contribuţiei hotăritoare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la elaborarea şi înfăptuirea întregii politici interne şi externe a partidului şi statului nostru. Realizările semnificative din anul nu de mult încheiat se înscriu, cu deplină onoare pentru harnica noastră clasă muncitoare, pentru generaţiile prezente, în istoria perioadei de un neasemuit de mare dinamism, pe toate planurile activităţii economice şi sociale, care a urmat Congresului al IX-lea a! partidului, marcînd pregnant, cu litere de aur, cea mai fertilă perioadă din întreaga noastră existenţă, „Epoca Nicolae Ceauşescu“. Oamenii muncii din judeţul Bihor raportează, cu justificată mîndrie patriotică, secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, că, în 1987, exercitînd mai ferm şi mai eficient actul autoconducerii muncitoreşti, al autogestiunii şi autofinanţării şi-au sporit substanţial contribuţia la creşterea venitului naţional, la consolidarea şi dezvoltarea proprietăţii socialiste. Producţia industrială şi cea agricolă a judeţului au crescut necontenit. Au fost larg aplicate în industria bihoreana măsurile din programele speciale privind organizarea rejuncii şi modernizarea structurilor de producţie, creşterea mai pronunţată a productivităţii muncii, îmbunătăţirea nivelului tehnic şi calitativ al produselor, urmărinidu-se sporirea eficienţei şi rentabilităţii în toate sectoarele de activitate. Astfel, faţă de anul 1986, producţia-marfă industrială realiză- tă în 1987 a fost mai mare cu aproape 1,4 miliarde lei. Au fost date peste plan economiei naţionale o producţie de 121.400 tone lignit net şi 140.851 mii kWh energie electrică. La export s-a îndeplinit producţia planificată pe cliring ţări socialiste în proporţie de 104,7 la sută şi s-au realizat toate contractele şi comenzile pe relaţia devize convertibile. Utilizînd mai bine capacităţile de producţie şi forţa de muncă, precum şi prin aplicarea măsurilor de organizare şi modernizare s-a realizat productivitatea muncii în industrie cu un plus de 201 lei pe personal muncitor, iar productivitatea muncii în construcţii-montaj a crescut cu 20.880 lei faţă de plan. Pe seama reproiectării produselor, introducerii de tehnologii noi s-a înregistrat o economie de peste 5.300 tone metal, 19,5 milioane kWh, 17 mii tone combustibil convenţional şi alte materiale. In industrie s-au asimilat 23 produse noi şi au fost introduse 28 tehnologii de vîrf. Au fost puse în funcţiune 56 de obiective şi capacităţi de producţie. Printre acestea au fost realizate 2 obiective energetice cu o putere instalată de 108 MW. Au fost date în folosinţa oamenilor nimicii 2.972 apartamente. Livrările de mărfuri către fondul pieţei au crescut faţă de 1986 cu peste 5 la sută, iar desfacerile de mărfuri cu amănuntul prin comerţul socialist s-au ridicat la 8,7 miliarde lei. Prin măsurile de organizare a producţiei şi a muncii, prin aplicarea prevederilor din programele de modernizare, s-a realizat un indice de utilizare a fondului de timp disponibil de lucru al maşinilor-unelte superior celui planificat cu 2,2 la sută. Puternic mobilizaţi de hotărîrile Conferinţei Naţionale apar(Continuare în pag. a 3-a) // Anul XXXIX ^ li Nr. 26 (9.265) 'A fi 2 februarie 1988 N V 4 pagini U 50 de bani // COMITETUL JUDEŢEAN ARGEŞ AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN — cărbune 60.000 tone— energie electrică 50.000 MWh — produse electrotehnice şi electronice în valoare de 25 mii. lei — produse de mecanică fină 10 mii. lei — autoturisme de oraş şi teren 250 bucăţi — motoare pentru autoturisme 5.000 CP — benzine . 50.000 tone— polietilene de mică și mare densitate 15.000 tone — fibre poliesterice 500 tone 2. Prin asimilarea de noi produse, creşterea competitivităţii, ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al producţiei, contractarea şi livrarea la termen a tuturor produselor, se va asigura depășirea sarcinilor de export cu 2 la sută, prin livrarea suplimentară a 250 autoturisme, 15 mii tone polietilene de joasă și înaltă presiune, 500 tone fibre poliesterice, 100 mii mp plăci aglomerate din lemn, produse electrotehnice în valoare de 10 milioane lei precum şi altor produse. 3. Urmărirea, cu înaltă răspundere, a aplicării la termen şi a realizării eficienţei stabilite pentru cele 500 de măsuri din programele de perfecţionare a organizării şi de modernizare a proceselor de producţie, îndeosebi a celor care privesc mecanizarea, automatizarea şi robotizarea proceselor de producţie, perfecţionarea şi ridicarea pregătirii profesionale a oamenilor, muncii. Prin aplicarea acestor măsuri şi creşterea ponderii produselor noi şi modernizate în totalul producţiei se va asigura depăşirea planului productivităţii muncii cu 2 la sută. 4. Se va acţiona energic pentru aplicarea de noi tehnologii şi modernizarea celor existente în scopul reducerii consumurilor de materii prime, materiale, combustibili şi energie, urmînd ca pe această cale să se obţină economii de: — 5.000 tone metal — 30.000 MWh energie electrică — 20.000 tone combustibil convenţional. Prin economisirea acestor cantităţi, cit şi prin diminuarea consumurilor normate la celelalte materii prime şi materiale se va asigura reducerea cheltuielilor totale la 1.000 lei producţie-marfă cu 18 lei şi a celor materiale cu 5 lei. La toate întreprinderile se va acţiona pentru aplicarea măsurilor de creştere a niveluluiclinic şi calitativ al produselor. Va fi depăşit cu 1 la sută indicele planificat al calităţii produselor la întreprinderilecare raportează producţia pe clase de calitate. 5. Se va acţiona cu înaltă răspundere pentru depăşirea cu cel puţin 2 la sută a planului valoric de colectare a materialelor refolosibile, depăşind prevederile de plan cu 5.000 tone produse feroase şi 5.000 tone neferoase, în domeniul recondiţionăm pieselor de schimb şi agregatelor, prevederile de plan vor fi depăşite cu cel puţin 5 la sută. De asemenea, se va acţiona pentru realizarea la termen a lucrărilor prin care se valorifică energia secundară şi se vor de(Continuare în pag. a 3-a) — benzi de transport din cauciuc 1.000 tone — ciment 5.000 tone — conserve de legume și fructe 500 tone — furnire 300.000 mp — plăci aglomerate din lemn 200.000 mp