Steaua Roşie, octombrie 1989 (Anul 40, nr. 232-257)

1989-10-14 / nr. 243

fi* ou ta *i on toati rX*m .w/Tt-’Af ^RGAt^^OMTTEnjUJIJUDCTEANMURESALPCRSIA^ONSlUUm^OPU^^JUD^EAr^ Vizita de lucru a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU în unităţi ale industriei alimentare din Capitală Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a efectuat, vineri, o vizită de lucru în unităţi ale industriei alimentare din Capitală. Încadrîndu-se în seria analizelor efectuate în ultimele zile în legătură cu cele mai importante aspecte ale îmbunătăţirii aprovizionării Capitalei, noul dialog de lucru al secretarului general al partidului cu cadrele de conducere din ministerul de resort şi Consiliul popular municipal, cu colectivele unităţilor vizitate, s-a axat pe problemele prioritare ale dezvoltării şi modernizării industriei alimentare, cu deosebire în sectorul producţiei de carne şi preparatelor din carne. Sentimentele de aleasă dragoste şi preţuire, pe care locuitorii Bucureştiului, asemenea întregii naţiuni, le poartă conducătorului partidului şi statului nostru pentru grija deosebită manifestată faţă de sporirea continuă a nivelului de trai al tuturor cetăţenilor patriei, şi-au găsi o elocventă expresie în primirea călduroasă făcutătovarăşului Nicolae Ceauşescu în întreprinderile vizitate. O asemenea ambianţă entuziastă a caracterizat întîmpinarea secretarului general al partidului la Complexul de industrializare a cărnii bucureşti, unde mii de oameni ai muncii au aplaudat şi ovaţionat cu însufleţire. O formaţie alcătuită din membri ai gărzilor patriotice a prezentat onorul. Tineri şi tinere au oferit tovarăşului Nicolae Ceauşescu buchete de flori. Cei prezenţi au scandat cu putere numele partidului şi al secretarului său general, ca şi urarea, devenită expresie a voinţei întregului nostru popor, ca la Congresul al XIV-lea al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu să fie reales în funcţia supremă de secretar general al partidului. în cursul vizitării noului abator construit în cadrul complexului, secretarului general al partidului i-au fost înfăţişate principalele caracteristici ale capacităţilor de producţie, modul în care este organizat fluxul de prelucrare şi procesul tehnologic, preocupările colectivului de oameni ai muncii pentru asigurarea unui înalt grad de mecanizare a lucrărilor. Pe parcursul vizitei s-a subliniat că toate utilajele sunt fabricate în ţara noastră, că transportul cărnii se face în întregime mecanizat, prin linii de conveiere. Secretarul general al partidului a parcurs întregul flux de prelucrare, interesîndu-se îndeaproape de aspectele legate de sporirea productivităţii muncii, de modul cum sunt asigurate condiţiile de igienă în care se desfăşoară fiecare operaţie, de calitatea produselor ce vor fi realizate aici. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a subliniat că se impune reorganizarea actualelor sectoare şi folosirea mai eficientă a spaţiului, instalarea unor noi maşini şi utilaje, pentru a se putea realiza aici şi o serie de preparate din carne. Pornind de la constatarea că în cadrul noului abator există spaţii ce nu sunt întrebuinţate integral, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat să se amenajeze încă o linie tehnologică pentru tăierea porcilor şi prepararea cărnii. Totodată, s-a cerut să se asigure sporirea capacităţii de tăiere a oilor, sector care să dispună de o linie specială, complet separată de sectoarele în care se prelucrează carnea de porc şi cea de vită. Adresîndu-se oamenilor muncii prezenţi, pe care i-a felicitat pentru moderna întreprindere construită aici, tovarăşul Nicolae Ceauşescu le-a urat să obţină succese tot mai mari, să realizeze, în condiţii de igienă desăvîrşită, produse de cea mai bună calitate, sporindu-şi astfel contribuţia la aprovizionarea corespunzătoare a populaţiei. în aceeaşi arie de preocupări s-a înscris şi dialogul conducătorului partidului şi statului nostru cu colectivul întreprinderii de preparate şi conserve din carne, unde în centrul atenţiei s-au situat problemele creşterii volumului şi diversificării producţiei. Tovarăşului Nicolae Ceauşescu i-au fost înfăţişate măsurile aplicate în vederea îndeplinirii în condiţii cît mai bune a sarlor ce revin acestei unităţi, în conformitate cu prevederile programelor de autoaprovizionare. Apreciind că şi la această întreprindere există suficiente rezerve de sporire a producţiei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a arătat că trebuie să se acţioneze