Teatrul azi, 2006 (Anul 7, nr. 1-12)

Numerele paginilor - nr. 1-2 - _4

„La porţile ceriului” O emisiune etno-antropologică cu Grigore Leşe TVR Cultural propune telespectatorilor documentarul etnoantropologic, „La porţile ceriului”, un format inedit şi profesionist semnat de Grigore Leşe, nume ce completează lista de personalităţi remarcabile care s-au alăturat echipei TVR Cultural, într-o perioadă în care oferta culturală grefată pe tradiţional este supusă unui proces de şablonizare, într-o perioadă în care asistăm la o răsturnare a scării de valori, este necesară reevaluarea folclorului românesc şi, implicit, a identităţii noastre. Grigore Leşe vă propune o redefinire a conceptului de muzică tradiţională şi configurarea locului interpretului de folclor. Intr-o lume a confuziilor, a incompetenţelor, este fundamental să dăm o altă faţă culturii populare, care trebuie receptată şi apreciată la adevărata ei valoare. Noutatea emisiunii „La porţile ceriului” este data de abordarea imaginii satului românesc dintr-o perspectivă firească, fără intervenţia realizatorului în desfăşurarea vieţii, a ritualului subiecţilor, fără cosmetizări şi scenografii inutile. Vor fi prezentate muzici tradiţionale, oameni, obiceiuri, locuri spectaculoase, peisaje deosebite. Aşadar, la fiecare două săptămâni, duminica de la ora 14:00, documentarul etno-antropologic „La porţile ceriului” îşi propune o întoarcere la obârşii, pentru că un popor care nu-şi respectă tradiţiile se va nărui spiritualiceşte.