Steaua Roşie, aprilie 1988 (Anul 39, nr. 77-102)

1988-04-01 / nr. 77

FHOUTAAi 0*i TOAÎt flA/lt.WlTb'AJ I ORGAN AL COMITETULUI JUDETEAN MURES AL PCR SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDETEAN) în spiritul exigenţelor formulate de tovarăşul RIICOVE CEAUŞESCU la Plenara C.C. al P.C1 , îndeplinirea exemplară a planului la un nivel superior de eficienţă — o înaltă îndatorire patriotică, suprema dovadă a angajării noastre revoluţionare Supunînd unei analize exigente rezultatele obţinute în 1987 şi în primul trimestru al acestui an în dezvoltarea economico-socială a ţării şi creşterea bunăstării materiale şi spirituale a oamenilor muncii, în înfăptuirea obiectivelor stabilite de Congresul al Xlll-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului, dezbaterile din Plenara CC al PCR din 28—29 martie a.c. au relevat necesitatea adoptării — la toate nivelele — a unor măsuri energice in vederea lichidării neîntîrziate a unor neajunsuri manifestate în diferite domenii de activitate şi pentru îmbunătăţirea muncii în toate sectoarele, pentru asigurarea unui nivel cît mai ridicat de calitate şi eficienţă, pentru îndeplinirea integrală a prevederilor de plan pe 1988, pe întregul cincinal. O atenţie deosebită a acordat secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, problemelor legate de creşterea eficienţei economice a întregii activităţi, subliniind rolul important pe care il au centralele şi întreprinderile industriale, ca unităţi de bază ale economiei naţionale şi care funcţionează pe baza autoconducerii, autogestiunii şi autofinanţării, chemate să contribuie la ridicarea continuă a eficienţei economice, reducerea neîncetată a costurilor de fabricaţie, a consumurilor materiale şi energetice, a stocurilor supranormative, realizarea tuturor celorlalţi indicatori care asigură un nivel superior de eficienţă şi rentabilitate. „In general, toate organele economice, sistemul nostru financiar trebuie să acţioneze intr-un spirit nou, revoluţionar, pornind de la necesitatea valorificării la maximum a bazei materiale şi a forţei de muncă, în vederea creşterii continue a bogăţiei întregii naţiuni, baza întregii dezvoltări, a ridicării generale a patriei, a creşterii nivelului de trai al poporului“ , a subliniat secretarul general al partidului. Adoptarea unor noi măsuri de mare importanţă privind reglementarea realizării beneficiilor de către întreprinderile producătoare, acordarea unor beneficii suplimentare pentru producţia de export, îmbunătăţirea retribuirii pentru producţia destinată exportului, şi aplicarea hotărîrii adoptate de Conferinţa Naţională a partidului de majorare a retribuţiei tuturor categoriilor de oameni ai măncii, vor duce, neîndoielnic, la o mai mare cointeresare şi preocupare pentru realizarea în cele mai bune condiţii a planului şi a întregului export, pentru desfăşurarea la un nivel superior a activităţii financiarbancare, pentru folosirea şi gospodărirea raţională a tuturor fondurilor materiale şi financiare încredinţate. Subliniind că fiind bine cunoscute prevederile planului şi ale programelor elaborate, secretarul general al partidului a remarcat că acum este necesar să se treacă cu toată hotărîrea la realizarea lor atît în ce priveşte sarcinile de plan pe acest an, cit şi pe întregul cincinal. Organele şi organizaţiile de partid, conducerile colective, toţi oamenii muncii din industrie sunt chemaţi să pună în centrul preocupărilor realizarea producţiei fizice, la toate sortimentele, aplicarea fermă a programelor de modernizare — condiţie esenţială pentru îmbunătăţirea nivelului tehnic şi calitativ al produselor, pentru creşterea accelerată a productivităţii muncii —, realizarea exemplară a exportului, onorarea integrală, la termen şi în condiţiile de calitate stabilite a contractelor cu partenerii externi, asigurarea cu prioritate a bazei tehnico-materiale a exportului. Este necesar ca toate organismele democraţiei muncitoreştirevoluţionare să asigure înfăptuirea neabătută a tuturor programelor şi măsurilor, să acţioneze pentru întărirea continuă a ordinii, disciplinei, a spiritului de răspundere, să asigure participarea tuturor oamenilor muncii la întreaga activitate economico-socială. Răspunzînd cu totală adeziune înflăcăratelor chemări ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, oamenii muncii mureşeni vor acţiona cu toată hotărîrea pentru a şi îndeplini înaltele sarcini ce le revin, dezvoltînd mai puternic spiritul lor revoluţionar, răspunderea faţă de interesele supreme ale patriei, ale poporului şi partidului, ale socialismului, vor face totul pentru ca in acest an să obţină cele mai bune rezultate în dezvoltarea economico-socială a judeţului, a întregii noastre ţări. Hala modernă de pregătit urzeala la Țesătoria de bumbac din Sighişoara. Foto: SZÁSZ CAROL f Anul XXXIX Nr. 77 (9.316) Vineri, 1 aprilie 1988 4 pagini v 50 de bani TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU, ÎMPREUNA CU TOVARĂŞA ELENA CEAUŞESCU, VA EFECTUA O VIZITA OFICIALA DE PRIETENIE ÎN REPUBLICA INDONEZIA Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, va efectua o vizită oficială de prietenie în Republica Indonezia, la invitația președintelui Republicii Indonezia, Suharto, și a doamnei Tien Suharto, în prima parte a lunii aprilie 