Steaua Roşie, iunie 1988 (Anul 39, nr. 129-154)

1988-06-01 / nr. 129

MESAJUL TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU adresat pionierilor şi şoimilor patriei, tuturor copiilor ţării, întregului tineret, cu prilejul Zilei de 1 Iunie Dragi prieteni, pionieri şi şoimi ai patriei, Dragi copii şi tineri ai României socialiste, Am deosebita plăcere ca, de Ziua internaţională a copilului, să vă adresez vouă, pionierilor şi şoimilor patriei, tuturor copiilor şi întregului tineret din ţara noastră un salut prietenesc şi cele mai bune urări de a creşte mari şi sănătoşi, de a vă instrui şi forma ca cetăţeni demni şi devotaţi ai României socialiste, ca făuritori de nădejde ai socialismului şi comunismului pe pămîntul scumpei noastre patrii. Partidul şi statul nostru socialist vă înconjoară, dragi prieteni, cu deosebită dragoste, se preocupă să aveţi asigurare — prin munca părinţilor şi fraţilor voştri, a întregii naţiuni — cele mai bune condiţii de viaţă, de învăţătură şi educaţie, de dezvoltare multilaterală şi afirmare deplină a personalităţii voastre, de a vă pregăti temeinic pentru a putea participa activ la înfăptuirea măreţelor programe de înflorire multilaterală a ţării. Trăiţi şi vă dezvoltaţi, dragi copii şi tineri, într-o societate care pune mai presus de orice, omul, bunăstarea şi fericirea sa, care deschide minunate perspective în faţa voastră, a întregului nostru popor. In cadrul politicii sale generale de edificare a orînduirii noi, socialiste în România, de ridicare continuă — pe măsura sporirii forţei economice şi sociale a ţării — a nivelului de trai, material şi spiritual al tuturor oamenilor muncii, partidul nostru veghează ca voi să vă instruiţi temeinic, să vă însuşiţi cele mai noi cunoştinţe din toate domeniile de activitate, să aveţi asigurate — de la primii paşi în viaţa socială — locuri de muncă corespunzătoare, potrivit pregătirii şi capacităţii fiecăruia, să vă puteţi încadra, cu cele mai bune rezultate, în eforturile întregii ţări, ale tuturor constructorilor socialismului din patria noastră. Aveţi, dragi prieteni tineri şi copii, condiţii pe care nu le-au avut şi nu le puteau avea niciodată copiii ţării în trecut, în vechea orînduire bazată pe asuprire şi exploatare. Folosiţi aceste minunate condiţii pentru a învăţa, a învăţa şi iar a învăţa, pentru a fi cît mai folositori ţării, avînd permanent în faţă înaltul exemplu al clasei noastre muncitoare, al ţărănimii şi intelectualităţii, care, într-o strînsă unitate, sub conducerea partidului, înfăptuiesc neabătut hotărârile Congresului al XIII-lea şi ale Conferinţei Naţionale ale partidului, privind dezvoltarea economico-socială a ţării, ridicarea ei pe culmi tot mai înalte de civilizaţie şi progres. Acum, cînd vă aflaţi în preajma încheierii anului şcolar, vă adresez vouă, precum şi profesorilor şi educatorilor voştri, organizaţiilor tineretului şi copiilor calde felicitări pentru rezultatele obţinute şi îndemnul de a învăţa şi munci cu tot mai multă pasiune şi dăruire pentru a vă pregăti din toate punctele de vedere, ca adevăraţi revoluţionari, care să ducă mai departe făclia nobilelor idealuri de progres, libertate, independenţă ale gloriosului nostru popor! Partidul nostru a făcut din grija pentru viaţa, formarea şi educarea tineretului una din preocupările fundamentale ale politicii sale, ale întregii societăţi. în cadrul acestei politici, profund umaniste, ţara noastră va face totul şi în viitor pentru a asigura drepturile fundamentale ale omului — deci