Steaua Roşie, iulie 1988 (Anul 39, nr. 155-181)

1988-07-10 / nr. 163

Vizita de lucru a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU în unităţi agricole din judeţul Constanţa Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a efectuat, în cursul dimineţii de sîmbătă, o vizită de lucru în unităţi agricole din consilii unice agroindustriale de stat şi cooperatiste ale judeţului Constanţa. Dialogul secretarului general al partidului cu lucrătorii ogoarelor constănţene a prilejuit o analiză cuprinzătoare a modului în care se acţionează în această perioadă de vîrf a activităţii din agricultură pentru strîngerea şi depozitarea, într-un timp cît mai scurt şi fără pierderi, a cerealelor păioase, îndeosebi a griului, executarea la termenele optime a lucrărilor de întreţinere a celorlalte culturi de cea mai mare importanţă în aprovizionarea populaţiei cu produse agroalimentare, pentru realizarea producţiilor vegetale şi animaliere stabilite pentru acest an, a obiectivelor şi sarcinilor noii revoluţii agrare. în acelaşi timp, au fost examinate aspecte importante privind aplicarea programului de sistematizare teritorială şi, în cadrul acestuia, organizarea judicioasă a consiliilor unice agroindustriale, dezvoltarea lor continuă, crearea de centre agroindustriale puternice, care să concentreze unităţi agricole de stat şi cooperatiste, industriale, ale micii industrii, să dispună de o reţea modernă de instituţii şcolare, de ocrotire a sănătăţii, de servicii către populaţie, oferind astfel condiţii cît mai bune de muncă şi de viaţă tuturor locuitorilor. Grija permanentă a secretarului general al partidului pentru buna organizare a muncii, pentru aplicarea tehnologiilor ştiinţifice celor mai înaintate, marile investiţii alocate de stat — judeţul Constanţa dispunînd astăzi de un puternic sistem de irigaţii — dau roadele aşteptate. Primul punct înscris pe itinerarul acestei noi vizite de lucru a fost comuna Cobadin. La coborîrea din elicopter, pe un teren din vecinătatea comunei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost întîmpinat de tovarăşii Mihai Marina, prim-secretar al Comitetului judeţean Constanţa al PCR, Gheorghe David, ministrul agriculturii, de reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat. Tovarăşului Nicolae Ceauşescu i-au fost prezentate date şi cifre semnificative privind dezvoltarea agriculturii judeţului Constanţa, realizările din acest an ale oamenilor muncii din Consiliul unic agroindustrial de stat şi cooperatist, din întreprinderea agricolă de stat şi Cooperativa agricolă de producţie Cobadin, ale căror recolte au sporit an de an. Un loc important în cadrul dialogului secretarului general al partidului cu factorii de răspundere prezenţi a fost acordat acţiunii de sistematizare a localităţilor judeţului şi de organizare a unităţilor teritorial-administrative, a consiliilor unice şi a unităţilor economice, sociale şi culturale din comune. Primul-secretar al Comitetului judeţean de partid a prezentat, cu ajutorul unei hărţi, stadiul acestei acţiuni, soluţiile adoptate în vederea traducerii în viaţă a orientărilor şi indicaţiilor secretarului general al partidului privind organizarea cît mai raţională a consiliilor unice, ţinîndu-se seama de profilul activităţii, de căile de comunicaţii, de perspectivele de dezvoltare economico-socială a localităţilor. în acest cadru au fost examinate, pe o machetă, soluţiile privind dezvoltarea localităţii Cobadin, în vederea transformării ei într-un centru agroindustrial modern, în discuţia cu primarul comunei, cu ceilalţi reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a făcut o seamă de recomandări pentru amplasarea raţională a obiectivelor agroindustriale prevăzute a spori puterea economică a localităţii. în acelaşi timp, secretarul general al partidului a subliniat importanţa ce trebuie acordată construcţiei unităţilor de învăţămînt, cultură şi ocrotire socială, asigurării unei reţele cît mai largi de servicii către populaţie, corespunzător cerinţelor unui trai civilizat. în continuare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost invitat să viziteze sole cultivate cu grîu, floarea-soarelui, porumb şi in aparţinînd întreprinderii agricole de stat şi Cooperativei agricole de producţie Cobadin. Cîmpul arată frumos, culturile sînt bine dezvoltate, anunţînd şi în acest an recolte bogate, lucru confirmat de evaluările specialiştilor, care indică niveluri superioare producţiilor planificate. Adresîndu-se numeroşilor lucrători ai ogoarelor aflaţi de faţă, secretarul general al partidului a arătat că i-au făcut o impresie bună culturile de grîu, porumb, floarea-soarelui şi de in, ceea ce demonstrează că, atunci cînd se aplică în mod corespunzător cuceririle tehnicoştiinţifice, se obţin recolte bogate. Felicitîndu-i pentru aceste rezultate, tovarăşul Nicolae Ceauşescu le-a adresat îndemnul de a acţiona, în continuare pentru strîngerea la timp şi fără pierderi a recoltei, pentru obţinerea unor producţii tot mai mari, odată cu urarea de noi (Continuare în pag. a 4-a) 1/ Anul XXXIXI Nr. 163 (9.402) VL Duminică, , jl 10 iulie 1988 II V. 4 pagini JJ V. 50 de bani /J FRUNTAŞI ÎN ÎNTRECEREA SOCIALISTĂ Trustul antrepriză generală de construcţii-montaj Mureş: „Ordinul Muncii“ clasa a lll-a Pentru colectivul TAGCM Mureş, care a făcut din nou dovada hărniciei şi