Steaua Roşie, octombrie 1988 (Anul 39, nr. 233-258)

1988-10-14 / nr. 244

I MoitîAm un rom franttitMrr"Afep leaua ro&ie ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN MURES AL PCR SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN cattani TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU, ÎMPREUNĂ CU TOVARĂŞA ELENA CEAUŞESCU, a plecat într-o vizită oficială de prietenie în R.P. Chineză Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, a plecat, joi seara, într-o vizită oficială de prietenie în Republica Populară Chineză, la invitaţia tovarăşului Zhao Ziyang, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, şi a tovarăşului Yang Shangkun, preşedintele Republicii Populare Chineze. Conducătorul partidului şi statului este însoţit în această vizită de tovarăşii Ion Dincă, membru al Comitetului Politic Executiv al CC al PCR, prim viceprim-ministru al guvernului, Ioan Totu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al CC al PCR, ministrul afacerilor externe, de alte persoane oficiale. La plecare, pe aeroportul Otopeni, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi de membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al CC al PCR, secretari ai Comitetului Central al partidului, membri ai CC al PCR, ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, conducători de instituţii centrale, organizaţii de masă şi obşteşti. Pe aeroport se aflau mii de oameni ai muncii din întreprinderi şi instituţii bucureştene, care au făcut tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu o caldă manifestare de stimă şi preţuire. Prin aplauze şi urale puternice, cei prezenţi au dat expresie sentimentelor de profundă dragoste faţă de secretarul general al partidului. Tineri şi pionieri români, chinezi şi coreeni au oferit tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu frumoase buchete de flori. La ora 20 aeronava prezidenţială a decolat, îndreptîndu-se spre Beijing. „Azomureş“ — cetate a chimiei cu renume mondial // Anul XXXIX \ ff Nr. 244 (9.483) VL Vineri, . li 14 octombrie 1988 II B. 4 pagini U 50 de bani /J Zile decisive la urgentarea însăminţării griului, la culesul roadelor şi livrărilor la fondul de stat • Toate forţele satelor la impulsionarea culesului porumbului şi scosul sfeclei de zahăr • Să generalizăm la recoltarea culturilor întrajutorarea între ferme şi echipe • Peste tot, mijloacele auto ca şi atelajele să fie folosite cu maximă eficienţă la livrarea porumbului la fondul de stat • Să urgentăm încheierea însăminţării griului! Zilele acestea din a doua decadă a lunii octombrie sunt folosite cu maximă eficienţă de lucrătorii ogoarelor mureşene la complexul de acţiuni de sezon. Desigur, dintre toate se detaşează încheierea însăminţării griului, care în judeţul nostru a ajuns la 55.580 de hectare, în proporţie de 92 la sută. Muncind cu spor şi eficienţă la Trustul întreprinderilor agricole de stat Mureş însămînţarea griului se face pe ultimele suprafeţe, fapt ce-i va permite să urgenteze culesul roadelor toamnei dintre care fructele şi strugurii au prioritate. Zilele săptămînii 10—16 octombrie sunt transformate într-o perioadă record şi la cooperativa agricolă din Nazna, fapt ce i-a permis să încheie însămînţarea griului pe cele 200 de hectare planificate. Aici, Alexandru Bad, inginerul-şef, aprecia munca tuturor cooperatorilor care au ur- REMUS CAMPEAN (Continuare în pag. a 3-a) în spiritul sarcinilor subliniate de Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Asigurarea şi economisirea judicioasă a energiei electrice Energia electrică ocupă un loc bine definit în strategia dezvoltării economiei naţionale. Nu există sector de activitate, proces de producţie care să nu necesite energie electrică. Asigurarea şi economisirea severă a energiei au devenit sarcini economice prioritare, realizarea lor impunînd o amplă participare, o mobilizare exemplară a tuturor, o contribuţie conştientă a fiecărui om al muncii, a fiecărui cetăţean. Iată de ce conducerea partidului, pornind de la importanţa cu totul deosebită a activităţii din acest domeniu, subliniind cu claritate interdependenţa între cele două componente ale energiei — producerea şi utilizarea — pune un accent deosebit atît pe creşterea producţiei de energie electrică, cât şi pe economisirea severă, pe gospodărirea cu maximă eficienţă a acestei importante avuţii naţionale. Capătă o însemnătate cu totul deosebită măsurile ce trebuie întreprinse în această perioadă în unităţile productive pentru diminuarea consumurilor şi gospodărirea judicioasă a energiei, în spiritul sarcinilor subliniate de Comitetul Politic