Steaua Roşie, iulie 1989 (Anul 40, nr. 154-179)

1989-07-01 / nr. 154

I ORGAN AL COMITETULUI JUDETEAN MURES AL PCR SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDETEAN| Muncă temeinic organizată, disciplină şi ordine în îndeplinirea sarcinilor subliniate de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU în Cuvîntarea la Plenara C.C. al P.C.R. Angajare fermă în realizarea exemplară a programului anual de locuinţe Constructorii de locuinţe ai Antreprizei nr. 1 din Tîrgu-Mureş au înregistrat în prima parte a anului importante succese în activitatea lor. Planul valoric al semestrului I a fost realizat cu un plus de 2 milioane de lei la producţia de construcţii-montaj, fapt ce denotă îndeplinirea înainte de termen a sarcinilor aferente perioadei. Sporurile obţinute în munca pe şantier demonstrează existenţa de stadii fizice corespunzătoare îndeplinirii programului de locuinţe, realizării celorlalte lucrări edilitar-gospodăreşti scadente şi creării din timp a unui avans pentru activitatea semestrului II. După cum ne relatează directorul antreprizei, ing. Kelemen Francisc, pînă îa finele lui iunie, în Tîrgu-Mureş şi comunele învecinate au fost predate 502 apartamente. Semnificativă ni se pare deplasarea construcţiei de locuinţe înspre zonele limitrofe rurale, avîndu-se în vedere că peste un sfert din acestea aparţin comunei Cristeşti. în acest interval au mai fost terminate lucrările la parcurile „Diamant“ şi „Tineretului“, din cvartalele „Republicii I“ şi „Păcii“. Realizările primului semestru constituie o bună pregătire a activităţii semestrului II. Depăşirile de plan se regăsesc în stadii fizice suplimentare la o serie de blocuri de locuinţe cu termen de predare în trimestrul III. De asemenea, extinderea execuţiei pe o arie mai largă în perioada cea mai propice activităţii de construcţii demonstrează hotărîrea colectivului antreprizei de a transforma lunile de vară în momente ale producţiilor record. — Pe lingă rezultatele bune pe care dorim să le obţinem, partea a doua a anului, subliniază directorul antreprizei, va fi marcată şi de aplicarea unui ansamblu de măsuri de modernizare a activităţii pe şantiere, în acest interval se va trece la un nou tip de structură din panouri mari; este vorba de o soluţie tehnologică nouă, iar ponderea execuţiei o va forma blocurile cu structură mixtă şi regim înalt. O altă noutate care se va extinde tot mai mult pe şantierele Artrdprizei nr. 1 este înlocuirea panourilor de faţadă din BCA cu blocuri ceramice, realizate la Fabrica de cărămizi din Mureşeni. în felul acesta colectivul antreprizei noastre va da viaţă uneia din importantele măsuri de reducere a consumurilor specifice şi de înlocuire a materialelor deficitare de pe şantiere, adoptate de recenta şedinţă a Comitetului Politic Executiv al CC al PCR. Apropierea celor două mari evenimente din viaţa poporului şi a partidului: aniversarea a 45 de ani de la revoluţia de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă şi Congresul al XIV-lea al partidului, îi mobilizează pe constructorii mureşeni la o muncă mai susţinută, plină de înaltă răspundere muncitorească, revoluţionară. Accentuînd laturile calitative ale activităţii, ei vor acţiona cu şi mai multă dăruire şi abnegaţie pentru o activitate mai dinamică pe şantiere, întărind ordinea şi disciplina în muncă şi tehnologică militînd cu consecvenţă pentru mai buna folosire a capacităţii fiecărui utilaj. De altfel, în urma analizelor efectuate cu privire la modul de utilizare a mijloacelor de transport şi a utilajelor de construcţii s-a trecut la o mai bună urmărire a exploatării lor, în vederea creşterii producţiei fizice realizate pe şantier. S-a eliminat astfel pentru multe utilaje mersul în gol, iar transportul pămîntului din săpături se face în zonele cele mai apropiate. „Îmbunătăţirea aprovizionării cu carburanţi şi cu o serie de materiale de construcţie ar asigura colectivului nostru posibilităţi suplimentare de sporire a producţiei, de