Steaua, 1984 (Anul 35, nr. 1-12)

1984-01-01 / nr. 1

MESAJ DE MUNCA, MESAJ DE PACE Intrăm în cel de-al patrulea an al cincinalului cu încrederea ce ne-o dau marile realizări obţinute în dezvoltarea social-economică a patriei, în mersul ei înainte pe calea societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Avem în faţă un program de activitate temeinic fundamentat, elaborat cu participarea activă a tuturor organismelor democraţiei noastre socialiste. Cum se ştie, se prevede o creştere însemnată a producţiei industriale şi agricole, ca şi a tuturor celorlalte sectoare ale vieţii economice şi sociale. Aşa cum o atenţie deosebită se va acorda de acum încolo realizării programului energetic şi de dezvoltare a bazei proprii de materii prime, astfel încît să se asigure în cît mai scurt timp independenţa energetică a ţării. Toate acestea presupun, se înţelege, muncă, disciplină, responsabilitate. In Mesajul de Anul Nou adresat poporului de către tovarăşul Nicolae Ceauşescu, preşedintele Republicii, se sublinia că va trebui, „să asigurăm îndeplinirea fiecărui om al muncii cu un orizont tot mai larg de caprivind ridicarea nivelului tehnic şi a calităţii produselor, creşterea mai accentuată a productivităţii muncii, reducerea consumului de energie şi materiale, sporirea eficienţei în toate ramurile economiei naţionale. Am acumulat puternice mijloace tehnico-materiale, dispunem de un important potenţial ştiinţific, s-a ridicat nivelul de calificare al oamenilor muncii. Important este acum să valorificăm cît mai bine aceste mari acumulări pentru obţinerea unor rezultate superioare, pentru trecerea la o nouă calitate a muncii şi a vieţii poporului“. De asemenea, secretarul general al partidului a arătat că se impune ridicarea la un nivel superior şi a creaţiei ştiinţifice, a învăţămîntului şi a culturii, pentru asigurarea fiecărui om al muncii un orizont tot mai larg de cunoaştere şi pregătire profesională, iar pentru aceasta se cere intensificarea activităţii politico-educative, a procesului formării omului nou, cu o conştiinţă morală înaintată, promovarea în toate domeniile a principiilor umanismului revoluţionar. Dar, în acelaşi timp, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a ţinut să precizeze în Mesajul său că dezvoltarea economico-socială a ţării presupune şi existenţa unui climat internaţional de pace şi securitate, respectiv crearea condiţiilor necesare dezvoltării unor relaţii de prietenie şi colaborare multiplă cu celelalte popoare. Arătînd că în anul ce a trecut s-a ajuns la o agravare considerabile a situaţiei internaţionale, la creşterea pericolului unui război mondial datorită intensificării absurde a cursei înarmărilor, preşedintele ţării a reafirmat hotărîrea întregului nostru popor de a-şi uni forţele şi de a acţiona cu fermitate pentru a opri acest curs deosebit de periculos al evenimentelor, care poate duce spre o catastrofă nucleară, de a lupta alături de toţi cei ce iubesc viaţa pentru asigurarea păcii. „Trebuie să se facă totul pentru ca S.U.A. să oprească amplasarea în Europa a rachetelor nucleare cu rază medie de acţiune, iar Uniunea Sovietică să oprească aplicarea contramăsurilor nucleare de răspuns. In aceste condiţii să se treacă la reluarea negocierilor sovieto-americane, în vederea ajungerii la un acord corespunzător, care să ducă, în final, la eliminarea rachetelor şi la eliberarea continentului de orice arme nucleare, la realizarea unei Europe unite, a păcii şi colaborării. In numele păcii şi vieţii, să acţionăm cu toate forţele, încît anul 1984 să determine o schimbare radicală a cursului evenimentelor în acest sens! Popoarele, mişcările pentru pace din Europa — cărora poporul român li s-a alăturat cu întreaga sa forţă — trebuie să-şi facă tot mai puternic auzit cuvîntul, să ceară să primeze raţiunea şi spiritul de răspundere, interesele păcii, ale apărării dreptului suprem al omului — la viaţă, la pace, la libertate!“. Poporul român acţionează astăzi cu toată energia pentru dezvoltarea colaborării cu toate statele din Balcani, pentru transformarea acestei regiuni într-o zonă a păcii, militînd totodată pentru instaurarea în întreaga viaţă internaţională a principiilor egalităţii în drepturi, respectării independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului în treburile interne, nerecurgerii la forţă şi la ameninţarea cu forţa. „Fie ca anul 1984 — rostea cu adîncă şi semnificativă convingere tovarăşul Nicolae Ceauşescu — să ducă la întărirea conlucrării tuturor statelor fără deosebire de orînduire, la creşterea participărilor active, la soluţionarea problemelor complexe ce confruntă omenirea, în interesul fiecărei naţiuni, al păcii şi independenţei popoarelor!“. Mesajul preşedintelui ţării pentru acest an este, cum se vede, unul de muncă şi de pace, exprimînd limpede poziţia constructivă a României socialiste, care uneşte astăzi într-un singur elan energiile pentru dezvoltarea sa economico-socială şi eforturile depuse în vederea dezarmării, pentru instaurarea unei păci trainice în lume.