Steaua Roşie, septembrie 1989 (Anul 40, nr. 206-231)

1989-09-01 / nr. 206

Răspuns prin fapte înflăcăratelor chemări ale TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU Sarcinile economice pe acest an — realizate integral pină la Congresul al XIV-lea al partidului Ampla întrecere socialistă ce se desfăşoară în această perioadă în toate domeniile de activitate are ca obiectiv major înfăptuirea chemării însufleţitoare adresată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu tuturor oamenilor muncii de a-şi intensifică eforturile pentru îndeplinirea exemplară şi integrală a sarcinilor economice pe acest an pina la Congresul al XlV-lea al partidului. Se dă expresie în felul acesta voinţei unanime a clasei noastre muncitoare, a întregului popor de a acţiona cu hotărîre, cu competenţă şi răspundere pentru dezvoltarea necontenită a forţelor de producţie şi, pe această bază, pentru progresul necontenit al patriei socialiste. Rezultatele obţinute de numeroase unităţi economice demonstrează nu numai realismul sarcinilor de plan, ci şi forţa de mobilizare a colectivelor din întreprinderi, atunci cînd, la chemarea partidului, se stabilesc noi obiective în întrecerea socialistă. Spiritul de iniţiativă al oamenilor muncii reprezintă din acest punct de vedere un element hotărîtor pentru mai buna punere în valoare a bazei tehnico-materiale de care dispune fiecare unitate economică. Promptitudine şi competitivitate la export Imperativul sub semnul căruia îşi desfăşoară, şi în această perioadă, activitatea oamenii muncii de la Cooperativa „Tehnolemn“ din Tirnăveni rămîne „Contractele la export — onorate la termen, la un înalt nivel calitativ“. — Este şi firesc să fie aşa — subliniat intr-o recentă discuţie tovarăşul subinginer Tamaşi Martin, vicepreşedintele unităţii — întrucît, în prezent, covîrşitoarea pondere în producţia noastră o deţine exportul, în ţări cu veche şi recunoscută tradiţie. Micul mobilier şi camerele de zi complexe sunt livrate la 17 firme din 12 ţări. Faptul că lucrăm de peste 20 de ani pentru aceşti parteneri îşi are explicaţia, desigur, în promptitudinea cu care, întotdeauna, ne-am străduit să ne onorăm comenzile, cît şi în calitatea ridicată a produselor livrate. — Care este, tovarăşe vicepreşedinte, stadiul realizării planului la export, pe primele 8 luni ale anului în curs? — în perioada menţionată, planul, pe relaţia CTS, este realizat, în proporţie de 108 la sută, iar la devize convertibile prevederile sunt şi ele cu mult depăşite. Avînd în vedere obiectivele de viitor, toate eforturile noastre, ale întregului colectiv, sunt îndreptate către creşterea calităţii producţiei destinate partenerilor externi. In acest fel, am intensificat atît controlul pe fluxul de fabricaţie, am urmărit şi urmărim permanent sporirea autocontrolului pe faze şi interfaze de lucru, efectuarea cu mai mare exigenţă a controlului de specialitate. Totodată, am intensificat acţiunile de modernizare a producţiei, fapt ce condiţionează în mod nemijlocit sporirea eficienţei exportului. Nu în ultimul rînd, o preocupare de bază a fiecărui lucrător, a fiecărui specialist o constituie încadrarea în consumurile specifice şi aplicarea unor tehnologii care să conducă la reducerea cantităţilor de lacuri şi vopsele folosite. — Ce probleme stau în faţa colectivului dumneavoastră, în această perioadă? — în special cele legate de asigurarea la termen şi în mod ritmic a bazei materiale necesare. De asemenea, împreună cu forurile de resort, ne preocupăm pentru livrarea mărfii, mari cantităţi de mobilă aşteptînd, în prezent, preluarea. Sînt sigur că şi conducerea UJCM are un cuvînt de spus într-o asemenea privinţă. Şi tot pe această cale, apelăm la BJATM Mureş care nu a depus MIHAI BOCAI (Continuare in pag a 3-a) Acţiunea „FURAJELE ’89M Ritm susţinut la recoltarea şi visiozarea tuturor resurselor fura î' r"rai şi bărbăţie la cota plus metri greutate de circa 30 de tone, executat ireproşabil“ — iar beneficiarului, prin „Cînd munceşti — le spune mai tinerilor săi colegi — nu trebuie să te preocupe altceva Ne aflăm într-o ra" pfioitTAP/ o/K' toati r%A/if.uwr/vX! ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN MUREŞ AL PCR SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN fi Anul XL I Nr. 206 (9.756) Vi II Vineri, li 1 septembrie 1989 II V. 4 pagini II 50 de bani // Şedinţa Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean Joi, 31 august 1989, a avut loc şedinţa Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean. La primul punct din ordinea de zi a fost prezentat Raportul cu privire la stadiul de îndeplinire a planului de investiţii al Consiliului popular judeţean pe 1989, şi măsurile pentru asigurarea realizării lucrărilor destinate creării frontului de iarnă la locuinţe. Comitetul executiv a stabilit ca pe toate şantierele judeţului să se acţioneze cu răspundere pentru predarea la termen a obiectivelor, pentru desfăşurarea în ritm susţinut a lucrărilor la locuinţe, urmărindu-se peste tot pregătirea frontului de lucru pentru sezonul rece. La următorul punct de pe ordinea de zi, Comitetul executiv al Consiliului popular a analizat, pe bază de raport, modul în care se realizează înfiinţarea şi extinderea activităţilor de prestaţii pentru populaţie, cu deosebire în localităţile reşedinţă de CUASG şi în oraşul Iernut, precum şi stadiul de realizare a programului de mori şi brutării. In continuare, a fost analizată activitatea de colectare în perioada 1 ianuarie — 31 iulie 1989 şi stadiul îndeplinirii programului de măsuri privind îmbunătăţirea sistemului de strîngere a materialelor refolosibile de la populaţie. Comitetul executiv a stabilit măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii în acest domeniu, pentru creşterea cantităţilor de materiale refolosibile destinate economiei naţionale. A fost analizată, de asemenea, activitatea de igiena şi protecţia muncii în unităţile subordonate Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean pe semestrul I din 1989. S-a accentuat cerinţa respectării stricte a normelor de protecţie a muncii, a disciplinei muncii şi tehnologice, prevenindu-se accidentele în toate unităţile. In continuare, Comitetul executiv al Consiliului popular judeţean a fost informat asupra modului în care Direcţia comercială judeţeană şi unităţile subordonate asigură fondul de marfă necesar pentru deschiderea noului an de învăţămînt, precum şi asupra activităţii de rezolvare a propunerilor, sesizărilor, reclamaţiilor şi cererilor oamenilor muncii pe luna iulie 1989, şi au fost rezolvate probleme curente. Galeriile „Luxor“ din municipiul Tîrgu-Mureş