creştere a productivităţii la fiecare loc de muncă- Ne angajăm, subliniază interlocutorul nostru, să ridicăm calitatea activităţii de pe fiecare şantier pe noi trepte de exigenţă, contribuind prin efortul propriu la îndeplinirea în bune condiţii a programului de locuinţe pe 1989“. IOAN CISMAŞ Culturile prăşite la timp! Fînurile—la adăpost! Cu toate greutăţile pe care le face vremea instabilă, oamenii muncii din agricultură reuşesc să ţină pasul cu nevoile culturilor, să le asigure condiţii de dezvoltare şi rod cît mai bogat, împreună cu tovarăşul Aurel Cormoş, preşedintele CUASC Gorneşti, trecem în revistă eforturile pe care le fac cooperatorii, mecanizatorii, ceilalţi locuitori ai satelor de aici pentru a încheia grabnic prăşitul şi celelalte lucrări de întreţinere a culturilor. — în toate cooperativele agricole avem culturi foarte frumoase, care promit recolte mari. O remarcă în plus pentru sfecla de zahăr, cartofi, orz şi altele. CAP Gorneşti, de pildă, a realizat o producţie record de orz, de 8.050 kg la ha, şi va obţine producţii mari la sfeclă de zahăr şi la cartofi. în momentul de faţă peste tot sunt mobilizate mari forţe umane şi mecanice pentru ca în decurs de cîteva zile să se încheie prăşitul la toate culturile. Sfeclă de zahăr a fost prăşită de trei ori. Iar pe unele parcele, unde s-a mai putut intra cu sapa, s-a prăşit şi a patra oară. Un mare volum de muncă a solicitat cultura porumbului, care ocupă 2.176 de hectare. Prin folosirea intensă a prăşitorilor mecanice şi prin mobilizarea tuturor locuitorilor satelor reuşim şi aici să menţinem lanurile curate. întreaga suprafaţă a fost prăşită mecanic de două ori şi manual o dată. în prezent se lucrează intens la maşila a doua manuală realizată pe 1.118 hectare. în pragul încheierii praşilelor se află cooperatorii şi mecanizatorii din CAP Gorneşti — preşedinte, ing. Kiss Tuliu, cei din Erei — preşedinte Horvath Iosif, şi cei din Căluşeri — preşedinte Mátyás Mihai. — O activitate intensă se observă la această oră şi la strîngerea şi depozitarea furajelor. — Este a doua mare lucrare din unităţile noastre pe care vrem să o încheiem pînă la seceriş. De altfel, întreaga suprafaţă de 880 ha de fineţe naturale şi 533 de ha cu trifoliene au fost recoltate Activitatea de bază, la care participă zilnic între 110—120 de atelaje ale CAP şi ale populaţiei, este transportul şi depozitarea finului. Pînă acum au fost depozitate peste 2.700 de tone de fîn şi se lucrează la transportul ultimelor 150 de tone pe care le mai avem în căpiţe pe cîmp. în baterii de siloz am conservat peste 6.000 de tone din furajele pe care nu le-am putut usca şi face fîn d în cauza ploilor. La CAP Ernei şi Gorneşti transportul şi depozitarea fînurilor au fost încheiate, toata forţele fiind mobilizate acum la seceriş. M. BALDEANU // Anul XLI Nr. 154 (9.704) VL II Sîmbătă, li li I iulie 1989 V. 4 pagini jj 50 de bani // Unanimă şi entuziastă aprobare, profundă satisfacţie faţă de Hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. cu privire la realegerea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU In funcţia supremă de secretar general al partidului Telegrame adresate tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU Intr-o deplină unitate de gînduri şi sentimente de aleasă preţuire şi neţărmurită recunoştinţă, împreună cu întregul partid şi popor, am luat cunoştinţă despre Hotărîrea Plenarei Comitetului Central al partidului cu privire la realegerea dumneavoastră, la Congresul al XIV-lea, în suprema funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român — se subliniază în telegrama adresată Comitetului Central al PCR, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, de Comitetul municipal de partid şi de Consiliul popular municipal Tîrgu-Mureş. In numele comuniştilor, al oamenilor muncii, al tuturor locuitorilor tîrgumureşeni, ne exprimăm profunda satisfacţie şi mîndrie patriotică, adeziunea deplină faţă de această înălţătoare hotărîre, de a