Steaua Roşie, noiembrie 1988 (Anul 39, nr. 259-284)

1988-11-26 / nr. 281

Simpozionul omagial de la Ieri, 25 noiembrie, în sala Teatrului Naţional din Tirgu- Mureş a avut loc, în organizarea Comitetului judeţean de partid, a Consiliului judeţean al educaţiei politice şi culturii socialiste. Simpozionul omagial dedicat aniversării a 70 de ani de la încheiereaprocesului de făurire a statului naţional unitar român. Au participat membri ai birourilor comitetelor judeţean şi municipal de partid, ai comitetelor executive ale consiliilor populare judeţean şi municipal, activişti de partid şi de stat, conducători ai unor întreprinderi şi instituţii din Tîrgu-Mureş, oameni de cultură şi artă, reprezentanţi ai unor organizaţii de masă şi obşteşti, un numeros public. Lucrările simpozionului au fost deschise de tovarăşa Angela Isăroiu, secretar al Comitetului judeţean Mureş al Partidului Comunist Român, în continuare au fost prezentate comunicările: „Opera teoretică a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, baza ştiinţifică a cunoaşterii istoriei unice şi unitare a poporului român“ de lector universitar Vasile Dobrescu; „Lupta poporului român pentru unitate naţional-statală — coordonată fundamentală a istoriei patriei noastre. Formarea şi afirmarea conştiinţei naţionale a poporului român în epoca modernă“, de Grigore Ploeşteanu, cercetător principal la Centrul de ştiinţe sociale Tîrgu-Mureş. „Pregătirea, desfăşurarea şi însemnătatea istorică a actului de la 1 Decembrie 1918 — încheierea procesului de făurire a statului naţional unitar român. Recunoaşterea în plan internaţio- nal a legitimităţii istorice a Marii Uniri de la 1 Decem- brie 1918“, de Ioan Chiorean, cercetător principal la Cen- trul de ştiinţe sociale Tîrgu- Mureş; „Participarea locuito- rilor de pe plaiurile Mureşu- lui şi Tîrnavelor la actul Ma- rii Uniri de la 1 Decembrie 1918 la Alba Iulia“, de Ioan Ranca, directorul Arhivelor Statului, filiala Mureş; „Unitatea întregului popor în ju- rul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, temelie trainică a marilor realizări obţinute ‘de România în anii socialismu- lui“, de Angela Isăroiu, secre- tar al Comitetului judeţean de partid. II In continuare a fost pre- zentat spectacolul omagial in- ț (Continuare In pag. a 2-a) \ _____________________ INVESTIŢII 1988 Accelerarea ritmului de execute a centralei termice Pe şantierul de locuinţe din cvartalul Gheorghe Doja al municipiului Tirgu-Mureş, constructorii brigăzii nr. 11 a Antreprizei nr. 1 Tîrgu-Mureş au înregistrat ritmuri înalte de execuţie, reuşind să depăşească cu 8 la sută media zilnică de montaj la panouri mari. Efortul lor din momentul atacării acestei noi platforme de locuinţe s-a materializat în aducerea în stadii de finisaj a 75 de apartamente, în punerea sub acoperiş a altor 75 de apartamente, în executarea de elevaţii pentru 90 de apartamente şi de fundaţii pentru 45 de apartamente. Din întregul program de 300, au rămas fără fundaţii doar 15 apartamente, din lipsa betoanelor adecvate. — Pe cînd, deci, predarea primelor apartamente? întrebarea am adresat-o inginerului Nagy Emeric, şeful brigăzii. — Pînă la 15 decembrie vom termina finisajul primului eşalon de apartamente care vor fi apte pentru locuit. — Vor dispune cele două blocuri predate şi de utilităţile necesare? — Reţelele de apă şi canalizare sunt terminate. Râmîne nesoluţionată problema încălzirii. IOAN CISMAŞ (Continuare în pag. a 4-a) Mourn un rom ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN MUREŞ AL PCR ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN // Anul XXXIX ^ Nr. 281 (9.520) A I Simbătă. jl II 26 noiembrie 1988 II V. 4 pagini JJ 50 de bani // DECRET PREZIDENȚIAL privind convocarea Camerei Legislative a consiliilor populare în temeiul articolului 14 din Legea nr. 5/1975, privind congresul, Camera Legislativă și Conferințele consiliilor populare, Președintele Republicii Socialiste România decretează: Articol unic. — Se convoacă Camera Legislativă a consiliilor populare in ziua de 30 noiembrie 1988. NICOLAE CEAUȘESCU PRESEDINTELE REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA TEZELE PENTRU PLENARA C.C. AL P.C.R. Propagandistul şi calitatea învăţămîntului politico-ideologic In Tezele din aprilie sunt analizate în profunzime sensurile şi semnificaţiile corelaţiilor dintre perfecţionarea continuă a pregătirii profesionale cu pregătirea politică. Secretarul general al partidului subliniază, în acest document programatic, necesitatea perfecţionării învăţămîntului politico-ideologic, a întregii activităţi de pregătire politică nu ca o