Executiv al CC al PCR în şedinţa din 11 octombrie a.c. In acest sens, o eficienţă deosebită au acţiunile ce se întreprind în unităţile industriale pentru promovarea tehnologiilor noi, lichidarea oricăror forme de risipă, gospodărirea cu maximă răspundere a tuturor resurselor energetice. La o analiză mai atentă se poate constata că în fiecare unitate economică există o serie de resurse de economisire a energiei încă nepuse în valoare. Iată de ce, neîntîrziat, sub conducerea organizaţiilor de partid, specialiştii, toţi oamenii muncii trebuie să acţioneze cu hotărire pentru ca fiecare kilowatt-oră de energie şi metru cub de gaze naturale să fie drămuit cu maximă grijă gospodărească, să fie utilizat cu maximă eficienţă. Cu toată exigenţa trebuie să se acţioneze atît în sectorul productiv, cît şi în domeniul consumului casnic şi neproductiv pentru aplicarea neabătută a indicaţiilor Comitetului Politic Executiv. • în toate întreprinderile industriale se cere acţionat cu hotărire pentru organizarea corespunzătoare a schimburilor, a fluxurilor tehnologice în vederea reducerii consumului de energie electrică şi încadrării stricte în M. BARDAŞANU (Continuare în pag. a 3-a) Implicîndu-se activ în viaţa colectivului, organizaţia de partid de la Centrala termoelectrică din Iernut desfăşoară o susţinută şi multilaterală activitate organizatorică şi politico-educativă pentru îndeplinirea sarcinilor economice, acordînd o atenţie deosebită utilizării eficiente a capacităţilor de producţie. Realizările obţinute în primele trei trimestre de harnicul colectiv al termocentralei, care munceşte cu dăruire şi spirit de răspundere pentru îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor de plan, sunt şi expresii ale eficienţei activităţii politico-organizatorice. In prezent, bătălia pentru folosirea cu un randament înalt a capacităţilor de producţie se desfăşoară, în cadrul termocentralei, pe două fronturi. Primul reprezintă, de fapt, activitatea obişnuită a colectivului, vizind funcţionarea la parametrii optimi şi în deplină siguranţă a agregatelor energetice, astfel încît să fie satisfăcute, în condiţii cît mai bune, cerinţele de energie electrică ale economiei naţionale. Al doilea „front“ este cel al reparaţiilor capitale. Bătălia se desfăşoară aici, printr-o minuţioasă organizare a muncii şi o semnificativă concentrare de forţe, pentru terminarea, într-un timp cît mai scurt, a reparaţiilor capitale şi modernizărilor atît la grupul energetic nr. 5, cît şi la grupul nr. 2. Aceste două probleme au polarizat, în ultimele luni, atenţia comitetului de partid şi a consiliului oamenilor muncii, care au analizat în repetate rînduri, inclusiv în cadrul unor şedinţe comune, cu parti- Din activitatea organizaţiilor de partici cipare a cadrelor de bază din întreprindere, atît modul cum au fost şi sînt folosite utilajele şi instalaţiile energetice, măsurile adoptate pentru sporirea siguranţei lor în exploatare şi prevenirea opririlor accidentale, cît şi desfăşurarea reparaţiilor capitale şi a modernizărilor la cele două grupuri energetice, stadiile fizice la care s-a ajuns şi acţiunile ce se impun pentru intensificarea lucrărilor. Spre aceste probleme a fost orientată, cu precădere, şi activitatea organizaţiilor de bază. Cu prilejul dezbaterilor care au avut loc în organizaţiile de bază din atelierele de exploatare termomecanică, din secţia electrică sau din atelierul chimic, comuniştii şi-au asumat sarcini şi responsabilităţi concrete şi au făcut propuneri interesante privind utilizarea eficientă a agregatelor şi instalaţiilor, remedierea operativă a defecţiunilor, în vederea obţinerii unor randamente înalte în producţie. Comuniştii din sectoarele direct implicate în efectuarea reparaţiilor capitale au analizat, la rândul lor, stadiile fizice în care s-a ajuns şi posibilităţile de intensificare a lucrărilor, sarcinile profesionale şi politice care le revin în această acţiune şi măsurile necesare pentru întărirea ordinii şi disciplinei la fiecare loc de muncă, astfel încît reparaţia şi modernizarea celor două grupuri energetice să fie executate la timp şi la un înalt nivel calitativ. De altfel, între specialiştii şi muncitorii de la „reparaţii“ şi cei de la „exploatare“ s-a statornicit, în această importantă acţiune, o rodnică conlucrare, ceea ce a permis rezolvarea operativă, eficientă a multor probleme. Comitetul de partid a acordat o atenţie sporită perfecţionării stilului de muncă al organizaţiilor de bază, in vederea intensifi- ST. NEKANICKI (Continuare în pag. a 3-a) Acţiuni responsabile pentru utilizarea eficientă a agregatelor energetice