vă avea mereu în fruntea naţiunii pe dumneavoastră, mult stimatul şi iubitul nostru conducător, ilustrul gînditor şi militant politic, care, în cele aproape şase decenii de continuă şi eroică activitate revoluţionară, v-aţi dedicat viaţa, zi de zi, cauzei drepte a eliberării sociale şi naţionale, victoriei socialismului, fericirii poporului român, colaborării şi păcii în lume. Chipul nou al ţării, profundele transformări pe care le-au cunoscut toate meleagurile patriei, prestigiul fără precedent pe care-l are astăzi România în lume, sentimentul mîndriei patriotice, al demnităţii naţionale şi al solidarităţii poporului nostru cu toate forţele antiimperialiste şi progresiste din lume sunt indisolubil legate de numele şi, vasta dumneavoastră activitate teoretică şi practică, de energia inepuizabilă şi spiritul de înaltă cutezanţă revoluţionară puse în slujba măreţelor idealuri ale poporului nostru, împreună cu milioanele de oameni ai muncii , care înfăptuiesc cu încredere deplină şi hotărîre politica partidului, ce corespunde întru totul intereselor vitale ale întregii naţiuni, locuitorii acestui frumos colţ de ţară, sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid, se află puternic angajaţi în înfăptuirea exemplară a sarcinilor de plan pentru acest an hotărîtor al actualului cincinal ! Vă raportăm, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general, că am realizat planul producţiei marfă industrială pe primele cinci luni cu un spor de 280 milioane lei, fiind îndepliniţi şi depăşiţi şi ceilalţi indicatori economico-financiari, rezultate care ne dau garanţia înrolării noastre, cu sentimentul datoriei împlinite, în întîmpinarea marilor evenimente politice ale acestui an. Hotărîrea Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român privind realegerea dumneavoastă , la Congresul al XIV- lea al partidului, în funcția supremă de secretar general al Partidului Comunist Român, ne oferă un minunat prilej de a ne (Urmare din pag. a 2-a) Elocventa expresie a grijii partidului şi statului nostru, personal a secretarului general al partidului, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU Începînd din luna iulie, toţi oamenii muncii primesc retribuţii majorate Un principiu fundamental al întregii politici a partidului nostru comunist, un adevăr viu, confirmat zi de zi cu puterea faptelor este situarea în centrul acestei politici a omului, a grijii permanente pentru ridicarea continuă a bunăstării materiale şi spirituale a acestuia. Avem exprimate astfel cît se poate de clar concordanţa dintre proiecte şi fapte, consecvenţa cu care sunt răsplătite efortul creator, munca de calitate. Această componentă de esenţă a politicii partidului şi statului, devenită modalitate concretă şi permanentă de lucru prin contribuţia directă a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, reprezintă, alături de marile înfăptuiri obţinute în anii construcţiei socialiste, tabloul unei societăţi libere şi demne, care îşi făureşte prin exemplarul efort al oamenilor săi un prezent şi un viitor strălucite. Cum se ştie, în actualul deceniu, ţara noastră, aflată în plin proces de modernizare, de trecere la un stadiu nou, de ţară socialistă cu nivel mediu de dezvoltare, a trebuit să facă faţă apăsătoarei poveri a datoriei externe, povară puternic accentuată de practicile cămătăreşti din relaţiile financiare internaţionale. Cu toate acestea, economia românească s-a dovedit capabilă să achite integral — şi cu mult timp mai devreme — aceste datorii, ceea ce a permis dobândirea deplinei independenţe economice şi politice a ţării. După cum sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu în magistrala cuvîntare la recenta Plenară a Comitetului Central al partidului, deşi achitarea datoriei externe a cerut un efort deosebit, ţara noastră a reuşit să obţină această istorică realizare nu prin diminuarea ritmurilor de creştere economică ori prin reducerea fondurilor destinate consu(Urmare din pag. a 4-a)