recunoscutei sale competenţe profesionale, decernarea „Ordinului Muncii“ clasa a IlI-a, a Diplomei de onoare şi a Steagului roşu, pentru rezultatele obţinute în îndeplinirea sarcinilor de plan şi ocuparea locului III în întrecerea socialistă desfăşurată în 1987 între unităţile de profil din ţară, a constituit un moment de legitimă mîndrie şi satisfacţie, de angajare muncitorească, revoluţionară, de reafirmare a hotăririi unanime de a înfăptui neabătut indicaţiile şi orientările secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Adunarea festivă organizată cu acest prilej a pus în evidenţă acţiunile susţinute întreprinse pe plan politico-educativ şi tehnico-organizaitoric, desfăşurate de organele şi organizaţiile de partid, de consiliul oamenilor muncii pentru angajarea deplină a potenţialului uman şi material în direcţia înfăptuirii exemplare , la nivele calitative şi de eficienţă tot mai înalte — a sarcinilor de plan. Punînd la dispoziţia beneficiarilor 148 de obiective — din care 86 în devans — şi 2.963 de apartamente în anul 1987, destoinicii constructori mureşeni au depăşit cu 10 milioane de lei planul la producţia de construcţii-montaj, la producţia marfă industrială s-a realizat un volum impresionant, reprezentind 274 milioane de lei. Efectele măsurilor larg aplicate pentru organizarea mai bună a producţiei şi a muncii, îmbunătăţirea tehnologiilor de construcţii şi a calităţii execuţiei, extinderea şi generalizarea iniţiativelor muncitoreşti, întărirea ordinii şi disciplinei şi a spiritului gospodăresc pe şantiere, s-au concretizat în economisirea a 10.000 tone de ciment şi 665 tone de oţel-beton, în recondiţionarea unor piese de schimb şi subansamble în valoare de 8 milioane de lei. Decernarea pentru a patra oară a „Ordinului Muncii“ clasa a IlI-a demonstrează cu prisosinţă fermitatea, seriozitatea şi bogata experienţă a constructorilor noştri , autorii atîtor impresionante ansambluri de locuinţe, edificii social-culturale şi edilitar-gospodăreşti, cu care au îmbogăţit viaţa materială şi spirituală a locuitorilor judeţului nostru — hotărîrea lor de a acţiona, în continuare, cu toată responsabilitatea pentru îndeplinirea întocmai a sarcinilor pe acest an, pe întregul cincinal, punînd la temelia muncii comuniştilor, a tuturor lucrătorilor de pe şantiere înfăptuirea tezelor, orientărilor şi indicaţiilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, marele ctitor al României socialiste. Participînd la această însufleţită adunare festivă, tovarăşul Viorel Igreţ, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, preşedintele Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, a adresat calde felicitări şi cuvinte de înaltă apreciere pentru activitatea desfăşurată în anul trecut de acest puternic şi închegat colectiv muncitoresc şi, totodată, urarea ca, valorificînd mai bine capacitatea profesională şi tehnică, spiritul angajant, revoluţionar ce-l animă, să-şi aducă o contribuţie mereu mai mare la înfăptuirea programului judeţean de investiţii, a obiectivelor strategice ale Congresului al XlII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului. S-a exprimat convingerea că minunaţii oameni ai muncii de la TAGCM Mureş îşi vor intensifica eforturile pentru ca, pe baza rezultatelor ce le vor obţine în perioada următoare a anului curent, să poată aspira la un loc mai bun, chiar în fruntea întrecerii socialiste pe ţară. Dînd glas fierbintei recunoştinţe şi gratitudini pentru distincţiile acordate, în telegrama adresată CC al PCR, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, adoptată într-o atmosferă de puternică însufleţire, se spune: „Animaţi de înaltele idealuri ale construcţiei socialismului şi comunismului în scumpa noastră patrie, şi răspunzînd cu entuziasm şi dăruire chemărilor şi îndemnurilor dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, toţi oamenii muncii de la Trustul antrepriză generală de construcţii-montaj Mureş îşi vor consacra întreaga capacitate creatoare înfăptuirii şi depăşirii sarcinilor de plan, angajîndu-se ca în acest an să pună în funcţiune 8 obiective economice şi 500 de apartamete, cu 30 pînă la 60 de zile mai devreme“. MIHAI BARDASANU Seceriş ’88 ORZUL —cît mai grabnic în hambare, culturile duble — insăminţate neîntîrziat! • Secerişul orzului a ajuns la 83 la sută din plan • Consiliul agroindustrial Band a încheiat recoltarea orzului • Noi unităţi au terminat secerişul • întrajutorare între Profitind de vremea deosebit de favorabilă pentru seceriş, lucrătorii ogoarelor mureşene au acţionat susţinut, din zori în noapte, pentru a pune în cel mai scurt timp întreaga recoltă de orz la adăpost. în aceste condiţii, cu toate greutăţile inerente pricinuite de căldura mare, de lanurile căzute ori de unele defecţiuni apărute la combine, mecanizatorii, cooperatorii şi unităţi pentru urgentarea punerii la adăpost a întregii producţii • Mai mare operativitate la eliberarea terenului şi însămînţarea culturilor duble! specialiştii din unităţile agricole din judeţ au reuşit să adune pînă ieri producţia de orz de pe 19.866 ha, reprezentind 83 la sută din suprafaţa planificată în sectorul socialist, multe unităţi încheind sau adunînd acum recolta de pe ultimele hectare. VASILE ORZA (Continuare în pag. 12 a) Cooperativa agricolă de producţie din Gorneşti a terminat secerişul orzului Foto: SZÁSZ CAROL