pentru mai buna organizare a procesului tehnologic, atît la recepţionarea cărnii şi la tranşare, cît şi în secţiile de preparare. S-a cerut ca, prin folosirea cu mai mult spirit gospodăresc a spaţiilor existente, să se creeze posibilitatea montării unei linii suplimentare de conveiere, care să asigure sporirea simţitoare a capacităţii de producţie, în legătură cu diversele preparate din carne fabricate de întreprinderea bucureşteană, secretarul general al partidului a indicat să se treacă la specializarea pe grupe de produse a diferitelor unităţi, să se acţioneze pentru lărgirea gamei sortimentale şi, îndeosebi, pentru realizarea unor mezeluri de foarte bună calitate. S-a subliniat, de asemenea, că şi aici, ca de altfel în toate întreprinderile industriei alimentare, trebuie să se lucreze în condiţii de deplină ordine şi curăţenie, la un înalt nivel de igienă, să se acorde cea mai mare atenţie calităţii produselor. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a insistat asupra necesităţii de a se acţiona astfel încît, prin măsurile tehnice şi organizatorice care vor fi luate, să se asigure dublarea, încă din luna noiembrie, a producţiei actuale şi livrarea ritmică a producţiei pentru desfacere. în continuare, s-a vizitat vechiul abator al Bucureştiului, care urmează să fie reprofilat ca unitate producătoare de preparate din carne. Au fost examinate la faţa locului, împreună cu specialiştii, starea clădirilor principale, a utilajelor şi instalaţiilor existente, precum şi principalele probleme ale organizării activităţii în concordanţă cu noul profil. S-a apreciat că, bine concepută, în urma unor lucrări de amenajare şi modernizare, vechea construcţie va dobîndi o funcţionalitate corespunzătoare. Clădirile dispun de o bună iluminare naturală, de sisteme de ventilaţie, încăperile sunt bine întreţinute ca şi toate instalaţiile şi echipamentele. în legătură cu viitorul profil al unităţii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a arătat că este necesar ca, pe lîngă o mare unitate producătoare de mîncăruri, aici să se realizeze şi importante cantităţi de preparate din carne de pasăre, stabilindu-se, în acest sens, o strînsă cooperare cu abatoarele crescătoriilor de păsări din jurul Capitalei. Secretarul general al partidului a cerut ca şi în acest sector să se depună eforturi în vederea diversificării sortimentale, să se fabrice o gamă mai largă de specialităţi. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a arătat că trebuie mobilizate toate forţele pentru ca lucrările de reprofilare şi amenajare a acestei capacităţi să se încheie în cel mai scurt timp, astfel încît colectivul să poată raporta, în cinstea Congresului al XIV-lea al partidului, că această importantă unitate a industriei alimentare funcţionează din plin. Referindu-se, în încheierea vizitei, la însemnătatea reprofilării fostului abator, conducătorul partidului şi statului nostru a subliniat că oamenii muncii de aici, care au asigurate toate condiţiile pentru a-şi desfăşura activitatea, trebuie să se angajeze, împreună cu constructorii, în acest efort de executare a lucrărilor, să facă totul pentru ca această unitate să producă în cel mai scurt timp. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a adresat întregului colectiv urarea de a realiza o întreprindere modernă care să dea un volum mare de produse de bună calitate. Puternic mobilizaţi de aprecierile şi îndemnurile secretarului general al partidului, cei prezenţi şi-au manifestat, prin puternice aplauze şi ovaţii, hotărîrea de a transpune neabătut în viaţă orientârile şi indicaţiile primite cu prilejul vizitei, de a-şi îndeplini în cele mai bune condiţii sarcinle ce le revin. Prin concluziile desprinse în cursul acestei noi analize, prin măsurile concrete de valoare practică deosebită atît pentru întreprinderile vizitate, cît şi pentru întregul sector al industriei alimentare, noul dialog de lucru din această zi a pus în lumină preocuparea statornică a tovarăşului Nicolae Ceauşescu faţă de îmbunătăţirea aprovizionării populaţiei cu bunuri de larg consum, faţă de creşterea necontenită a nivelului de trai al tuturor cetăţenilor patriei, subliniind totodată puternica angajare a tuturor celor ce lucrează în această importantă ramură a economiei naționale de a răspunde înflăcăratelor îndemnuri ale secretarului general al partidului prin noi fapte de muncă, de a întîmpina cu succese tot mai mari cel de-al XIV-lea Congres al partidului." : fl ' Anul XLII Nr. 243 (9.793) Vi II Sîmbătă, II II 