Steaua Roşie, noiembrie 1989 (Anul 40, nr. 258-283)

1989-11-01 / nr. 258

BacitTAM D/K TOATC TjHtkt.(JHtTj'A! ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN MUREŞ AL PCR SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Magistrala Expunere a tovarăşului l NCOLAE CEAUŞESCU — document de excepţională importanţă pentru dezvoltarea multilaterală a patriei pe calea socialismului Expunerea secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la recenta plenară lărgită . CC al PCR sintetizează şi formulează teze şi orientări de mare valoare principială, care vor înmuri profund activitatea ideologică şi politico-educativă actuală şi viitoare. Expunerea pune cu putere în relief marile virtuţi dialectice, revoluţionare ale gîndirii tovarăşului Nicolae Ceauşescu, rolul său hotărîtor în promovarea cu consecvenţă a principiilor fundamentale ale socialismului ştiinţific, în aplicarea lor creatoare, potrivit particularităţilor ţării noastre, fiecărei etape a construcţiei socialiste, în generalizarea teoretică a experienţei revoluţiei şi construcţiei socialiste în România, în analiza profundă, cuprinzătoare a evoluţiei socialismului, a situaţiei internaţionale, în promovarea unor relaţii îndrăzneţe, realiste, în consens cu cerinţele progresului socialist, ale păcii în lume. Expunerea se constituie într-o dezbatere profundă, necesară în condiţiile in care, pe plant mondial, au apărut unele teze şi concepţii confuze cu privire la făurirea socialismului şi a perspectivelor luptei revoluţionare; concomitent se intensifică activitatea cercurilor imperialiste, antisocialiste şi anticomuniste, de amestec în treburile interne ale ţărilor socialiste, cu scopul de a destabiliza situaţia din aceste state, a slăbi şi întîrzia opera istorică de făurire a societăţii fără clase, a egalităţii tuturor cetăţenilor. Este un motiv de adîncă mîndrie patriotică, de autentică satisfacţie faptul că, prin glasul său cel mai autorizat, partidul nostru exprimă profundul său ataşament la ţelurile socialismului ştiinţific, voinţa neslăbită de a face ca ele să triumfe, demonstrînd că nu este datorie mai importantă pentru un partid revoluţionar decit aceea de a asigura transpunerea consecventă în viaţă a valorilor şi opţiunilor fundamentale ale socialismului revoluţionar. Principala modalitate de a apâra şi promova idealurile socialismului, de a contracara şi combate tendinţele ce i se opun — se apreciază în expunere — este prezentarea convingătoare a realizărilor impresionante obţinute în edificarea noii orînduiri, a capacităţii socialismului de a soluţiona în mod superior problemele dezvoltării, de a asigura condiţii tot mai bune de viaţă omului, dezvoltării personalităţii umane. Lichidarea definitivă în ţara noastră a exploatării, creşterea impetuoasă industrială şi economică, a învăţămîntului, ştiinţei şi culturii, dezvoltarea armonioasă a tuturor zonelor patriei — toate acestea se datorează în primul rînd sistemului politic al țării, avînd drept centru vital partidul clasei muncitoare, baza economică a acestui sistem, alcătuită în principal din existența (Continuare în pag. a 3-a) Fantele noastre de munca Referindu-se la uriaşa importanţă teoretică şi practică a acestui document, devenit program de lucru şi acţiune al întregului popor, Paulina Morariu, şeful secţiei înalt, aprecia faptul că, alături de întregul popor, şi colectivul întreprinderii de bere din Reghin, unitate construită cu 15 ani în urmă, priveşte cu mîndrie drumul măreţ parcurs, în special după Congresul al IX-lea, congres la care în fruntea partidului a fost ales tovarăşul Nicolae Ceauşescu, afirmîndu-şi plenar voinţa de a contribui cu toate forţele la înflorirea continuă a României socialiste, pentru propulsarea ei pe culmi tot mai înalte de progres şi civilizaţie. „Avînd onoarea şi cinstea de a fi distinşi de două ori consecutiv cu „Ordinul Muncii“ clasa a II-a, sîntem hotărîţi şi nu precupeţim nici un efort în vederea încheierii acestui cincinal cu rezultate deosebite şi să ne îndeplinim sarcinile ce ne vor reveni din Programul ce îl va adopta cel de-al XIV-lea Congres al partidului. Şi în continuare vom pune un accent pe calitatea malţului produs de noi — materie primă de bază din care se realizează apreciata bere de Reghin şi de către alte întreprinderi cărora le furnizăm materie primă“. — Şi noi, cei din compartimentul tehnic al producţiei, pe care îl conduc, remarca Rodica Truţia, în continuare vom fi tot atît de exigenţi cu pregătirea şi lansarea producţiei, aprovizionarea ei cu materialele necesare, urmărirea zilnică a ritmicităţii înfăptuirii producţiei fizice, precum şi