Steaua Roşie, ianuarie 1989 (Anul 40, nr. 1-25)

1989-01-03 / nr. 1

ORGAN AL COMITETULUI JUDETEAN MUREŞ AL PCR ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN 1989 . Sub semnul îndeplinirii exemplare a obiectivelor actualului cincinal, pentru întîmpinarea Congresului al XIV-lea al PCR și a celei de-a 45-a aniversări a eliberării patriei Din primele ore şi zile ale anului,pe frontul muncii pentru ţară Sentimentele exprimate cu patriotică vibraţie , Mesajul de Anul Nou adresat întregului popor de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, au umplut inimile tuturor cetăţenilor României socialiste de o tonică mindrie pentru remarcabilele împliniri cu care au împodobit și în anul trecut cununa de lauri a glorioasei epoci de aur inauprate în neuitatul an 1965, propulsînd pe noi trepte de calitate și eficientă activitatea product ‘ivă a acestui An Nou —' 1989 — al patrulea din cincinalul 1986—1990. Răspunzând cu entuziasm, cu totală dăruire şi înalt spirit revoluţionar înflăcăratelor chemări şi orientări din Expunerea secretarului general al partidului la forumul organismelor democraţiei muncitoreşti din 28 noiembrie 1988, oamenii muncii mureşeni din unităţile cu foc continuu raportează, cu justificată mindrie patriotică, primele succese în cronica unui an ce se vrea de excepţie, cînd vom omagia cea de-a 45-a aniversare a eliberării patriei şi al XIV-lea Congres al Partidului Comunist Român. 200 tone de îngrăşăminte chimice peste plan Bilanţul semnificativ cu care chimiştii de la Combinatul „Azomureş“ din Tîrgu-Mureş au încheiat anul trecut —situndu-se pe un loc fruntaş în Întrecerea socialistă pe ţară — reprezintă aşa cum ne-au declarat mulţi muncitori şi maiştri de aici, un nou şi important pas în direcţia înfăptuirii marilor sarcini puse în faţa industriei chimice în documentele Congresului al XIII- lea şi Conferinţei Naţionale ale (Continuare în pag. a 2-a) // Anul XL. AH Nr. 1 (9551) "A Marţi, NI 3 ianuarie 1989, II V, 4 pagini JJ 50 de bani // MESAJUL DE ANUL NOU al tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, I. încheiem anul 1988 cu importante realizări în dezvoltarea forţelor de producţie şi ridicarea gradului general de civilizaţie al patriei noastre socialiste. Şi în acest an poporul român, sub conducerea gloriosului nostru partid comunist, a obţinut noi realizări însemnate în dezvoltarea economico-socială, în creşterea producţiei industriale, agricole, a venitului naţional, a avuţiei generale a patriei noastre. S-au obţinut succese importante în dezvoltarea ştiinţei, învăţământului şi culturii — factori fundamentali ai progresului economic şi social. în anul pe care îl încheiem s-a realizat un volum important de investiţii în industrie, agricultură, în alte sectoare ale economiei naţionale, precum şi în domeniul construcţiilor de locuinţe şi altor aşezăminte socialculturale, în concordanţă cu politica generală a partidului şi statului nostru de ridicare continuă a bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor, în acest an a început majorarea retribuţiilor şi pensiilor, de care au beneficiat, în ultima parte a anului, circa 4 milioane de oameni ai muncii. în acelaşi timp, s-a desfăşurat o largă acţiune de perfecţionare şi organizare a activităţii economico-sociale, a conducerii şi planificării tuturor sectoarelor de activitate, a activităţii statului şi organismelor democraţiei muncitoreşti revoluţionare. Marea dezbatere, în partid şi în întreaga societate, pe baza Tezelor din aprilie, cu privire la problemele fundamentale şi stadiul actual al construcţiei socialiste în patria noastră, a evidenţiat cu putere marile realizări obţinute de poporul român in construcţia socialismului. Totodată, in cadrul marelui forum democratic de la sfîrşitul lunii noiembrie, pornindu-se de la stadiul actual al societăţii socialiste româneşti, s-au trasat obiectivele dezvoltării în deceniul următor, pînă în anul 2000 şi, în unele domenii, şi în primul deceniu al celui de-al 3-lea mileniu, care vor asigura dezvoltarea puternică a tuturor sectoarelor de activitate, înfăptuirea neabătută a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi crearea condiţiilor pentru înaintarea României spre noi culmi de progres şi civilizaţie, spre visul de aur al omenirii — spre