şi ale tineretului, care reprezintă viitorul ţării — dreptul la muncă, instruire, educaţie şi cultură, la o viaţă demnă şi fericită, la pace. Trăiţi şi creşteţi într-o etapă complexă a dezvoltării omenirii, cînd în lume sînt multe probleme politice, economice şi sociale grave care afectează prezentul şi viitorul popoarelor şi pun în pericol însăşi existenţa vieţii pe pămînt. In multe ţări ale lumii, milioane de copii suferă şi mor de foame, măcinaţi de boli, de mizerie şi sărăcie, sunt lipsiţi de posibilitatea de a învăţa, de a se bucura de lumina ştiinţei şi culturii, de binefacerile civilizaţiei umane. Milioane şi milioane de tineri din diferite ţări sunt şomeri, caută zadarnic un loc de muncă, nu au un adăpost şi nici o perspectivă de a se realiza în viaţă. De Ziua internaţională a copilului ne exprimăm speranţa că toate statele şi guvernele lumii vor acorda mai multă atenţie vieţii şi problemelor tineretului şi copiilor, că se vor preocupa de asigurarea reală a drepturilor fundamentale de care au nevoie generaţiile tinere, astfel încît fiecare copil, fiecare tînăr să-şi poată vedea realizate năzuinţele de a se dezvolta şi împlini în deplină libertate, de a beneficia neîngrădit de cuceririle civilizaţiei moderne, de a trăi într-o lume mai dreaptă şi mai bună, o lume a păcii şi progresului întregii umanităţi. Nu există îndatorire mai nobili pentru toţi cei ce iubesc viaţa, iubesc copiii — viitorul omenirii — decît de a se angaja ferm, că vor face totul pentru asigurarea păcii, pentru dezarmare, pentru a asigura popoarelor o viaţă liberă şi fericită! Pentru ca voi, tineri şi copii ai patriei, să vă puteţi realiza cutezătoarele voastre năzuinţe şi dorinţe de progres, pentru ca întregul nostru popor să-şi poată consacra plenar forţele înfăptuirii programelor de dezvoltare economică şi socială a ţării, creşterii nivelului general de civilizaţie şi bunăstare, partidul şi statul nostru vor promova activ — ca şi pînă acum — o politică internaţională de pace, colaborare şi Înţelegere cu toate naţiunile lumii, vor desfăşura o intensă activitate pe plan mondial pentru dezarmare, în primul rind pentru dezarmare nucleară, pentru ca popoarele, copiii lumii să trăiască fără teama că vor fi victimele unui război nimicitor, care ar putea distruge întreaga viaţă pe pămînt. România este hotărită sâ-şî aducă întreaga sa contribuţie la politica de dezarmare, la eliminarea forţei şi ameninţării cu folosirea forţei în viaţa internaţională, la soluţionarea pe cale paşnică, prin tratative, a tuturor problemelor litigioase dintre state, va milita permanent pentru unirea largă a tuturor forţelor şi popoarelor în lupta pentru instaurarea trainică în lume a unui climat de pace şi colaborare în care toate naţiunile — şi în primul rînd tineretul — să-şi poată făuri liber destinele, potrivit propriei voinţe, fără nici un amestec din afară. Cu prilejul Zilei internaţionale a copilului, vă urez, dragi prieteni, pionieri şi şoimi ai patriei, tineretului şi tuturor copiilor din ţara noastră multe succese, bucurii şi satisfacţii în viaţă, în muncă şi la învăţătură, o copilărie fericită! Urez, totodată, părinţilor, profesorilor şi educatorilor voştri, noi şi noi realizări în întreaga lor activitate consacrată progresului şi înfloririi patriei, multă sănătate şi fericire! Lucrările agricole, la timp şi de calitate! Lucrările de întreţinere a culturilor prăşitoare, aflate la ora maximei urgenţe, se desfăşoară în această perioadă cu forţe tot mai numeroase. Ploile căzute, deşi neuniforme, favorizează mult răsărirea şi buna dezvoltare a plantelor dar şi înmulţirea buruienilor fapt ce impune ca în continuare lupta cu buruienile să fie dusă şi mai aprig pe toate căile, atît mecanic cît şi manual, cerîndu-se peste tot în acest sens o amplă mobilizare de forţe la prăşit. — Şi în unitatea noastră — ne relata preşedintele cooperativei agricole din Sînpaul, ing. Ioan Simedrea — oamenii au ieșit în VASILE ORZA (Continuare în pag. a 4-a) MonTA*) b*i toAzi r%A/ie.