14 octombrie 1989 II VI 4. pagini II 50 de bani // FAPTE ALE HĂRNICIEI MUNCITOREŞTI ÎN CINSTEA CONGRESULUI AL XIV-LEA AL PARTIDULUI EXPORT 1989 Prioritate livrării ritmice a produselor pentru piaţa externă în cuvîntarea la Consfătuirea de lucru de la CC al PCR din 6 octombrie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu sublinia faptul că: „Este necesar — ca în trimestrul IV — să acţionăm în aşa fel încât nu numai să înfăptuim planul, dar chiar să realizăm o producţie suplimentară — nu însă o producţie de orice fel, de dragul producţiei, ci producţia necesară economiei naţionale, dezvoltării generale a ţării“. „ Cum se înfăptuiesc aceste sarcini de către colectivul Cooperativei meşteşugăreşti „Mobila“ din Tîrgu-Mureş? întrebarea am adresat-o tovarăşului Dumitru Cociş, preşedintele unităţii. „ Pe 9 luni am realizat toţi indicatorii de plan, iar majoritatea lor i-am şi depăşit. La producţia marfă am înregistrat un spor de 1,5 milioane de lei, valoare regăsită în sortimente ca: mic mobilier, diverse articole din lemn pentru export şi garnituri de mobilă executate la comandă. De fapt întregul spor de producţie marfă şi fizică s-a obţinut pe seama creşterii productivităţii muncii, indicator care s-a depăşit cu 3,1 la sută. La fondul pieţei s-a livrat suplimentar o cantitate de produse în valoare de 4,7 milioane de lei, indicator la care în cinstea Congresului al XIV-lea se va înfăptui planul anual. — Care este situaţia realizării exportului, activitate prioritară pentru toate colectivele de muncă care au sarcini în acest sens? — 70 la sută din producţia prevăzută în planul pe acest an o exportăm. Deci, se înţelege că acordăm o importanţă deosebită acestei activităţi prioritare, aşa cum de altfel ne solicită mereu secretarul general al partidului. In cele trei trimestre, la total export, planul l-am depăşit cu 2,6 la sută. De fapt întreaga depăşire s-a înregistrat pe relaţia CTS. în trimestrul IV vom acţiona în aşa fel încît să depăşim planul anual de export şi pe relaţia devize convertibile. Măsurile luate în acest sens asigură nu numai realizarea producţiei destinate pieţei externe, ci şi expedierea ei la beneficiari precum şi vămuirea ei. De altfel în aceste zile urmează să livrăm noi loturi de mobilier la două din firmele străine cu care avem relaţii comerciale. — In cuvîntarea rostită la Consfătuirea de lucru de la CC al PCR secretarul general al partidului critică unităţile economice care lucrează cu pierderi, sens în care arată că s-au „stabilit programe speciale şi măsuri de reducere a consumurilor materiale, a cheltuielilor, de rentabilizare, de creştere a eficienţei economice". Cu ce rezultate vă prezentaţi în bilanţul pe 9 luni la indicatorii de eficienţă? — Eu zic că bine. Cînd fac această afirmaţie am în vedere că producţia netă am depăşit-o cu 3 la sută, productivitatea muncii cu 1.776 lei,reri, iar la cheltuielile totale şi materiale la 1.000 de lei producţie marfă am înregistrat economii de 10 lei şi, respectiv 4 lei, ceea ce ne-a permis să obţinem un beneficiu suplimentar de 500.000 de lei. Şi în continuare consiliul de conducere, sub îndrumarea comitetului de partid, acţionează cu cea mai mare răspundere pentru creşterea rentabilităţii care este de 9,80 faţă de 6,72 cît e planificată. Modernizările şi reorganizările făcute pe fluxurile şi tehnologiile de fabricaţie au influenţat direct creşterea eficienţei economice şi calitatea produselor, în care sens e loc pentru mai bine în întreg procesul de producţie şi vom acţiona ca atare în pregătirea noului an de fabricaţie, care a început odată cu realizarea noilor prototipuri de mobilier ce vor fi expuse la tîrgurile internaţionale şi interne pentru contractări, înnoirea produselor, îmbunătăţirea calităţii lor sunt primele şi cele mai eficace măsuri pentru acoperirea planului stabilit pe 1990 la export şi la intern. IOAN HUSAR Urgenţe în campania agricolă de toamnă ■ Stringerea şi depozitarea produselor ■ încheierea însăminţârilor Strîngerea şi''depozitarea produselor este pe ordinea zilei şi în unităţile Trustului întreprinderilor agricole de stat. Peste tot , în IAS Seuca, Reghin, Albeşti,şi în altele se lucrează intens, astfel încît totul să fie efectuat operativ şi de bună calitate, respectîndu-se indicaţiile tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, subliniate în cuvîntarea de la Consfătuirea de lucru pe probleme economice de la CC al PCR. In raidul-anchetă efectuat pa ogoare, ne oprim și la întreprin- REMUS CÂMPEAN (Continuare în pag. a 2-a)