comunism! Trebuie să spunem — ca adevăraţi revoluţionari, în spiritul deplinei răspunderi în faţa partidului şi poporului — şi acurat, la încheierea anului, că nu toate planurile şi programele de dezvoltare economico-socială s-au realizat în cele mai bune condiţii. Pe ansamblu, însă, trebuie să subliniem că, sub conducerea partidului nostru comunist, în strînsă unitate, poporul român a obţinut însemnate realizări, care au ridicat nivelul general de dezvoltare a patriei, de bunăstare a întregii naţiuni. Pentru toate măreţele realizări obţinute şi în acest an, adresez, din toată inima, eroicei noastre clase muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor nuncii, fără deosebire de naţionalitate, întregii naţiuni, cele mai calde felicitări şi urări de noi succese în întreaga activitate de ridicare a patriei noastre pe noi culmi de progres şi civilizaţie, de creştere a bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor, de întărire continuă a independenţei şi suveranităţii României! Dragi tovarăşi şi prieteni, în marele forum democratic de la sfîrşitul lunii noiembrie, în celelalte organisme democratice şi în Marea Adunare Naţională s-au adoptat planurile şi programele de dezvoltare economico-socială pe anul 1989, al 4-lea an al celui de-al 8-lea cincinal, an hotărîtor pentru înfăptuirea obiectivelor strategice privind dezvoltarea intensivă a întregii economii , pe baza celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, pentru realizarea unei noi calităţi a muncii şi vieţii şi trecerea la un nou stadiu de dezvoltare a patriei noastre. Sunt bine cunoscute planurile şi programele de dezvoltare pentru 1989. Ele au fost larg dezbătute şi aprobate in deplină unanimitate de toate organismele democraţiei noastre muncitoreşti-revoluţionare, de toţi oamenii muncii din toate sectoarele de activitate, de întregul nostru popor. Ele asigură ca, în anul viitor, să se obţină o dezvoltare importantă a industriei, agriculturii şi celolalte ramuri de activitate, ridicarea continuă a nivelului de trai, material şi spiritual, al poporului. Acum, hotărîtor este să trecem cu toate forţele — din prima zi a noului an —, la realizarea în viaţă a obiectivelor pentru anul viitor. Este necesar să înfăptuim neabătut planurile şi programele din toate domeniile de activitate, să acţionăm cu toată fermitatea pentru realizarea programelor de organizare şi modernizare a tuturor sectoarelor, să perfecţionăm activitatea ştiinţei, învăţământului, culturii, să organizăm întreaga noastră activitate pe baza celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, ale noii revoluţii agrare. Să facem, astfel, incit în 1989 , anul cînd se împlinesc 45 de ani de la victoria revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă şi va avea loc cel de-al XIV-lea Congres al partidului — să obţinem cele mai bune rezultate în industrie, cea mai mare producţie agricolă, să realizăm in bune condiţiuni investiţiile şi progresul tuturor sectoarelor de activitate. în anul viitor vom încheia — pînă în luna august — majorarea retribuţiilor şi pensiilor tuturor oamenilor muncii, realizîndu-se astfel o creştere importantă a veniturilor generale, ridicarea nivelului de trai material şi spiritual al poporului. Este necesar să acţionăm cu toată hotărîrea, din prima zi a noului an, pentru asigurarea bunei aprovizionări tehnico-materiale şi desfăşurarea ritmică a producţiei industriale, pentru creşterea productivităţii muncii, ridicarea calităţii şi nivelului tehnic al producţiei, reducerea cheltuielilor de producţie şi materiale, pentru creşterea, pe această cale, a eficienţei economice şi rentabilităţii, în toate sectoarele de activitate. In acelaşi timp, va trebui să acordăm o atenţie deosebită dezvoltării schimburilor economice şi cooperării în producţie, realizării în cele mai bune con(Continuare in pag. a 2-a) Energeticienii la datorie Şi harnicul colectiv al întreprinderii Electrocentrale Mureş se situează printre fruntaşii întrecerii socialiste pe judeţ din anul recent încheiat. De la aceste „cote“ au pornit energeticienii in atingerea unor noi performanţe şi în anul 1989. La „vetrele cu foc continuu“ — reprezentind agregatele energetice de 100 și 200 MW — colectivul centralei electrice din Iernit apă(Continuare în pag. a 2-a)