problemă în sine, ci ca o condiţie fundamentală pentru asigurarea noii calităţi a muncii. De aici decurge sarcina îmbunătăţirii activităţii propagandiştilor, a creşterii forţei lor mobilizatoare în colectivele în care lucrează, îndatoririle de răspundere ce le revin în formarea omului nou, cu o înaltă conştiinţă socialistă, pun în faţa propagandiştilor exigenţe deosebite: stăpînirea şi aprofundarea politicii partidului şi statului nostru, a bogăţiei de idei de mare valoare principială şi practică, încorporate din documentele de partid nou apărute, cunoaşterea minuţioasă a situaţiei economice din întreprindere, la principalii indicatori — nivelul realizării producţiei fizice, a exportului şi productivităţii muncii, încadrarea în consumurile specifice de materii prime şi materiale, combustibil şi energie electrică, calitatea şi competitivitatea produselor, cu ce rezultate şi eficienţă se desfăşoară procesul de perfecţionare şi modernizare a producţiei şi alte probleme din sfera preocupărilor economice şi sociale ale oamenilor muncii din întreprinderi. Toate aceste aspecte le-a avut şi le are în vedere comitetul de partid de la Fabrica de anvelope din Luduş în pregătirile pe care le face periodic propagandiştilor, în îndrumarea lor metodică. Să consemnăm, în continuare, părerea unor cadre de conducere privitoare la rolul şi răspunderea propagandiştilor, a modului în care fiecare organizaţie de partid îi sprijină şi-i îndrumă în scopul ridicării conţinutului şi nivelului calitativ al învăţămîntului politico-ideologic. „Pentru nimeni, la noi nu fabrică, participarea la învăţămîntul politic nu se reduce la îndeplinirea unei formalităţi. Oamenii au dobîndit încredere că în acest cadru se poate acţiona eficient pentru soluţionarea unor probleme concrete, pentru îmbunătăţirea climatului de muncă, pentru stimularea respectului faţă de marca fabricii — ne spunea Dumitru Haiduc, secretarul organizaţiei de partid nr. 2 din secţia chimică. In fiecare curs, cu prilejul dezbaterii temelor, se discută deschis, propagandiştii făcînd apel la conştiinţă, apel întemeiat atît pe cerinţele de ordin principial, ilustrate da ideile şi orientările cuprinse în Tezele din aprilie, cit şi pe realităţile şi cerinţele practice din secţie şi fabrică. Dezbaterile ce au avut şi au loc, strădaniile propagandiştilor de a ridica conţinutul şi calitatea învăţămîntului politico-ideologic se întîlnesc de fiecare dată pe un plan comun, acela că bătălia pentru o calitate superioară a muncii şi a producţiei are drept scop menţinerea şi creşterea continuă a prestigiului mărcii fabricii“. De mai multă vreme, în fabrică s-a discutat despre prestigiul propagandistului. Care ar C. CROITORU (Continuare în pag. a 2-a) Acţiunea „fertilizarea 1988“ Cînd se vor administra toate îngrăşămintele organice pe cîmp? Intre lucrările agricole care au mai rămas de efectuat în cîmp în această perioadă de sfîrşit de an, pe lingă cele de finalizare a arăturilor adinei de toamnă pe toate suprafeţele destinate însămînţărilor de primăvară, un loc de seamă în activitatea cooperatorilor şi mecanizatorilor îl ocupă transportul şi administrarea îngrăşămintelor organice pe ogoare în scopul fertilizării unor suprafeţe cît mai întinse de teren, ridicării continue a potenţialului productiv al pămîntului. Această acţiune, de mare importanţă pentru recolta viitoare, se cere continuată cu toată intensitatea în numeroase unităţi agricole, în care această lucrare s-a efectuat pînă acum pe suprafeţe restrînse, cu atît mai mult cu cît în platformele din cîmp şi în fermele zootehnice există şi la această oră în jur la 224.000 de tone de îngrăşăminte naturale. Deşi de la începutul anului şi pînă acum , în unităţile agricole ale sectorului socialist al judeţului au fost cărate în cîmp peste 1,114 milioane de tone de îngrăşăminte organice şi au fost fertilizate 29.788 ha de teren, sarcinile stabilite în această privinţă prin program încă nu au fost realizate decit în procent de 83 şi, respectiv, 89 la sută. La aceste rezultate sunt chemate să-şi aducă o contribuţie efectivă şi unităţile Trustului IA9 în care realizările de pînă acum sunt inferioare celor înregistrate la nivelul cooperativelor agricole din judeţ. Spre exemplu, în timp ce în cooperativele agricole au fost fertilizate 92 la sută din terenurile planificate cu asemenea îngrăşăminte, în unităţile TAS această operaţie abia a fost realizată pe 75 la sută din suprafeţele programate. O activitate deosebit de rodnică s-a desfăşurat mai cu seamă în cooperativele agricole ale Consiliului agroindustrial Re- VASILE ORZA (Continuare in pag. a 2-a)