Steaua, 1983 (Anul 34, nr. 1-12)

1983-01-01 / nr. 1

ANGAJARE PLENARĂ Nu e deloc uşor să readuci în cuvinte febra trăirii unor puternice emoţii şi sentimente, mai cu seamă cînd, prin intermediul lor, încerci a da, de fapt, cuprins preţuirii şi dragostei nemărginite cu care un întreg popor îl înconjoară, în acest sărbătoresc sfîrşit de ianuarie, pe cel mai ales fiu al său. Intrat în rîndurile mişcării comuniste încă din fragedă adolescenţă, Secretarul general al Partidului şi-a împlinit destinul de neînfricat militant pentru adevărurile celor mulţi şi asupriţi, înfruntînd opresiunea şi cazna închisorilor regimului burghezo-moşieresc cu tăria revoluţionarului pătruns irevocabil de justeţea şi legitimitatea cauzei sale. Solidar cu milioanele de truditori ai pămîntului românesc, tînărul utecist de atunci le împărtăşea din adîncul fiinţei sale năzuinţele şi idealurile, convins că în dialectica necruţătoare a istoriei izbînda nu poate fi decît de partea mulţimilor rămase mereu în umbra acesteia. Revoluţia le-a descătuşat, într-adevăr, energiile, oferindu-le totodată şi terenul prielnic pentru edificarea şi afirmarea propriei lor istorii. Călit în focul unor aprige lupte de clasă,tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a situat de la început în primele rînduri în acţiunea de transformare socialistă a ţării, contribuind cu o largă clarviziune politică la ridicarea ei pe noi trepte de civilizaţie. Succesele obţinute în construirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate poartă neîndoielnic amprenta gîndirii şi iniţiativei sale de luminat strateg şi arhitect al României contemporane. Cele aproape două decenii, de cînd se află la cîrma Partidului şi a Statului au adus mutaţii şi metamorfoze de o impresionantă anvergură în viaţa poporului, încît, cu drept cuvînt, se poate spune că ele reprezintă o etapă de reală şi incontestabilă originalitate în istoria multimilenară a acestuia. „Epoca Ceauşescu“ se constituie de pe acum în vîrsta de aur a istoriei româneşti. O ţară socotită altădată „eminamente agricolă“ beneficiază azi de o economie înfloritoare, puternic industrializată. „Miracolul românesc“ nu e decît expresia muncii eroice a unui popor care a urmat cu deplină încredere Partidul şi pe Secretarul său general. Noul model de civilizaţie promovat cu îndrăzneală de revoluţionarul cu ochi de vizionar a avut menirea de a schimba nu doar conştiinţele ci şi sensibilitatea societăţii noastre, întrucît aducea în viaţa acesteia o cumpănire justă între realitate şi necesitate, situînd eforturile tuturor pe spirala devenirii şi a progresului. Programul de edificare socialistă a României şi de înaintare a ei spre comunism şi-a verificat astfel oportunitatea şi temeinicia, adecvarea la împrejurările concrete ale istoriei româneşti. Urmînd preţioasele sugestii şi indicaţii ale Preşedintelui ţării, oamenii muncii, indiferent de limba maternă pe care o vorbesc în spaţiul unic şi indivizibil al Patriei, participă cu un nestăvilit elan creator la îmbogăţirea zestrei ei materiale şi spirituale, convinşi că îşi asigură astfel o viaţă mai bună şi demnă. „Noi nu construim un socialism al sărăciei — spunea de curînd Secretarul general al Partidului — ci unul al bunăstării şi fericirii“. Sădind în conştiinţa constructorilor celei mai drepte şi mai umane orînduiri credinţa că munca este condiţia şi legea supremă a progresului şi civilizaţiei, rămîne el însuşi o pildă vie de devoţiune şi nobilă încordare creatoare în slujba Patriei. Oriunde îi poartă paşii, pe marile şantiere, în fabrici şi uzine sau pe ogoarele înfrăţite ale satului românesc, analizează, apreciază atent situaţiile ivite şi oferă totdeauna cele mai oportune soluţii, demonstrînd astfel, prin întreaga sa activitate, că nimic nu-i este străin din ceea ce este esenţial în devenirea socială a României contemporane. Numele ei este astăzi cunoscut în întreaga lume datorită Preşedintelui Nicolae Ceauşescu, eforturilor sale susţinute pentru promovarea unei noi ordini politice şi economice în viaţa internaţională. Ducînd pretutindeni voinţa şi dorinţa de pace şi colaborare constructivă a ţării, conducătorul României s-a impus în memoria tuturor popoarelor printr-o politică externă echilibrată şi dinamică, profund umanistă şi realistă. „Campionul păcii“ — cum a fost cu îndreptăţire considerat — a contribuit enorm la deschiderea unui dialog sincer între ţări şi popoare, dialog menit să oprească cursa înarmărilor şi să instituie în viaţa planetei un tip nou de relaţii, bazate pe într-ajutorare, stimă şi încredere reciprocă. Militînd cu instrumentele ce le sînt adecvate pentru formarea unui om nou, cu o înaltă conştiinţă revoluţionară, creatorii de frumos ai României socialiste nu fac decît că reverbereze în operele lor apelurile, sugestiile şi indicaţiile de o inestimabilă valoare teoretică şi practică ale înflăcăratului patriot, cinstind astfel, la adevăratele lor dimensiuni, eforturile constructorilor socialismului pentru o lume a păcii, prosperităţii şi progresului. Oamenii de cultură, scriitorii, prin tot ce creează, în felul lor specific, se consideră angajaţi plenar în vasta operă a construcţiei socialiste, fiecare izbîndă a artei lor însemnând în fapt o confirmare a caracterului progresist, pe deplin umanist al societăţii noastre contemporane. Cu ocazia împlinirii a 65 de ani de viaţă şi a peste 50 de ani de neîntreruptă şi neobosită activitate revoluţionară, îngăduiţi-ne, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să ne alăturăm inimilor milioanelor de oameni ai muncii şi să vă adresăm un sincer şi călduros „La mulţi ani!“ Steaua