respectarea strictă a tehnologiilor de fabricaţie, pentru a ridica şi mai mult prestigiul mărcii fabricii, sub care exportăm produsele noastre în ţări cu tradiţie în acest domeniu. Vom urmări cu cea mai mare atenţie încadrarea în consumurile "specifice, la care avem economii, respectarea tehnologiilor de fabricaţie a altor produse " noi,“ între care şi cele antidiabetice. Iată explicaţia prin care colectivul nostru raporta, cu mîndrie patriotică, realizarea înainte de termen a planului pe 4 ani din acest cincinal, şi pe 10 luni din 1989, succese pe care Ie dedicăm marelui forum comunist care îşi va începe lucrările în ultima decadă a lunii viitoare, în cinstea căruia vom înfăptui şi planul pe 1989. — In anul trecut formaţia noastră de la sectorul fierbere a ocupat locul I în întrecerea socialistă desfăşurată la nivel de întreprindere, ne spunea operatoarea Maria Cadar. Deci, titlul de fruntaş ne obligă ca şi în acest an să muncim şi mai bine pentru a-l putea păstra. Astfel ne angajăm să realizăm înainte de termen planul pe întregul an, cu mai multe zile înainte de începerea Congresului al XIV- lea, în condiţii de cea mai bună calitate şi eficienţă economică. Iaurean Ionasia, secretarul comitetului UTC pe întreprindere, a evidenţiat munca rodnică şi de calitate a tinerilor, care şi-au adus un aport deosebit la obţinerea rezultatelor valoroase în cele trei trimestre trecute din acest an. De asemenea, tinerii au lucrat cu elan şi la extinderea depozitului de ape minerale de la Stînceni. „Ideile şi tezele din Expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu constituie un nou şi însufieţitor imbold în activitatea noastră de viitor, vom spori şi mai mult disciplina, capacitatea politico-organizatorică şi profesională a colectivului — compus preponderent din tineri —, în lupta pentru realizarea angajamentelor, precum şi pentru obţinerea unor realizări şi mai bune pînă la finele acestui an şi în continuare în viitorul cincinal, care să ne asigure ocuparea unuia dintre cele mai înalte locuri pe podiumul întrecerii organizate la nivel de ramură“. I. HUSAR (Continuare în pag. a 3-a) Unitate etalon a industriei textile româneşti — Fabrica de confecţii „Tîrnava“ din Sighişoara Foto: IOSIF TRIF ff Anul XLH Nr. 258 (9.808) Vk 1/ Miercuri. II 1 noiembrie 1989 II V, 4 pagini JJ V. 50 de ban) JJ Toamnă tîrgumureşeană în Piaţa Teatrului Naţional din Tîrgu-Mureş Foto: IOSIF TRIF Şedinţa Biroului Comitetului Judeţean de partid în ziua de 31 octombrie 1989 a avut loc şedinţa Biroului Comitetului judeţean de partid. In cadrul şedinţei, Biroul a analizat şi aprobat Raportul asupra modului în care acţionează Comitetul judeţean, organele şi organizaţiile de partid, organizaţiile de masă şi obşteşti pentru înfăptuirea obiectivelor şi sarcinilor izvorîte din Programul ideologic, din Directivele şi Tezele pentru Congresul al XIV-lea, din expunerile şi cuvîntările secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cu privire la intensificarea activităţii de educaţie materialist-ştiinţifică a oamenilor muncii. în continuare, Biroul a fost informat despre activitatea de rezolvare a propunerilor, sesizărilor, reclamaţiilor şi cererilor oamenilor muncii pe luna septembrie 1989. Biroul a aprobat materialele ce urmează a fi supuse dezbaterii Conferinţei judeţene de partid şi a hotărit convocarea Plenarei Comitetului judeţean de partid pe data de 2 noiembrie, ora 14. Şedinţa Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean zi. Comitetul executiv a analizat şi aprobat Raportul privind activitatea de gospodărire a apelor în perioada 24 aprilie — 30 septembrie 1989 şi stadiul de realizare a lucrărilor de gospodărire a apelor din planul de muncă contributivă a populaţiei. A fost aealizat şi aprobat, de asemenea, Raportul privind modul de îndeplinire de către Trustul antrepriză generală de constrcţii-montaj a programelor de creştere a productivităţii muncii şi a modernizării proceselor de producţie şi stadiul de elaborare a programelor de organizare şi modernizare a producţiei pentru perioada 1991 —1995. In continuare, Comitetul executiv a fost informat cu privire la bilanţul realizării indicatorilor economico-financiari de către unităţile economiei locale şi execuţia bugetară pe 9 lang, despre modul de asigurare cu detalii de sistematizare a amplasamentelor pentru programul de locuinţe pe anul 1990 şi cincinalul 1991—1995 şi despre problemele rezolvate da Biroul permanent de la ultima şedinţă a Comitetului executiv. Ieri, 31 octombrie a.c., a avut loc şedinţa Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean. La primul punct al ordinii de