Steaua, 1981 (Anul 32, nr. 1-12)

1981-01-01 / nr. 1

Partidul — centrul vital al societăţii noastre I Bp.. 5TRA« Începem un nou cincinal sub semnul muncii, pentru afirmarea unei noi calităţi în toate compartimentele vieţii noastre sociale, singura cale de sporire a bunăstării şi fericirii poporului. Societatea socialistă multilateral dezvoltată corespunde, cum se ştie, unei faze de maturizare a întregului nostru sistem social. Ea vine să definească obiectivul strategic fundamental al desfăşurării construcţiei noii orînduiri — în condiţiile în care, — ca rezultat al victoriei depline a socialismului în toate sectoarele de activitate, al consolidării noii orînduiri şi a bazei sale tehnico-materiale — a devenit posibilă şi necesară ridicarea operei constructive pe temeliile calitativ noi ale cuceririlor dobîndite pînă acum şi continuarea procesului revoluţionar în vederea înfăptuirii unor noi progrese, hotărîtoare pentru actualul plan cincinal. Concepţia partidului nostru comunist de făurire a socialismului multilateral dezvoltat are un caracter integrator şi procesual, orientînd în mod unitar eforturile oamenilor muncii în direcţia continuării în profunzime a prefacerilor revoluţionare, spre accentuarea laturilor calitative, a echilibrului, eficienţei şi raţionalizării vieţii economicosocale. In aceste condiţii ne este tot mai limpede că laturile economice, politice, sociale, etice, estetice, juridice, ideologice se intercondiţionează, în cadrul unui proces conştient, condus pe baze ştiinţifice şi democratice de partid, proces ce se realizează în contextul creşterii răspunderii directe a conducerilor colective, a participării maselor de oameni ai muncii. Actualul stadiu de dezvoltare a ţării, problema creşterii rolului conducător al partidului, precum şi aceea a funcţiilor ce le are de îndeplinit în societate, ocupă şi vor ocupa un rol deosebit. Societăţii noastre socialiste îi este caracteristică o schimbare fundamentală a raportului dintre spontan şi conştient, sporirea rolului factorului conştient în stăpînirea de către oameni a legilor sociale. Această nouă dialectică este de neînţeles fără existenţa partidului revoluţionar ca formă superioară şi organizare politică a maselor, capabilă să asigure o cunoaştere cît mai profundă a cerinţelor şi tendinţelor legilor obiective, să stabilească, de pe această bază, programele şi mijloacele cele mai eficiente pentru realizarea lor, să conducă şi să mobilizeze masele în opera de creaţie conştientă a viitorului socialist. Afirmarea rolului conducător al partidului în ţara noastră este rezultatul unui îndelungat proces istoric. O privire retrospectivă asupra luptei Partidului Comunist Român — acum, la 60 de ani de la crearea sa — evidenţiază cu deosebită claritate faptul că locul pe care-l deţine astăzi partidul în societatea românească contemporană are rădăcini adine împlîntate în lupta poporului pentru progres social, pentru triumful măreţelor idealuri de bunăstare şi libertate. Din perspectiva celor şase decenii care au trecut de la crearea partidului nostru, ultimul deceniu şi jumătate, de cînd în fruntea partidului şi statului se află tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a intrat în istoria ţării ca perioadă cea mai rodnică, perioadă care a conferit noi şi superioare valenţe rezolvării problemelor progresului şi dezvoltării socialiste a patriei. Reprezentînd nucleul în jurul căruia gravitează întreaga activitate socială şi de la care radiază energia ce asigură funcţionarea întregului angrenaj al orînduirii noastre, Partidul Comunist îndeplineşte rolul de centru vital al întregii naţiuni, de la care — cum arăta secretarul general al partidului — emană gîndirea cutezătoare menită să asigure transformarea revoluţionară a societăţii, forţa ce însufleţeşte toate energiile creatoare şi pune în valoare geniul întregului popor român, deschizînd patriei minunate perspective de progres şi civilizaţie. Afirmarea şi creşterea rolului conducător al partidului în condiţiile dezvoltării actuale şi în perspectivă a ţării reprezintă o cerinţă obiectivă. Partidul nostru porneşte de la considerentul că menirea sa este de a elabora linia directoare şi mijloacele pentru traducerea în viaţă a măreţelor obiective ale socialismului, de a conduce, uni şi mobiliza oamenii muncii în efortul necesar ridicări, pe noi trepte de cultură şi civilizaţie. Partidul nostru porneşte în acelaşi timp de la ideea că fiecare om al muncii are individualitatea şi personalitatea sa, considerind că odată cu eforturile pentru progresul economic al ţării şi ridicarea nivelului general de cunoaştere al fiecăruia, este necesar să se dezvolte şi virtuţile umane şi valorile morale prefigurate de etica socialistă şi umanismul revoluţionar. Avem în faţă drumul deschis formării unui comunist şi om de omenie, cu o pregătire multilaterală, trăind in cultul muncii şi în spiritul dragostei de dreptate şi echitate, al hotărîrii de a lucra împreună cu semenii săi pentru prosperitatea întregii societăţi. Steaua MULT STIMATE ŞI IUBITE TOVARĂŞE NICOLAE CEAUŞESCU In aceste zile de ianuarie, scriitorii din patria noastră, români, maghiari, germani, sîrbi şi de alte naţionalităţi, mai uniţi ca oricînd in jurul Partidului Comunist Român şi al Secretarului său general, participă cu fierbinte însufleţire la marea sărbătoarea a aniversării Dumneavoastră. Creator al României moderne, aţi înfăptuit cadrul optim, profund democratic, pentru această înaltă zidire, urmărind să se făurească în această ţară de oameni harnici şi înzestraţi o societate libera, înaripata de idealurile nobile ale socialismului şi comunismului. Alături de ceilalţi constructori ai lumii noi, slujitorii condeiului s-au angajat cu trup şi suflet în opera de făurire a unor bunuri spirituale cu o capacitate crescîndă de influenţare partinică, umanist revoluţionară a cititorilor. In aceste roade ale eforturilor noastre vibrează îndemnurile pe care ni le-aţi adresat în atîtea rînduri. Programul profund însufleţitor făurit sub directa Dumneavoastră îndrumare şi adoptat de Congresul al XII-lea al Partidului, indicaţiile preţioase pe care le-aţi dat la ultimele plenare ale Comitetului Central ţi la recentele întîlniri cu oamenii muncii, au fost îmbrăţiţate cu căldură şi răspundere, pe măsura talentului şi a puterii de muncă, de inimile tuturor scriitorilor. De aceea, la această zi aniversară, înscrisă cu litere de aur în marea carte a istoriei noastre, vă facem cea mai fierbinte mărturisire de devotament revoluţionar, asigurîndu-vă că vom urma Partidul, pe Dumneavoastră personal în tot ceea ce veţi întreprinde în noul cincinal, menit să înalţe România tot mai sus, pe treptele unei civilizaţii închinate bunăstării şi fericirii oamenilor. Vă rugăm, mult stimate ţi iubite tovarăşe Nicole Ceauţescu, să primiţi cele mai sincere urări de sănătate ţi viaţă lungă, pentru a conduce poporul român spre noi victorii în construirea socialismului pe pămîntul stramoţesc. Să ne trăiţi întru mulţi ani fericiţi! CONSILIUL UNIUNII SCRIITORILOR DIN REPUBLICA SOCIALISTĂ ROMÂNIA