(jyf?PA} NICOLAE CEAUŞESCU Anul XXXIX fl Nr. 129 (9.368) A Miercuri, 1 iunie 1988 V. 4 pagini fj 50 de bani /J Semnele urbanizării — construcţii noi la Fărăgău Brigada ştiinţifică judeţeană la Tîrnăveni In cadrul manifestărilor programate în Săptămîna culturii tîrnăvene, la Casa orăşenească de cultură a avut loc o întîlnire cu specialiştii care alcătuiesc brigada ştiinţifică judeţeană, întîlnirea desfăşurîndu-se pe tema: „Coordonate actuale ale activităţii de educare materialist-ştiinţifică şi umanist-revoluţionar şi a oamenilor muncii“. Au luat parte prof. Liviu Sebestyen, director adjunct la Cabinetul judeţean pentru activitatea ideologică şi politico-educativă, prof. univ. dr. Galamiu de la I.M.F., col. Tiberiu Băţagă, ofiţer M.I., prof. Kapus loan, secretarul Comisiei judeţene de răspîndire a cunoştinţelor ştiinţifice şi tehnice, Maria Maier, secretar cu probleme de propagandă al Comitetului orăşenesc de partid, Ioan Văidean, preşedintele Comitetului orăşenesc de cultură şi educaţie socialistă, Tîrnăveni. Brigada ştiinţifică judeţeană va fi prezentă joi, 2 iunie, la Luduş, iar în ziua de 9 iunie, la Reghin. ( nu îNmmiosma copilul vi \ Sarea pămîntului \ Tnde se duc iarna florile?“, „De ce răsare soarele în fiecare dimineaţă?", „Unde se  ascunde curcubeul?“, „De ce cireşele sînt şi roşii şi albe?“ Sînt doar cîteva din mulţimea în- t trebărilor, în majoritatea cazurilor începînd cu „de ce?“, rod al fanteziei aburoase şi al „vorbei înrourate“, cu care zilnic intrăm şi iarăşi intrăm, pentru a o locui, în lumea mirifică a copilăriei. Cu sufletul aparţinînd mereu celor eterne, ca de fiecare dată însoţim şi azi gindul argintat al Micului Prinţ despre floarea lui nemaivăzută și nemaiîntîlnită, apărată cu tan(Continuare in pag. a 3-a) Pagina a 3-a: VIITORUL TIMPULUI PREZENT » Iniţiative muncitoreşti vizînd reducerea consumurilor materiale şi energetice Acţionînd pentru înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XIII- lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, a orientărilor şi indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, cu privire la creşterea calităţii şi eficienţei în toate sectoarele de activitate, organele şi organizaţiile sindicale de la întreprinderea „Prodcomplex“ din Tîrgu-Mureş acordă o atenţie deosebită organizării şi desfăşurării întrecerii socialiste, pe baza unor obiective şi criterii specifice, concrete şi mobilizatoare, în vederea îndeplinirii planului la toţi indicatorii, a creşterii eficienţei întregii noastre activităţi economice. II. acest context, ne-am preocupat de aplicarea şi generalizarea unnor valoroase iniţiative muncitoreşti, cum sunt cele intitulate „Contul de economii al grupei sindicale“,„Fiecare cadru tehnico-ingineresc şi de specialitate să rezolve o problemă tehnică în afara sarcinilor de serviciu“ şi „Cercurile calităţii“. O largă extindere a căpătat mai ales iniţiativa „Contul de SIMION COCAN preşedintele sindicatului de la întreprinderea „Prodcomplex“ din Tîrgu-Mureş (Continuare în pag. a 2-a)