1988. Măsuri urgente de evacuare a apelor din băltiri In urma ploilor din luna martie care însumează mai mult decit dublu faţă de media multianuală, rezerva de apă din sol a fost mult refăcută. Abundenţa precipitaţiilor din ultimele zile a favorizat şi creşterea bruscă a apelor în pîraiele şi rîurile ce ne străbat judeţul, unele din ele revărsîndu-se pe multe păşuni şi terenuri arabile. Pentru evitarea pierderilor, Comandamentul agricol judeţean a luat măsuri urgente şi solicită ca peste tot consiliile populare comunale, împreună cu conducerile de unităţi să alcătuiască peste tot echipe specializate care să participe cu maximă operativitate la evacuarea apelor din băltiri, decolmatarea canalelor şi podeţelor, refacerea şi înălţarea digurilor şi altele. Pentru protejarea digurilor se cere interzicerea păşunatului, iar consiliile populare comunale să organizeze echipe specializate permanente care să le întreţină şi să recolteze masa verde. De asemenea, pe măsură ce terenul se zvîntă să fie reluată şi urgentată însămînţarea mazării, ovăzului, borceagului, sfeclei de zahăr, cînepii, plantelor de nutreţ. La fel, cînd temperatura solului va fi corespunzătoare să se treacă şi la însămînţarea porumbului, fasolei şi cicoarei. Direcţia generală agricolă insistă să se impulsioneze şi fertilizările cu îngrăşămintele chimice. Acolo unde terenul este moale şi nu se poate acţiona cu mijloace mecanizate să se ia măsuri de administrare a îngrăşămintelor chimice şi manual. Acţionînd în spiritul măsurilor indicate de Comandamentul agricol judeţean, peste tot la sate au fost constituite echipe speciale de evacuare a apelor de pe culturi şi a celor din băltiri, în consiliul agroindustrial Bahnea, unde pîraiele Coroi, Suplac şi Bahnea s-au revărsat, au fost luate măsuri urgente de supraînălțare a digurilor, de repararea lor, dar mai ales de evacuarea apei provenite din revărsarea pîraielor. La fel, la cooperativa agricolă din Tîrnăveni, inginerul Tănase Bărbat, preşedintele unităţii, şi Călin Oprea, inginerul şef, au antrenat în cele 4 ferme, în formaţii specializate, peste 40 de cooperatori la decolmatarea şanţurilor, la evacuarea apei din băltiri şi altele. Paralel cu aceste preocupări aici, la Tîrnăveni, legumicultorii din ferma de profil, depun eforturi pentru îngrijirea răsadurilor din solarii ce ocupă o suprafaţă de peste 2.000 mp, apoi a cartofilor puşi la preîncolţire care odată ce terenul va permite se va trece la REMUS CÂMPEAN (Continuare în pag. a 2-a) Lucrări în răsadniţe Paralel cu preocupările de a controla culturile şi evacuarea apei din băltiri, de decolmatare a şanţurilor, iar în momentele optime de executare a insămînţărilor, la CAP Bîciu se acordă o deosebită atenţie şi lucrărilor din legumicultură. In ferma condusă, de mulţi ani, cu competenţă, de inginera Brînduşa Hărşan, care este şi secretara comitetului de partid, ca urmare a bunei organizări a muncii a fost încheiată însămînţarea în răsadniţe a ardeilor, ţelinei şi altele. Pe cei 500 de mp de răsadniţe, cu paturi calde, răsadul de varză tipurie este frumos răsărit şi bine întreţinut. De asemenea, s-au luat măsuri şi de pregătire a solariilor unde, pe 800 de mp, se însămînţează roşiile. La aceste lucrări iau parte zilnic 26 de cooperatoare harnice, printre care se evidenţiază prin executarea unor lucrări de calitate: Anica Chiorean, şefă de echipă, Maria şi Irina Apofăian, Maricica Chiorean, Ana Bercheşan, Xenia Ciobanu, Anuţa Bucur şi altele. Pe măsură ce terenul se zvîntă, se va face şi însămînţarea mazării pe 60 de hectare, a morcovilor, castraveţilor şi altele. La aceste lucrări participă mecanizatori destoinici şi cu experienţă, cum sunt: Mihai Gribu, Ioan Pătraşcu, Dumitru Podaru, Avram Grîbu şi alţii. Şedinţa Biroului Comitetului judeţean de partid Ieri, 31 martie a.c., a avut loc şedinţa Biroului Comitetului judeţean de partid, în cadrul ordinii de zi. Biroul a analizat şi aprobat Raportul privind preocupările organelor şi organizaţiilor de partid, ale conducerilor colective pe linia realizării programelor şi a sarcinilor în domeniul organizării şi modernizării proceselor de producţie, precum şi Raportul privind înfăptuirea acţiunilor menite să asigure creşterea potenţialului de producţie a pajiştilor naturale şi măsurile ce se impun pentru realizarea planului pe 1988 şi repartizarea animalelor pe păşuni. A fost analizat şi aprobat, de asemenea, Raportul privind preocupările organelor şi organizaţiilor de partid pentru ridicarea nivelului calitativ al învăţământului politico-ideologic de partid, UTC şi de masă, organizarea şi desfăşurarea dezbaterilor recapitulative în unităţile agricole, precum şi măsurile ce se impun pentru continuarea pregătirii politico-ideologice în perioada următoare. Cu privire la primul punct al ordinii de zi, Biroul a adoptat o Hotărîre în vederea înfăptuirii prevederilor din programele de perfecţionare a organizării şi modernizării proceselor de producţie şi a sporirii contribuţiei acestora la realizarea sarcinilor de plan pe anul în curs şi pe întregul cincinal, în continuarea şedinţei. Biroul a fost informat despre modul cum au fost soluţionate scrisorile, sesizările şi propunerile oamenilor muncii în luna februarie 1988. Au fost soluţionate apoi şi unele probleme ale activităţii curente.